איך לחסוך בהוצאות

שלושה במחיר של שניים או: איך בכל זאת לבקר במקומות שאנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו.

16/04/2020

המדריך הקצר: בנגקוק ב 50$ ליום, סינגפור בהרבה פחות, וכל יעד אחר שאתם חולמים עליו.

קרואסון בפריז, גלידה בפירנצה, סושי בטוקיו, פאדטאי בבנגקוק. כן. הודו זה נחמד, אבל לפעמים בא לנו קצת לקפוץ מעל הפופיק. להתפנק במקומות האלה שהתמונות המפתות שלהם קופצות לנו מול העיניים כל פעם שאנחנו פותחים פייסבוק..למרות שאין לנו ממש כסף לזה.

ואולי דוקא יש לנו?

אני מטיילת בתקציב מאוד נמוך. 60$ ליום זה הרבה בשבילי. ולרוב אני לא מגיעה לזה.

אבל לפעמים גם לי נמאס מכפרים מרוחקים, מאוטובוסים מקומיים ומתמונות של גלי חולבת את הבפאלו בידיה הקטנות. למרות שאני מתה על זה.

אז איך אני מצליחה להכניס גם את הפאדטאי למסלול, בלי לקפוץ מעל הפופיק?

לא בעיה.

להלן המדריך הקצר לאיך לבקר במקומות שאנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו:

1. היעדים האלה לא נכנסים לתכנון. הם באים כשאפשרי, כשזה מסתדר. לא במכוון.

2. טיסה: הדרך הכי טובה להכניס אותם “בלי להתכוון” היא לדחוף אותם בין יעד זול אחד ליעד זול אחר. או בדרך חזרה. או בדרך הלוך.

למשל:

א. טיסה מוייטנאם לפיליפינים תעלה בדיוק אותו דבר אם תזמינו טיסה ישירה, או אם תזמינו טיסה דרך סינגפור. שלושה ימים בסינגפור זה פשוט מתבקש. הנה דוגמא:

טיסה מסייגון (הו צ’י מין סיטי), וייטנאם לסאבו, פיליפינים:

flights3sgn-ceb

לעומת זאת, טיסה מסייגון לסינגפור:

flights2sgn-sin

ואחריה, טיסה מסינגפור לסאבו:

flights1sin-ceb

ככה שיצא שטיסה ישירה עולה 142$ (והיא לא טיסה טובה, כלומר סביר שנבחר אחת טובה יותר, שעולה 231$). לעומת טיסה נהדרת, שעוצרת בסינגפור שעולה, כל הדרך וייטנאם-סינגפור-סאבו 123$.

ב. טיסה מהפיליפינים ליפן או להונג קונג, הלוך חזור, היא לפעמים כל כך זולה שפשוט חבל לפספס את ההזדמנות. תהיו עם אצבע על הדופק, כי לכל יעד יש יעד נוסף, סוג של ‘חבר טוב’ שהטיסות אליו ממש זולות.

ג. בנגקוק, למשל היא יעד מרכזי, שהרבה טיסות עוצרות בו במילא. אפשר לפצל את הטיסה לנוחותכם, להזמין טיסה לבנגקוק, לבלות בה 3-4 ימים ומשם להמשיך ליעד המקורי שלכם, עם חברת תעופה מקומית וזולה. ויש סיכוי שזה אפילו יצא לכם זול יותר מהמחיר של טיסה ישירה ליעד המקורי שלכם.

ד. עוד דוגמא- למשל- טיסה מהארץ לוינה, שלושה ימים מתוקים בוינה, ומשם ברכבת לאיטליה. עשיתי את זה. היה נפלא. ואפילו עם כלב ?.

כלומר:

תמיד תבדקו מה נמצא לכם על הדרך. מה יכול להתאפשר, בלי להעלות את מחיר הכרטיס ובצורה שתהיה לכם הכי מעשית, הכי יעילה והכי הרפתקנית ?. תהיו יצירתיים.

3. משך הזמן ביעד הזה שאנחנו פשוט לא יכולים להרשות לעצמנו אותו, צריך להיות מוגבל מאוד. שלושה ארבעה ימים. לא יותר.

4. לינה: אחרי שניטרלנו את מחיר הטיסה, אנחנו צריכים לגמרי לנטרל את מחיר הלינה. למשל:

א. זה מה שאני עושה. תמיד. אני אף פעם לא משלמת על לינה ביעד יקר. אפס זה הסה”כ החדש.

ב. Hospitality clubs- עשו חיפוש בגוגל: שם היעד הספציפי שלכם יחד עם הצירוף hospitality club. אלה מועדונים שמציעים ארוח בחינם, גם למשפחות. הנה אתר כזה למשל.

ג. Homestays – אותו כנ”ל, רק בתשלום כלשהו. ויחד עם השהות, מרוויחים הדרכה וייעוץ של מישהו מקומי. (קראו למטה איזה כיף היה לנו בבנגקוק). הנה אתר כזה, ועוד אחד (ויש עוד מלא).

ד. נקודות הנוסע המתמיד- לרבים מהמועדונים יש, חוץ מטיסות גם הנחות וחבילות שוות על בתי מלון. זה הזמן להשתמש בהן.

5. אוכל: הכי זול יהיה פשוט לא לאכול כמה ימים.

אבל אם אתם ממש חייבים, או אם הילדים מתעקשים..

אני תמיד אוכלת הכי מקומי שאפשר. בעזרת המארח אני מוצאת את המסעדות האוטנטיות במחירים המקומיים. אל תתנו לרשימות מנקרות העיניים שרצות באינטרנט לבלבל אתכם.”10 המסעדות הטובות ביותר בברצלונה” לא מעניינות אותי. למעשה, אני אפילו לא מחפשת או מבזבזת את הזמן שלי על רשימות כאלה.

לא חייבים לבקר במסעדות היוקרה כדי להרגיש שעשינו ‘וי’ על היעד. להיפך. לכו לאכול עם המקומיים, ותראו איזה ‘וי’ תרגישו שעשיתם..

וכשתחזרו הביתה וישאלו אתכם אם אכלתם ב’סולטנה’ המפורסמת, יהיה לכם סיפור מרתק לספר על המסעדה הקטנה שמצאתם במקרה וקיבלו אתכם כל כך יפה כי הם לא רגילים לתיירים ונתנו לכם לטעום מזה ומזה וחייכו והראו לכם איך המשקה האדום הופך לסגול כשמוסיפים לו לימון וכשראו כמה אתם מתרגשים אז גם הביאו לכם לטעום מהמשקה האדום שאתם, עם כל הרצון הטוב לא מצליחים לזכור את השם שלו אבל הם מכינים אותו במקום מאיזה פרח נורא יפה ובסוף הם בכלל לא רצו לקחת כסף על הארוחה כי גלי כזאת מתוקה..ממש הזכירה להם את הבת שלהם כשהיא היתה קטנה אבל ברור ששילמתם….והם ביקשו שתבואו גם מחר ושהם יכינו משהו ממש מיוחד, ותביאי גם את הילדים הגדולים יותר, שנכיר גם אותם..       ~ סיפור אמיתי 🙂

בנוסף, כיוון שאני ישנה הרבה פעמים בדירות מאובזרות, אני מעדיפה לבשל בבית משהו טעים ומזין, ולקנות את המצרכים בסופרמרקט מקומי מבחינתי זו חוויה בפני עצמה.

6. אטרקציות ופינוקים:

אוקי, אז כיוון שהצלחנו למחוק מהתקציב את הטיסה, את הלינה וחצי מהוצאות האוכל- הרי שאפשר להתפנק בכמה אטרקציות, בגלידה שווה ? ואולי גם קצת שופינג.

בנוסף- כדאי תמיד לגגל את שם היעד יחד עם הצירוף “free” וגם “things to do for free”. אתם תופתעו מכמות ההצעות המעניינות שתקבלו.

הנה פוסט שמסביר בדיוק איך עשיתי את זה בסינגפור (האמת עשינו את זה יותר מפעם אחת..). פחות מ-50$ ליום לכולנו ביחד.

ולסיום דוגמא מעכשיו:

התכנית היתה להגיע מנפאל לוייטנאם. פיצלנו את כרטיס הטיסה לשניים: נפאל- בנגקוק, שהות בבנגקוק שלושה ימים, ואז טיסה נוספת מבנגקוק-לוייטנאם.

לינה: הזמנתי חדרים ב-homestay דרך airbnb אצל או התאילנדי. המחיר היה 40$ ללילה לשני חדרים, אבל כאמור לא שילמתי על זה בכלל.

אוכל: אכלנו רק במסעדות מקומיות, שהמארח שלנו לקח אותנו אליהן. האוכל היה מופלא, המחיר היה בערך 150-200 בהאט לארוחה. (5-6$)

עשינו כביסה בשכונה (20 בהאט למכונת כביסה שלמה, כ-0.6$ )

תחבורה: נסענו במוניות או ברכבת הקלה (42 בהאט לכרטיס היקר ביותר). המוניות בבנגקוק לא כל כך יקרות, במיוחד כשמדובר במשפחה.

חוויות: יצאנו עם המארח המקסים שלנו לסיורים בעיר, כולל צ’יינה טאון, השוק הצף, הארמון ועוד. בערב הוא לקח את הנער איתו למועדון השכונתי, לצפות בצוותא בתכנית הפופולארית ביותר בתאילנד, לפגוש את החברים שלו ולהכיר קצת את החיים האמיתיים של המקומיים.

אני והמתבגרת יצאנו לסיבוב קניות..

כמובן שגם הלכנו למסאז’ תאילנדי אמיתי, כל ערב, במכון הקטן שבשכונה. שילמתי 450 בהאט עלי ועל שתי הבנות, לשעה של מסאז’. (כ-13$ ביחד).

הנה פוסט שמספר על החוויות שלנו מנקודה קצת יותר אישית.

קיבלנו 3 ימים מקסימים, שהשאירו אותנו עם חברים חדשים, חוויות מרגשות. הרבה ידע חדש, סיפורים מקסימים, וטעם נפלא בפה.

שילמתי פחות מ-50$ ליום, בממוצע.

אולי תרצו גם לקרא איך למצוא טיסות זולות, איך אני מוצאת מקומות מדהימים וזולים או להוריד בחינם את האי בוק “איך לטייל בזול יותר” שיש בו המון טיפים.

haleli