בלוג

חברות הלכה למעשה במהלך טיול עם ילדים בעולם

23/07/2011

כבר כתבתי כאן על עניין החברים כשמנהלים סגנון חיים כמו שלנו. אני רוצה לתת דוגמא קטנה לחברות כדי שניתן יהיה להבין את זה באופן מוחשי.

הן נפגשו כמעט ברגע שמאחיקה הגיעה לואשישט אחרי נסיעה ארוכה ומעייפת (יומיים) מלדאק. רני שיחקה עם הילדות המקומיות ברחבה של המקדש ובאופן טבעי הציעה לילדה שרק הגיעה להצטרף אליהן.

מאחיקה רני ומאחיקה

מאז הן צמודות. מאחיקה היא בת לאמא קולומביאנית ולאבא ספרדי והיא גרה בברצלונה. היא יודעת לדבר רק ספרדית והיא בת שמונה. היא מטיילת עם אמה בהודו לתקופה של 3 חודשים.

רני יודעת לדבר כבר שלוש שפות, אבל אף אחת מהן היא לא ספרדית.

זה לא הפריע להן לרגע. הן מבלות את כ-ל היום שלהן ביחד. בבוקר מאחיקה באה אלינו ונותנת לאמא שלה להמשיך לישון עוד קצת. הן משחקות במשחקי דמיון, מציירות, שרות ורוקדות ביחד.

אחרי ארוחת הבוקר הן נפגשות ליום מלא פעילות בין סמטאות ואשישט. הן פוגשות אנשים, מתרחצות 5 פעמים במעיינות החמים, עוזרות לאנשי התחזוקה של המקדש, משחקות שם, מקבלות טיקה, יושבות עם הבאבות, מכינות צמידים, מצטלמות עם ההודים, אוכלות גלידה.

הן יוצאות איתנו לטיולים בסביבה. לפעמים בטבע. לפעמים בעיר הסמוכה- אוכלים עוגיות ושותים שוקולד-שייק.

רני ומאחיקה אוכלים גלידה

הן הולכות לאישה שבמורד הרחוב ומבקשות שתעשה להן ציורי חינה תואמים על כף היד הקטנה שלהן. מאחיקה פוגשת אותי ומראה לי את כף היד שלה ואומרת- ‘רני אנד מי, סיים סיים’. הן קונות לעצמן חצאיות תואמות ומסתובבות איתן כל היום ביחד בשמחה.

רני כבר יודעת די הרבה מילים בספרדית. ומאחיקה לומדת אנגלית מרני.

חינה חברות

כשכאבה לרני השן מאחיקה ליטפה ונישקה ובכתה יחד איתה. כשכאבה למאחיקה הבטן רני עזרה לה לשתות את התרופה.

הן יודעות שבקרוב יצטרכו להפרד. מאחיקה תמשיך לטייל קצת ותחזור לברצלונה, כי הסרט שבו היא משתתפת יוצא למסכים והיא צריכה להיות שם ולהשתתף בכל מסיבות העיתונאים ולהתראיין בתכניות טלויזיה. ורני תשאר איתנו כאן ותמשיך לשחק עם הילדות המקומיות. ותפגוש עוד הרבה חברות אחרות בדרך.

הן ישמרו על קשר דרך סקייפ, אי מיילים ופייסבוק. וכשנגיע לברצלונה תהיה לנו חברה אחת לפחות שתארח אותנו עם הרבה אהבה. וכבר קבענו שבשנה הבאה, כשמאחיקה ואמא שלה יסעו לחו”ל, ניפגש שוב.

חזרה לבלוג

haleli