בלוג

טיול ארוך עם ילדים – איך להפוך כל מקום לבית…

30/12/2023

לפעמים המשפט “הבית הוא איפה שהלב נמצא” לא ממש מצליח להחזיק. יש אנשים שזקוקים לתחושה של המוכרות הנעימה קצת יותר מאחרים, במיוחד כשמטיילים עם ילדים.

אז לכל מי שמרגיש שהמרחק מהבית הפיזי יכול להקשות – המאמר הקצר הזה בשבילכם.

איך יוצרים תחושת בית בכל מקום שבו תהיו?

1 . לפני שיוצאים – חשבו היטב מהו בית בשבילכם, מה מייצג עבורכם תחושה של בית. תוכלו אפילו לנהל שיחה משפחתית בנושא.

2 . חפץ מעבר – כן כן.. אם אתם מרגישים צורך ארזו אתכם לטיול חפץ מעבר כלשהו שייצג עבורכם תמיד את הבית, לא משנה איפה תהיו. זה יכול להיות בובה, מובייל כלשהו, אבן מיוחדת או אפילו תכשיט שאתם עונדים עליכם כל הזמן.

כשמגיעים למקום חדש:

1 . להרגיש מיד בנוח – פתחו את התיקים והמזוודות והוציאו וסדרו את כל האביזרים שגורמים לכם להרגיש בנוח. ממברשות שיניים ועד פינת מטבח קטנה או פינת משחקים מסודרת או פינת קריאה..מצאו מקום לכל דבר. נעליים, תיקים, וכו’.

2 . המתגים של האורות – כן אני חוזרת על זה בכל פעם שמדברים על הנושא של בית. עשו סיבוב בחדר או בבית ולמדו איך ואיפה מדליקים ומכבים את האורות.

3 . הכרות עם השכונה – צאו לסיבוב בשכונה הקרובה ברגל. הכירו את המסעדות, את חנויות המכולת, את הצמתים המרכזיים, שמות הרחובות, וציינו לעצמכם ציוני דרך בולטים שיהפכו את השכונה למקום מוכר. מצאו מקום אחד לקנות בו קפה, או כל דבר אחר אותו אתם נוהגים לעשות בכל יום כשגרה.

4 . עקרון המוכר – הציפו את החושים שלכם בגירויים מוכרים. השמיעו שירים מוכרים, השתמשו בסבון, שמפו או אבקת כביסה עם ריח מוכר, חטיפים שאתם כבר מכירים, מגבות.

5 .  עקרון המוכר #2 – נסו כמה שיותר מהר להכיר את החדר או הבית ששכרתם על כל פינותיו ואפשרויותיו – הכנסו למקלחת ראשונה, השתמשו במטבח אם יש מטבח, צאו ושבו במרפסת, השתמשו בשלט של המזגן או של הטלויזיה אם יש, וכו’.

♥ למשפחות שאוהבות את זה: צרו לעצמכם מסורת קטנה של פעילות אחת שאתם עושים בכל פעם שאתם מגיעים למקום חדש. אצלנו זה ללכת לשתות משהו. לפעמים קפה קר, לפעמים שייק פירות לפעמים פינוק אחר. אנחנו מניחים את החפצים שלנו, שוטפים פנים ומיד יוצאים לשבת איפשהו ליד הבית החדש. 

 

איפה לישון במזרח עם ילדים

haleli