בלוג

מה לעשות עם הילדים בחופש?

10/03/2018

אהלן. מה שלומכם?

תיכף חופש פסח. שוב.

חשבתם כבר מה לעשות עם הילדים בחופש?

 מכיוון שאצלנו כל יום הוא חופש, חשבתי שאוכל לתת לכם כמה רעיונות נחמדים לבילוי משפחתי במהלך החופשה.

1. אחת הדרכים להעביר ימים שלמים בכיף, היא לחלק אותם לנושאים. החלוקה יכולה להיות מכל מיני כיוונים. הנה כמה דוגמאות:

– נושאים לפי פעילות: 

◊ יום משחקי קופסא: שלפו את כל משחקי הקופסא שיש והריצו מרתונים שלמים של משחקים. גם אם חלק מהמשחקים כבר ‘קטנים עליהם’- ילדים תמיד אוהבים לחזור ולשחק במשחק שבו הם שיחקו כשהיו קטנים יותר. וגם אם חלק מהמשחקים ‘גדולים’ על חלק מהילדים, גם זה חלק מהחוויה. הכל מתאים כשזה הפנינג. תוכלו גם להפתיע אותם ולהציג משחק קופסא חדש, כמתנה, במהלך היום.

◊ יום משחקי מחשב: נכון, קצת פחות חינוכי אבל הילדים ימותו על זה. ואם אתם תצטרפו קצת ותזרמו עם החוויה- הילדים יהנו אפילו יותר :-).

◊ יום ספרים: לאיזון החוויה הקודמת, יום שלם של קריאת ספרים. הקפידו לשלב את זה עם כוס שוקו בסגנון משפחת סימפסון והנה זכרון ילדות מגניב.

◊ יום יצירה: היום יש לנו גישה לפעילויות יצירה מ-ד-ה-י-מ-ו-ת, כאלה שממש גורמות לי להרגיש לפעמים קצת חבל על זה שאין לי בית. אז לכו על זה, ותהנו מכל רגע. חפשו בגוגל DIY, חפשו ביוטיוב (הנה אחד לדוגמא), וגם בפייסבוק. לא רק סליים (slime), אלא גם רעיונות מדליקים לעיצוב, הכנת פצצות לאמבטיה, מיחזור, ואפילו כיסוי לטלפון. יש כמה דפים בפייס שאני עוקבת אחריהם שממש ממש עושים חשק לקום ולגזור משהו :-).

מכירים את הבלוג של גלית קידר (שעמום הוא בחירה)? רק הוא יכול בעצמו לארגן לכם חופש שלם.

◊ יום סרטים: פתחו קולנוע ביתי משוכלל. ואל תשכחו את הפופוקרן.

◊ יום שעמום: כן. והמחקרים אפילו אומרים שזה בריא.

– נושאים לפי ‘ארץ-עיר’ 🙂.

זוכרים את המשחק הפופולארי? חלקו את הימים לפי הקטגוריות השונות שלו:

למשל- חלוקה גיאוגרפית : יום צרפת, יום איסלנד, יום סין…דברו במבטא צרפתי, הכינו מאכלים מאותה מדינה, צפו בסרטים מאותה מדינה, לבשו בגדים מסורתיים ולמדו כמה מילים בשפת המקום. בחרו מילים מצחיקות, שהילדים יהנו מהן :-).

או חלוקה לפי חיות: יום פילים, יום אריות, יום דולפינים. הכל אפשרי.

חלוקה לפי מקצועות: יום גנן, יום רופאה, יום שרברב, יום סופרת ספרי פנטזיה… תנו לילדים לבחור את המקצועות שאותם מתחשק להם לחוות.

– נושאים לפי תחומי עניין:

שלבו את כל מה שמניתי כאן, כדי ליצור ימים מלאי הנאה לפי תחומי העניין של הילדים. הילדים אוהבים מכוניות/אופנה/בעלי חיים/שוקולד- צפו בסרטים, שחקו משחקים, הכינו עבודות יצירה, ומאכלים הקשורים לאותו תחום. גם פעילויות בחוץ יכולות להשתלב נפלא בימים המוקדשים לתחומי העניין של הילדים.

באופן כללי: חפשו פעילויות המתאימות לתחומי העניין של הילדים, כך הילדים יהנו מאוד, וסיכוי גבוה שתימנעו מתורים ומההמונים בפארקים הפופולאריים. 

2. משחקים שכיף לשחק עם הילדים:

1. צרו ‘חדר בריחה’ משל עצמכם.

2. חפשו את המטמון

3. המירוץ למליון- אפשר לצאת לשכונה או לפארק ליד הבית..

3. הקדישו פעילויות הקשורות לחג הפסח:

למשל בדקו בחוות הצאן שלידכם אם אפשר להצטרף למרעה, ליום אחד. או צאו למדבר כדי להרגיש קצת את מה שבני ישראל הרגישו. כשהיינו בארץ, נהגנו להעביר כך לפחות כמה ימים מכל חופשת פסח. הילדים אפילו זכו לראות לא מעט המלטות של גדיים, בתוך כדי החוויה של המרעה :-).

 עוד מסלולים נהדרים לטיולים משפחתיים בארץ תוכלו למצוא כאן: yeledteva,  דף הפייסבוק של אביחי שקד.

אפשרות מעניינת נוספת: ינינה ומשפחתה מטיילים בכל פסח עם עמותת “בדרכם” ששמה לה למטרה להנציח 10 חיילים שנהרגו במלחמת לבנון ה2 בדרך אהבת הארץ והטיולים, שהיתה דרכם לחיים. את כל הפרטים תוכלו לקרא אצלה בבלוג, אפקים מטיילים.

ֶ? סגרו את החופש עם ‘יום ספא’. הכינו מסכות ממוצרים שיש בבית, אמבטיות מפנקות, בלו את היום בעיסויים. יום מרגיע ומצחיק שישמר כזכרון מתוק עבור כולם. אם הילדים גדולים מספיק- קחו אותם לספא.

ונספח 🙂 : מה עושים עם מתבגרים בחופש?

1. תנו להם חופש :-). מרחב. מרווח.

2. נסו להציע פעילויות שקשורות לתחומי העניין שלהם. אל תיעלבו אם הם ירצו ללכת, אבל עם החברים ולא אתכם.

3. הפתיעו אותם עם דברים שאתם יודעים שהם אוהבים. למשל- השאירו להם את הבית לעצמם. והשאירו להם במקרר את האוכל שהם הכי אוהבים. או גלידה שווה. או משהו מיוחד, שלא עושים/אוכלים כל יום.

4. במקום לנסות לשכנע אותם להצטרף אליכם, נצלו את החופש ואת הזמן הפנוי, כדי להצטרף אליהם. כלומר, להשתתף בדברים שמעצבים את עולמם. שבו איתם על ממים מצחיקים (לבן שלי ולי יש מדי פעם ‘דייט ממים’, שבו אנחנו מבלים הרבה זמן רק בצפיה בממים), הקשיבו לשירים שהם מקשיבים עכשיו (את השירים שהבת שלי שומעת אני מבקשת שתשלח גם אלי לטלפון, באופן קבוע. אני מקשיבה למוסיקה שלה לא רק בגלל שהטעם שלי הוא של ילדה בת 15, אלא בעיקר כדי קצת להיות שותפה לעולם שלה), נהלו שיחה על האנשים שמעניינים אותם (אני יודעת הכל על הקרדשיאנס. אבל הכל).

5. צפו בסדרה כלשהי ביחד.

והורידו את האיבוק שלי, כדי לקבל גם רעיונות ודרכים נפלאות לטייל עם הילדים בכל מקום, ובכל צורה. במיוחד אם אתם טסים לחו”ל בחופש, וגם אם אתם לא. האיבוק מתאים לכולם.

haleli