מאיפה הכסף

אז יש לכם חלום שמור בבטן?

08/10/2014

טלי כנפי היא אולי הצעד הראשון שאפשר לעשות כדי להביא את החשק שבבטן, זה שבועט לו שם כל כמה זמן, קצת לחופשי. ואולי גם אתכם. טלי עובדת עם אנשים על הגשמה. של משאלות, חלומות, של רצונות ואושר, היא מטפלת אינטגרטיבית עם נסיון עצום.

הלכתי לשאול אותה קצת. מה זה אומר בעצם. ואם בכלל כדאי.

1. לאנשים רבים יש חלומות, מה הן הסיבות העיקריות שמונעות מהם בסופו של דבר להגשים אותם?

 לשאלתך פנים רבות וכך גם תשובות רבות, אי לכך אתייחס לשאלה זו, כפי שאני נוהגת להתייחס למקור רוב הבעיות של האנשים שפונים אליי לטיפול.

דפוסים –בעיני הםמקור הסיבות שמונעים מאתנו מלהגשים את חלומותינו. משמעות הדבר היאשהמציאות בה אנו חיים וגדלים, מרגע הולדתנו, היא זו שתכתיב את עתידנו לבואולא הבחירות ההכרתיות שלנו.

את בוודאי שואלת את עצמך למה אני מתכוונת?

בלידתנו ובילדותנו, אנחנו כספוג שקולט באמצעות החושים, הגוף, הרגשות והשכל שלנו.

היכולת שלנו להעניק לזולת תלויה במשאבים להם זכינו במהלך חיינו. ככל שהסביבה בה גדלנו הטיבה עמנו ואפשרה לנו להכיר בפוטנציאל הגלום בתוכנו, והעניקה לנו: תמיכה, הקשבה, אהבה ותנאים שונים שמזינים, אילו הם התנאים הדרושים להגשמת חלומותינו.

לעומת זאת, לו הסביבה הייתה דלת משאבים רגשיים, תודעתיים, אם התפקוד ההורי היה לקוי,ומה שספגנו היה: שיפוט, ביקורת, דרישות ללא היכר, או הורות מגוננת ייתר על המידה או הורות מזניחה מדיי – אלו יהיו הכלים והמשאבים איתם נצא לדרך, ללא קשר לכוחות וליכולות הטמונים בתוכנו.

אי לכך, המגבלה שתמנע מאתנו מלהגשים את חלומותינו האמתיים בחיים מבחינתי, אלו יהיו: עברנו, הדפוסים איתם גדלנו ואיכות האושר שהוענק לנו.

כל זה ינהל את בחירותנו בחיים, כאשר אני משתמשת במילה – בחירה אמיתית, הכוונה שלי לבחירה לא מדומה, דבר שאנו נוהגים לעשות לרוב  כחלק ממנגנוני הגנה שבנינו לאורך החיים.

2. מה הם הפחדים העיקריים שחוסמים אותנו מלהגשים את עצמנו?

פחדים רבים מונעים מאתנו מלהגשים את עצמנו, ביניהם:

פחד מכישלון – עשוי למנוע מאנשים מלנסות דברים בחייהם.

פחד מהצלחה – עשוי לעצור אדם מלהתקדם בחייו, מחשש שלא יוכל להכיל את גודל ההצלחה.

חוסר אמונה ביכולות של עצמך, והערכה עצמית נמוכה, ימנעו מהאדם מלהתקדם, להתנסות, לקחת סיכונים שונים בחייו.

טראומות שונות, מחלות, אובדנים, מגבלות גופניות, רגשיות ושכליות עשויים למנוע מאנשים “לקפוץ למים” ולאפשר לעצמם הזדמנות נוספת.

דיכאון, חרדות אף הם מונעים מאתנו לעיתים להגשים את יכולותינו.

זה מחזיר אותי לתשובתי הראשונה –שככל שהמשאבים בתוכנו גדולים ובריאים נוכל להגשים את עצמנו ואת חלומותינו.

3. את טוענת שהמשאבים הפנימיים שלנו, ולא המשאבים החיצוניים (כסף, קריירה וכד’) הם אלה שרלוונטיים לנו יותר להגשמת החלומות שלנו?

אכן שאלה מורכבת, משום שלכל אדם יש חלומות ושאיפות שונות משל עצמו בחייו, אי לכך, אתייחס בתשובתי אך ורק לאנשים שחשוב להם להגשים את עצמם, את הפוטנציאל שלהם וחלומותיהם האמתיים.

אנחנו יודעים שכסף מעניק שקט, ביטחון, עצמאות – אך לא מקנה אהבה עצמית, ערך עצמי, הכרות עצמית, גילוי של “האני האמתי” וכד’.

הוא כן מקנה טיולים, תכשיטים, דברי יוקרה למיניהם, מעמד ועוד. והשאלה הנשאלת היא: האם אני מאושר? האם אני מסופק? לשם ייחלתי בחיי? האם חסר לי/ בי משהו?

ככל שהאדם שואל את עצמו שאלות, הדבר יוביל אותו לשינוי, לרצון להתגלות, להיפרד מהמסכות של חייו, ממנגנוני ההגנה השקריים שהגנו עליו מפני האמת שבשחייו.

ובכן לשאלתך- ככל שהמשאבים הפנימיים שלנו גדולים בתוכנו – הסיפוק, האהבה, הכרת התודה, ההקשבה, הצניעות, רוחב הלב, יהיו חלק מחיינו ויאפשרו לנו להגשים את חלומותינו האמיתיים.

4. מה הצעד הראשון שאת ממליצה לנו לעשות כדי להתחיל להגשים את חלומותינו?

הצעד הראשון שיוביל אותנו להחלמה/ גדילה/ הגשמה, הינו הצעד שבגללו נפנה לקבלת עזרה מקצועית וטיפולית.

לרוב חוסר סיפוק בחיינו או חוויה טראומטית שעברנו, פרידות/ אובדנים שונים, קשיים במצב הרוח שלנו – כל אילו וסיבות נוספות ידליקו בתוכנו נורת אזהרה, שהגיע הזמן לטפל בעצמנו מבפנים ולצאת למסע חיינו האמיתי, בו נלמד לכבד, להכיר, לאהוב ולסלוח לעצמנו ונהפוך לנאמנים באמת.

בחירה איכותית במטפל שילווה את מסע הריפוי שלנו הוא חשוב מאוד, מכיוון שהריפוי של המטופל, טמון בקשר הטיפולי.

זה ידרוש מאתנו אומץ. לקיחת אחריות על חיינו, לבחור בחיים כפי שהם כרגע בתקווה לשנות אותם בעתיד והעיקר הוא לבחור בעצמנו לראשונה ולהשקיע בהחלמתנו, בריפוי כל החסכים שמנהלים את בחירותנו המדומות, ולהתחיל לחיות את חיינו ובחירותינו האמתיים.

5. האם בכלל כדאי להתעסק בעצמנו ולנסות להגשים את חלומותינו? ומה המחיר שנשלם על כך?

בכל אחד מאתנו קיים פוטנציאל לא מוגשם, וכל אחד מאתנו  מתלבט בחייו בשלב זה או אחר, האם לוותר על מה שהוא מוכר ובטוח, לטובת מה שהוא חש ומרגיש בתוכו, שאינו מוכר ואינו בטוח, האםלהקשיב לקולות הלב שמבקש מאתנו לצאת לדרך חדשה ולגלות מי אני? מה טוב עבורי? מיעושה לי טוב? וכך להגשים את עצמי ואת חלומותיי.

יחד עם זאת, שאלת את האדם הלא נכון, אם להשקיע את חיינו בלהגשים את עצמנו או לוותר על עצמנו.

אני כבר למעלה מ 25 שנים עוברת מסע פרטי של ריפי וגילוי עצמי, זה “האני מאמין שלי” ולשם אני מובילה את מטופליי.

ומה לגבי המחיר?

לכל דבר יש מחיר בחיים בדיוק כפי שיש רווח והפסד בכל דבר בחיים, גם כאן.

אי לכך, בחירה במוכר ובבטוח זו אכן בחירה, אך לא תמיד תוביל אותנו להגשמה עצמית, יתכן שתגשיםרק חלק מחלומותינובאופן זה, ויתכן שאין באפשרותנו ובכוחותינו לעשות  אחרת.

בחירה בחיים והגשמת חלומותינו והגשמת עצמנו – משמעות הדבר:  לגלות דברים שהדחקנו והגנו על עצמנו מפניהם, כי הם כואבים ופחות נעימים עבורנו, אך גם משחררים אותנו לבחירות אמתיות ולהגשמת חלומותינו והגשמת הפוטנציאל שקיים בתוכנו.

זה עשוי להוביל לשקט פנימי, לאהבה עצמית, קבלה, נחת, כבוד לעצמך, לבחירות טובות יותר בחיים ומעל לכל לבחור בחיים באמת דבר שאינו מובן מאליו.

אז מי מצטרף למסע? 🙂

טלי כנפי מטפלת אינטגרטיבית ומגשרת , מטפלת אישית וזוגית, מנחה וממציאת שיטת הבית הפנימי”, שיטה שמובילה להגשמה מלאה.  משלבת בעבודתה: פסיכותרפיה, אומנויות, טיפול גוף-נפש-רוח והיליניג ובעלת נסיון של 20 שנים. בקרו באתר שלה.

haleli