החנות האורגנית בפוקרה- לייק סייד (והנחה מיוחדת לקוראי הפוסט!)

02/02/2013

החנות האורגנית בפוקרה- לייק סייד  (והנחה מיוחדת לקוראי הפוסט!)

FISHTAIL ORGANIC GARDEN

סבונים טבעיים, דבש פרא, תה, קפה, נרות משעוות דבורים, ממתקים טבעיים…

החנות האורגנית בלייק סייד היא אחת מחנויות הטבע הכי מקסימות שהייתי בהן. אפילו במושגים של הארץ, היא מאוד מיוחדת בעיני. והיא החנות היחידה בכל האזור..ממליצה לכל מי שמגיע לפוקרה לבקר בה. רוב המוצרים מיוצרים בנפאל, חלקם הגדול ע”י נשים כפריות שהחנות שמחה לתת להן תמיכה ולאפשר להן הכנסה מעבודת כפיהן.

ממש עבודת יד.

  • הסבונים, למשל, העשוייים מחלב יאק, או מחלב עזים, או אלה המכילים שמנים טבעיים כמו וניל, פצ’ולי, ואפילו מלח. חלק מהסבונים מכילים זרעים שהופכים אותם לסוג של סבון-פילינג מפנק. אני משתמשת בהם באופן קבוע וכך גם בנותי. בכל פעם אנחנו ניגשות למדפים, ובוחרות אחד שטרם ניסינו. החביבים עלי: סבון פפאיה, סבון אלו-ורה, סבון מחלב עזים או חלב יאק.

כיף להשתמש ונפלא בתור מתנה מקורית וכיפית (וקלה לנשיאה במזוודה) מנפאל.

      

אגב, ניתן למצוא כאן גם אגוזי סבון- בבודדים, בחבילה וגם במארזים נוחים לשימוש עבור כביסה וכאלה. המחירים מצחיקים..

  • את הדבש רודים בחוות אורגניות ברחבי נפאל, ויש להם סוגים שונים של טעמים, תלוי בפרחים מהם ינקו הדבורים את הצוף. אנחנו אוהבים את הבאטרנאט (אגוזי חמאה), לדבש יש טעם חמאתי. או את הליצ’י שהוא מאוד מתוק. גם החרדל טעים. יש גם סוג אחד של דבש, הנרדה בגובה רב ומשמש את הכפריים כתרופה חזקה- הוא קצת ממסטל (כמו אלכוהול) והוא שחור. בקשו מהמוכרת לטעום ובחרו את זה המועדף עליכם. קחו חבילה איתכם לטרק.
  • מוצרי מזון טבעיים נוספים שתוכלו למצוא כאן- ריבות תוצרת בית, מיצים בעלי איכויות בריאותיות, אורז פרא, שומשום חום, מלח שחור מההרים. ותבלינים.

   

  • יש גם ממתקים- פירות יבשים מצופים שוקולד (שגם הם מעולים לטרק). למעשה, בזכות הממתקים גיליתי את החנות המדהימה הזאת- כשרק הגענו לפוקרה, פגשנו טיילת ישראלית שנהגה לאכול מהם. טעמנו (אגס מיובש מצופה שוקולד), נדלקנו והיא הסבירה לנו איפה אפשר לקנות אותם. גילינו שזה ממש קרוב ונגיש. מאז, בכל פעם שאני אוכלת את הממתקים האלה אני נזכרת בתמי, הטיילת המתוקה.
  • קפה אורגני מהרי ההימלאיה הוא מתנה מענגת נוספת שאפשר לקנות כאן. יש כאן מבחר גדול וסוגים שונים של קפה. אפשר לקנות פולים שלמים או טחונים.
  • תה- מבחר גדול של עלים טבעיים שאפשר לקנות לפי משקל. הטולסי המפורסם של נפאל, למון-גראס, תה שחור, תה מנטה ועוד.
  • שמנים טבעיים, קוסמטיקה, נרות וקטורת טבעית.

  

החנות גם מאפשרת לאנשים פרטיים לפרסם על לוח המודעות שלה. כך שכשתבואו תוכלו להתעדכן בהופעות חיות, תערוכות מרחבי העולם, שעורי יוגה (בתשלום או בחינם), מסאג’ים מכל מיני סוגים (בתשלום או בחינם) ועוד.

היא נותנת מידע לכל מי שמתעניין בנוגע להתנדבות בחוות אורגניות בנפאל. הם תמיד שמחים שאנשים באים לתרום מעצמם וללמוד מאחרים.

בקצור, אפשר להבין למה החנות הזאת היא אחד המקומות החביבים עלי בפוקרה. יש בה שילוב של מוצרים מעולים, מחירים נוחים והבנה אמיתית של תפיסת העולם האקולוגית. אני פוקדת אותה כמעט בכל יום. לא תמיד קונה, אבל תמיד נהנית..

  

כשתבואו, תפגשו את מיה המוכרת שתוכל להסביר לכם על כל דבר. ואם תגידו לה שהגעתם דרך האתר שלי תקבלו גם הנחה (תבקשו את ה- Israeli web site special discount )..

איפה: לייק סייד, ממש מתחת ל’בבילון קפה’. לכו מהצומת הגדולה (הולן צ’וק) לכיוון הפוקרה סטייק האוס והמשיכו ישר באותו כיוון כשלוש דקות. תעברו את הפיצה. החנות תהיה מצד ימין שלכם.

טלפון: 465550 61(0) 977 +

אימייל: fishtail.organic@gmail.com

מחירים: בינוניים.

ימי עבודה: שבעה ימים בשבוע, משעות הבוקר עד שמונה תשע ולפעמים יותר מאוחר בלילה רצוף.

  

haleli