בלוג

להיות הביונסה של הטיולים- או- איך לטייל כאילו הופעת זה עתה על הכריכה של הנאשיונאל ג’יאוגראפיק

10/04/2018

אה, כן, וגם הילדים.

The most alluring thing a woman can have is confidence ~ beyonc’e

לא תמיד הילדים צריכים להיות במרכז. לפעמים החוויה הפנימית שלך תהיה קשורה רק לעצמך. גם כשהילדים שם. ובלי שום רגשי אשמה.

אז צאי לטייל כאילו רכבת כבר על כל גג של כל אוטובוס, כאילו הבערת מדורות בחברת עטלפים בלב מערה או כאילו את אוכלת את האברסט לארוחת בוקר. ולצד טוסט הפסגות המושלגות, אני מגישה לכן, נשים יקרות, את רשימת הטיפים הכי טובים שיש לי: כשהמסלול שלנו הוא במה ואנחנו בעצם ביונסה.

קודם כל: השאירי מאחור את המלתחה המעוצבת, את הנעליים, את הקוקטיילים המושקעים ואת הבשם היוקרתי (שגם לשכנה שלך יש וגם לאמא שלה וגם לאשתו של נהג המונית שלוקח אותך לשדה, ואולי גם למאהבת שלה..). מבטיחה לך שהריח שנודף מביונסה בסוף כל הופעה הוא של זיעה נטו.

∴ YES! תגידי כן. השארי פתוחה, שלחי חיוכים, השארי צנועה. בדקי כל דלת שנפתחת בפנייך, וצאי לכל הרפתקאה שבמקרה נופלת לך ליד הכפכפים. אל תגידי “אממ….נראה”. תגידי “בטח. מתי?”

∴ אל תתביישי לשאול שאלות מפגרות. את תיירת, מותר לך. רק ככה באמת תביני את התרבות שבאת להתארח בה.

∴ צרי קשר עם המקומיים. דברי איתם, בקשי מהם ללמד אותך כמה מילים בשפת המקום, גלי סקרנות. נצלי את ההזדמנות לעשות חברים ממקומות אחרים, לאהוב סתם ככה.

∴ עשי לעצמך (אפילו אם הילדים ככה, בסביבה). בלי להסתכל לצדדים ובלי לחשוב מי אמר או מי יגיד מה. לעצים ביער, לנהרות העצומים, להרים המוטרפים לא אכפת איך את נראית.

∴ לכי על החוויה המקומית במקסימום- לכי לאכול במסעדות מקומיות, טעמי כל מה שאפשר. שתי בירה או יין מקומי. נסי את החטיפים המקומיים. סעי בתחבורה ציבורית, למדי את התעריפים, תתמקחי ואל תוותרי כשנותנים לך מחיר ‘לתיירים’. קחי את עצמך להתנסות בטקסים ובמנהגים המסורתיים. אם זה מסאז’, או טקס תה או השטת זרי פרחים בנהר. אל תהיי צנונית. אל תבחרי את המרכזים המפוארים. לכי לסלון הכי שכונתי, הכי אמיתי שתמצאי.

∴ תרגלי יוגה או טאי צ’י או כל פעילות אחרת אותה את יכולה לעשות בכל מקום, ובעצמך, לבד. זה ישמור עליך בכושר ויאזן אותך נפשית ורגשית. היום זה פשוט עם כל האפליקציות הידידותיות. השקיעי בשוקולד איכותי. אל תתפשרי על זבל.

∴ תכנני כמה שפחות. באמת את המינימום המינימאלי האפשרי. שמרי על הלו”ז שלך גמיש ופתוח להרפתקאות ולמפגשים ספונטניים. חזרי לסעיף אחד. אמרי תמיד ‘כן’, זוכרת?

∴ קחי איתך תמיד בקבוק מים וחפיסת קלפים. וחבילה קטנה של הקפה שאת אוהבת. וספר מעולה.

∴ לכי. לכי ברגל ברחובות, הכנסי לסמטאות צרות, בדקי את הפארקים, את הגשרים, את הטיילת על החוף. אף פעם אף פעם אף פעם אל תקחי איתך לטיול נעליים חדשות. תמיד את הנעליים הנוחות, אלה שכפות רגלייך כבר החתימו בהן את חותמן.

Your self-worth is determined by you. You don’t have to depend on someone telling you who you are.~ Beyonc’e

∴ הניחי לאינטרנט. שכחי ממנו. צלמי רק בשביל עצמך, בקשי הכוונה מעוברים ושבים, עזבי את הוייז, את ‘גוגל מאפס’. צאי לדרך שלך בלי לשתף את כל העולם. ועוד משהו: המקומות המדהימים ביותר לא נמצאים באינטרנט. כולם שואלים אותי כל הזמן איך מצאת..ואיפה מצאת…אז זהו. שלא מצאתי אותם באינטרנט.

∴ קחי איתך תמיד את המוסיקה החביבה עלייך וזוג אזניות. השתמשי בהן! אל תהיי מהחארות שחולקים עם כל המסעדה את הסרטונים המפגרים שהם מורידים ביוטיוב. מוסיקה ישראלית היא גם לא משהו שרוב האנשים יהנו ממנו..הקפידי שגם הילדים ישתמשו באוזניות שלהם באופן מקיף במיוחד.

∴ לכי בעקבות החלומות שלך, ולא בעקבות הפחדים שלך. ושזאת תהיה גם המורשת שלך לילדייך. לא מזמן שאלו אותי בראיון שעשיתי לאתר של העצמה נשית באנגליה, איזה יעד אני ממליצה כצעד ראשון, לנשים שרוצות לצאת, כמוני. עניתי שאני ממליצה לכל אישה לצאת אל המקום עליו היא חולמת הכי הרבה. החלום הכי גדול שלך הוא נקודת ההתחלה. ומשם, מבטיחה לך, יבואו עוד ועוד גילויים וחלומות.

∴ בחרי בדרך הארוכה. ולמדי להינות מהדרך, מהמסע כולו. קחי את הזמן. גם אם הזמן לחוץ וקצר. כי לחווית הדרך אין תחליף. קחי את עצמך לפחות פעם אחת וצאי אל הדרך. תני לה לחבוט בך קצת. לא תצטערי. ואני אומרת את זה באהבה :-).

∴ ואחר כך, צאי שוב. לגלות דרכים חדשות ומקומות שאף אחד לא סיפר לך עליהם. גם שם יחבטו בך, אל דאגה. הכל בסדר.

∴ אל תבואי עם ביקורת. בואי כצופה. תמיד כאשה פשוטה, שהעומק שלה נמצא בפנים, לא גלוי לאף אחד חוץ מלעצמה. והשארי סקרנית. שמרי על הסקרנות שלך (ושל ילדייך) כאילו היא כוס הקפה האחרונה שיש לך. לפיד האש השומר על קיומך. וקחי את כל החושים שלך למסע. ואת התשוקה. היא תגיע. תני לה.

∴ כבדי את המקום שבו את מתארחת. את התרבות, את המנהגים, את הקודים החברתיים. ולמדי גם את ילדייך כבוד לזולת, לא משנה מי הוא או מאיפה. מספיק שהם פשוט יראו אותך. לא צריך אפילו לומר כלום.

∴ טיילי קל. כמה שפחות משקל ותיקים ככה יותר טוב. וכן. גם, ובמיוחד עם ילדים.

כל הכתוב כאן מתייחס לנשים ולגברים כאחד, שהרי בתוך כל אחד מאתנו מסתתרת ביונסה :-).

בואו לבקר אותי בקבוצת הפייסבוק החדשה שלי: הללי סמדר- בדרכים נסתרות, מאחורי הקלעים של החיים שלנו, סיפורים וחוויות.

או הורידו את האיבוק החדש שלי, שכולו תמיכה והשראה לצאת ולטייל עם הילדים, איך לחוות את הרגעים האלה בצורה הכי נהדרת והכי מופלאה. כי אלו הם רגעים יקרים מפז.

haleli