איך לחסוך בהוצאות

נוסעים לחופשה עם הילדים? כך תחסכו עד 50% מעלות המלון בארבעה צעדים פשוטים

21/08/2015


פעם מזמן, היינו צריכים לחכות לדילים ולמבצעים שיתחילו, או שיפורסמו, או שיגיעו עד אלינו. היינו צריכים להיות עם אצבע על הדופק, לבדוק כל כמה זמן מה חדש. היינו מחפשים את המאמרים המספרים לנו בדיוק מתי הכי כדאי להזמין חופשות או מלונות, כמה זמן מראש ובאיזה שעות של היום. ולפעמים היינו ככה מפנטזים באתרים של הדקה התשעים, ופותחים בתקווה את המיילים עם הכותרות המפתות.

לא עוד. התקופה הזאת עברה וכיף מאוד שכך!

איזה כיף שעכשיו אנחנו יכולים לשלוט על הדילים ועל כל ההנחות שאנחנו מקבלים. ככה, כבר מתואמים עם תאריכי החופשה שאנחנו רוצים, עם משך הזמן, עם היעד המדוייק אליו אנחנו רוצים לנסוע.

כך תחסכו הרבה כסף בלי להתפשר על כלום, בלי לזוז מהכסא ובאפס זמן:

  1. עקביות. זה ה-כלל הכי חשוב בכל הקשור להזמנת מלון באינטרנט. אני יודעת שיש הרבה שגורסים שצריך לחפש ולחפש ולחפש בכל פינה שרק אפשר, להשוות, לבדוק תאריכים שונים. למצוא את המחיר הטוב ביותר עבור המלון השווה ביותר, ורק אחר כך לבצע הרשמה לאתר שהציע את ההצעה ובסוף בסוף לבצע הזמנה. גם אני נהגתי כך הרבה זמן. אבל הנסיון הוכיח לי אחרת. למעשה הוא הוכיח לי שעדיף לנהוג הפוך לגמרי.

אני היום במקום שבו אני רוצה שהדברים יתאימו את עצמם אלי. ולא להיפך. אין לי כוח או זמן (או אינטרנט, בחלק מהמקומות בהם אני נמצאת) כדי להפוך למנוע חיפוש אנושי. מספיק אני עושה את זה עם הטיסות (ונראה לי שגם איתן אני אשנה גישה בקרוב) לכן:

בחרו מנוע חיפוש אחד אותו אתם אוהבים, נוח לכם לחפש דרכו, המחירים שלו תמיד טובים ואמצעי התשלום מתאים לכם. אני אוהבת את agoda.com  ולכן אסביר לכם דרכו, אבל אתם מוזמנים לבדוק את האפשרויות שאני מציעה כאן על כל מנוע חיפוש אחר.

2. בצעו הרשמה אישית אליו.

3. אחרי שתגמרו עם ההרשמה –  השתמשו באתר כרגיל. בצעו חיפוש על פי התאריכים בהם אתם רוצים לצאת לחופשה, על פי היעד הרצוי לכם, הכנסו לדפים של מלונות ספציפיים שנראים לכם, לא לפי המחיר, אלא רק לפי התמונות :-). וזהו. אל תבצעו הזמנה. הרעיון הוא לתת להם את הרושם הכללי של מה שאתם מחפשים.

4. עכשיו חכו. תנו להם כמה ימים. הם כבר ישלחו לכם מיילים שמתאימים בול למה שאתם מחפשים. זה כאילו שהפעלתם את סוכן הנסיעות הפרטי שלכם והוא כבר עושה עבורכם את כל העבודה. שימו לב לא רק למיילים, אלא גם לפרסומות שמיד יופיעו לכם בפיד של פייסבוק, אינסטגרם ועוד. 

למשל. לפני שנתיים תכננתי להגיע לוייטנאם. יצא לי לא הכי כלכלי, כי הנחיתה היתה אמורה להיות ממש לפני חג המולד, כלומר מחירים בשמיים ואפס מקומות פנויים במלונות. נכנסתי ל-agoda כי ידעתי שאם לא אזמין מקום מראש אני מסתכנת בלינה ברחוב. רפרפתי ככה בין המלונות במקום אליו רציתי להגיע (mui ne), חטפתי חום מהמחירים והנחתי לזה. תוך יום קיבלתי מהם מייל עם כל המלונות אותם בדקתי, במחירים אחרים לגמרי. כך מצאתי את עצמי על החוף, בדירה ענקית, בחדר הכי יוקרתי במלון, עם חדר משלי (וג’קוזי פרטי צמוד אליו..), מטבח מאובזר, סלון מדהים, חדר שינה ענק לילדים ועוד במחיר של 60$ ללילה, במקום 130$ ללילה, שהיה המחיר המקורי באתר. הנה קישור למלון, החדרים הרגילים הם די רגילים, אבל הדירה פשוט מ-ד-ה-י-מ-ה.

אגב, המחיר המקורי שנשלח אלי היה 40$ אבל אני..לוקח לי זמן, והתלבטתי וחשבתי שאני צריכה עוד להמשיך ולבדוק אז לקח לי כמה ימים שבהם המחיר כבר עלה. מאז אני לא עושה את זה יותר.

אתמול חיפשתי באותו אתר מלון עבור לקוחות שמקבלים ממני ייעוץ ובניה של מסלול. היום קיבלתי מייל עם מחירים פשוט מצחיקים על אותם מלונות אותם בדקתי אתמול, ובאותם תאריכים. המחירים ירדו בעשרות אחוזים. וזה קורה לי המון, כשאני משוטטת שם עבור לקוחות.

אין לי מושג מה אתרים אחרים מציעים, אבל האתר שבו אני משתמשת (עקביות, אמרתי?) גם מציין במפורש שאם אמצא מחיר נמוך יותר ממה שהוא מציע לי- הוא ישווה את המחיר ואף יוריד 5% ממנו. אני לא טורחת לבדוק או להשוות, אבל אתם בהחלט מוזמנים.  יש לו גם תכנית של הנחות לפי צבירת נקודות או משהו. לא בדקתי את זה עדיין אבל אני בטוחה שגם בדרך הזו אפשר להוזיל עלויות. בדקו את כל האלמנטים האלה כשאתם באים לבחור מנוע חיפוש מלונות ששווה לכם לדבוק בו.

אגב, אותו סיפור חוזר על עצמו גם עם Airbnb. הנה למשל מה שקרה לי כשעבדתי על המאמר 7 רעיונות לחופשה מפנקת בבנגקוק עם הילדים:

חיפשתי לכם בתי מלון ודירות מפנקות (רק עם בריכה) בשלושה אתרים שונים. חיפשתי ב- Airbnb, ב- booking, וב-Agoda. על מנת לקבל מחירים אמיתיים, הקשתי תאריכים של חורף ושל חופשת חנוכה (כי בנגקוק נהדרת בחורף!). מיד אחרי שגמרתי לכתוב את המאמר, התחלתי לקבל הצעות זולות בהרבה, על אותם בתי מלון עליהם כתבתי.

הנה למשל שניים מבתי המלון שכתבתי עליהם, שמופיעים במאמר במחיר של 350$ ללילה ו- 100$ ללילה, מוצעים לי כאן ב-148$ וב-48$ ללילה (דרך ‘אגודה’):

IMG_20191122_171855         IMG_20191122_171912

והנה, גם ‘בוקינג’ מיד הציע לי את אותו מלון שבדקתי שם, בדיוק בחצי מחיר:

Screenshot_2019-11-22-17-56-11-250_com.android.chrome

Screenshot_2019-11-22-18-01-32-409_com.android.chrome (1)

יש סיבה טובה להרשם לאתרים האלה. נוח לי שהדברים מגיעים אלי, נוח לי כשאני לא צריכה למלא את כל הפרטים שלי מחדש בזמן שאני עושה הזמנה, כי הכל כבר רשום אצלם. נוח לי שאני יכולה לשלם דרך פייפאל כך שאני לא מסכנת את כרטיס האשראי שלי. אני מחפשת, נותנת להם קצת זמן, מקבלת את המחירים הזולים ביותר שמותאמים בדיוק לצורך שלי, ומזמינה תוך דקות.

שני טיפים אחרונים:

–          אם אתם נוסעים לחופשה ארוכה או לתקופה ארוכה, אתם יכולים להתחיל עם המחיר הנמוך שבאתר, ואחרי כמה ימים שבהם אתם שוהים במקום -להוריד את המחיר עוד יותר. כך אני נוהגת בכל מקום כמעט.

–          וכמובן אתם יכולים לנסות גם את הדרך הזאת. גם כאן, אגב, מומלץ קודם כל להרשם לאתר.

haleli