כמה עולה

המזרח עם ילדים – 5 שאלות שכדאי לשאול לפני שרוכשים ביטוח נסיעות

09/04/2024

אל תסגרו ביטוח נסיעות למזרח בלי לקרא את זה.. 

למה המזרח שונה משאר המקומות כשמדברים על ביטוח נסיעות לחו”ל?

או.

אז לפני שאני נותנת לכם את השאלות שממש חשוב שתשאלו לפני שאתם בוחרים את ביטוח הנסיעות שילווה אתכם לאורך כל הדרך, אני רוצה להסביר למה, ובמה המזרח שונה ממקומות אחרים בחו”ל.

ישנם כמה מאפיינים שמבדילים את המזרח משאר העולם, ובמיוחד ממקומות כמו אירופה או ארה”ב:

הרמה והאיכות של הטיפול הרפואי משתנה מאוד בהתאם למקום שבו אתם נמצאים. זה יכול להיות באמת גרוע, וזה יכול להיות בכמה רמות מעל כל שירות רפואי שאי פעם קיבלתם בכל מקום אחר בעולם. 

– יחד עם זאת – המחירים הם בדרך כלל נמוכים מאלה שאנחנו רגילים אליהם. ולרוב, על טיפולים שגרתיים או מינוריים לא באמת תצטרכו אפילו להפעיל את הביטוח, כי עלות ההשתתפות העצמית תהיה גבוהה מעלות הטיפול עצמו.

כשאתם נוסעים למזרח אתם הולכים לעשות פעילויות אחרות לגמרי ממה שאתם מכירים– למשל: נסיעות בתנאי שטח, עליה לגבהים, צלילה לצד יצורים ימיים אקזוטיים, שחיה בנהר, הליכות מאתגרות, מקומות לינה הזויים לפעמים, חשיפה לחרקים ולזוחלים שמעולם לא פגשתם, חשיפה למאכלים ולתבלינים שאתם אולי רגישים אליהם אבל אף פעם לא ידעתם על זה, ועוד ועוד…. 

היתושים במזרח… – היתושים במזרח עשויים לגרום למחלות. חלקן קשות (לרובן יש חיסון) וחלקן לא מסוכנות אבל גם לא נעימות, ולעתים מצריכות אשפוז של כמה ימים. במקרים כאלה, למרות שאין צורך לנקוט בצעדים חריפים כמו ביטול הנסיעה, בכל זאת מפעילים את הביטוח כדי לקבל את תנאי האשפוז ואת הטיפול הטוב ביותר…

כשאתם נוסעים למזרח אתם הולכים לחוות חוויות אחרות לגמרי ממה שאתם מכירים – למשל התמודדות עם תנאי מזג אויר קיצוניים וההשלכות שלהם, שימוש בכלי תחבורה שאתם לא מורגלים בהם והתמודדות עם כללי תעבורה (אלה שאינם כתובים..) שמעולם לא התמודדתם איתם. 

המזרח הוא עולם אחר, עם שפות ותרבויות אחרות. זה אומר שאם אתם זקוקים לטיפול רפואי כלשהו – תצטרכו גם להתמודד עם רופאים, נותני שירותים ובירוקרטיה מתרבות אחרת וזה לא הולך להיות פשוט. 

חלק מהאופי של טיול במזרח הוא האפשרות שלנו להיות ספונטניים, לזרום ולהנות מהזמן הזה שנתנו לעצמנו. בעיקר אם אנחנו נוסעים לתקופה ארוכה – אנחנו לא מתכננים כל יום, וגם אם יש תכניות – אנחנו לא באמת יכולים לדעת איך האוטובוס שהזמנו יראה, ובאיזה דרכים הוא הולך לנסוע. מדובר בחוויה שמפתיעה אותנו בכל פעם מחדש :-).

בנוסף, רבים מאתנו נוסעים לתקופה ארוכה יותר ממה שאנחנו בדרך כלל רגילים – זה אומר שבמהלך התקופה הזאת ייתכן שנצטרך מדי פעם לעשות בדיקות, טיפולי שיניים או לקחת תרופות מיוחדות. 

לכן, כשנוסעים למזרח צריך לשים לב לכמה נקודות משמעותיות:

חייבים לכלול גם ביטוח אתגרי (מה שחברות הביטוח מכנות “ביטוח אתגרי” יכול להיות גם נסיעת שטח, שנורקלים או חתירה בסאפ..)

מומלץ לכלול גם אופציה של איתור וחילוץ

כדאי לרכוש את הביטוח דרך סוכן כדי שיהיה לכם מענה מהיר וישיר במידת הצורך. ורצוי דרך סוכן שעובד עם המזרח באופן שגרתי, ומכיר כבר את הבירוקרטיה והתרבות.

 


כדאי לדעת:

חשוב לבדוק מי הם ספקי השירות של חברת הביטוח. חברות הביטוח כמעט אף פעם הן לא הגורם שנותן את השירות, אלא ספקי השירות שאיתן היא עובדת (לדוגמא: חברת “מגנוס איתור וחילוץ” היא ספק השירות של חברות רבות בתחום האיתור והחילוץ או חברת IMA שהיא ספק השירות של חברות רבות בתחום הטיפול במצבים רפואיים בחו”ל).

לכן כדאי לוודא שהספקים הם מקצועים ובעלי שם טוב.


 

ואחרי שהבנו את זה אז קבלו:

 

5 שאלות שכדאי לשאול לפני שבוחרים ביטוח נסיעות לטיול למזרח

 

1. בעת מצוקה, את מי נרצה לפגוש מהצד השני של הטלפון? 

כשמדובר במדינות המזרח האם נרצה להתחיל לדבר עם נציג שירות שיושב לו בארץ? האם נוכל בכלל להסתפק במענה אונליין? האם כרטיס האשראי המסופק בחברות מסויימות יוכל לפתור לנו את כל הבעיה? או שנעדיף אדם מנוסה ומקצועי שיתן לנו מענה ויחס אישי ויהיה הכי נגיש בעולם עבורנו?

2. מהו סכום הכיסוי המקסימאלי ומה כלול בתוכו?

שוב, כשמדובר במדינות כמו הודו, נפאל או וייטנאם – האם הכיסוי של הביטוח כולל גם אירועים שהתרחשו במהלך שחיה בנהר, צלילה בים, מחלת גבהים או נסיעה בתנאי שטח מאתגרים? כלומר האם הביטוח מכסה גם פעילות אתגרית?

טיפ: אין הרבה צורך בתקרת ביטוח שגבוהה ממליון דולר.. מה שמוביל אותנו לשאלה הבאה:

3.  מהו התשלום היומי המבוקש (כמובן) וכמה תהיה ההשתתפות העצמית?

במדינות המזרח, בשונה ממדינות המערב, רוב הטיפולים הסטנדרטיים יעלו כל כך מעט, שלא תצטרכו אפילו להפעיל את הביטוח. הפעלת הביטוח במקומות אלה היא לרוב גם במקרים של פגיעות חמורות או צורך בהטסה (חירום/לארץ). 

שימו לב: עבור ביטוח אתגרי (חובה למי שנוסע למזרח) תהיה תוספת של כחצי דולר ליום...

4. לכמה זמן אפשר לרכוש את הביטוח מראש והאם ניתן להאריך במידת הצורך גם אם אנחנו לא בארץ?

למשפחות ואנשים שנוסעים למזרח ולתקופה ארוכה (למעלה מ- 3 חודשים) שווה בהחלט לבדוק איזה הטבות מקבלים אם רוכשים פוליסה לתקופה של כמה חודשים מראש, והאם ניתן יהיה להאריכה בעת הצורך בעוד אתם עדיין שוהים בחו”ל.

למשל – אוריה, הסוכן שאני עושה דרכו את הביטוח כבר הרבה שנים,  נותן הטבות ממש שוות למשפחות שנוסעות לתקופה ארוכה. כדאי לכם לבדוק איתו , הוא עשוי לחסוך לכם הרבה כסף וגם הרבה סטרס מיותר (תשאירו פרטים והוא כבר יחזור אליכם). 

5. האם הסוכנות או הסוכן הזה מכירים היטב את המזרח? האם יש להם נסיון בעבודה מול גורמים ורשויות במדינות עולם שלישי?

כדאי לרכוש ביטוח נסיעות רק דרך סוכן שכבר רכש מספיק נסיון בעבודה עם תביעות מלקוחות ששהו במזרח, שכבר הרים מסוק חלוץ אחד או שניים, ואולי היה בעצמו בחלק מהמדינות האלה (אולי גם עם הילדים שלו…). כמו כן כדאי לרכוש עם סוכן שעובד עם מספר חברות ביטוח ויכול להתאים לכם את הפוליסה הטובה ביותר עבורכם. 

 


ביטוח הנסיעות מהווה נתח משמעותי מתקציב הטיול המשפחתי שלכם. לכן כדאי וחשוב מצד אחד לא להתפשר, מצד שני לשאוף לקבל את השירות הטוב ביותר עבור ההוצאה הכספית הזאת.

אם עדין לא סגרתם ביטוח – דברו איתי ואני אתן לכם כמה טיפים שיחסכו לכם הרבה כסף.

פשוט שלחו לי מייל…


 

ביטוח נסיעות לתאילנד עם ילדים

מהם הדגשים המיוחדים למשפחה הנוסעת לתאילנד? 

חשוב שתשימו לב שאתם רוכשים ביטוח נסיעות המכסה גם פעילויות חוץ ופעילויות ספורט.

נקודות סיכון מיוחדות לתאילנד: מחלות הנוגעות ליתושים, מחלות מעיים, תאונות דרכים, (בעיקר טוסטוס ואופנוע) מפגש לא נעים עם יצורים ימיים מוזרים.. ועקיצות למיניהן, לרבות מדוזות .

עוד דברים שכדאי לשים לב אליהם תמצאו במאמר המקיף הזה >>.

 

ביטוח נסיעות להודו עם ילדים

מהם הדגשים המיוחדים למשפחה הנוסעת להודו? 

בהודו ישנן מספר נקודות סיכון מיוחדות:

מזג האויר ותאונות דרכים – רכשו ביטוח המכסה פינוי מוסק ופינוי רפואי במידת הצורך. 

פעילות אתגרית – חשוב שתשימו לב שאתם רוכשים ביטוח נסיעות המכסה גם פעילויות חוץ ופעילויות ספורט. 

מחלות ואשפוזים – עדיף שיהיה ביטוח המכסה אשפוזים – כך תוכלו להתפנק בבית חולים מעולה בחדר פרטי. 

 

ביטוח נסיעות לפיליפינים עם ילדים

מהם הדגשים המיוחדים למשפחה הנוסעת לפיליפינים? 

חשוב שתשימו לב שאתם רוכשים ביטוח נסיעות המכסה גם פעילויות חוץ, פעילויות ספורט ופעילויות אקסטרים.

נקודות סיכון מיוחדות לפיליפינים: מחלות הנוגעות ליתושים, מחלות מעיים, תאונות דרכים )בעיקר טוסטוס ואופנוע( ועקיצות

למיניהן, לרבות קיפודי ים ומדוזות. תאונות צלילה ותאונ ות הקשורות לשייט.

ביטוח נסיעות לוייטנאם עם ילדים

מהם הדגשים המיוחדים למשפחה הנוסעת לוייטנאם? 

חשוב שתשימו לב שאתם רוכשים ביטוח נסיעות המכסה גם פעילויות חוץ ופעילויות ספורט.

נקודות סיכון מיוחדות לוייטנאם: מחלות מעיים , עקיצות למיניהן, אלרגיות (בעיקר לפרות טרופיים או לפירות ים), מחלות הקשורות ליתושים, כוויות שמש.

ביטוח נסיעות לנפאל עם ילדים

מהם הדגשים המיוחדים למשפחה הנוסעת לנפאל? 

חשוב שתשימו לב שאתם רוכשים ביטוח נסיעות המכסה גם פעילויות אתגריות כמו פעילויות חוץ ופעילויות ספורט.

נקודות סיכון מיוחדות לנפאל: מחלות הנוגעות ליתושים, מחלות מעיים, תאונות דרכים (בעיקר טוסטוס, אופנוע או אוטובוס), תאונות ופציעות הקשורות לפעילויות חוץ כמו מצנחי רחיפה וראפטינג, או טרק.

עוד דברים שכדאי לשים לב אליהם תמצאו במאמר המקיף הזה >>.

הורידו בחינם את דפי המידע:

מסלול בוייטנאם עם ילדים
וייטנאם עם ילדים טיפים מסלול המלצות
איך לתכנן מסלול טיול בתאילנד לפי מזג האויר
תאילנד מידע שימושי לתכנון מסלול

 

haleli