משפחות מטיילות

המזרח עם ילדים – איך לתכנן ולנהל טיול בעידן (הפוסט) קורונה

05/04/2021

העברתי את כל תקופת המגיפה, יחד עם שתי בנותי במזרח. הכל התחיל בינואר 2020, כששהינו בנפאל, הנושקת לגבול עם סין. התכניות שלנו היו לצאת לוייטנאם בתוך כמה שבועות, אבל ברגע האחרון החלטנו להשאר במקומנו ולראות מה קורה.

לוייטנאם לא הגענו. אנחנו כבר למעלה משנה נמצאות בנפאל. סה”כ האוירה כאן ידידותית ונעימה, אנחנו מעבירים את הזמן בין שעורי יוגה לקערות טיבטיות ופסטיבלים של סרטים בינלאומיים והליכות על האגם. יחד עם זאת מקומות רבים נסגרו, השתנו או נעלמו כליל. וזאת נקודה שממש חשוב לי שתדעו לפני שאתם יוצאים.

מרפרוף באתרי אינטרנט שונים אני מבינה שהמצב ככל הנראה לא הולך להשתנות בקרוב. לכן, אם אתם שואלים את עצמכם לאן ואיך ואם בכלל לנסוע, הנה כמה טיפים שאני יכולה לתת:

  למרות שחלק מהמדינות מתחילות לפתוח  שעריהן לתיירים, הרוב עדיין סגור, או תחת הגבלות קשות. ואמנם נפאל היא אחת מהמדינות היחידות במזרח שפתוחה לתיירים ללא כל הגבלה, אני עדיין ממליצה לכם לחכות לפחות עד סוף עונת המונסון, כלומר ספטמבר ואפילו אוקטובר.

∴  לינה: ללא כל צל של ספק מוטב לשכור דירה ולא להסתמך על חדרים בגסטהאוס. יש לכך שני יתרונות גדולים- קודם כל, סוג של בידוד חברתי ודבר שני- במידה ויכריזו על סגר או שהמצב פתאום ישתנה- יהיה לכם מקום נוח, עם מטבח ולא תהיו תלויים בנותני שירותים חיצוניים.

קחו בחשבון שרבים מבתי המלון והגסטהאוסים נסגרו, פיטרו אנשי צוות רבים, החליפו בעלים או סובלים מהזנחה כתוצאה מחוסר פעילות. כל זה לא אומר שהמחירים ירדו. להיפך. אלה שנשארו פעילים דורשים עכשיו מחירים גבוהים יותר, כדי לפצות על תקופת הבטלה הממושכת.

שני האתרים המומלצים למציאת דירות גם בעידן הקורונה הם: איירביאנבי ובוקינג. בנוסף, המדריך המלא והמעשי שלי מלמד אתכם בדיוק איך להתנהל נכון עם לינה לאורך כל המסלול שלכם. כמו שהבנתם, זה לא כמו שזה נדמה.

  תקשורת: למרות שאני בדרך כלל אוהבת להתנתק ולחוות מקומות נידחים, הפעם אני ממליצה לכם לבחור יעדים ו/או להתמקם במקומות בהם קיימת רשת תקשורת באיכות גבוהה. גם תקשורת סלולארית וגם אינטרנט.

בנוסף, אני ממליצה לכם להתעדכן בחדשות המקומיות ביעד אליו אתם מתכננים להגיע- בחרו אתר חדשות אונליין באנגלית וכך תוכלו לקבל מידע מהימן ויומיומי על המצב הנוכחי ועל התחזיות.

  כסף: זה טיפ שאני נותנת לכל המשפחות שיוצאות לטיול ארוך עם הילדים במזרח אבל הפעם אני מרגישה שיש לו משנה חשיבות- שימו לב לתוקף של כרטיסי האשראי איתם אתם יוצאים. חשוב שהתוקף יהיה לפחות לשנה מעבר לתאריך יציאתכם לטיול.

עניין התוקף כמובן חל על כל המסמכים החשובים האחרים איתם אתם יוצאים- דרכון, בעיקר :-).

∴  תכנון המסלול: מוטב להתמקד ב’נסטינג’ ולהמעיט בקפיצות ממקום למקום. בחרו מדינה אחת שבה ניתן לשהות תקופה ארוכה ולבקר בכמה אזורים שונים, או מספר מצומצם של מדינות, בהן תרצו לשהות במקום אחד רוב הזמן.

למשל: מדינות כמו הודו, וייטנאם או פיליפינים מציעות שפע מגוון של אזורים מעניינים בהם ניתן לשהות, כמו גם תנאי ויזה נוחים לשהות בת כמה חודשים לתיירים. כל זה בתקציב יחסית נמוך. הנה מאמר שלם שיעזור לכם להתחיל וגם להחליט :-).

∴  בריאות וביטוח: אני תמיד ממליצה לעבור קורס עזרה ראשונה לפני שיוצאים לטיול שכזה, במיוחד כשיוצאים עם ילדים ובעיקר בתקופת ההסתגלות לשגרה החדשה של פוסט קורונה. (למעשה, אנחנו יוצאים בימים הקרובים לעבור קורס רענון של עזרה ראשונה כאן בקטמנדו, נפאל, ועכשיו גם הבנות יכולות לעבור אותו :-)) בנוסף- חברות הביטוח מתחילות להתאושש, אבל בנתיים קשה למצוא פוליסות לתקופה של יותר מחודשיים-שלושה. אז בנתיים- לחברת safetywings יש פוליסה טובה, שעולה רק 40$ לחודש והמתחדשת מעצמה בכל 4 שבועות. אבל אם אתם רוצים חברת ביטוח ישראלית- אני מציעה לכם לפנות לאוריה, הסוכן שלי שמתמחה בביטוחי נסיעות. והנה מאמר שלם שכדאי לכם לקרא לפני שאתם מחליטים. 

∴  מסיכות, חיטוי לידיים ושאר ירקות- ניתן להשיג בכל מקום, בשפע ועם מגוון רחב של איכויות. אין כל צורך להביא אקסטרה מהבית.

  לגבי ביקור באתרי תיירות המוניים- למי שחושש הייתי ממליצה להמנע מאתרים קדושים (=מקדשים ומבני דת נוספים).

haleli