בלוג

תכירו: Co – Exploring | סגנון החיים החדש

18/03/2022

להכניס יותר חיים לחיים שלכם, בלי לעשות שום שינוי קיצוני בשגרה…

הכל התחיל כאן בנפאל.

המונח עלה לי תוך כדי נסיעה באוטובוס מקומי ממש מצ’וקמק, בדרך חזרה מכמה ימים מופלאים של קמפינג על הנהר.

חזרה לפוקרה. לעיר, לנוחות, לפינוקים.

היה חם, החלון היה פתוח לגמרי, האוטובוס שיקשק את דרכו בפיתולי הדרך ההררית. תחתי נהר תורכיז. מולי בחלון – הימלאיה.

טוב לא. כלומר, היתה שם הימלאיה רק שמזג האויר האביך קצת פילטר אותה מהתמונה. אבל אתם מוזמנים לדמיין אותה נישאת בריחוף מלכותי מעל הרים ירוקים של ג’ונגלים ומפלים וכפרים קטנים. זה מה שאני עשיתי ?..

מלפפונים

בכל עצירה זינקו על האוטובוס מוכרי המלפפונים שמפציעים תמיד ברגע שנהיה קצת חם בצמתים ומגישים לך דרך החלון מלפפוני ענק קרירים ועסיסיים, חצויים לחצי. וקצת מלח עם תבלינים בצד.

וככה אני יושבת, עם ההימלאיה והמלפפונים ואזניות. ובא לי להגיע כבר ולחלוץ את הנעליים שמציקות לי עם החול שדבק בהן, ולהכנס למקלחת ארוכה, ולהשתרע על המיטה הנקיה. ובא לי גם להמשיך ולראות עוד ועוד ולפגוש ולטעום ולהתפתל בדרכים נסתרות. ובא לי גם להשאר עוד קצת על החוף החולי ליד הנהר. לשבת כל בוקר עם כוס צ’אי חמה על הסלע ורק להסתכל על המים זורמים ושוצפים ומתערבלים וקופצים להם. לטבול רגליים בקסם הזה. וידיים. וגוף… ?.

המממ….

יכולתי להשאר שם, בנהר.

לאחרונה אני מתרגלת סוג של נוודות דיגיטאלית מתקדמת  שבה כל העבודה יכולה להתבצע רק דרך הטלפון. סתם, מין אתגר כזה שהחלטתי לבחון. וכבר שבועיים שאני מנהלת את כל העסק שלי ככה. זה לא פשוט. ויקח לי זמן והתאמות. אבל זה היה יותר קל ממה שציפיתי (אני אכתוב על זה פוסט נפרד).

בכולופן, חזרה לנהר. או לעיר. או לעבודה. או גם וגם וגם…?

רגע.

להכניס קצת יותר חיים לחיים

חלק גדול ממה שאני עושה עכשיו הוא ללוות ולתמוך באנשים ובזוגות שרוצים להכניס קצת יותר חיים לחיים שלהם. להעיר את התשוקה, ששקעה אצלם בתרדמה במיטת השגרה והמטלות והמרוץ.

אנחנו לא מתכננים שום שינוי קיצוני בשגרת החיים שלהם. אלא פשוט.. מתבלנים אותה בכל מיני פעילויות וחוויות קטנות שמציתות, לאט לאט את האש הפנימית ומחזירות את הברק לעיניים. השינוי שמתחולל להם בחיים בעקבות זה הוא פשוט מ-ד-ה-י-ם.

אני קוראת לזה “אתגר התשוקה”. ותיכף אני אסביר קצת יותר על זה. אבל מה אם החיים לא יתחילו ויסתיימו באתגר הזה? מה אם נחליט שמעכשיו אנחנו מגדירים מחדש את סגנון החיים שלנו ופותחים אותו להנסויות. לגילויים. לחקירה פנימית וחיצונית. לא כמשהו נפרד. נקודתי או זמני.

אלא כדרך חיים.

תכירו: Co-Exploring.

חיים מתובלים בתשוקה, במשמעות, בחוויות, בלי הצורך לעשות שום שינוי קיצוני. השינוי הוא בהגדרה. יצירת מחויבות כלפי דרך החיים החדשה. בחירה שמאפשרת חקירה וצמיחה באופן קבוע שמוטבע בתוך השגרה הקיימת. בלי הצורך לחכות לסופ”ש או לחופשה או ליום הנישואין. בלי לחכות לכלום.

להתכוונן על תדר שבו אני פתוחה יותר. קשובה יותר. לעצמי, לסביבה, להזדמנויות. מתרגלת תשוקה בדיפולט ?.

וכך אין כל צורך לעשות צעדים קיצוניים בשביל לשנות, פשוט לזרום בתהליך בעוד שהשינוי מתחולל מעצמו. 

סגנון חיים שכזה מייצר באופן טבעי יותר תחושת ערך עצמי, סיפוק, מוטיבציה ומשמעות. וגם יותר הזדמנויות ואפשרויות. 

זוגיות ב- co-exploring :

כאשר שני בני הזוג מחליטים שהם רוצים לנהל סגנון חיים כזה, וכך למעשה מתנהלים גם כל אחד עם החקירה האישית שלו, וגם כזוג. כאשר כל אחד מבני הזוג מאפשר ומציע תמיכה לבן הזוג השני בהתנסויות ובתהליך שהוא עובר. זוהי הגדרה שמזמינה איתה שיתוף, תמיכה וצמיחה אדירה. השינוי המתחולל גם באופן אישי וגם בתוך מערכת היחסים הזוגית הוא מופלא.

משפחה ב- co exploring :

אותו דבר רק כהחלטה גורפת של כל התא המשפחתי. זה אומר שגם הילדים קופצים על הרכבת, מעודדים את שאר בני השפחה לצאת ולחקור, ומקבלים תמיכה ועידוד בחקירות הפרטיות שלהם. זה גם אומר שכל המשפחה כיחידה משלבת בתוך השגרה התנסויות, חוויות וגילויים..

יחיד.ה  ב- co-exploring :

תכלס אין דבר כזה. כי אנחנו תמיד בעצם נמצאים במפגש ובאינטראקציה עם הסביבה. לכן גם כיחידים, מערכת היחסים שלנו היא מול עצמנו, מול העולם ומול הסובב. ה – co-exploring של היחיד הוא בשיתוף עם העצמי הפנימי שלו, ועם כל דבר שהוא פוגש בדרך. זהו תהליך מאוד פנימי ואישי מצד אחד, שמקרין החוצה בעוצמה, מצד שני. לא תוכלו להסתיר את השינוי שיתחולל בעקבות זה, והאמת היא שגם לא תרצו.. ?.

אפשרויות נוספות : 

co- exploring יכול להתקיים בכל סוג של קונסטלציה שתרצו. אתם יכולים לעבוד בשותפות עם ההורים שלכם, עם חבר או חברה, עם אח שגר בארץ אחרת, לא משנה  – זוהי בחירה שלכם ואתם יכולים לעוף ולהנות מזה לאורך כל המסע. 

נשמע מעניין. אז איך מתחילים? 

1. שבו יחד כזוג, כמשפחה, כקבוצת חברים או אפילו לבד עם עצמכם. הגיעו להחלטה משותפת שהחיים הם עכשיו. שאתם רוצים וכמהים לחוות יותר, להתנסות יותר, לגלות על עצמכם דברים שעדיין לא גיליתם, ולעורר את התשוקה שיש בכם. 

2. הסכימו בינכם שלכל אחד מחכה מסע בפני עצמו, ולכם כשותפות מחכה מסע בפני עצמו. שאתם מתחייבים לעצמכם ולשותפים שלכם שתתמכו, תעודדו, תאפשרו וגם תשתפו אחד את השני לאורך הדרך. 

3. סיעור מוחות : ספרו על כל הדברים שהייתם רוצים לנסות ואף פעם לא העזתם, לא אפשרתם לעצמכם או פשוט לא מצאתם להם זמן. אחר כך, זרקו לחלל כל מיני נושאים, תחומים ורעיונות נוספים שיכולים להיות מעניינים. כתבו את הכל.

אני אוהבת לשלב בתוך אלה גם אתגרים שקשורים לשינויים בהתנהלות האישית רגשית כמו למשל: יום אחד שבו לא אכפת לי מה אנשים חושבים עלי. יום שבו אני ספונטנית. יום שבו אני לא מסתתרת מאחורי מסיכות ומציגה לעולם את האני האמיתית. יום אחד בשבוע שבו אני עושה משהו שמפחיד אותי וכו’. 

4. הוסיפו לרשימה גם פעילויות שהייתם רוצים להתחיל לעשות באופן קבוע ושגרתי. כמו מדיטציה, הליכה בטבע, התנדבות, פיסול, זמרה, הרכבת פאזלים וכו’.

5. התחילו עם דבר אחר מהרשימה. בדקו איך אתם משלבים אותו בלו”ז בזמן הקרוב. למדו מהם הצעדים שאתם צריכים לעשות כדי להוציא את זה לפועל. 

6. אתגרו את עצמכם בכל יום. אל תבהלו מהלו”ז הצפוף או מעומס רגשי. אתגרו את עצמכם בכל זאת. תראו איך לאט לאט הכל הופך להיות קל יותר, פשוט יותר. איך בסוף היום תרגישו תחושת סיפוק וצמיחה. ואיך ככל שתפתחו עוד ועוד- כך גם תגלו עוד ועוד אפשרויות שנפתחות בפניכם, כאלה שאפילו לא דמיינתם שיהיו אפשריות..

7.  אל תחכו. מזגו לעצמכם כוס יין, כוס תה או מיץ תפוזים והתחילו עכשיו :-).

שיהיה בהצלחה! 


אתגר התשוקה

אתגר התשוקה זה למעשה משחק שפיתחתי במהלך העבודה שלי עם אנשים שפנו אלי בבקשה לעזור להם להחזיר את התשוקה לחיי היום יום שלהם, את תחושת החיות והכמיהה. 

מה המטרה?

המטרה במשחק הזה היא להביא אותם להתנסות בכל מיני סוגים של פעילויות ובמגוון תחושות ורגשות. לאתגר אותם להרחיב את אזור הנוחות שלהם, ללמוד על עצמם, ללמוד להקשיב לעצמם קצת יותר. לעורר את התשוקה, את הסקרנות ואת חדוות הגילוי מחדש. להפוך את היום יום שלהם לחוויה טובה, משמעותית ומספקת. 

>> המשיכו כאן למאמר שבו אני מספרת הכל על האתגר הכי חם של העונה.. :-).

haleli