טיול עם ילדים ב...

וייטנאם עם ילדים- דברים שחשוב לדעת לפני שיוצאים

07/01/2014

בין אם אתם במילא בטיול במזרח עם הילדים ובין אם אתם מחפשים לגוון ולנסוע ליעד קצת אחר מבדרך כלל, להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לטייל בוייטנאם עם הילדים:

1. ויזה לוייטנאם- מאוד פשוט. אפשר לעשות בשגרירות בארץ ואפשר גם לעשות דרך האינטרנט מכל מקום בעולם. האתרים שבדקתי (יש מלא) נראים כולם אמינים. אני בחרתי באתר שבו ניתן לשלם בפייפאל ולמרות שהוא היה מעט יקר יותר, הרגשתי בטוחה יותר. מגישים את הפרטים, משלמים ותוך יומיים מקבלים מכתב אישור חתום להצגה בשדה התעופה. מחיר: 20$-25$ לבנאדם עבור המכתב והשירות (לויזה של חודש/שלושה חודשים).

עם המכתב ניגשים בשדה התעופה לדלפק הויזות (visa upon arrival). חשוב שתגיעו מהר ככל הניתן כדי שתעמדו כמה שפחות בתור. יש טפסים שצריך למלא אבל הוייטנאמים מתחשבים ואפשר למלא טופס אחד עבור כל המשפחה (מאוד יוצא דופן, במדינות אחרות יש למלא טופס נפרד לכל אחד..מתישששש). מציגים אותו בדלפק יחד עם הדרכונים ותמונת פספורט לכל אחד ומחכים.

צריך להכין מראש את התשלום עבור הויזה. התשלום- 45$ לבנאדם לחודש/שלושה חודשים (כניסה אחת).

יש במקום כספומט. הוא לא תמיד עובד..

לוקח להם קצת זמן עד שהם מכינים את הויזות. בזמן הזה יושבים ומחכים. לא תמיד קל אחרי טיסה ארוכה. ממליצה לכם לדאוג לפחות לבקבוק מים שיהיה ואולי משהו להעסיק קצת את הילדים.

הם יקראו בשמכם (תהיו עם אוזן קשבת, לרוב קשה מאוד להבין מה הם אומרים..) לגשת לדלפק ולקבל את הדרכונים עם הויזה החתומה. תשלמו להם וזהו. עם הדרכונים ניגשים לדלפק ההגירה להחתמה.

*טיפ: אם אתם עם ילדים אתם רשאים לעבור בדלפק ההגירה בתור של ‘המכובדים’, הקצר יותר. אל תעמדו בתור הארוך.

(האמור כאן נכון לגבי שדה התעופה בהו-צ’י-מין. לא ניסיתי שדות תעופה אחרים).

2. הכספומטים ביציאה משדה התעופה הם שוים במיוחד ומאפשרים למשוך סכום גדול יותר מרוב הכספומטים הפזורים בערים ובעבור אותה עמלה. נצלו את זה.

3. רשת מרפאות מודרנית ומעולה בניהולו של רופא ישראלי: Family Medical Practice.

4. וייטנאם נקיה יותר מתאילנד וכמות היתושים שבה נמוכה בהרבה. בעיקר באזור החופים. זה נראה פרט חסר משמעות אבל תתפלאו כשאני ניגשת לבחור את היעד הבא שלנו, עבורי פרט הזה משחק תפקיד חשוב. היתושים במזרח עלולים לשאת מחלות.

5. טלויזיה- ברוב מקומות הלינה יש טלויזיה. ערוצי הילדים הבולטים הם דיסני וקרטון. שניהם באנגלית (במדינות רבות התכניות מדובבות לשפה המקומית אבל לא בוייטנאם!). בנוסף- בוייטנאם אין פרסומות בטלויזיה.

6. הוייטנאמים אוהבים ילדים. הם רק נראים קרירים קצת. אבל אם תהיו נחמדים, מיד תגלו שהם אנשים מקסימים וחמים ואוהבים לעזור.

7. כמות האופנועים והטוסטוסים היא עצומה. ממליצה לכם בחום להראות לילדים איפה נמצא צינור המפלט בדו-גלגליים ולהתריע ברורות שלא יתקרבו אליו, גם כשהם מפלסים דרכם בין עשרות אופנועים חונים.

8. בוייטנאם לוקחים לכם את הדרכונים בכל בית מלון. לכן כדאי שתחזיקו איתכם צילומי דרכונים. וצילומים של הויזה.

9. לטייל בוייטנאם עם הילדים זו חוויה מדהימה. היא ארץ מגוונת ביותר, יש בה חופים מפנקים, ערים מפותחות ויפהפיות, טרקים, שדות אורז, תרבות, שפה, מטעמים. היא סואנת לפעמים ומשוגעת ומטורפת וגם רגועה ויוקרתית. זה הקסם שלה. אל תבהלו. לכו עם כל מה שיש לוייטנאם לתת

מלון שאני ממליצה עליו בסייגון– חדרים משפחתיים,  נקיים, מים חמים, שקט- אבל במיקום מרכזי, זול ובעלי בית מקסימים. ותמסרו למיסטר צ’או ד”ש ממני :-). מלונות מומלצים במואי-נה, רצועת חוף מקסימה בקרבת סייגון.

haleli