טיול עם ילדים ב..., משפחות מטיילות

חו”ל עם ילדים- על פרטיות, זמן אישי ואינטימיות

29/04/2014

זה צריך להיות בנאדם מאוד מיוחד כדי שיעיז לשאול אותי שאלות על הנושא הזה. לא שאף פעם לא שאלו אותי, אבל מדובר במקרים בודדים בלבד.

אני דוקא מאוד שמחה כשמתחילים לדבר איתי על זה. כי זה מעיד על כך שאנשים מרגישים איתי מספיק בנוח. או לחילופין, שמדובר, כאמור, באנשים ישירים ובעלי תעוזה ואנשים כאלה אני מאוד אוהבת.
וכי בתכל’ס השאלה הזאת עולה לכולם בראש אבל אף אחד לא מעיז לשאול.

אוקי אז אתם מתכננים טיול ארוך עם הילדים. או טיול קצר עם הילדים. טיול של שנה או טיול של שבוע זה לא משנה. מה שמחבר בין כולם הוא שתי מילים בלבד: “עם הילדים”..
איך שאני רואה את זה, הנושא מורכב משני אלמנטים עיקריים:

1. היכולת האישית של כל אחד לשהות הרבה זמן במחיצת ילדים, גם כאשר מדובר בילדיו שלו.

2. הצורך האישי שיש לכל אחד בזמן פרטי עם עצמו או עם בן/בת הזוג.

בשגרה הרגילה, הילדים מבלים זמן לא מועט בנפרד מאתנו ההורים. אנחנו למעשה נמצאים איתם לזמן מוגבל בכל יום, וגם בזמן הזה קיימות הסחות כמו טלויזיה, טלפונים, מטלות שיש לעשות. המחשבה על טיול ועל שהות לא מסוננת עם הילדים עלולה להעלות חששות בקרב הורים רבים.

היכולת האישית של כל אחד לשהות הרבה זמן במחיצת ילדים, גם כאשר מדובר בילדיו שלו

פעם, ממש מזמן, חברה שלי שגידלה את הילדים שלה בחינוך ביתי אמרה לי שהיכולת להיות זמן רב ובלתי ידוע במחיצת הילדים, היא עניין של כושר. זו יכולת שהולכת ומתחזקת ככל שהזמן עובר. מיומנות שהולכת וגדלה, הולכת ומתרחבת. כלומר, שאין צורך להכנס לתסכול או לחשוש ממצבים כאלה. להיפך. ככל שמתאמנים יותר, כך היכולת הזאת מתרחבת.

בתור אמא שנמצאת לבדה עם הילדים 24-7 במשך שבועות וחודשים הטיפים הכי טובים שאני יכולה לתת הם:

-תגיעו פתוחים, רגועים ונכונים. תשאירו את החששות שלכם מאחור ופשוט תזרמו.

-אל תמתחו את הגבול שלכם יותר מדי. חשוב שתדעו עד כמה אתם יכולים להמשיך ומתי מוטב פשוט לקחת הפסקה.

-דברו על זה לפני היציאה לטיול. דברו עם בני הזוג וקבעו דרכים לתמוך אחד בשני במצבים בהם אתם זקוקים לכך. דברו עם הילדים. העלו את הנושא.

-זה לא נורא להגיד לילדים שאתם צריכים קצת שקט עכשיו.

-השתדלו לאזן בין סוגים שונים של פעילויות. כדורגל זה נחמד אבל אם נמאס לכם, הציעו משהו אחר כמו יצירה. ואם גם זה נמאס תמיד אפשר לנוח ולקרא ספר.

-יש מקומות, כמו המזרח, והודו במיוחד, בהם כמעט ולא תתקלו בעניינים כאלה. כיוון שהילדים ימצאו בקלות חברים רבים בכל גיל ומכל מקום בעולם ויבלו איתם בכיף גדול. הבעיה שלכם תהיה אחרת לגמרי- אתם תרגישו שאתם כמעט ולא רואים אותם.. 🙂 .

-וזכרו- תנו לעצמכם דוקא לשהות במחיצת הילדים יותר ממה שאתם רגילים. אל תפחדו מזה. בסופו של דבר תגלו שהיכולות שלכם וההנאה שלכם רק יגדלו.

הצורך האישי שיש לכל אחד בזמן פרטי עם עצמו.

חשוב מאוד. אני לא הולכת ליפות את העניין ולומר שלא תהיה לכם בעיה. תהיה. זה נושא קצת מורכב אבל בגדול האיזון מופר וכל הקלפים מתערבבים וחשוב מאוד להיות מספיק עם יד על הדופק כדי לדעת מתי די. מתי חשוב לקבל קצת זמן שקט בלי בלאגן. אפילו לנהל שיחת מבוגרים עם מטיילים אחרים שפגשתם יראה לעתים כמו משימה כמעט בלתי אפשרית.

-אם אתם שניים- אז לא צריכה להיות בעיה. דברו על זה. קחו אחריות על הילדים ואפשרו לבני הזוג שלכם מרחב מרווח נשימה, זמן רגוע.

-השתדלו מדי פעם לשכור שני חדרים במקום חדר אחד גדול.

-לכו לטיול לבד עם עצמכם

-מוסיקה. במצבים קשים, בהם אני ממש מרגישה שאני לא מסוגלת יותר, אני פשוט שמה את האוזניות באוזניים ומצליחה להתנתק לכמה דקות בכל מקום.

-הרשמו לסדנא או לקורס או לחוג. זה זמן ‘לגיטימי’ שהוא שלכם.

-פרגנו הרבה ובואו עם הרבה אהבה לבני הזוג שלכם. תנו להם כמה שיותר מרחב וזכרו שהדרך האישית שלהם לא קשורה בהכרח לזו שלכם. כל אחד זקוק לשביל משלו. וכל אחד מתמודד עם האיזון המחודש בדרך אחרת. בעיקר כשמטיילים.

או עם בן/בת הזוג 

-אוקי כתבתי קודם: “השתדלו מדי פעם לשכור שני חדרים במקום חדר אחד גדול”. אז לא. אל ‘תשתדלו’. תתעקשו על זה. אין מצב לטייל בלי ללון בשני חדרים נפרדים מדי פעם. אהבה וזוגיות בתוך כדי טיול זה משהו אחר, החוויה תוציא מכם דברים שלא יצאו עד אז, וגם דברים חדשים שבכלל לא ידעתם שיש בכם וחבל לא להתנסות בזה עד הסוף, כמו שצריך, בשקט, ברעש, באור, בחושך.

-קחו איתכם ווקי טוקי. כך תוכלו לשבת במסעדה של המלון בלילה, ולהרגיש בטוחים שהילדים שישנים למעלה בחדר מסתדרים מצוין. ולהעביר ארוחת ערב שקטה.

-תלוי בגיל של הילדים, אם יש מצב לבייביסיטר, בעיקר במזרח לא תהיה לכם בעיה למצוא צעירות חובבות ילדים שישמרו לכם עליהם בכל שעה של היום שרק תבקשו.

-קחו בחשבון שהזוגיות שלכם תהיה חשופה יותר לעיני הילדים. על כל המשתמע מכך. הכינו את עצמכם לכך מבעוד מועד. נראה לי שכדאי להעלות את זה בניכם לפני שאתם יוצאים לטיול.

-אנשים רבים מתייחסים למצב של טיול כזה כאל ‘סיר לחץ’. אבל האם הוא באמת כזה?

-ובסך הכל יותר סביר שיהיה לכם הרבה יותר זמן זוגי פנוי ממה שאתם מדמיינים. במקומות מסויימים אליהם אנחנו מגיעים הילדים כל כך עסוקים שאני לא רואה אותם במשך ימים שלמים.

haleli