איך לחסוך בהוצאות

המזרח עם ילדים: איך למצוא טיסות זולות במזרח -כל מה שצריך לדעת.

01/02/2020
סצינת הטיסות הזולות במזרח, בין מדינה למדינה ובתוך המדינות עצמן, מתקדמת ומשתפרת בקצב מסחרר. וזה דבר נפלא. אחת לכמה חודשים מפציעה חברת טיסות זולות חדשה באופק המזרח הרחוק ומשפרת לנו את החיים.
 

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על חברות הלואו קוסט במזרח היא שהן לא דומות בכלל לחברות הלואו קוסט באירופה… 

חברות הלואו קוסט במזרח הן חברות המציעות שירות ברמה גבוהה יחסית, עם מטוסים נוחים, שירות לקוחות נעים, עמידה בזמנים ואפילו סיכוי גבוה שהמטען שלכם יגיע ליעד בשלום.. :-). 

 
כדי לנצל את ההתקדמות הזאת בצורה המקסימאלית, להלן כמה טיפים: 
♦ לכל מדינה במזרח היום יש לפחות חברת תעופה מקומית אחת. חברת התעופה יכולה להיות גדולה יחסית, ולטוס ליעדים רבים, או שהיא יכולה להיות קטנה ולהציע טיסות מקומיות או ליעדים מרכזיים, שהתנועה אליהם גדולה. כך או כך, שווה ביותר לעשות בדיקה בגוגל.
למשל : Vietnam local airline . החברות הקטנות האלה לא תמיד יופיעו במנועי החיפוש המוכרים (כמו קייאק, אקפדיה ודומיו). אבל זה לא אומר כלום בנוגע לתעריפים.
 
◊ טיסה ישירה מסיגון (וייטנאם) לבנגקוק (תאילנד) בחברה מקומית מצויינת יכולה לעלות לכם 40$ בלבד.
 
טיסות לא ישירות: אם לא מצאתם טיסה ישירה במחיר נוח, תמיד שווה לבדוק את הטיסות הלא ישירות. ולבדוק אותן היטב. קיימים הבדלים גדולים במחיר אם תבחרו טיסה שעוצרת בסין, בהודו, בבנגקוק או בסינגפור.
 
בכל מקרה על מנת למצוא את הטיסה הזולה ביותר, בדקו מספר רב ככל הניתן של תחנות עצירה.
למשל, טיסה מנפאל לתאילנד יכולה להיות ישירה (עם שתי חברות התעופה- הנפאלית והתאילנדית), יכולה לעבור בהודו, בסין או אפילו בקואלה למפור (לא לבעלי דרכון ישראלי..). המחירים יהיו שונים לחלוטין.
 
♦ כדי לבדוק איזה חברות תעופה עוברות ביעד שלכם, פנו לויקיפדיה, והקישו את השם של שדה התעופה הרצוי. תמצאו שם רשימה של כל החברות, גם כאלה שאינן מופיעות בשום מנוע חיפוש.
 
כדאי גם להיות גמישים בנוגע לשדות תעופה, בערים גדולות רבות במזרח יש יותר משדה תעופה בינלאומי אחד.
 
הנה למשל בנגקוק:
 
מנועי החיפוש באתרים של חברות התעופה יתנו לכם סקירה חודשית של תעריפי הטיסה. שימו לב מה כלול במחיר ומה לא. כרטיסים זולים לא יכללו לרוב את המטען או ארוחות.
 
♦ בחיפוש עצמאי תמיד צריך לזכור שבתור נושאי דרכון ישראלי יש מקומות בהם אנחנו לא יכולים אפילו לעצור לטראנזיט. ולא משנה כמה הטיסה תהיה נוחה או זולה. מלזיה, אינדונזיה ובנגלדש, למשל.
 
♦ למרות שלרוב המקומות במזרח אנחנו צריכים להוציא ויזה, כאשר עוצרים בשדה תעופה ל-24 שעות או פחות, אין צורך בויזה. על כל מקרה שלא יהיה- כדאי לוודא ולבדוק זאת מול שדה התעופה עצמו.
 

טיסות זולות במזרח - צעדים למציאת הטיסה הזולה והמשתלמת ביותר

1. התחילו במנועי החיפוש הרגילים- אני תמיד מתחילה עם המנוע הזה. כדי להבין פחות או יותר את המחירים, את אפשרויות הטיסה, את זמני הטיסה וכו’.
 
2. חפשו חברות תעופה מקומיות בשתי נקודות: בנקודת היציאה שלכם ובנקודת היעד. בדקו את האתרים של חברות התעופה האלה ואת התעריפים שהם מציעים.
 
*חברות התעופה המקומיות בדרך כלל מיוצגות ע”י סוכנויות הנסיעות המקומיות. לכן כדאי גם לצאת לרחוב ולשאול. אבל לעתים הפער בין המחיר באינטרנט לבין המחיר שיציעו לכם יהיה גדול מאוד.
 
3. חפשו בויקיפדיה את שדות התעופה הרלוונטיים לכם. שם תמצאו עוד חברות שיכולות לתת לכם את המענה המתאים לכם.
 
4. חזרו למנוע החיפוש שאתם אוהבים, ובדקו באיזה תחנות טראנזיט מציעים לכם לעבור. עכשיו בדקו את הטיסות בנפרד- מתחנת היציאה שלכם לתחנת העצירה הראשונה. ומתחנת העצירה לנקודת היעד. אל תעשו זאת עם המנוע הכללי, אלא בדקו זאת מול חברות התעופה המקומיות.
 
למשל מנפאל דרך תאילנד לוייטנאם: בדקו ראשית טיסות עם נפאל איירליינס לתאילנד. לאחר מכן בדקו טיסות עם וייטג’ט (vietjet) מתאילנד לוייטנאם.
 
5. שקללו את המחירים ביחד עם שעות ההמתנה, והצורך להחליף חברת תעופה באמצע הדרך ובחרו את זו המתאימה ביותר.

טיסות זולות במזרח - חברות תעופה לדוגמא

אייר אסיה-*הערה חשובה בנוגע לאייר אסיה- זו חברה זולה אבל יש לבדוק היטב כיוון שרבות מהטיסות שלה עוברות במלזיה.
וייטג’ט (וייטנאם)
בפיליפינים יש את חברת cebu pacific
 
 מנוע החיפוש הזול ביותר שאני מצאתי– momondo
 
הכנסו לטיפים נוספים הקשורים בהוזלת העלויות לכל טיול. וגם בדף הפייסבוק מתפרסמים טיפים בנושאים שונים מדי שבוע.
 

haleli