טיול עם ילדים ב...

וייטנאם למשפחות- מה יש לעשות בהאנוי עם ילדים?

17/03/2018

עיר הבירה של וייטנאם, ממוקמת בחבל יפהפה בצפון המדינה, בקרבת מפרץ האלונג, הלא הוא ‘האלונג ביי’ המפורסם. היא נחיתה נעימה למשפחות המתכננות טיול לוייטנאם אבל יכולה גם להיות חופשה בפני עצמה

העונה הטובה ביותר להגיע לכאן היא בספטמבר-פברואר. כלומר תקופת החגים אצלנו בארץ. גם חנוכה זה טוב (קצת קר) ופסח מעולה. לגבי החופש הגדול- כדאי לכם לבדוק תחזית מזג אויר מדוייקת ולהחליט לפי זה (הנה וידאו שלם שמסביר הכל על מזג אויר במזרח).

לגבי לינה- נסו את airbnb. אם אתם רוצים דירות שלמות ומפנקות הרשמו דרך הקישור הזה ותקבלו הנחה, (לא משנה מתי תזמינו את הלינה) . בתי מלון מומלצים וידידותיים למשפחות תמצאו בקישור הזה.

?אז מה יש לעשות בהאנוי עם ילדים

בהאנוי יש לא מעט אטרקציות מוכרות ופופולאריות כמו מופעי בובות המים וגם וינפרל-לנד שכולל 4 פארקים בנושאים שונים.

הדבר הראשון שהייתי עושה זה לשכור מונית אופנוע, להעמיס את הילדים ולבקש מהם סיבוב הכרות בעיר. זה הכי כיף, הכי נחמד, הכי זול והם מסבירים את הכל תוך כדי נסיעה.

סיורי הליכה בחינם תוכלו להזמין דרך האתר הזה. המלצה- הזמינו מראש.

אתר נוסף המציע מגוון סיורים בחינם נקרא Hanoi City Tours.

הרובע העתיק יכול לזמן שיטוט נעים ומסתורי בין הסמטאות. חפשו את רחוב הצעצועים שלו (הביאו אתכם תיק גדול וריק.. :-)).

קיימות כמה סוכנויות המתכננות טיולים שלמים בכל וייטנאם וגם סיורים המתמקדים באזור מסויים על פי הזמנה מיוחדת. אני ניסיתי עם אסיאטיקה (Asiatica) והם היו פשוט נהדרים (וגם המחיר היה מאוד סביר-  כ-550$ לאדם לטיול של 10 ימים, כולל שייט עם לינה בהאלונג).

בהאנוי יש תשעה אגמים, כשהמומלץ ביותר למשפחות הוא הואן קים (Hoan Kiem). שבמרכזו מקדש. קחו את הילדים לסיבוב ועל הדרך שבו עם אחד מציירי הרחוב לפורטרט משפחתי :-). ואחרי הפורטרט, לכו לחנות הגלידות המפורסמת- טהוי-טה (Thuy Ta ice cream) שנמצאת ב-  2 Le Thai To.


☕ קפה: טוב אי אפשר להגיע לוייטנאם ולא לדבר על קפה :-). בהאנוי תוכלו למצוא המצאה מוזרה ביותר- זהו הקפה-בייצים (cà phê trứng ) שהומצא עוד בשנת 1946 כתגובה למחסור בחלב (בזמן המלחמה). חפשו את בית הקפה (שהקים הממציא עצמו) שנקרא Giang Caf’e וממוקם בין סמטאות הרובע העתיק. 


 אם אתם מעדיפים לתכנן לעצמכם את השהות בהאנוי ואפילו לצאת קצת אל המרחבים בסביבתה, הנה כל מיני פעילויות מקסימות שתוכלו לשלב במסלול שלכם, וגם כמה הן עולות:                                                                                  י

סיור אל הכפרים בסביבת האנוי- שלבו בין נופים קלאסיים של צפון וייטנאם ובין טעימות של אוכל מסורתי (וגם יין קוקוס למבוגרים :-)) וצאו ליום של גילויים וטעמים. מחיר: כ-130$ לאדם, כולל כל הארוחות והתחבורה.

מערות, שדות אורז וערים עתיקות (וגם אופניים!)– צאו ליום קצת אקטיבי המשלב נופים מדהימים, רכיבה על אופניים ושייט בסירה דרך מערות טארנג-אן. הטיול מיועד לילדים מגיל 12 ומעלה. עלות כ-150$ לאדם, כולל דמי כניסה לשמורות הטבע, תחבורה וכל הציוד הנדרש.

סיור דומה- אל אתר הפגודה הגדול ביותר באסיה, והרי הסביבה. משלב גם הוא שייט קצר ורכיבה על אופניים דרך שדות אורז. העלות- 38$ לאדם.

סיור רכיבה קליל ומקסים על גדת הנהר האדום -הכולל גשרים עתיקים, יצירות אמנות, חוות לגידול פירות, סדנאות קדרות וגם צפיה בשקיעה. מתאים לגילאי 12 ומעלה. עלות- 45$ לאדם כולל דמי כניסה וכל הציוד.

סיור פרטי אל האוצרות החבויים של האנוי – הצצה אל הרובע הצרפתי, מקדשים עם מסורת עתיקת שנים, ואפילו יראו לכם איפה נמצאת הגלידה הוייטנאמית הטובה ביותר בעיר :-). עלות- כ-16$ לאדם.

צאו לבקר את שבטי הצפון בטיול (עם טרק קצר!) של שלושה ימים– לכו לחזות בשדות האורז המפורסמים של סאפה, בטיול אל המקורות המסורתיים של האזור. כולל הכרות עם בני השבטים השונים, לינה בבתי המקומיים (הום סטיי) וגם נסיעה לילית ברכבת.  עלות כ-150$ לאדם, כולל את כל הלינה והתחבורה והמדריך והכל.

קיימת אפשרות גם לטיול קצר יותר– של יומיים בלבד. בעלות נמוכה יותר של כ-85$ לאדם.

   טיולים להאלונג ביי:

שייט של יום אחד– נופי המפרץ בקצרה, ביקור במערות, שייט בקייקים לצפיה בדייגים וארוחות על הסיפון. עלות- 50$ לאדם.

שייט של יומיים בספינה מפוארת– כולל לא רק את נופי המפרץ, אלא גם הצטרפות להרפתקת דייג ליילית, שיעור בישול על הסיפון, קייקים ומפגש מעניין עם תיירים נוספים שיעלו אתכם על הטיול. עלות- 170$ לאדם.

שייט של שלושה ימים בספינה וייטנאמית מסורתית– דייג ליילי, תצוגת בישול וייטנאמי, ביקור במספר איים מעניינים במפרץ, שחיה, קייקים ועוד הרפתקאות. עלות- 250$ לאדם.

טיול קצת אחר (יומיים) – שייט אל האי קאט-בה, שנמצא בתוך מפרץ האלונג ביי. כולל ביקור באיים קטנים בדרך, בקביקיו על החוף ולינה באתר נופש בבונגלו על החוף. עלות- 100$ לאדם.

מסלולים קצת אחרים, למשפחות חובבות טיולי הרפתקאות: 

טיול אל עמק מאי צ’או (יומיים)– בין הרים וג’ונגלים, מטעי תה, מפלים ושדות אורז. לינה בייתית בבתי עץ. הטיול משלב רכיבה על אופניים והליכות בטבע. עלות- 79$ לאדם.

טיול אל מפלי באן גיוק המרשימים (שלושה ימים)– ושמורת הטבע בא-בה, עם האגם הנמצא בתוכה. כולל מפגש עם התושבים המקומיים ועם המסורת הצפון וייטנאמית. וחווית שייט ברפסודות הבמבוק המסורתיות. עלות- 352$ לאדם.


? גלידה: קחו את הילדים לטראנג טיין (Trang Tien) לטעום את הטעמים שהוייטנאמים אוהבים. כמו ג’אקפרוט וסומסום. קחו בחשבון שאין איפה לשבת, אז היערכו עם מגבונים לחים מראש. חנות גלידה מפורסמת נוספת היא טאקיטימו (Takitimu), המציעה פרוזן יוגורט בשילובי פירות אקזוטיים ואפילו אבוקדו. 


 האנוי היתה פעם מחולקת רק ל-36 רחובות, רובם מרכיבים היום את הרובע העתיק. כל רחוב היה מוקדש לסוג מסוים של סחורות, כמו רחוב הפח, רחוב המשי, ועוד. גם היום ניתן למצוא את הרחובות מחולקים לפי נושאים, כמו למשל רחוב המשקפיים או רחוב הנעליים :-).

להורדת המסמך בגרסת PDF, ישירות לטלפון שלכם לנגישות מירבית, הקליקו כאן: טיול משפחתי בהאנוי והסביבה

שתהיה חופשה נעימה :-).

haleli