latest, מסלולים

וייטנאם עם ילדים – איפה ומתי כדאי לטייל בהתאם לעונות השנה

21/08/2023

וייטנאם, הממוקמת בדרום מזרח אסיה, חווה מגוון רחב יחסית של דפוסי מזג אוויר לאורך כל השנה. ניתן לחלק את המדינה לארבע עונות שונות: אביב, קיץ, סתיו וחורף. כל עונה מציגה מאפיינים ייחודיים, וטמפרטורות משתנות.  

:להלן העונות העיקריות בוייטנאם בקצרה

 

1 . אביב (פברואר עד אפריל)

האביב בוייטנאם מתחיל בדרך כלל בפברואר ונמשך עד אפריל. במהלך עונה זו, מזג האוויר עובר בהדרגה מקריר לחמים. באזורי הצפון מתאפיין האביב בגשמים וערפל מזדמנים, בעוד שבמרכז ובדרום הארץ יש טמפרטורות חמות יותר ופחות גשמים. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 20°C ל-30°C.

2. קיץ (מאי עד אוגוסט)

הקיץ בווייטנאם ידוע במזג האוויר החם והלח שלו. עונת הקיץ מתחילה במאי ונמשכת עד אוגוסט. האזורים הצפוניים חווים טמפרטורות גבוהות, לרוב העולות על 35°C, יחד עם גשם כבד מדי פעם. מרכז וייטנאם נתקל בטמפרטורות יוקדות וטייפונים מדי פעם, בעוד שבאזורים הדרומיים יש אקלים יציב יותר עם טמפרטורות שנעות בין 25°C ל-35°C

3. סתיו (ספטמבר עד נובמבר)

הסתיו בווייטנאם נחשב לאחת העונות הנעימות ביותר, המתאפיין בטמפרטורות מתונות יותר ורמות לחות נמוכות יותר. עונה זו מתחילה בספטמבר ונמשכת עד נובמבר. האזורים הצפוניים חווים מזג אוויר קריר ויבש, עם טמפרטורות הנעות בין 20°C ל-30°C. מרכז וייטנאם נתקל בימים חמים ושטופי שמש, בעוד שבחלקים הדרומיים של המדינה יש טווח טמפרטורות מעט גבוה יותר של 25°C עד 35°C

4. חורף (דצמבר עד ינואר)

החורף בווייטנאם קצר יחסית, ונמשך מדצמבר עד ינואר. האזורים הצפוניים של וייטנאם יכולים להיות קרירים למדי במהלך תקופה זו, כשהטמפרטורות יורדות לסביבות 10 מעלות צלזיוס וטפטופים מדי פעם. במרכז וייטנאם יש טמפרטורות מתונות יותר, בעוד שהדרום נשאר חם ויבש, עם טמפרטורות שנעות בין 20 מעלות צלזיוס ל-30 מעלות צלזיוס.

חשוב לציין שמזג האוויר של וייטנאם יכול להשתנות בין אזורים שונים בשל אורכה הארוך והטופוגרפיה המגוונת. המדינה גם מועדת לסופות טרופיות וטייפונים, במיוחד באזורי החוף המרכזיים. לכן, מומלץ לבדוק את תחזיות מזג האוויר ולתכנן בהתאם בעת ביקור בווייטנאם.

מזג אויר בוייטנאם - איך זה מרגיש במציאות

במציאות, העונות בהאנוי ובסייגון (הו צ’י מין סיטי) מביאות לשינויים ברורים במזג האוויר ובאווירה, ויוצרות חוויות ייחודיות לאורך כל השנה.

אביב

האביב בהו צ’י מין סיטי

אחד הדברים הראשונים שתבחינו באביב ב-HCMC הוא השינוי הנעים בטמפרטורה. החום הלוהט של הקיץ מתפוגג, ומאפשר אווירה נוחה ומהנה יותר. האוויר מרגיש פריך ומרענן, מה שהופך אותו לזמן המושלם לחקור את הרחובות התוססים והשכונות התוססות של העיר.

כשתשוטטו ברחובות ההומים של הו צ’י מין  במהלך האביב, תבחינו גם בעיר מתעוררת לחיים עם פריחה צבעונית וירק שופע. העצים והפרחים פורחים ויוצרים נוף ציורי המעצים את יופייה של העיר. פארקים וגנים מעוטרים בעלי כותרת תוססים, והניחוח המתוק של הפרחים ממלא את האוויר, ומוסיף נופך של שלווה לכאוס האורבני.

האביב ב-HCMC מביא גם תחושה של התרגשות וחגיגה. ראש השנה הווייטנאמי, המכונה טט (Tet Nguyen Dan), חל במהלך תקופה זו, ומציין את אחד מאירועי התרבות המשמעותיים ביותר במדינה. הרחובות מעוטרים בפנסים אדומים ובקישוטים צבעוניים, בעוד משפחות מתאספות לחלוק כבוד לאבותיהן ולהחליף איחולים לשנה פורייה. ניתן להרגיש את רוח השמחה והתקווה מהדהדת בכל רחבי העיר.

יתרה מכך, האביב ב-HCMC מציע הרפתקה קולינרית שאין כמותה. דוכני מזון ושווקים עולים על גדותיהם בשפע של תוצרת טרייה, המשקפת את יבול העונה. מעשבי תיבול ריחניים ועד פירות טרופיים עסיסיים, תנובת האביב מוסיפה פרץ של טעם למטבח המקומי. הקפידו להתפנק עם מנות מסורתיות כמו banh xeo (פנקייק וייטנאמי מלוח) או לחמניות אביב טריות, שתופסות בצורה מושלמת את מהות העונה.

האביב בהאנוי

האביב בהאנוי, הוא עונה שובת לב ומקסימה. כשהחורף הקר מתפוגג, העיר מתעוררת לחיים עם צבעים מרהיבים, פריחה ריחנית ותחושת אנרגיה מחודשת.

מזג האוויר במהלך האביב בהאנוי הוא לרוב נעים למדי, עם טמפרטורות מתונות שנעות בין 15 ל-25 מעלות צלזיוס. הרוחות הקרירות של החורף מפנות את מקומן בהדרגה למשב רוח עדין, מה שהופך אותו לזמן מושלם לחקור את העיר וליהנות מפעילויות חוצות.

אחד ההיבטים המדהימים ביותר של האביב בהאנוי הוא פריחתם של אינספור פרחים. הפארקים, הרחובות והגנים של העיר מעוטרים בפריחה שופעת, היוצרת נוף ציורי. פריחת דובדבן, פריחת אפרסק וסחלבים הם בין הפרחים הרבים המוסיפים יופי וקסם לסביבה.

הניחוח של הפרחים הפורחים הללו ממלא את האוויר, ומוסיף לאווירה ארומה משכרת. 

מאפיין משמעותי נוסף של האביב בהאנוי הוא האווירה החגיגית המלווה את העונה. אנשים וייטנאמים חוגגים את בוא האביב עם פסטיבלים ואירועים מסורתיים שונים. הבולט שבהם הוא טט, ראש השנה הווייטנאמי – Tet Nguyen Dan, שהוא זמן של מפגשים משפחתיים, קישוטים צבעוניים וחגיגות משמחות.

במהלך האביב, רחובות האנוי מקושטים בכרזות אדומות וזהובות, פנסים וקישוטים מסורתיים. השווקים הומים באנשים שקונים מתנות, פרחים ופינוקים מיוחדים לחג. הרחובות מלאים בקול צחוק, שיחות עליזות ומופעי מוזיקה מסורתית.

יתר על כן, האביב בהאנוי מציע הזדמנות להתמכר לתענוגות הקולינריים הנודעים של העיר. דוכני אוכל רחוב מתעוררים לחיים עם מגוון מנות מעוררות תיאבון, המציעות מגוון מגוון של טעמים וניחוחות. מקערות מהבילות של פו ועד כריכי באן מי פריכים וקפה וייטנאמי ריחני, הסצנה הקולינרית של העיר היא תענוג אמיתי לחובבי אוכל.

קיץ בהאנוי ובסייגון

הקיץ מגיע עם חום ולחות עזים בשתי הערים, אך האנוי חווה ממטרי גשם תכופים יותר, המספקים הקלה מהשמש הקופחת. למרות גשם שוטף מדי פעם, האנוי נותרה שוקקת פעילות. הרחובות עמוסים במוכרי אוכל שמוכרים פינוקים מרעננים כמו צ’ה (מרק מתוק) וגלידה. מקומיים ותיירים כאחד נוהרים לאגם הואן קיאם המפורסם, מחפשים צל מתחת לעצים או יוצאים לשיט בסירה כדי להימלט מהחום. בסייגון הקיץ חם עוד יותר, מה שגורם לתושבים לחפש הפוגה בקניונים ממוזגים או ללגום קפה קר בבתי קפה מסוגננים.

סתיו בהאנוי ובהו צ’י מין סיטי

הסתיו מביא לשינוי נעים במזג האוויר של האנוי. הטמפרטורה מתקררת, והעיר מעוטרת בגוונים מדהימים של אדום וזהב כשהעלים משנים את צבעם. פארקים כמו Thong Nhat ולנין פורחים עם חרציות יפהפיות, ומושכים אליהם חובבי טבע וצלמים. המקומיים נהנים מטיולים נינוחים סביב אגם הואן קיאם, ומתפעלים מהשתקפות העלווה של הסתיו על פני המים. בסייגון הסתיו פחות בולט, אבל הפארקים והגנים של העיר עדיין מציעים מפלט שליו מהכאוס העירוני.

חורף בהאנוי ובהו צ’י מין סיטי

החורף בהאנוי יכול להיות קריר, עם ערפל וטפטוף מדי פעם. הארכיטקטורה של העיר, כמו קתדרלת סנט ג’וזף האיקונית ומקדש הספרות, נראית קסומה עוד יותר תחת שמים ערפיליים. דוכני אוכל רחוב מגישים קערות חמות של פו (מרק אטריות) ותירס בגריל, המספקים חמימות ונוחות למקומיים ולמבקרים. סייגון חווה חורף מתון יותר, כאשר הטמפרטורות רק לעתים רחוקות יורדות משמעותית, אך המקומיים עדיין מאמצים את הרוח החגיגית על ידי קישוט העיר באורות וחוגגים את חג המולד וערב השנה החדשה במפגשים משמחים.

בסך הכל, האנוי וסייגון מציעות חוויות מגוונות בכל עונה. בין אם מדובר בחגיגות התוססות של האביב, ברחובות השוקקים של הקיץ, העלווה הצבעונית של הסתיו או הקסם הערפילי של החורף, לשתי הערים יש קסם ואטרקציות ייחודיות משלהן להציע לאורך כל השנה.

מזג האויר בוייטנאם - מהם היתרונות ומהם החסרונות לפי העונות השונות

לכל עונה בווייטנאם יש יתרונות וחסרונות ייחודיים משלה, ויש הבדלים בולטים בין הדרום לצפון מבחינת דפוסי מזג האוויר, האוירה והנופים.

1. אביב

 

יתרונות:

– טמפרטורות נעימות עם מזג אוויר מתון ונוח.

– פרחים פורחים יפים וירק שופע.

– פסטיבלים כמו Tet Nguyen Dan (ראש השנה) ופסטיבל פגודת הבשמים.

חסרונות:

– טפטופים וגשמים מדי פעם.

– רמות לחות גבוהות יותר.

– אזורי תיירות צפופים במהלך ראש השנה.

 

2. קיץ

 

יתרונות:

– שעות אור ארוכות לפעילויות בחוץ.

– יעדי חוף תוססים באזורי חוף כמו Nha Trang ו-Da Nang.

– גשמים וממטרים המצננים את האויר מדי פעם.

חסרונות:

– לחות וטמפרטורות גבוהות במיוחד באזורי המרכז והדרום.

– גשמים תכופים וטייפונים מזדמנים באזורי חוף מסוימים.

– אתרי תיירות צפופים בעונת שיא החופשות.

 

3. סתיו

 

יתרונות:

– טמפרטורות נעימות ולחות נמוכה יותר.

– נופים יפים עם שדות אורז מזהיבים.

– פסטיבלים כמו פסטיבל אמצע הסתיו וחגיגות היום הלאומי.

חסרונות:

– מזג אוויר שעלול להשתנות באופן פתאומי משמשי לגשום.

– טמפרטורות קרירות יותר באזור הצפון, מחייבות ביגוד חם יותר.

– אטרקציות תיירותיות עשויות להיות צפופות במהלך חגים ציבוריים.

 

4. חורף

 

יתרונות:

– מזג אוויר קריר ויבש יותר, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור פעילויות בחוץ ובחיק הטבע.

– פסטיבלים כמו חגיגות חג המולד וראש השנה האזרחית.

– פחות תיירים, מה שמאפשר חווית טיול שלווה יותר.

חסרונות:

– טמפרטורות קרירות, במיוחד בצפון, שם יכול אפילו להיות ממש קר.

– פעילויות חוף מוגבלות עקב מזג אוויר קריר יותר.

– שעות אור קצרות יותר.

וייטנאם - מה ההבדל בין הצפון לבין הדרום

בשל גודלה והמבנה הגיאוגרפי שלה, ישנן שתי דרכים פופולאריות לטייל ולתכנן מסלול בוייטנאם. הדרך הראשונה היא לתכנן מסלול שמתחיל בצפון ונגמר בדרום, או להיפך. הדרך השניה היא לבחור אזור אחד – בין אם זה הצפון ובין אם זה הדרום – ולהתמקד בו. 

אני ממליצה לתכנן את המסלול ולבחור את האזורים בהם אתם מתכוונים לטייל – גם בהתאמה למזג האויר ולעונות השנה בהן אתם מתכננים בקר בוייטנאם. 

אז מה ההבדל באופן כללי בין הצפון לבין הדרום?

1. אקלים: בדרום יש אקלים טרופי עם טמפרטורות גבוהות ועונות רטובות ויבשות ברורות. הצפון חווה ארבע עונות נפרדות עם חורפים קרים יותר.

2. נוף: הדרום ידוע באזורי הדלתא העשירים שלו, הירק השופע והחופים היפים שלו. הצפון מאופיין בנופים הרריים מדהימים, טרסות אורז ומפרץ האלונג.

3. תרבות: הדרום הושפע מתרבויות החמר והצ’אם, בעוד שלצפון יש השפעה סינית וקונפוציאנית חזקה.

4. אוכל: המטבח הדרומי ידוע בטעמיו הנועזים, עם מנות כמו banh xeo (פנקייק וייטנאמי) ו-hu tieu (מרק אטריות). המטבח הצפוני מפורסם בזכות הפו (מרק אטריות) והבאן צ’ה שלו (בשר חזיר בגריל עם אטריות).

5. פיתוח כלכלי: הדרום, במיוחד הו צ’י מין סיטי, הוא המרכז הכלכלי של וייטנאם, עם עיור מהיר ותשתיות מודרניות. הצפון, כולל האנוי, הוא המרכז הפוליטי והתרבותי, עם אווירה מסורתית, תרבותית והיסטורית יותר.

?האם כדאי לטייל בוייטנאם במהלך העונה הגשומה

כן, בהחלט אפשר לנסוע לטייל בוייטנאם במהלך העונה הגשומה. העונה הרטובה בווייטנאם נמשכת בדרך כלל ממאי עד אוקטובר, כאשר שיא המשקעים מתרחש בין יולי לספטמבר. למרות שזה אולי לא הזמן הפופולרי ביותר לבקר בגלל הגשם, זה עדיין יכול להיות חוויה מתגמלת אם אתה מתכנןמתכננים 

למרות הגשם, לווייטנאם יש הרבה מה להציע בעונה הרטובה. 

כמה מהמקומות הטובים ביותר לטייל בהם בווייטנאם בתקופה זו כוללים את האנוי, מפרץ האלונג, סאפה, הואה הין, הוי אן והו צ’י מין סיטי.

בהאנוי תוכלו לחקור את הרובע העתיק ההיסטורי, לבקר באגם הואן קיאם האייקוני וליהנות מסצנת אוכל הרחוב התוססת. מפרץ האלונג, הידוע בקארסטים המדהימים שלו מאבן גיר, יכול להיות קצת גשום אבל עדיין נופי להפליא. סאפה מציעה טרסות אורז עוצרות נשימה והזדמנויות לטרקים, והגשם יכול להוסיף נופך מיסטי לנוף.

כשנעים דרומה, הואה הין מפורסמת בזכות המצודה האימפריאלית והאתרים ההיסטוריים שלה, בעוד הוי אן קוסמת למבקרים עם העיר העתיקה והשמורה היטב והרחובות המוארים בפנסים. הו צ’י מין סיטי, (סייגון), היא מטרופולין שוקק חיים עם היסטוריה עשירה, שווקים תוססים ואוכל טעים.

מה כדאי לקחת בחשבון כשמטיילים בעונה הגשומה בוייטנאם?

כאשר מטיילים במהלך העונה הרטובה בווייטנאם, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. ראשית, התכוננו לממטרים כבדים מדי פעם וקחו אתכם ציוד גשם מתאים, כגון מעיל עמיד למים ומטריה. כדאי גם להחזיק שקיות אטומות למים להגנה על החפצים והאלקטרוניקה שלכם.

זכרו שפעילויות חוץ מסוימות, למשל שייט בסירה או טרקים, עשויות להיות מושפעות או מוגבלות עקב תנאי מזג האוויר. מומלץ לבדוק את תחזיות מזג האוויר ולתכנן את הפעילות בהתאם.

בנוסף, שימו לב שהעונה הרטובה עולה בקנה אחד עם עונת השפל של וייטנאם בתיירות, מה שאומר פחות קהל ועלויות טובות יותר על מקומות לינה וטיסות. עם זאת, אטרקציות או שירותים תיירותיים מסויימים עשויים להפחית את שעות הפעילות או להיות סגורים לצורך תחזוקה במהלך תקופה זו.

בסך הכל, נסיעה לווייטנאם במהלך העונה הגשומה יכולה להיות הזדמנות לחוות את המדינה באור אחר. אבל מומלץ לצאת עם תכנון נכון והרבה גמישות..

מהן העונות המומלצות לביקור באטרקציות פופולאריות בוייטנאם

עונת שדות וטרסות האורז – ספטמבר עד נובמבר

הזמן הטוב ביותר לחזות ביופי הקסום של שדות האורז של וייטנאם הוא בעונת הקציר, המתרחשת בדרך כלל בין ספטמבר לנובמבר. נהוג לכנות תקופה זו “עונת הזהב” בשל הגוונים החזקים של צמחי האורז הבשלים. 

* איפה הכי כדאי לחזות בשדות האורז המפורסמים?

כשמדובר במקומות המפורסמים ביותר לחוות את  שדות האורז של וייטנאם, בולטים כמה אזורים. סאפה, הממוקמת בחלק הצפוני של המדינה, ידועה בשדות האורז המדורגים המהפנטים שלה. הטרסות מעוצבות בקפידה ונשפכות במורד הגבעות, ויוצרות מראה ציורי מעורר כבוד באמת.

יעד פופולרי נוסף הוא Mu Cang Chai, הממוקם אף הוא בצפון וייטנאם. אזור זה מפורסם בשדות האורז המדורגים שלו, שהוכרו כאתר מורשת לאומי. הטרסות כאן מציעות רקע דרמטי על רקע ההרים שמסביב, מה שהופך אותו למיקום חובה עבור חובבי טבע וצלמים.

בכיוון החלק המרכזי של וייטנאם, תמצאו את שדות האורז המדהימים של Tam Coc. ממוקם ליד נין בין, אזור זה מכונה לעתים קרובות “מפרץ האלונג ביבשה” בשל קרסטות הגיר והנהרות המתפתלים שלו. שדות האורז הירוקים והמוריקים משלימים בצורה מושלמת את היופי הטבעי של האזור, ויוצרים מחזה מהפנט ששובה את המבקרים.

לבסוף, דלתת המקונג בדרום וייטנאם ידועה במרחב העצום שלה של שדות אורז. אזור זה ידוע כ”קערת האורז” של וייטנאם בשל הייצור החקלאי השופע שלה. חקר הדלתא של המקונג מאפשר לכם לחזות ברשת הסבוכה של תעלות ונהרות, המוקפות בשדות אורז ירוקים ושופעים הנמתחים עד האופק.

לסיכום, הזמן הטוב ביותר לראות את היופי של שדות האורז של וייטנאם הוא בעונת הקציר, ויש כמה יעדים מפורסמים שבהם תוכלו לחוות את פלא הטבע הזה. בין אם זה השדות המדורגים של סאפה ומו קאנג צ’אי, הנופים המרתקים של טאם קוק, או שדות האורז העצומים של דלתת המקונג, וייטנאם מציעה שפע של מקומות עוצרי נשימה המציגים את המורשת החקלאית של המדינה.

מפרץ האלונג – halong bay – מרץ עד מאי

העונה הטובה ביותר לסיורים ואתרים במפרץ האלונג תלויה במידה רבה בהעדפות אישיות ובתנאי מזג האוויר. עם זאת, הזמן האידיאלי לבקר באזור הוא בדרך כלל בעונות האביב (מרץ עד מאי) והסתיו (ספטמבר עד נובמבר).

במהלך האביב, מפרץ האלונג חווה טמפרטורות מתונות שנעות בין 20 ל-25 מעלות צלזיוס. מזג האוויר נעים, והמפרץ פחות עמוס בהשוואה לעונות אחרות. זהו זמן מושלם לחקור את קרסטות הגיר המדהימות, החופים הבתוליים והמערות הנסתרות תוך כדי הנאה מהשלווה של הסביבה.

בסתיו, מזג האוויר נוח גם הוא, עם טמפרטורות הנעות בין 25 ל-30 מעלות. השמים בהירים, והמפרץ נוצץ תחת אור השמש החם. הסתיו מציע הזדמנות מצוינת לפעילויות באויר הפתוח כגון קיאקים, שחייה וטיולים. בנוסף, העונה הזו ידועה בשקיעות המהפנטות שלה, היוצרות רקע ציורי לחוויית מפרץ האלונג שלכם.

חשוב לציין שמפרץ האלונג חווה זרם תיירים גבוה בעונות הקיץ (יוני עד אוגוסט) והחורף (דצמבר עד פברואר). בעוד הקיץ מביא טמפרטורות חמות יותר וממטרי גשם מדי פעם, הוא מושך אליו גם מספר רב של תיירים, מה שעלול לגרום לצפיפות. החורף, לעומת זאת, חווה טמפרטורות קרירות יותר, הנעות בין 15 ל-20 מעלות צלזיוס, אך הוא יכול להיות ערפילי ומעונן, מה שמגביל את הנראות של הנוף המדהים.

כדי להפיק את המרב מהסיור שלכם במפרץ האלונג, מומלץ להימנע מעונות שיא התיירות ובמקום זאת לתכנן את הביקור במהלך האביב או הסתיו. עונות אלו מציעות איזון מושלם של מזג אוויר נעים, פחות קהל ויופי טבעי עוצר נשימה, מה שמבטיח חוויה בלתי נשכחת בהלונג ביי.

מהן העונות המומלצות לביקור בחופים פופולאריים בוייטנאם

וייטנאם התברכה בחופים מדהימים הנותנים מענה לכל סוגי המטיילים. מיעדי תיירות פופולריים ועד פנינים נסתרות, המדינה מציעה מגוון רחב של אפשרויות לאוהבי חופים.

בואו נבדוק כמה מהחופים המרכזיים והיפים ביותר בווייטנאם, יחד עם ההיצע הייחודי שלהם והזמן הטוב ביותר לבקר בכל אחד מהם

1 . האי פו קוק (Phú Quốc) – נובמבר עד אפריל

ממוקם במפרץ תאילנד, האי פו קוק ידוע בחופי החול המוזהבים הציוריים שלו ובמי הטורקיז הצלולים. לונג ביץ’ וסאו ביץ’ הם בין החופים המדהימים ביותר באי, המציעים אווירה שלווה ושקיעות עוצרות נשימה. הזמן הטוב ביותר לביקור הוא במהלך העונה היבשה, מנובמבר עד אפריל, כאשר מזג האוויר שטוף שמש והים רגוע.

2 . דה נאנג (Da Nang) – מאי עד אוגוסט

דה נאנג מתגאה במספר חופים מדהימים, מה שהופך אותה ליעד חוף פופולרי. חוף My Khe, הידוע גם כחוף צ’יינה, הוא אחד המפורסמים ביותר ומציע רצועה ארוכה של חול לבן, מושלם לשחייה ולשיזוף. חוף Non Nuoc הוא עוד מקום שחובה לבקר בו, הוא מפורסם בגלים העדינים שלו, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור חובבי ספורט מים. הזמן הטוב ביותר לבקר בדה נאנג הוא ממאי עד אוגוסט כאשר מזג האוויר חם ונעים.

3 .נה טראנג (Nha Trang) – פברואר עד אפריל

נה טראנג מכונה לעתים קרובות כבירת החוף של וייטנאם, הודות לקו החוף המדהים שלה וסצנת החוף התוססת. החוף הראשי, Nha Trang Beach, מציע אווירה תוססת עם מגוון רחב של פעילויות ספורט מים ובתי קפה לצד החוף. למי שמחפש חוויה שקטה יותר, חוף באי דאי, הידוע גם בשם לונג ביץ’, הוא פנינה נסתרת עם חול לבן וטהור ומים צלולים. הזמן הטוב ביותר לבקר בנה טראנג הוא מפברואר עד אפריל כאשר מזג האוויר יבש, והים רגוע.

4 .מואי נה (Mui Ne) – נובמבר עד מרץ

ממוקם על החוף הדרומי של וייטנאם, Mui Ne מפורסמת בנוף הייחודי שלה של דיונות חול מתנשאות וחופים יפים. חוף Mui Ne הוא מקום פופולרי לגלישת רוח ולגלישת רחיפה, הודות לבריזות הים הקבועות שלו. לחוויה מבודדת יותר, המטיילים יכולים לבקר בחוף Suoi Nuoc, פנינה נסתרת המוקפת בדיונות חול אדומות ומרשימות. הזמן הטוב ביותר לבקר במוי נה הוא מנובמבר עד מרץ כאשר תנאי הרוח אופטימליים לספורט ימי.

5 . איי קון דאו – מרץ עד ספטמבר

למי שמחפש יופי ושלווה ללא פגע, איי קון דאו הם גן עדן שמחכה לחקור. חוף דאם טראו, עם מימיו הצלולים והחול הלבן והרך, נחשב לעתים קרובות לאחד החופים היפים ביותר בווייטנאם. פנינה נסתרת נוספת היא חוף Nhat, מקום מבודד המושלם לשלווה ושנורקלינג. הזמן הטוב ביותר לבקר באיי קון דאו הוא ממרץ עד ספטמבר כאשר הים רגוע ומזג האוויר שטוף שמש.

וייטנאם חופים מתי כדאי

?מהם המקומות היבשים והגשומים ביותר בוייטנאם

וייטנאם חווה אקלים מגוון. למרות שבדרך כלל היא מתאפיינת באקלים מונסון טרופי, ישנם הבדלים ברורים ברמות המשקעים והצחיחות באזורים שונים לאורך השנה.

טמפרטורות ממוצעות

וייטנאם, בשל צורתה הארוכה והצרה, מציגה מגוון רחב של אזורי אקלים ברחבי המדינה.

אזור צפון וייטנאם חווה אקלים קריר ויבש יותר בהשוואה לשאר המדינה. בחורף, הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 15 ל-25 מעלות צלזיוס, מה שמספק סביבה נעימה ומתונה. עם זאת, במהלך הקיץ, הטמפרטורות עולות ל-25-35°C 


בתנועה לכיוון החלק הדרומי של וייטנאם, האקלים נעשה חם ולח יותר. הטמפרטורות הממוצעות בדרום נעות בין 25 ל-35 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה. האזור חווה אקלים טרופי, עם רמות גבוהות של לחות וגשם מזדמן. החלקים הדרומיים של וייטנאם מאופיינים בעונה יבשה ארוכה יותר ובעונה רטובה קצרה יותר, מה שהופך אותה ליעד פופולרי לתיירים המחפשים מזג אוויר חם.

אזור מרכז וייטנאם פועל כאזור מעבר, עם שילוב של מאפייני אקלים צפוני ודרומי כאחד. אזור זה חווה שילוב של תנאים קרירים ויבשים יותר בחורף ומזג אוויר חם ולח יותר בקיץ. אזור המרכז ידוע בחופיו היפים ובנופיו המגוונים, המושכים אליו מבקרים הנהנים מאיזון בין אזורי אקלים שונים.

מונסון – כמויות הגשמים

בווייטנאם יש עונת מונסון הנמשכת ממאי עד אוקטובר. במהלך תקופה זו, מזג האוויר רטוב ולח, עם גשמים תכופים. כמות המשקעים הכבדה ביותר מתרחשת באזור המרכז, שם כמות המשקעים הממוצעת יכולה להגיע ל-2,500 מ”מ בשנה. בצפון ובדרום יורדים פחות גשם, עם כמות גשמים ממוצעת של 1,500 מ”מ ו-1,800 מ”מ, בהתאמה.


אזורים יבשים: במונחים של המקומות היבשים ביותר בווייטנאם, מחוז החוף של נין ת’ואן ואזור הרמה המרכזית, כולל חלקים ממחוזות לאם דונג ודק לאק, ידועים כמי שמקבלים את כמות המשקעים הנמוכה ביותר מדי שנה. אזורים אלה מכונים לעתים קרובות “האזורים הצחיחים” של המדינה. עם כמות משקעים מוגבלת, אזורים אלה יכולים לחוות תנאים יבשים וחמים לתקופות ממושכות.

אזורים גשומים: מצד שני, המקומות הגשומים ביותר בווייטנאם נמצאים בדרך כלל באזורים ההרריים ולאורך החוף. מחוזות כמו Quang Tri, Thua Thien Hue ו-Quang Nam במרכז וייטנאם זוכות לכמויות ניכרות של גשם מדי שנה, במיוחד במהלך העונה הגשומה. בנוסף, האזורים הצפוניים, כולל לאו קאי, הא ג’יאנג ובן לה, חווים גם רמות גבוהות של משקעים בשל קרבתם להרים.

?מהם החודשים הגשומים והיבשים ביותר בוייטנאם

כשמדובר בחודשים היבשים והרטובים ביותר בווייטנאם, הפרטים יכולים להשתנות מעט בהתאם למיקום. בהאנוי, עיר הבירה הממוקמת בצפון, החודשים היבשים ביותר הם בדרך כלל מנובמבר עד מרץ, בעוד שהתקופה הרטובה ביותר מתרחשת בין יולי לספטמבר. דפוס זה מתיישב עם עונת המונסון של המדינה, שבמהלכה ניתן לצפות לגשמים עזים וטייפונים מדי פעם.

בהו צ’י מין סיטי (HCMC), הממוקמת בחלק הדרומי של וייטנאם, החודשים היבשים ביותר הם מדצמבר עד אפריל, בעוד שהתקופה הרטובה ביותר משתרעת ממאי עד נובמבר. HCMC חווה אקלים טרופי רטוב ויבש, עם עונה גשומה מובהקת המאופיינת בממטרים תכופים אך קצרי מועד.

בדה נאנג, עיר חוף במרכז וייטנאם, החודשים היבשים ביותר הם מינואר עד מאי, והחודשים הרטובים ביותר הם בין ספטמבר לדצמבר. האקלים של דה נאנג מושפע הן מהמונסון הצפון מזרחי והן מהדרום מערב, וכתוצאה מכך כמות גשמים שנתית גבוהה יחסית.

חשוב לציין שבעוד שדפוסים אלו מתקיימים בדרך כלל, תנאי מזג האוויר יכולים להשתנות משנה לשנה, ושינויי האקלים עשויים להשפיע גם על העיתוי ועוצמת הגשמים באזורים שונים. לכן, תמיד מומלץ לבדוק את תחזית מזג האוויר המקומית כאשר מתכננים ביקור בכל יעד בוייטנאם.

?מה יש לעשות בוייטנאם עם ילדים

פעילויות פופולאריות והעונות המומלצות עבורן

בווייטנאם ישנן מספר פעילויות שתוכלו ליהנות מהן במהלך השנה:

ביקור במפרץ האלונג, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו הידוע בנוף הטבעי עוצר הנשימה שלו של איים ואיונים גיר. הזמן הטוב ביותר לפעילות הזו הוא בחודשי האביב והסתיו, ממרץ עד מאי וספטמבר עד נובמבר בהתאמה, כאשר מזג האוויר נעים והשמים בהירים.

סאפה – עיירה הררית ציורית בצפון. סאפה מוקפת בהרים מדהימים ומציעה נופים פנורמיים של האזור הכפרי, והיא גן עדן למטיילים. הזמן הטוב ביותר לחקור את סאפה הוא מספטמבר עד נובמבר או ממרץ עד מאי, כאשר מזג האוויר קריר ושדות האורז המדורגים נמצאים בגוונים הירוקים המרהיבים ביותר.

דלתת המקונג – למעוניינים בטבע וחקלאות, מומלץ מאוד לחקור את דלתת המקונג. דלתת הנהר העצומה הזו בדרום וייטנאם מציעה מערכת אקולוגית מגוונת והיא אזור חקלאי מרכזי. הזמן הטוב ביותר לבקר בדלתת המקונג הוא במהלך העונה היבשה, מדצמבר עד אפריל, כאשר מפלס המים נמוך יותר וניתן לנווט בדלתא בקלות באמצעות סירה, אופניים או אופנוע.

פו קוק – אם רגיעה בחופים בתוליים היא הרעיון שלכם לחופשה מושלמת, אז האי פו קוק הוא המקום להיות בו. ממוקם בדרום וייטנאם, פו קוק מתגאה בכמה מהחופים היפים במדינה. הזמן הטוב ביותר לבקר בפו קוק הוא מנובמבר עד מרץ, כאשר מזג האוויר חם ושטוף שמש, והים רגוע, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור פעילויות כמו צלילה, שנורקלינג ודיג.

מידע נוסף:

וייטנאם עם ילדים

האנוי עם ילדים

הו צ’י מין סיטי עם ילדים

10 מקומות מדהימים בוייטנאם + מסלול

אקסטרים עם ילדים – וייטנאם

תכנון חופשה בוייטנאם בהתאם למזג האויר - לינקים שימושיים

weather25 תחזית מזג אויר במקומות שונים בוייטנאם, ממוצעים, משקעים, ועוד…

תחבורה ציבורית וטיסות – 12Go – אתר נהדר שמאפשר רכישת כרטיסי אוטובוס/מעבורות/רכבות והסעות פרטיות דרך האינטרנט. כולל גם הרבה מידע על כל דרכי התחבורה בוייטנאם והמחירים שלהם.

איפה לישון בוייטנאם – כל המידע שאתם צריכים כדי להזמין את מקום הלינה המתאים לכם ביותר. כולל הסברים על שכונות, רחובות, ומה יש לעשות שם…

וייטנאם פשוט ולעניין – דפי מידע להורדה בחינם עם מידע מעניין על וייטנאם, חגים. תקשורת, יעדים מומלצים, פינות חמד נסתרות ואפילו עלויות.

מסלול לטיול משפחתי בצפון וייטנאם, כולל עלויות – מסלול הנותן כמה אפשרויות ומציע טבע, ערים ואטרקציות, חוויות אותנטיות וכמובן חופים מפנקים. 

haleli