מה יש לעשות ב...

מה יש לעשות בבנגקוק עם ילדים?

23/05/2024

המאמר הזה לא נכתב כדי לתת לכם שוב את אותה רשימת מקדשים – שווקים – פארקים משעממת שתמצאו בכל אתר אחר. 

המאמר הזה יציע לכם  11 פעילויות שיוכיחו לכם עד כמה בנגקוק יכולה להיות כייפית עם ילדים (וגם בלי..). 

טוב, נו, חלקן גם כוללות מקדשים ופארקים אבל רק בגלל שאני באמת חושבת שהם מומלצים מאוד. אז קראו גם את ההסבר :-).

מה הכי כדאי לעשות בבנגקוק עם ילדים?

הפעילויות ברשימה הזאת מסודרות לפי סדר החשיבות (או הכיף) לדעתי. כך שאם יש לכם רק יום אחד או ימים בודדים בבנגקוק – יהיה לכם קל פשוט לתכנן את הפעילויות הראשונות ברשימה, ואולי לתבל עם כמה דברים קטנים באמצע. 

1. סיור במקדשים המפורסמים שסביב העיר העתיקה

אני יודעת שזה ממש בסיסי אבל האמת היא שהמקדשים של בנגקוק הם חוויה מדהימה שלא הייתי מפספסת.

מה יש לעשות: אתם יכולים להזמין לכם אונליין  סיור מודרך בקבוצה קטנה, שיקח אתכם לכל המקדשים המפורסמים וארמון המלך בתוך כמה שעות זריזות. אבל אני דווקא ממליצה לבחור מקדש אחד או שניים ולצלול לתוכם בשקט ובסבלנות עם הילדים. תוכלו לבקר בוואט פו המקסים, ואחר כך לקחת מעבורת קצרה אל עברו השני של הנהר, ולבקר בוואט ארון המרהיב וזהו. 

לחילופין תוכלו לבקר בארמון המלך ובמקדש הצמוד אליו – מקדש בודהה האזמרגד (Wat Phra Kaew) – צפו לחוויה קצת יותר המונית, אבל מעניינת. בכניסה לארמון יש עמדת בטחון שלא רק בודקת את הנכנסים מבחינה בטחונית, אלא גם אם הם לבושים בצורה מכובדת ההולמת את קדושת המתחם…

זה מה שאני הייתי עושה, האמת. כל פרט וכל אריח במקדשים האלה הם עולם ומלואו. וכדאי מאוד לעשות זום אין וממש להסתכל מקרוב. 

טיפ: כשתבקרו באחד מהמקדשים המפורסמים, כדאי לשים לב למקומיות (וגם למקומיים) שמגיעות לבושות בפאר בתלבושות המסורתיות, ומאופרות למשעי, ממש כמעט כמו לחתונה, רק כדי לצלם סרטונים לטיק טוק או לאינסטאגרם. אתם תוכלו לראות אותן מרקדות, מזמרות או מציגות את עצמןמול המצלמה בכל פינות המקדש. אז קודם כל – הרווחתם! זכיתם גם לפגוש מקדש מפואר וגם לראות במציאות את התלבושות המסורתיות המרהיבות של התאילנדים. ודבר שני – אחד מתחביבינו הוא לבקש מאותן נשים מפוארות להצטלם איתן או לקחת איתן ‘סלפי’. אז אל תתביישו, בקשו גם. מבטיחה לכם שהן ישמחו מאוד :-). 

 

2. שייט במעבורת על הנהר

איזה מגניב זה שזאת עיר שממש משתמשת בנהר שלה כערוץ תחבורה ממקום למקום? עופו על זה.

מה יש לעשות: רכשו כרטיסים אדומים (מעבורות מקומיות) או כחולים (מעבורת בסגנון של הופ-און-הופ-אוף) וצאו להרפתקאות בין מעבורות במורד הנהר. 

טיפ: אחרי הביקור בוואט ארון תוכלו לקחת מעבורת ממש משם ולשוט עד למזח של צ’יינה טאון.

∴ הסבר מלא על המעבורות בבנגקוק וכמה זה פשוט להתנייד באמצעותן תקבלו במאמר “בנגקוק עם ילדים – איך לתכנן את הטיול בקלות”…

3. ביקור בצ’יינה טאון

מחנויות מגניבות של כל השטויות שילדים אוהבים, במגוון עצום ובזול, ועד מסעדות יוקרה המגישות מרק של קיני סיסים, הריחות, הסחורות, האנשים – הכל מרתק בשכונה הזאת.

כדי להמנע מהמונים אני מציעה להגיע בשעות הצהריים עד אחה”צ.

4. אמנות רחוב בטאלאט נוי

Talat Noi היא שכונה היסטורית הידועה בסמטאותיה המקסימות המעוטרות באמנות רחוב צבעונית.

מה יש לעשות: לשוטט בסמטאות הנסתרות ולהציץ בציורי קיר המתארים את התרבות התאילנדית, חיי היומיום והביטוי האמנותי. מקום מעולה לצלם תמונות מדהימות עם הגלריה הפתוחה המשתנה ללא הרף.

איפה זה: Talat Noi ממוקם על גדות נהר Chao Phraya, ליד כביש Charoen Krung. ניתן להגיע אליו בקלות במונית, בטוק-טוק או בסירה. ניתן גם לשלב את הביקור בשכונה עם ביקור בצ’ייינה טאון הסמוכה. 


איפה לישון בבנגקוק?

אני ממליצה להתמקד בשני אזורים בלבד:

1. מקום לינה באזור הריברסייד (אזור יוקרתי יחסית, עם גישה נוחה למעבורות ונוף מרהיב של הנהר מהחלון)

2. דרך סוקומוויט (רחוב ארוך עם כל הדברים שצריך ועוד..ועליו נפרשת רשת התחנות העיקרית של הרכבת הקלה ומגישה לכם גישה נוחה לרוב האזורים המרכזיים והמעניינים בעיר). 

מצאו כאן שלושה מקומות לינה מומלצים ב- 3 מחירים שונים…


5. מרפסת התצפית של מגדל מהאנאקון

King Power Mahanakhon – קחו את הילדים שלכם למסע אל פסגת בנגקוק ב-King Power Mahanakhon, מרפסת התצפית הגבוהה ביותר בתאילנד. הפלא הארכיטקטוני הזה הוא לא רק בניין גבוה; זו חוויה מדהימה.

המגדל למעשה מגיש לכם כמה וכמה אטרקציות במקום אחד.

♦ The Mahanakhon SkyWalk

האטרקציה הכוכבת היא ללא ספק ה-Mahanakhon SkyWalk. דמיינו שאתם עולים על שביל זכוכית בגובה של 314 מטר…הנה מה שהופך אותו למיוחד:

♦ נוף פנורמי של 360 מעלות: כל בנגקוק לרגליכם. מנהר צ’או פראיה המתפתל ועד המקדשים הנוצצים, הנופים באמת בלתי נשכחים.

♦ רצפת מגש זכוכית: החוויה המרתקת הזו מאפשרת לכם להסתכל ישר למטה דרך הרצפה השקופה. מי אמר אינסטאגרם?

♦ נקודות תצפית פנימיות וחיצוניות.

♦ טכנולוגיה מתקדמת: המקום מציג גם תצוגות אינטראקטיביות עם מציאות מדומה שיראו לכם את ציוני הדרך והפנינים הנסתרות של בנגקוק בצורה חדשה לגמרי.

מה עוד יש לעשות שם?

♦ הקובייה: קומפלקס ענק המוקדש כולו ללייף סטייל ומכיל מסעדות, חנויות ובוטיקים ברמה עולמית.

♦ נסיעה במעלית במהירות גבוהה: הנסיעה במעלית עצמה היא הרפתקה! כשאתם מתקרבים לקומה העליונה, צפו בבנגקוק הופכת מעיר שוקקת לנוף מיניאטורי.

כרטיסים: רכישת כרטיסים באינטרנט או במקום. יש גם חבילות משפחתיות.

איך מגיעים: המגדל ממוקם ליד תחנת הרכבת העילית Chong Nonsi BTS.

מה ללבוש: מומלץ נעליים נוחות, במיוחד אם אתם מתכננים לחקור את הקובייה.

אתר אינטרנט – kingpowermahanakhon

 


רוצים מסעדות, גלידריות ובתי קפה מיוחדים?

נסו את Cazz (בית קפה + חתולים), Mocking Tales (ימי הביניים, כשפים וקוסמים…) או  Rabbito’ Cafe’ (קפה וארנבים..)

נסו גם לשלב במסלול שלכם את חנות הגלידה המתמחה בגלידת קוקוס מיוחדת – Coconut Culture, או את Azabu Sabo – גלידריה מיוחדת המציגה את הטעמים היפניים במלא הדרם. תמצאו שם טעמי מאצ’ה, שומשום שחור, קרם הוקאידו ועוד… זה גם נגיש יחסית – נמצא בקומה השלישית של סנטרל וורלד. 


 

6. בריחה קלה לג’ונגל Bang Krachao

בנג קרצ’או מכונה “הריאה הירוקה של בנגקוק”, והוא נווה מדבר מוריק בתוך העיר. מנגרובים שופעים ורשת תעלות יוצרים מערכת אקולוגית ייחודית.

מה יש לעשות: לחקור את היופי הטבעי באופניים, בקיאק או ברגל. בקרו במרכז הלמידה של Bang Krachao Mangrove כדי ללמוד על החי והצומח המקומיים. תיהנו מארוחה טעימה במסעדה על שפת הנהר.

איפה זה: Bang Krachao ממוקם על הגדה המזרחית של נהר Chao Phraya, דרומית לבנגקוק. ניתן לקחת מעבורת במורד הנהר ממזחים שונים.

7. נופי העיר בשקיעה : הגג של אייקון – סיאם 

Icon Siam הוא מתחם קניות ענק, אבל היהלום שבכתר שלו לא קשור לקניות בכלל. זהו הגג המציע נפים עוצרי נשימה…

מה יש לעשות: צפו בנופים פנורמיים של נהר צ’או פראיה ושל קו הרקיע המרהיב של בנגקוק. תיהנו מארוחה טעימה או ממשקאות באוויר הפתוח. הכי כדאי לעלות קצת לפני השקיעה, כדי לצפות כיצד העיר הופכת למחזה נוצץ של אורות.

איפה זה: אייקון סיאם ממוקם על גדות נהר צ’או פראיה. ניתן להגיע אליו במונית, רכבת BTS Skytrain (תחנת Saphan Taksin), או במעבורת.


טוקטוקים…

לא חובה אבל אם אתם ממש רוצים להתנסות בחוויה של נסיעה בטוקטוק – שמרו אותה לשעות הערב או הלילה. האמת היא שגם אם אתם לא מעוניינים בנסיעה עצמה – אני ממליצה לכם לשים לב למראה שמשתלט על הטוקטוקים בלילה (בכל הערים הגדולות בתאילנד, אגב). חלקם נראים כמו ‘אוטובוס מסיבות’ או כמו דיסקוטק על גלגלים… :-).


This slideshow requires JavaScript.

 


8. גן עדן לקניות: שוק פראטונם 

שוק פראטונאם (Pratunam Market) הוא ביקור חובה לכל חובב קניות בבנגקוק. סוג של חוויה ייחודית למי שמחפש מציאות וממצאים אופנתיים.

מה זה: שוק הבגדים הגדול ביותר בתאילנד, פראטונם הוא מבוך רחב ידיים של חנויות ודוכנים השופע בגדים, אביזרים ועוד.

מה יש לעשות: חפשו מבצעים נהדרים על בגדים, מזכרות ואפילו מוצרי אלקטרוניקה. סיירו בין הדוכנים ופגשו רוכלים מכל המדינות השכנות לתאילנד. זוהי חוויה תרבותית ולא רק שופינג…

איפה זה: Pratunam Market ממוקם ברובע Ratchathewi בבנגקוק, קרוב למלון Amari Watergate ולמגדל Baiyoke Sky Tower. ניתן להגיע אליו בקלות באמצעות מונית, רכבת BTS Skytrain (תחנת צ’יט לום), או קישור רכבת לשדה התעופה (תחנת Ratchaprarop).

9. Marble Marvel: Wat Benchamabophit (מקדש השיש)

חווית מקדש רגועה יותר – Wat Benchamabophit, הידוע גם כמקדש השיש, הוא מקדש בודהיסטי מדהים הידוע בחזית השיש המורכבת שלו. הוא הרבה יותר שקט ורגוע מהמקדשים המוכרים והפופולאריים הסמוכים לעיר העתיקה.

מה יש לעשות: להתפעל מהיופי הארכיטקטוני, הכולל שיש איטלקי וגילופים משוכללים. סיירו בשטחי המקדש השלווים, כולל אולם התפילה המרכזי, עם פסל הבודהה המפואר שלו. טבלו את עצמכם באווירה השלווה והיו עדים לטקסים בודהיסטים שמתבצעים.

איפה זה: Wat Benchamabophit ממוקם ברובע דוסיט בבנגקוק. ניתן להגיע אליו בקלות באמצעות מונית, טוק-טוק או רכבת BTS Skytrain (תחנת צ’יט לום).

10. אל תוותרו כמובן גם על הפארקים הגדולים והמוכרים

Dream World (אם יש לכם כוח לנסוע מרחק מה מהעיר)

Siam Amazing Park (בסביבת שדה התעופה BKK) 

האקוואריום שבסיאם פאראגון (במיוחד ביום חם מאוד או גשום). 

11. בנגקוק עם ילדים בלילה

העיר מתמלאת בקסם אחרי שהערב יורד. כדאי לקחת מונית או אפילו לצאת להליכה ברגל ברחובות המתמלאים באורות ונצנוצים. בעיקר באזור העיר העתיקה, שבה גם המקדשים מתקשטים וזוהרים באורות מיוחדים.

התחילו אחה”צ ברחוב הקאו סאן, המשיכו להליכה מלבבת באזור המקדשים וקנחו עם שייט לילי במעבורת עד  ל – Asiatique, שוק לילה מקסים לגדת הנהר עם מתקני שעשועים ודוכנים חמודים. 


יש לכם 3 ימים בבנגקוק?

זה מה שהייתי עושה: 

יום 1 – סיור במקדשים המפורסמים, כולל זמן איכות להצצה מעמיקה במקדש אחד לפחות.. 

משם – שייט במעבורת לצ’יינה טאון וסיור בשווקים 

משם – סיור בתאלאט נוי 

יום 2 –  יום באחד הפארקים הגדולים או סיור באקוואריום. בערב – לכו לצפות בשקיעה מהגג של אייקון סיאם.

יום 3 – מרפסת התצפית של מגדל מהאנאקון – ןKing Power Mahanakhon

משם – סיור בקאו סאן ובסביבה 

משם – מעבורת בשעת השקיעה לנופי קסם מהנהר, עד ל – Asiatique, שוק לילה מקסים לגדת הנהר עם מתקני שעשועים ודוכנים חמודים.

בכל יום – כדאי לשלב גם מסאג’ (כמנוחה בצהריים או בערב) – מרכזי טיפול לגוף נמצאים ממש בכל מקום, בכל הרמות ובכל טווח המחירים, כך שתמיד תוכלו לשלב אותם במסלול בלי שתצטרכו להתאמץ ולנסוע במיוחד או להזמין מראש. פשוט שמרו שעה וחצי זמן בצהריים , או בערב, לא משנה איפה בדיוק תמצאו את עצמכם במהלך היום… : -). כן, גם הילדים יהנו (אפשר רק פוט מסאג’)…


♣ המשיכו גם למאמר הנותן מסלול מלא לטיול מקסים עם ילדים בתאילנד (כולל עלויות)…

איך לתכנן מסלול טיול בתאילנד לפי מזג האויר
תאילנד מידע שימושי לתכנון מסלול

haleli