מאיפה הכסף

כסף לטיול- איך לממן את הטיול, גם אם כרגע אין לך בכלל מושג מאיפה להתחיל..? ההמלצה האישית שלי, הדרך החכמה, הנכונה, והמתאימה ביותר בעיני.

14/01/2015

 וגם כמה זמן יקח להתארגן על זה..

הרבה זמן שאני מחכה לכתוב לכם את זה. הרבה זמן שאני הופכת והופכת ושואלת ומתייעצת ומנסה לקשור קשרים עם אנשים שלדעתי יכולים לעזור.

מיילים רבים שהסתיימו במילים: ‘אני רוצה לאפשר את החלום הזה לכולם. לכל מי ששואל, לכל מי שפונה אלי. שתהיה לי תשובה. לא תשובה טובה. לא ,זה לא מספיק. אני רוצה תשובה מעולה. משהו מצויין’.

ובתכל’ס…כל מה שהייתי צריכה הוא להסתכל טוב טוב על עצמי. ולקחת את הנסיון שלי, את כל הידע שצברתי, ופשוט לנסח אותו בצורה ממוקדת ופשוטה. כזאת שגם אני אבין אותה בסופו של דבר.

אז להלן מה שאני הייתי עושה, ארבע וחצי שנים קודם, אילו ידעתי את כל מה שאני יודעת היום, ואילו היה מישהו שיכול היה לספר לי על זה:

שני צעדים עיקריים. זה הכל.

  1. לבנות מערך הכנסה פאסיבי, מבוסס אינטרנט, שמניב לי כמה אלפי שקלים בכל חודש.

אני יודעת. כבר זה נשמע כמעט בלתי אפשרי. אבל היום אני יודעת- שזה הרבה הרבה יותר קל. היום אני יודעת שכל מי שיפנה אלי- תהיה לי תשובה מאוד פשוטה בשבילו.

א-ב-ל. זה לא בחינם. וזה לא יכול להיות בחינם כי מדובר במערך מושקע, ורציני. וכמו כל דבר בעל ערך- גם בזה יש להשקיע. לא הרבה. אבל כדי להתחיל להשתחרר מהתשע עד חמש חייבים להבין, שזה יעלה לנו גם קצת כסף.

כמה זמן מראש כדאי להתחיל כדי להגיע למצב של רווחים?

אני ממליצה להתחיל כשנה לפני התכנון לצאת לחופשי.

כמה זה אמור לעלות בערך?

אני יכולה לאפשר לכם את זה ב-2000$ או בפחות (תשלום חד פעמי). יותר מזה זה לא יעלה. העלות היא כל מה שתצטרכו להשקיע כדי להרוויח בסופו של דבר (בתוך כשנה) הכנסה חודשית קבועה.

כמה אפשר להרוויח אחרי שנה?

זה תלוי. בערך בין 1000$ ל-2000$ לחודש.

2. בניית פרנסה בטוחה, מבוססת אינטרנט, קבועה וחודשית.

וזה מה שיעשה את ההבדל. למצוא עבודת פרילאנס, כלשהי, לא ממש משנה איזה או באיזה תחום. תשלום לפי שעה. לקוח אחד, שניים, שלושה. כמה שיתאים לכם. זה הבטחון שאתם צריכים, הצד הברור, הידוע מראש, הקבוע. זה שאתם שולטים בו, במקום שהוא ישלוט בכם.. :-).

תתחילו מהעבודות הכי זניחות ופשוטות. מלאו טבלאות אקסל, שלחו מיילים עפ”י בקשת הלקוח, העתיקו-הדביקו לינקים. לא משנה באמת. רק תתחילו. שימו רגל שם. ולאט לאט אתם תראו שהדברים מתקדמים, שאתם צוברים נסיון ובטחון, שהמחיר שתדרשו לשעה ילך ויעלה, שמספר הלקוחות יגדל.

כמה זמן מראש כדאי להתחיל?

אני ממליצה להתחיל כשנה מראש. בזמנכם הפנוי, לאט לאט. רק תתחילו. אין לכם מושג כמה בטחון וכמה סיפוק זה יתן לכם. באמת. אפילו אם בהתחלה תרוויחו רק דולרים בודדים. תהיה לכם שנה לבסס קשרים, להוכיח את עצמכם, לעלות במחיר, ולחסוך בנתיים את כל הכסף הזה שאתם מרוויחים.

כמה זה אמור לעלות בערך?

כלום. פנו אלי, ואני אוכל לעזור ולהפנות אתכם לאנשים שמחפשים עובדי פרילאנס.

כמה אפשר להרוויח אחרי שנה?

גם זה תלוי :-). תרוויחו לפחות 10$-15$ לשעה (בדרך כלל יותר). אני יודעת. זה לא הרבה. אבל אני מסתכלת על זה במונחים של טיילת. וכשאני עושה חישוב, ששעתיים עבודה ביום מרוויחות לי 2000-3000 רופי נפאלי, שזה כל מה שאני צריכה כדי לכסות את ההוצאות שלי ליום אחד…אז זה נראה אחרת.

אגב, תשלום “בטוח” יכל להגיע לא רק מעבודות פרילאנס. אפשר גם להרוויח סכומים יפים מכתיבת מאמרים, למשל. או מתרגום. או מכל אלה ביחד (מה שאני עושה..בשלב זה של חיי אני לא לוקחת סיכונים ולא אומרת ‘לא’ לשום דבר..)

השילוב של שני הערוצים האלה הוא זה שיביא אתכם בבטחה, בשלווה, אל הצד השני. שני הערוצים האלה יכולים להתנהל מכל מקום, בכל זמן, ללא שום מגבלות. אני משתדלת לעבוד כמעט בכל יום. בכל יום להרוויח אפילו קצת. כך אני מרגישה שהכל בסדר בשבילי :-). זה לא תמיד יוצא. (לפעמים אני קמה בבוקר ופתאום מזמינים אותי ללכת לטפס על צוקים וכל היום שלי נראה אחרת לגמרי מאיך שחשבתי שהוא הולך להיראות..) וכמובן שיש כאלה שיעדיפו לעבוד יום אחד שלם בשבוע, ואת שאר הזמן לבלות על שפת הבריכה בשקט. אבל השנה שבה תתלמדו ותבססו את המערך הזה- תתן לכם די והותר זמן ללמוד מה הקצב שלכם, באיזה שעות קל לכם יותר לעבוד, ומה סדרי העדיפויות שעובדים בשבילכם.

וגם אם המערך הפאסיבי שבניתם תופס תאוצה (להלן סעיף 1), והרווחים ממש מספיקים לכם (וזה בהחלט יכול לקרות)- אל תתנשאו. תמשיכו לשמור על עבודה כלשהי כל הזמן.

אם הכל ילך חלק- בתוך כמה חודשים יכנסו לחשבונכם סכומי כסף נאים אותם תוכלו להפנות לחיסכון עבור הטיול (אני תמיד ממליצה לצאת עם חסכון כלשהו שמור בצד) וגם לממן את כרטיסי הטיסה.

כתבו אלי

haleli