על האתר

הסיפור שלנו

11/12/2010

“אמא, אינני רוצה”, אמרה הביצה, “תני לי להתגלגל בעולם”, “אולי בפעם אחרת”, אמרה הדוגרת, “ועכשיו תעשי בדיוק כמו כולם”. (הביצה שהתחפשה, דן פגיס).

המחשבות הראשונות על טיול ארוך עלו אצלי בתקופה מאוד קשה בחיי. אבי היה אז חולה מאוד, בתי היתה תינוקת קטנה. המגע היומיומי שלי עם שני קצוות החיים הללו הביא אותי להרהורים עמוקים על החיים. החיים בכלל והחיים שלי בפרט ואיך הייתי רוצה שהם יראו. לא בעוד ארבעים שנה ולא לשבוע-שבועיים בכל פעם, אלא היום, עכשיו, כל יום.

מי שרוצה לקרא על הסיבות, ההתלבטויות וההחלטה לצאת לדרך- מוזמן לכאן.

הסיפור שלנו- גרסת 2017, מטיילים כבר שש וחצי שנים- אז מה עברנו בנתיים?

שמי הללי סמדר אברמוביץ’. אני כותבת בנושא מסעות משפחתיים בעולם וגם על דברים אחרים. בספטמבר 2010 יצאתי עם בעלי, שלושת ילדי והכלב למסע מתמשך בעולם.

עזבנו הכל. מכרנו, תרמנו, נתנו. ויצאנו לדרך. לטעום מהעולם ככל יכלתנו, בתקציב נמוך (מאוד) אך בשמחה גדולה.

התחלנו קצת באירופה, המשכנו למזרח. טיילנו וגרנו בנפאל ובהודו. חיינו בהתחלה על מעט מהכסף שנותר לנו ובמקביל הקדשנו משאבים כדי ללמוד לעומק איך אפשר לשלב עבודה וטיולים. ההתחלה לא היתה קלה.

בסוף השנה הראשונה לטיול נפרדנו מבעלי ומהכלב שחזרו לארץ.

אני המשכתי לטייל עם הילדים, לבדי. וייטנאם, תאילנד, נפאל (השהות בנפאל נוחה וקלה ולכן חזרנו אליה בכל כמה חודשים), עוד קצת הודו, סין, מונגוליה..

במהלך התקופה עברנו גם שינויים ותהליכים נפשיים ובקיץ 2013 החלטנו להפוך את הפרידה הזוגית שלנו לרשמית. הפרידה הציבה בפני אתגרים רבים. פיזיים, נפשיים ורגשיים.

למידה וחוויות

החותמות בדרכון הלכו ונצברו עד שנאלצנו להנפיק דרכונים חדשים :-). אבל זה עוד כלום לעומת כמות החוויות והמשמעות העמוקה שכרוכה בחיים מהסוג הזה. הילדים גדלו. למדו לדבר באופן שוטף באנגלית, נפאלית והינדי. צברו שעות טרקים, נהרות, קמפינג, שנורקלים, מסעות ברכבות באוטובוסים במטוסים. פגשו מאות אנשים ושמעו עשרות שפות.

הם חוו חיים בכפרים נידחים בלי חשמל ובלי מים, חוו שבועות שלמים באוהל בערבות הפרא במונגוליה וחיו גם חיי מותרות במלונות על החוף עם בריכה ושייקים כל היום. הם פגשו תרבויות, טעמו מאכלים וראו דברים שמעטים בגילם רואים.

הם רכבו על סוסים עד לגבול סיביר ופגשו את הרועים של איילי הצפון. וליטפו את האיילים. הם גלשו במורד נהרות בנפאל. טיפסו למקדשים בגובה 4500 מטר בהודו. רכבו על אופניים בויטנאם. עשו שופינג בתאילנד. צללו עו מבי ים בפיליפינים. אכלו לחם עם חמאת יאק במונגוליה. חגגו יומולדת בסין ובעיקר פגשו הרבה הרבה אהבה ושמחה. מליון.

This slideshow requires JavaScript.

לאורך כל השנים האלה כתבתי והשקעתי באתר הזה, ובבלוג האישי (והחושפני יותר) ב’סלונה’, והפכתי אותו למקום שבו כל אחד יכול לראות איך החלום שלו מתגשם. היום אני טיילת מנוסה, הן כאשה, הן כאם. אני חולקת את הנסיון שצברתי עם המבקרים באתר שלי ועם חברי הדף בפייסבוק, על בסיס יומיומי, כותבת על יעדים ספציפיים בהם ביקרנו וכן על סגנון החיים שלנו.

אני כותבת ומתארחת גם באתרים ובעתונים בניהם YNET, כלכליסט, “את”, XNET, ישראל היום, ‘הארץ’ ועוד.

איך אני יכולה לעזור לכם?

האתר מתמקד בשני תחומים עיקריים:

◊ טיול עם ילדים– מידע כללי, טיפים, המלצות. מידע על יעדים ספציפיים והמלצות למסלולים מעניינים. תמיד קיימת גם התייחסות לתקציב.

◊ יצירת הכנסה שאינה תלויה במקום– אפשרויות מעניינות, המלצות ומידע.

אם אתם מתעניינים בטיול עם ילדים במזרח – הנה פוסט שאיתו כדאי לכם להתחיל

אם אתם מתעניינים בחוויות האישיות שלנו ובסגנון החיים שלנו- אתם מוזמנים לבלוג

ואם אתם מתעניינים בצדדים הכלכליים של הנושא- הנה פוסט שנותן מידע.

בנוסף, קיימים שני אי בוקים באתר. אתם מוזמנים להוריד אותם בחינם:

איך לטייל עם ילדים ב-5500 ש”ח לחודש או פחות

איך לטייל בזול יותר לכל מקום בעולם.

ויש גם איבוק חדש (בתשלום) שנותן את כל מה שאתם צריכים כדי לטייל עם ילדים.

ואם אחרי כל זה אתם מרגישים צורך להתייעץ איתי באופן אישי (בתשלום)- כתבו אלי.

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”