משפחות מטיילות

משפחות מטיילות ‘open-ended’

01/12/2010

הכוונה היא למשפחות שמטיילות ללא הגבלת זמן או לתקופה מאוד ארוכה. כאלה שעזבו את הכל, מכרו את רכושם או לפחות חלק נכבד ממנו ויצאו לדרך. קשה למצוא משפחות שמטיילות בסגנון כזה וגם חולקות את סיפורן מעל גבי האינטרנט. רוב המידע הקיים ברשת שייך לצעירים/פנסיונרים שיצאו בגפם או בזוג לחקור את העולם וגם לספר על זה לכולם.

לכן כל פיסת מידע שכן מופיעה היא בעלת ערך רב, וזוכה להד תקשורתי נרחב יחסית.

המשפחה הכי מוכרת, מפורסמת ומרושתת היא משפחת SOULTRAVELERS3. זוהי משפחה אמריקאית בת שני הורים מבוגרים יחסית ובתם בת ה-9 (נכון להיום). הם יצאו לפני כארבע שנים ומאז הן מדווחים, ומספרים את סיפורם בכתב ובקטעי וידאו. הם קיבלו הרבה פירגון מנשיונל ג’יאוגרפיק, מהלונלי-פלאנט (שם הם גם מחזיקים קבוצה), ולאחרונה גם נבחרו כ’קייס-סטאדי’ לאתר המדובר של טים פאריס המבוסס על רב המכר שכתב- ארבע שעות עבודה בשבוע. אופי הכתיבה שלהם הוא אישי, הם כותבים על חוויותיהם הפרטיות כמו גם מאמרים אינפורמטיביים בעלי ערך רב.

משפחה מפורסמת נוספת היא משפחת vogel. זוהי משפחה אמריקאית בת שני הורים ושני בנים תאומים שיצאה לטיול חוצה אמריקות (מאלסקה עד ארגנטינה), את כולו הם עושים ברכיבה על אופניים, בדרך Pan-American Highway . במעשה זה הם מנסים לשבור את שיא גינס לאדם הצעיר ביותר שנסע בכביש הזה כולו. המסע לוקח להם כשנתיים וחצי, והוא מתוקשר מאוד. דבר מעניין נוסף הוא ששני ההורים הם מורים ולכן הם כותבים גם מאמרים העוסקים בחינוך ולמידה. האתר שלהם מצויין, נותן הרבה מאוד מידע, מעבר לפוסטים אישיים מרתקים. ננסי ווגל היא אישה מעוררת השראה והיא כותבת מנסיונה העשיר (זהו בפירוש לא הטיול הראשון שהיא עושה, וגם לא הטיול הראשון שהיא עושה ברכיבה על אופניים). הוא שונה מאוד מהאתר של ה-soultravelers3 שכן את הכסף לטיול הם חסכו/ קיבלו מימון והם לא מתפרנסים תוך כדי הטיול.

משפחה מעניינת נוספת היא משפחת Berkestam/Drysen, בעלי האתר המצויין www.extendedworldtravel.com זוהי משפחה שוודית בת שני הורים ושלושה ילדים שמטיילים בעולם ומנהלים חיי עצמאות-מיקומית כבר מספר שנים. האתר שלהם מלא במידע רלוונטי ביותר, ולמעשה זהו האתר הראשון שאותו קראתי כשחיפשתי חומר בנושא. הוא מקיף את כל המידע הדרוש למשפחה שחושבת לעשות שינוי שכזה- מנושאי מימון, בריאות, תכנון, לינה, לימודים, ספרים העוסקים בנושא ועוד. הם כתבו ספר מקיף ומומלץ ביותר- Extended World Travel.

ומשפחה אחרונה, מעוררת השראה לא פחות מאלה שקודמות לה- משפחת מילר משפחה עם ארבעה ילדים (כיום הם בני שבע עד 13), שיצאה למסע כבר ב-2008. הם רכבו על אופניים במשך למעלה משנה בכל רחבי אירופה וכעת חוקרים את אמריקה. האמא משמשת כיועצת בתחום החינוך וגם כותבת על חוויותיהם לאתרים נבחרים בתחום החינוך והטיולים. האם, כילדה, בילתה אף היא כטיילת בעולם עם הוריה ולכן חשוב היה לה לאפשר זאת גם לילדיה.

לאחרונה הצטרפו לקבוצה מצומצמת זאת שני זוגות שהתחילו את חייהם כזוג ועם הזמן נולד להם תינוק. הם כבר היו מאוד ידועים בקהילה עוד בטרם הולדת ילדם הראשון, אבל כעת הם מתחילים לכתוב גם על חווית ההורות בניהול סגנון חיים כזה.

Almost Feerless – כריסטין כותבת מצוין, נותנת לקורא טיפים רבים בנושא של פרנסה ומימון טיול, כמו גם בנושאים נרחבים אחרים. לאחרונה נולד בנה הבכור וכעת היא מתחילה לשלב אותו במאמרים שלה. הם מטיילים כזוג עם תינוק ושני כלבים. היא הוציאה ספר חדש וכן מתכננת בקרוב מאוד מסע תיעוד של אנשים המנהלים חיי עצמאות-דיגיטאלית. היא אחת הכותבות הבולטות בתחום, וניתן למצוא אותה כמעט בכל אתר רציני.

Location Independent – התחילו כזוג (היא הונג-קונגית-אנגליה במקור, הוא אנגלי) וכעת חובקים ילדה בת שנה. האתר שלהם מצויין ונועד לכל מי שחולם לעשות את השינוי הזה אבל לא יודע איפה להתחיל. המידע מקיף כמעט כל תחום והם אפילו מציעים הדרכה צמודה. הם הראשונים שהגו את המונח  location independent.

המשפחות הללו שמחות מאוד לתת כל פיסת מידע שתעזור למשפחות אחרות לעשות את השינוי. הן זמינות מאוד ואף מזמינות כל אחד שמעוניין לשאול או ליצור איתן קשר אישי- לעשות זאת. אני התכתבתי עם כולן במייל, וכולן עזרו לי ותרמו לי רבות. אל תהססו לפנות אליהן.

אתרים נוספים:

GM Baker

Homeless by choice

our travel lifestyle

Travels with a Nine Year Old

Man Vs. Debt

Welcome to Never Ending Voyage

Perrys in Wonderland

haleli