איך לחסוך בהוצאות

שופינג עם ילדים במזרח- שלושה מקומות מומלצים (שהם לא תאילנד)

31/01/2016

“Whoever Said That Money Doesn’t Buy Happiness Didn’t Know Where To Shop” ~Blair Waldorf

שופינג הוא חלק בלתי נפרד כמעט מכל טיול בחו”ל, והמזרח לא יוצא מן הכלל בעניין הזה. כבר מוכר וידוע שאחרי טיול של שבועיים בתאילנד עם הילדים, משאירים יומיים שלושה גם לשופינג. כי זה ממש משתלם וכיף נורא ללכת לקניות, לתרגם הכל לשקלים ולראות איך הכל כל כך זול..

אבל תאילנד היא כבר לא היעד היחיד שבו משתלם לצאת לסיבוב קניות מטורף ולחזור ארצה עם מלתחה חדשה ומכולה של רהיטים וכלי בית. למעשה, אם תשאלו אותי, יש כמה מקומות שאותם אני מעדיפה הרבה יותר, מבחינת איכות המוצרים, מבחינת המחיר שלהם ואפילו מבחינת העיצובים. לפני כמה שנים, הייתי בסייגון עם הילדים, ותכננו להגיע משם לבנגקוק. כמובן שויתרתי על הקניות בוייטנאם, מתוך מחשבה שאעשה הכל בבנגקוק. אבל כשהגענו לבנגקוק גיליתי שהמוצרים הם פחות יפים לטעמי, פחות איכותיים, ויותר יקרים. ומאוד הצטערתי.

                                                                                                                                      ♦

Only Two Phrases Can Change A Woman’s Mood….

1) I LOVE YOU

2) 50% OFF

להלן שלושה מקומות מומלצים לשופינג במזרח:

סייגון (הו צ’י מין סיטי), וייטנאם– בסייגון אי אפשר שלא לרצות לקנות הכל. כשמסתובבים ברחובות, ונתקלים בחנויות המעצבים הקטנות, או אפילו ברוכלים ברחוב עם כרטיסי הברכה העשויים מגזרות נייר, והכל במחירים כל כך נמוכים, קשה לעמוד בפיתוי. אני מאוד אוהבת להסתובב ברחובות סייגון, ולשאוב השראה. למעשה, סייגון היא בין המקומות היחידים שבהם אני אפילו מחבבת יציאה לקניון. ארבעה מקומות חביבים עלי במיוחד:

-סייגון סקוור- שוק ססגוני עם הרבה מציאות, חלקן אפילו מקוריות (H&M, GAP, ZARA) במחירים מצחיקים של דולרים בודדים. גם איכות החיקויים היא טובה וגם העיצובים הם בטוב טעם. הרבה בגדים ומוצרים לילדים ולתינוקות. אני קניתי לילדות שלי שם לפני כמה שנים בגדי מותגים במחירים מאוד זולים ועד היום הן הולכות איתם (הגדולה העבירה לקטנה וזה). אני תמיד קונה שם כשאנחנו מבקרים בסייגון.

– וינקום (vincom center)- קניון נהדר, עם קומה שלמה לילדים ובה חנויות מטריפות כמו לגו, corolle (חברת בובות יוקרתית ומשגעת), חנות ספרים ענקית, מועדון של משחקים לילדים, מתחם אוכל ועוד. שאר הקומות מוקדשות לנשים, קוסמטיקה, נעליים ועוד.

– דיאמונד פלאזה (Diamond plaza)- עוד קניון, הפעם יוקרתי יותר. הכל נראה מאוד מושקע. אני אוהבת במיוחד את קומת הקוסמטיקה שהיא פשוט מדהימה. עם מוצרים של כל החברות הכי שוות בעולם, ודיילות שנותנות לך דוגמיות ומאפרות אותך (גם את הילדות הן ישמחו לאפר :-)), וכמובן שהכל עם טסטרים. תענוג. המחירים זולים יותר ממקומות אחרים בעולם, אבל יחסית לסייגון הם קצת יקרים. חוץ מזה יש שם חנויות של מעצבים בעלי שם ומותגים בינלאומיים.

– בן טאן מרקט (Ben thanh market)- אחד המקומות המומלצים לביקור בסייגון ע”י כל המדריכים למיניהם. מדובר בשוק של סחורות מכל סוג שאתם רק רוצים, החל בבגדים זולים וכלה במזכרות, מוצרים מקומיים כמו קפה (מליון סוגים וטעמים), תה (כנ”ל), פילטרים לקפה הוייטנאמי, מוצרים לתינוקות. זהו מתחם ענק, סואן וצפוף, עם מספר כניסות ויציאות. וגם אזור של אוכל למי שרוצה. כדאי לגשת לשם בשביל החוויה, אני לפעמים קונה שם את הקפה הוייטנאמי (אני יודעת בדיוק איזה חברה ואיזה סוג של קפה, וגם יודעת מה המחיר של זה בחנויות המכולת המקומיות)- אם אני מצליחה למצוא את זה במחיר נמוך. נהוג ורצוי להתמקח.

וייטנאם עם ילדים
שופינג בסייגון
הפסקת שוקולד בקניות בקניון בוייטנאם

 

מנילה, פיליפינים טוב זה לא חדש. מנילה היא ה-מקום לשופינג, אם יוצא לכם להגיע. מנילה משופעת במתחמי קניות, החל משווקים לסוגיהם וכלה במרכזי קניות מפוארים. שלושת החביבים עלי הם:

– גלורייטה ( glorietta)- מדובר במתחם של כמה וכמה קניונים משולבים ביחד. משהו עצום. יש כאן את כל מה שאתם מחפשים. . בגלורייטה מצאתי את החנויות הכי גדולות ומגוונות שמצאתי עד כה של מותגים כמו גאפ, אולד נייבי ובננה ריפבליק (גם בתאילנד לא מצאתי כאלה). לזארה יש חנות מאוד יפה וגדולה. אם אתם מגיעים לשם- חפשו את המסעדה הוייטנאמית בקומת האוכל. האוכל במסעדה הזאת הוא ממש וייטנאמי כמו בוייטנאם טעים טעים.

– רובינסונס (robinsons)- רשת חנויות כלבו עם חנויות די קבועות וסופרמרקט מופלא עם מוצרים שקשה למצוא במקומות אחרים. אני אוהבת את המחירים שם, וגם אוהבת למשל את החנות למוצרים לבית- שם אפשר למצוא מגוון גדול של תכשירים נגד יתושים (אני אספנית של כאלה..) ועוד כל מיני דברים נחוצים.

– גרינבלט (greenbelt)- קניון נחמד עם מבחר מותגים וחנויות גדולות של קוסמטיקה בהן אפשר למצוא הרבה מציאות שוות. הבנות ואני בילינו אחה”צ שלם משוטטות רק בחנות קוסמטיקה אחת, מתפעלות מכל מה שהיה שם.

– רשת קניוני SM- לאו דוקא ספציפי למנילה, את הקניונים האלה אפשר למצוא, בגדלים שונים, בכל רחבי הפיליפינים. אם אתם בסאבו אז כדאי לכם לקפוץ לשם. וגם אם אתם במנילה כדאי ללכת. חלק מהקניונים האלה נמצאים ברשימת 10 הקניונים הגדולים ביותר בפיליפינים ואף בעולם כולו. מארחים גם כל מיני מפעילים וחוגים (בחינם), ואנחנו השתתפנו פעם בחוג זומבה שהתרחש ברחבת הקניון, לשמחת כל הקונים :-). הם גם מכילים כמה מהחנויות השוות ביותר, עם חברות מוכרות ובינלאומיות. בכל קניון קיימת בנוסף גם חנות ספרים מקומית עם מגוון נחמד של ספרים וחוברות באנגלית, לכל גיל.

*** אגב אחת מההנאות הקטנות שלנו, כשאנחנו הולכים לקניון, כל קניון בפיליפינים הוא ה”בוקה”. משקה של מי קוקוס עם קרח (בבלנדר) וקצת סוכר אם רוצים. לא מוותרים על זה :-).


תראו מה מצאתי: כל מי שאוהב קפה ואוהב לטייל צריך אחד כזה. מכונה פשוטה וניידת להכנת קפה מעולה בכל מקום. גם בקמפינג, גם בגסטהאוס וגם ואפילו במלון. פחות מ-30$. הציצו כאן.


פושקר, הודו– מחפשים בגדי שנטי, שארוואלים, חצאיות צבעוניות, שמלות וטוניקות, תכשיטים, בשמים ושמנים? פושקר היא המקום. פושקר מהווה מרכז לסוחרים סיטונאיים לכל הודו ולכל העולם. לשוק הקטן והציורי מגיעים קניינים בעלי חנויות מאירופה ומשאר חלקי הודו וקונים בגדים בכמויות. ואנחנו זוכים למחירי רצפה :-). המגוון הוא עצום, וגם אפשר כמובן לתפור לכם כל דבר שתרצו בהזמנה. בפעם האחרונה שלנו בפושקר תפרתי לעצמי ולבנותי במיוחד על פי מידותינו מבחר של טייצים וחולצות בסיסיות (וגם קניתי כמובן כמה חצאיות ממש מרהיבות) ושילמתי סכום מגוחך. השוק של פושקר הוא שוק מקסים ואם אתם מגיעים לשם אל תוותרו גם על חנות הפירות והמיצים של סאנו.

עוד המלצות למשל:

בתי מלון מומלצים בוייטנאם

בתי מלון מומלצים בפיליפינים

תמונה: <a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/background”>Background photo created by freepik – www.freepik.com</a>

haleli