מסלולים

המזרח בתקופת הקורונה- האם ומתי לצאת לטייל?

09/06/2020

הרבה אנשים פונים אלי בשאלה הזאת, לכן ניסיתי לרכז כאן קצת מידע בנושא. מכיוון שאני נמצאת כרגע בנפאל, ובני נמצא בהודו, אנחנו יכולים לדעת ממקור ראשון מה קורה.

כרגע רוב המדינות סגורות לחלוטין לכניסת תיירים, וגם אם ניתן להכנס אין הרבה אפשרות להתנייד או לטייל.

בנפאל יש סגר מוחלט, תאילנד סגרה את גבולותיה לפחות עד ה-30 ליוני, הודו שחררה קצת את הסגר אבל הגבולות בין המדינות סגורים לתיירים.

לכן הייתי מחכה עם תכניות להגיע למזרח לפחות עד לאמצע אוגוסט, והכי טוב עד אוקטובר.

טיסות:

על מנת לאפשר גמישות מירבית וכדי לקחת את הסיכון הקטן ביותר, הייתי מתמקדת כרגע בהזמנת טיסות לשני יעדים מרכזיים- הודו (דלהי/מומבאי) או תאילנד (בנגקוק). משני היעדים הללו יוצאות טיסות לכל מקום אחר במזרח, בעלויות מאוד נמוכות. כך תוכלו להחליט לאן פניכם מועדות, בהתאם למצב שיהיה.

הייתי מזמינה טיסה בכיוון אחד בלבד. ובודקת היטב את תנאי הרכישה, גם מול חברת התעופה וגם מול האתר/הסוכנות דרכה נרכשו הכרטיסים.

בדקתי עבורכם את עלויות הטיסות בשני תאריכים שונים וגיליתי שהמחירים מאוד טובים, וכך גם תנאי הרכישה- עם אפשרות ביטול והחזר כספי מלא.

הנה כמה דוגמאות (באדיבות momondo :-)):

This slideshow requires JavaScript.

ביטוח:

כיוון שיש חוסר ודאות באויר, הייתי יוצרת קשר עם חברת/סוכן הביטוח שלי עוד לפני רכישת הכרטיסים, ובודקת האם היעד אליו אני מתכננת לטוס עומד בתנאי הביטוח הנוכחיים.

פניתי לאוריה, סוכן הביטוח שלי והוא אמר שאכן ישנן מספר חברות ביטוח המנפיקות פוליסות לנוסעים למזרח גם בימים אלה. מיד אחרי רכישת הכרטיסים הייתי רוכשת ביטוח, על מנת לבטח את הטיסה עצמה מפני ביטולים.

יעדים מומלצים במזרח לתקופת הקורונה:

מעבר להגבלות ולאיסורים המיוחדים לכל מדינה, אני מציעה להתמקד כרגע במדינות בהן איכות הטיפול הרפואי גבוהה: תאילנד, וייטנאם, סינגפור, מקומות מסויימים בהודו, סין.


טיפ: אחרי הזמנת הטיסות ואחרי שהחלטתם על היעד שלכם, הורידו אפליקציה של אחד מהעתונים היומיים באנגלית, המתפרסמים באותו יעד. כך תוכלו לקבל עדכונים שוטפים בקלות ולהיות מעורבים באירועים האקטואליים. למשל, האתר של Nationthailand או ה’בנגקוק פוסט’.


לינקים:

הנה כמה לינקים שיעזרו לכם לדעת מה המצב המעודכן בכל אחד מהיעדים במזרח. בנוסף, אני מציעה להתקשר לשגרירות ישראל במדינות היעד שלכם ולהתעדכן מולם.

האתר של ארגון הבריאות העולמי- ערך תאילנד.

האתר הרשמי של ארגון התיירות התאילנדי

האתר של ארגון הבריאות העולמי- ערך דרום מזרח אסיה (כולל מפה אינטראקטיבית מעודכנת).

מפה של IATA עם רגולציות תעופה המעודכנות לכל המדינות בעולם.

מאמר מידע של מועצת הטיולים והתיירות העולמית– עם המלצות, לינקים, ודרכים ברורות איך להתנהל ומה לבדוק.

התראות מעודכנות בנוגע לבריאות ובטחון אישי בכל מדינות אסיה

לינה:

האתר של בוקינג וגם האתר של איירביאנבי מעודכנים בנוגע לאפשרויות הלינה הפתוחות לתיירים, וניתן לבצע הזמנות (בתנאי ביטול נוחים) גם בתקופה זו.

מה לקחת:

לדעתי אין צורך לקחת משהו מיוחד. אמצעים לחיטוי ידיים קיימים כאן בשפע, כמו גם מסיכות וכפפות מכל מיני סוגים. הייתי לוקחת כמה, שיהיה, אבל לא בהגזמה. בתי המרקחת פתוחים, בתי החולים פתוחים וכך גם הכספומטים. בנוסף, קיימות המון אפשרויות למשלוחים עד הבית.

כמו כן כדאי לבקר אצל רופא השיניים/רופא נשים לפני הנסיעה.

haleli