איך לחסוך בהוצאות

איך לבחור את כרטיס האשראי המשתלם ביותר בחו”ל

01/12/2010

בחירה נכונה של כרטיס האשראי יכולה לחסוך הרבה כסף כמו גם לשדרג את חווית הטיסות. יותר נעים להעביר את הזמן בשדה התעופה במועדון מפנק מאשר על הספסל באולם הנוסעים :-).

  • מה שהכי מעניין אותנו הן הנקודות אותן ניתן להמיר למיילים של הנוסע המתמיד.
  • לפני שניגשים לברר מה מציע כל כרטיס עליך לברר עם עצמך באופן אישי מה הדברים החשובים לך ועל איזה דברים אתה נוהג או מעדיף להוציא את נקודות האשראי. מומלץ להתמקד ככל האפשר כך שהנקודות יתרכזו לאפיק אחד וינצלו את מקסימום התועלת. אם זה על כרטיסי טיסה, שדרוג למחלקה אחרת, על לינה במלונות, ביקור במוזיאונים ומסעדות, כרטיסים לאירועים ועוד.
  • רוב הכרטיסים בארץ נותנים נקודות אך ורק לנוסע המתמיד של אל על. שני כרטיסים מאפשרים המרה לנקודות גם של חברות אחרות: אמריקן אקספרס ולופטהנזה מיילס & מור (קיימת גם תכנית של קונטיננטל- כדאי לבדוק אותה אם אתם מתכננים על ארה”ב). ההבדל בין שניהם- ההבדל העיקרי הוא שמיילס אנד מור מוגבל לברית תעופה אחת- הסטאר אליינס, ואילו באמריקן אקספרס המבחר הוא גדול יותר. יחד עם זאת, ההבדלים בניהם הם רבים ובתחומים שונים לכן באמת כל אחד וההעדפות האישיות שלו.

שאלות שכדאי לברר עם עצמכם לפני הכל:

האם כדאי ששני ההורים יחזיקו באותו סוג של כרטיס או שיתאים לכם לפצל- אחד נושא כרטיס מסוג א’ והשני כרטיס מסוג ב’.

תדירות השימוש בכרטיס- האם הוא יהיה אמצעי התשלום העיקרי, או שתעדיפו להשתמש במזומן/צ’קים? מהם אמצעי התשלום הרווחים במקומות אליהם אתם מתכננים לנסוע?

מה הנושא המרכזי עליו אני מעוניין להוציא את הנקודות- כרטיסי טיסה, מלונות, אטרקציות?

שאלות שכדאי לשאול כשניגשים לסקר שוק:

האם הכרטיס הוא בנקאי או חוץ בנקאי (בנקאי- ניתן להשתמש בחשבון מט”ח, חוץ בנקאי- אי אפשר, אך האשראי בד”כ גבוה יותר והתנאים לרוב טובים מאוד)?

מהם סוגי הכרטיסים האפשריים לי (זהב, פלטינה, עסקים וכו’)?

מתי מועד החיוב (בעיקר ברכישות בחו”ל)?

תעריפי ההמרות לנקודות?

על איזה תשלומים אני מקבל נקודות ועל איזה תשלומים אני לא מקבל נקודות (האם הנקודות הן גם על שכר דירה, משכנתא, חשבונות שוטפים, הוראות קבע, ביטוחים..?)

האם הנקודות הנצברות מתאפסות בכל שנה או שהן נשמרות לאורך זמן?

כמה מיילים מקבלים על כל נקודה?

האם צבירת המיילים היא אוטומטית?

מהי שיטת ההזדכות על הנקודות (האם בטלפון, אינטרנט, פקס וכו’)?

ולבסוף- כדאי לבדוק גם את העמלות (שימו לב לעמלת משיכת מזומנים בחו”ל), דמי החבר והשירותים הנלווים לכרטיס- ביטוח רפואי, שירות במקרה של אובדן הכרטיס ועוד:

אמריקן אקספרס

ויזה כאל

ישראכרד

כוכבים ונוסע מתמיד:

ישראכרד

ויזה כאל

תכנית מיילס אנד מור

אמריקן אקספרס

haleli