כמה עולה

למה את תמיד לוקחת את כל הבית?

04/11/2019

האמת היא שבמקרה שלנו זה באמת נכון. אנחנו כבר הרבה שנים לוקחים איתנו את כל הבית ?. לכן החלטתי סוף סוף, לשתף אתכם ברשימת הציוד האולטימטיבית לטיול או חופשה בחו”ל, עם הילדים או בלעדיהם.

הרשימה כוללת ציוד מומלץ הכרחי, ציוד מומלץ שכיף שיש, וגם טיפים. מבטיחה לכם שתמצאו כאן דברים שאף אחד אחר לא כתב עליהם, ושישדרגו לכם את החופשה הבאה.

אבל לפני שנתחיל: גברים יקרים, אנחנו לוקחות את כל הבית כי ככה אנחנו. זה ב-DNA. וזה גורם לנו להרגיש רע כשאנחנו צריכות להתנצל על זה. אז פשוט קבלו את זה. בחיוך ובהבנה ובאהבה ותחשבו רק כמה שרירי הזרועות והחזה שלכם ישמחו ?.

∴  לנוחותכם, ניתן להוריד את הרשימה גם בגרסת PDF ישר למחשב/טלפון.

השילוש הקדוש:

מוצ’ילה-נעליים-תיק ליום יום.

אלה הם אבני היסוד של כל יציאה מהבית. אם אתם על תקציב מוגבל- אלה הם שלושת הדברים בהם הכי חשוב להשקיע. הם אלה שיכתיבו לכם את איכות החיים היומיומית.

מוצ’ילה או טרולי?

לטיול במזרח, ולא משנה אם זו חופשה קצרה או מסע ארוך טווח, אני ממליצה על מוצ’ילה באופן גורף. קחו מוצ’ילה אחת גדולה, אחת בינונית ותיק גב לכל ילד (גודל התיק תלוי בגילו ובגודלו של הילד כמובן).

לאירופה זה לא כל כך משנה. עדיין נראה לי שיהיה נוח יותר עם מוצ’ילה, כי גם באירופה יש רכבות, בתי דירות או מלונות שאין בהן עדיין מדרגות נעות או מעלית, אבל אפשר להסתדר עם טרולי. וזה מאוד תלוי בסגנון החופשה שאליה אתם יוצאים..

עם ילדים קטנים: ממש חשוב שהידיים שלכם יהיו פנויות עד כמה שאפשר.

מה חשוב לשים לב: שמי שסוחב את הטרולי יכול גם להרים אותה, כשצריך.

למה אני ממליצה שכל ילד יהיה אחראי על תיק משלו?

פשוט כי התיק הזה הוא הפינה האינטימית שלו, לכל משך החופשה. לכן חשוב שיהיו שם הדברים הפרטיים שלו, שנותנים לו קצת תחושת יציבות, פרטיות ועצמאות.


טיפ: לילדים רגישים במיוחד או כאלה שזקוקים ליציבות, אני מציעה שתקחו גם ‘חפץ מעבר’ :-). מובייל קטן, לוכד חלומות מיוחד, או כל דבר שיכול לסמל להם את החדר בבית. תלו אותו בכל מקום בו הילד ישן במהלך החופשה או הטיול. 


אצלנו: לכל ילד יש תיק משלו. לשני הגדולים יש מוצ’ילות, ולקטנה יש מזוודת טרולי. לכל אחד יש מגבת משלו, תיק כלי רחצה, פנס ועוד. (פירוט בהמשך).

איפה לקנות: עד כמה שהאינטרנט יכול להציע אפשרויות מדהימות, אני תמיד ממליצה לקנות את התיקים בחנות. חייבים למדוד אותם, לבדוק שהם נוחים על הכתפיים, שהמידות הן כמו שאתם רוצים (באינטרנט ממש קשה לדעת את הגודל האמיתי). גם לגבי מוצ’ילות וגם לגבי מזוודות.

האם עדיף לקנות בארץ או בדלהי?

בארץ.

נעליים

הטיפ הכי גדול שאני יכולה לתת לכם בעניין הזה הוא: אל תקנו נעליים חדשות במיוחד לקראת הטיול/החופשה. לא נעלי הליכה ליום יום וגם לא נעלי טרקים.

כפכפים דווקא אפשר ?.

למה? כי רוב הנעליים החדשות גורמות ליבלות וחתכים. קחו אתכם את הנעליים הישנות והטובות והנוחות שלכם, ולא תצטערו.

אנחנו: כבר כמה שנים הבנות ואני הולכות רק עם סקצ’רס. נעליים נוחות להפליא, איתן אנחנו יכולות ללכת ימים שלמים בלי שיכאבו לנו הרגליים.

כמה זוגות לקחת?

קחו זוג אחד להליכה יומיומית לכל אחד מכם, וכפכפים/סנדלים (נגד מים) לכל אחד. כמובן, אם אתם מתכננים לצאת לטרק קחו גם נעליים להליכת שטח.

איפה לקנות: תלוי אם אלה נעליים מסוג שעדיין לא ניסיתם ממליצה ללכת לחנות אמיתית. אם אלו נעליים שאתם כבר מכירים ויודעים- עדיף לקנות באינטרנט, כי המבחר גדול יותר והמחיר, לרוב, נמוך יותר. ועדיין, אל תצאו עם נעליים חדשות לגמרי. רכשו אותם מספיק בזמן כדי לעשות עליהם כמה ‘הליכות הרצה’ לפני היציאה לחו”ל.

תיק ליום יום:

אני אוהבת שלכל ילד יש תיק קטן משלו. אבל זה כמובן תלוי בגיל. לא חייבים לקחת את כל התיקים בכל יציאה מהמלון או מהגסטהאוס (או מהקרוון..). לכן אני ממליצה על תיק יום אחד מרכזי, אותו תמיד לוקחים. ועוד כמה תיקים קטנים אישיים. שיהיו לשימוש בעיקר בזמן מעברים (נסיעות,טיסות) או טיולים של יום-יומיים.

איפה לקנות: האינטרנט מציע אפשרויות מאוד מפתות בנושא הזה, בשנים האחרונות ממש היתה פריחה בכל התחום של תיקי גב אז הנה כמה דוגמאות:

אני מסתובבת כבר שנתיים עם התיק הזה של חברת THULE. הוא קצת גדול ליום יום, ואני בעיקר משתמשת בו כשאנחנו יוצאים לטיולים של כמה ימים. אני פשוט אוהבת שהתיק יכול להתכוונן לפי כמות הדברים שאני צריכה לקחת. כלומר הוא יכול להיות קטן או גדול. ככה יש לי מקום גם לג’אקט כשבא לי, וכשאני לובשת את הג’אקט אז אני יכולה להקטין את התיק..הוא גם נורא יפה בעיני :-). אתם יכולים להציץ ולראות בעצמכם.

אני אוהבת גם את התיקים של חברת TIMBUK2, למשל התיק הזה, שגם הוא עם אפשרות של הגדלה או הקטנה. חברת TOPO יצאה לאחרונה עם כמה דגמים יפים של תיקי גב. אבל ההייפ הכי חזק עכשיו הוא של תיקי הגב המדהימים של חברת NOMATIC.

אוקי סיימנו עם השילוש הקדוש.


מנשא או עגלה?

בואו נפתור את ההתלבטות לחלוטין. מנשא בעיני זה הכרחי. ולו רק בגלל שהוא מפנה לכם את הידיים, ולא פחות חשוב- את העיניים. התינוק יושב לו בבטחה עליכם ואתם פנויים לשמור על שאר הילדים, לקרא את השלטים בתחנת הרכבת, או לחפש מסעדה נחמדה בה אפשר סוף סוף לשבת, אחרי יום הליכה ברחובות הומים. אני ממליצה בחום על מנשא ילקוט. כי הוא נוח, נכנס לתיק ונשלף בקלות בעת הצורך, ולא תופס לכם חצי מהחדר במלון.

אז לגבי מנשא אין התלבטות.

ההחלטה אם לקחת עגלה היא עניין של הרגל. האם אתם נעזרים בעגלה באופן שגרתי ויומיומי? האם היעד אליו אתם נוסעים מאפשר נגישות ונוחות לעגלות? האם אתם מתכננים הליכות ארוכות וימים ארוכים ללא הפסקות? האם התינוק שלכם אוהב לשבת בעגלה? האם אתם שוכרים רכב? האם מתוכננות לכם אטרקציות בהן יש לעמוד הרבה זמן בתור? אם התשובה היא כן, אז קחו עגלה.

האם מתוכננים מעברים רבים, בכלי תחבורה שונים (אוטובוסים, ריקשות, מעבורות, רכבות..)? האם אתם מתכוונים לקחת יותר משתי מזוודות? האם אתם אוהבים להיות קלילים וספונטניים? אם התשובה היא כן, אז כדאי לוותר על העגלה.


מה לקחת

מה לקחת בתיק הגדול / במזוודה – 7 דברים שאסור לוותר עליהם:

1. מגבת

אנחנו: אוהבים את המגבות הקלות המיוחדות לטיול, שמתייבשות מהר ואפשר לתלות אותן בנוחות ככה שהן לא יפלו או יתעופפו מהמעקה של המרפסת.

איפה לקנות: באינטרנט.

הציצו על אלה למשל:

מגבת של ‘דיסקאברי’ גם נעימה וגם נהדרת לטיולים.

מגבת של JML, מגיעה בחבילה של שתיים, גם נעימה וגדולה, וגם מגיעה בצבעים מרהיבים כמו ורוד וסגול ותכלת ותורכיז :-).

והנה מגבת טיולים במיוחד לילדים– זו מגבת מיוחדת נגד חול (כן כן), מתאימה גם לחוף וגם לרחצה והיא מגיעה בהדפסים עליזים.

המלצה שלי: המחירים של המגבות כאן הם בין 10$ ל-20$. שזה פער אדיר לעומת המחירים בחנויות בארץ. ללא ספק הרבה יותר משתלם לרכוש אותן באינטרנט. רק שימו לב שאתם מזמינים את הגודל הרצוי לכם.

2. יחידת הטענה עם שקעים מרובים, שיש לה גם אורך חוט והיא גם קטנה ומתקפלת– חובה לכל נסיעה.

אני משתמשת בדיוק בזה. וגם לכל אחד מהילדים יש, לכל אחד בצבע אחר. המוצר הזה הוא נוח להפליא, ומגיע עם נרתיק קטן (אליו אני גם מכניסה כמה כבלי USB ומתאם לשקע הראשי) וכך הוא תמיד בשליפה נוחה וגם נארז בשניות. למעשה, זה אחד מהחפצים שנמצא הכי הרבה בשימוש אצלנו.

תראו (לי יש את הורוד..):

3. מנורה מתקפלת:

כן, יש כאלה. מומלץ במיוחד לאלה היוצאים לשטח או למזרח, אבל לא רק. החזיקו מנורות כמספר החדרים/אוהלים בהם אתם מתכננים לשהות. לפעמים יש הפסקת חשמל של כמה שעות והמנורות האלה הרבה יותר נעימות לעין מהפנס של הטלפון. לפעמים אין בגסטהאוס מנורות לילה וגם במקרים כאלה אני שולפת את המנורות. מאוד משדרג את החיים.

תראו את זאת 

זוהי מנורה שלא תופסת כמעט מקום (היא מתקפלת למצב שטוח..) ונטענת ע”י USB או סולארי.

ויש גם את זאת, שמשמשת גם כסוללת גיבוי והיא נגד מים:

4. ארגוניות לאריזה נוחה, בגדלים שונים:

גם אם אתם עם מוצ’ילה וגם אם במזוודה, הארגוניות האלה הכרחיות לנוחות שלכם. אנחנו התעקשנו הרבה שנים לוותר עליהן, אבל כבר כמה שנים שאני והבנות לא יכולות לארוז בלעדיהן. זה נוח ומקל על שליפה מהירה של כל מה שאתם מחפשים. ממש עולם אחר. הנה ערכה מדהימה של ארגוניות שכוללת גם תיק כלי רחצה ונרתיק למסמכים (לא זולה..).

וגם זאת, במליון צבעים. 25$ לצבע הסגול, 20$ לאפור:

וגם כאן תמצאו מבחר גדול של ארגוניות כאלה, במחירים של פחות מ-20$.

5. תיק כלי רחצה

קנו אך ורק תיק כלי רחצה שאפשר לתלות אותו.

איפה לקנות: חד משמעית באינטרנט. תראו איזה מבחר יפהפה יש:

המחירים של כל אלו הם בין 16$ ל-26$. אני קניתי לפני שש שנים בערך תיק כזה, בחנות מדליקה ויקרה בסייגון. במשך כמה ימים התלבטתי אם לקנות או לא, כי נורא רציתי, אבל הוא היה יקר יחסית. בסוף קניתי. ואני משתמשת בו עד היום (יום יום, כן?), וזו עבורי אחת הרכישות הכי מוצלחות שעשיתי. נוח ופשוט ונגיש. גם לכל אחת מהבנות יש כזה.


טיפ: אם אתם יוצאים לחופשה מפנקת, קחו אתכם כמה פינוקים לאמבטיה עבור הילדים וגם עבורכם ?.

והנה מאמר שלם שמסביר איך  תארגני לעצמך תיק כלי רחצה מהחלומות.


המלצה שלי: קחו אתכם פרוז’קטור כדי להקרין סרטים לילדים וגם כמה משחקים כייפיים לאוטו/למסעדה/לזמן שקט בחדר.

6. קרש חיתוך דק וקל 

ככה שבכל מקום נוח ופשוט לחתוך קצת פירות, להכין סנדוויץ’ או לטעום מהגבינות שקניתם במעדניה.. כשהילדים היו קטנים שיחקנו עליו משחקים, עשינו פלסטלינה, והרכבנו פאזלים. אני מכניסה אותו לריצ’רץ’ של המזוודה. לא תופס מקום ולא שוקל אבל עושה את החיים הרבה יותר פשוטים.

אגב- להשלמת הערכה: סכין חיתוך (עם מכסה הגנה) וקולפן-  נכנסים אצלי לאותו ריצ’רץ’ של המזוודה.

7. קערה מתקפלת- 

אני מסתובבת עם אחת כזאת מהרגע שיצאנו מהארץ. לא מרגישה אותה בתיק בכלל. לאחרונה רכשתי גם לכל הילדים, כי זה תמיד שימושי וחוסך לפעמים הרבה זמן וכסף 🙂. מכינה לעצמי מוזלי, סלט ירקות או ראמן. בלי לצאת מהחדר..

הנה כמה כאלה שוות שמצאתי ב’אמאזון’:

                  

וזאת מגיעה כסט, עם כוס וסכו”ם: 

כדאי גם לקחת קצת נוזל כלים (בבקבוקון קטן) וספוג קטן– זה מאודדד עוזר, ובאופן כללי גם מומלץ לרחוץ היטב בעיקר את כוסות הקפה שמניחים לכם בחדר במלון, לפני השימוש.


וטיפ אחרון: אם אתם נוסעים עם ילדים בגיל הרלוונטי, אל תשכחו לקחת אתכם קופסא קטנה מיוחדת למקרה שנופלות להם שיניים במהלך החופשה. אם יוצאים עם שיניים מתנדנדות, אז בכלל כדאי שגם תשריינו מכתב ומתנה (או מה שנהוג אצלכם במשפחה).

אצלי גלי הקטנה איבדה 5 שיניים (שתיים באותו יום!!) במהלך מסע של 40 יום בפאקינג שומקום בערבות מונגוליה..


מה לקחת בתיק הקטן:

פנס

נכון במיוחד לאלה היוצאים למזרח, אבל לא רק. אני אוהבת שלכל אחד מבני המשפחה יש פנס פרטי משלו. וזה לא כולל את הפנס בטלפון ?.

יש את אלה שאוהבים פנס ראש, אבל לאחרונה אני מעדיפה את הפנסים שאפשר לחבר ל-USB, או את אלה הנטענים באופן סולארי. זו כזאת הקלה שאין צורך לסחוב או לקנות בטריות כל הזמן :-).

האינטרנט מציע המון אפשרויות נהדרות. הנה למשל הפנס הזה.

נרתיק ללפטופ/טאבלט חובה לכל מטייל.

תראו איזה נרתיקים מקסימים מצאתי כאן. (אגב, מכירים את האתר הזה? יש בו דברים שלא תמצאו בשום מקום אחר..).

נרתיק ארגון לכבלים ומטענים– לא חובה, אבל בהחלט הרבה יותר נוח כשיש כזה

אזניות רזרביות לגיבוי- נכון במיוחד בזמן מעברים.

אנחנו מבלים הרבה שעות בנסיעות ארוכות, והילדים אוהבים להקשיב למוסיקה, לפודקאסטים, או לראות סרטונים. לכן אני לא לוקחת סיכון. הורים למתבגרים– חשוב כפליים. הנה מאמר שלם על איך לטייל עם מתבגרים. 

ווקי טוקי- ליוצאים עם ילדים קטנים.

שימו לב שאתם קונים ווקי טוקי עם טווח רחב מצד אחד, וחוקי לשימוש חופשי, מצד שני :-). דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא אורך חיי הבטריה. אני רכשתי מספר מכשירים במהלך השנים, במיוחד אהבתי את אלה, שדומים למה שקנינו ב-MBK בבנגקוק. ולא רק כדי לשמור על קשר עם הילדים כשאתם יושבים על קפה והם משחקים בפארק לידכם, אלא גם בשביל הרבה כיף 🙂. עשינו המון צחוקים במהלך השנים עם מכשירי הווקי טוקי שלנו. מומלץ בחום!

תיק עזרה ראשונה

סוללת הטענה לטאבלט/טלפון

מצלמה (עדיף מצלמה שהיא נגד מים..)

תיק איפור ותכשיטים אני לא מתאפרת בדרך כלל אבל תראו איזה תיק מקסים ושימושי מצאתי כאן.

הגיינה- הכי חשוב! ג’ל לחיטוי ידיים, מגבונים לחים ודפי סבון.

בקבוק מים –

אחד מהתחביבים שלי כשאני נכנסת לחנות טיולים זה לבדוק מה חדש בתחום :-). תכלס, בגלל שאנחנו משתמשים בהם הרבה, אני מוצאת את עצמי קונה לפחות פעמיים- שלוש בשנה. הנה בקבוק עם פילטר פחם וגם בקבוק מדליק שמתקפל ונכנס לכיס :-). וכמובן הבקבוק של מיזו, שמגיע עם פילטר וקש.

הנה גם קישור לחנות השלמה של lifestraw (להזמנות אין ליין) – הבקבוק המוצלח ביותר שמגיע עם פילטר מים חדשני ונוח לשימוש. 

קש אישי רב פעמי  (אלא אם בא לכם לשתות את המוחיטו שלכם מקש מקרטון שמתפרק לכם בתוך הכוס תוך כמה דקות..).

הנה קש מתקפל טלסקופי וגם ערכה משפחתית של קשי נירוסטה מקסימים (עם מברשת ניקוי) בנרתיק לנשיאה נוחה בתיק.

כובע ומסנן קרינה- תמיד!!

חומר דוחה יתושים- תמיד!!

מטריה קטנה מתקפלת 

אני אוהבת שיש לכל אחד בתיק, במיוחד מאז שהם גדלו מספיק והתחילו לצאת לבד. נשמע טפשי, אבל מטריה יכולה להיות הצלה של ממש.

לגבי שלושת הסעיפים האחרונים- הם קשורים במיוחד לעובדה שאין לנו אפשרות לחזות את העתיד. אני למדתי את זה בדרך הקשה, לכן ההמלצה הכל כך חמה שלי עבורכם. אין לדעת מתי יקרה מצב שבו תתקעו בשמש הקופחת בלי שתצפו את זה (טיפ: אם אתם בונים על ביקור ב’עיר האסורה’ בבייגי’ן, למשל, או מתחם הקולוסיאום ברומא או כל אטרקציה מאוד פופולארית שצריך לעמוד בשבילה הרבה זמן בתור.)

קלפים/משחק משפחתי קטן אחר

שאפשר לשלוף בזמנים קשים (כשאתם מחכים לאוכל במסעדה, מחכים לאוטובוס, מחכים לטיסה וכו’).

המלצה שלי (אחרונה וחביבה)– אין מישהו שלא פוחד לאבד משהו בעל ערך במהלך הטיול. לכן הקליקו על הלינק הזה ורכשו לעצמכם כמה מהסטיקרים האלה. הדביקו אותם על המצלמה (הכי חשוב בעיני..), המזוודה, האופניים, הילדים.. :-). בעזרת המכשירים הקטנים האלה תוכלו לאתר כל מה שבאמת חשוב לכם. הם עובדים על bluetooth, אבל היתרון העצום שלהם, לדעתי, על פני כל מכשיר איתור אחר הוא שכל מי שרשום באפליקציה יכול לעזור לכם למצוא את מה שאבד, ולשלוח לכם מיקום מדוייק. הנה כל הפרטים.

וכמובן- לא לשכוח להוריד את האיבוק “לטייל עם ילדים” ישר לטלפון, שיהיה לכם את כל הטיפים שלי והנסיון שלי אצלכם בכיס :-).

עוד מאמר שכדאי לקרא לפני שיוצאים: איך להפוך כל חופשה לבלתי נשכחת.

תמונה: <a href=”https://www.freepik.com/free-photos-vectors/travel”>Travel photo created by jcomp – www.freepik.com</a>

haleli