latest, מסלולים

איך לתכנן טיול ארוך למזרח עם ילדים?

10/05/2024

אם אתם חולמים לנסוע לטיול בן כמה חודשים, שנה או אפילו יותר, ולקחת אתכם את הילדים – המזרח הוא היעד המומלץ ביותר.

לא, אני לא משוחדת בכלל…. :-).

ולכן, אני הולכת להסביר לכם במאמר הזה את כל מה שצריך לדעת כדי לתכנן באופן עצמאי את הטיול הארוך שלכם למזרח.

מה יש במזרח שהופך אותו לכל כך נעים ומומלץ למשפחות?

1. גיוון: מערים שוקקות כמו טוקיו ועד חופים שלווים בתאילנד, ממקדשים עתיקים בקמבודיה ועד לג’ונגלים שופעים בוייטנאם, אסיה מציעה מגוון רחב של חוויות. אתם יכולים להתאים את הטיול שלכם כך שיתאים לתחומי העניין שלכם, בין אם זה טבילה תרבותית, הרפתקאות בחיק הטבע או מנוחה ארוכה מהכל.

2. מחירים סבירים: בהשוואה לאזורים אחרים, טיולים ארוכי טווח במזרח יכולים להיות מאוד ידידותיים לתקציב. לינה, אוכל (במיוחד אוכל רחוב טעים!), ותחבורה הם לרוב סבירים יותר מאשר במדינות המערב. רוצים לדעת כמה עולה טיול ארוך במזרח? הנה…

3. ידידותי למשפחה: תרבויות אסייתיות רבות מייחסות ערך גבוה למשפחה, וילדים מתקבלים בדרך כלל בזרועות פתוחות. תמצאו שפע של אטרקציות ידידותיות לילדים, פעילויות ומקומיים סבלניים שמחים לתקשר עם הילדים הקטנים שלכם.

4. תרבות והיסטוריה עשירה: אסיה מתהדרת בהיסטוריה ארוכה ומרתקת, עם חורבות עתיקות, מסורות תוססות ומנהגים ייחודיים שניתן לחקור. זו הזדמנות נהדרת לילדים ללמוד על תרבויות שונות ולהרחיב את האופקים שלהם.

5. קצב חיים איטי יותר: בעוד שחלק מערי אסיה הן בקצב מהיר, אזורים רבים מציעים קצב חיים איטי יותר בהשוואה למערב. זה יכול להיות שינוי מבורך עבור משפחות, המאפשר רגיעה וזמן איכות משותף יותר.

6. אוכל טעים: המטבח האסייתי ידוע בזכות הטעמים והמגוון המדהימים שלו. מקארי בתאילנד ועד נודלס ביפן, יש משהו לכל חיך. זוהי דרך מצוינת לילדים לנסות דברים חדשים ולהרחיב את האופקים הקולינריים שלהם. ובכל מקרה – יש גם פסטה ואורז לבן בלי כלום…

7. הזדמנויות חינוכיות: טיול ארוך טווח באסיה מספק הזדמנות ייחודית לרכישת השכלה באופן בלתי אמצעי. ילדים יכולים ללמוד על ההיסטוריה ממקור ראשון על ידי ביקור במקדשים עתיקים, להבין תרבויות שונות באמצעות אינטראקציות יומיומיות, ולקבל ידע גיאוגרפי על ידי חקר נופים מגוונים.

עוד סיבות למה לצאת לטיול ארוך עם היליםד תוכלו למצוא כאן…

 

גלי ופאנקייק, על רקע רכס האנאפורנה במהלך טרק בנפאל.

מהם הדברים החשובים ביותר שיש להתייחס אליהם כשניגשים לתכנן טיול ארוך במזרח?

הנה כמה מהנושאים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון:

 

1. מזג אויר

ה-נושא החשוב ביותר לדעתי הוא מזג האויר במזרח ובכל אחד מהיעדים השונים. ממליצה לכם ללמוד את הנושא לעומק, ולהבין היטב את המשמעות, ההשלכות והאופי של עונות השנה השונות בכל אחד מהמקומות בהם אתם מתכננים לטייל.

2. אשרות ומסמכי נסיעה

בדקו את דרישות הוויזה עבור כל מדינה שבה אתם מתכננים לבקר. חלקם עשויים לדרוש הגשת בקשה מראש, חלקם מגישים אונליין, חלקם מקבלים על המקום. ודאו שכל הדרכונים תקפים למשך הטיול שלכם (וחצי שנה אחר כך), עם מספיק דפים ריקים עבור חותמות פוטנציאליות.

4. תקציב וכספים

נסיעות לטווח ארוך יכולות להיות ידידותיות לתקציב באסיה, אבל תכנון קפדני הוא המפתח. קחו בחשבון גורמים כמו סגנונות לינה (הוסטלים, דירות, חדרי משפחה), עלויות תחבורה, מחירי פעילות ובחירות מזון (מסעדות לעומת אוכל רחוב). התייחסו גם לביטוח בריאות, הוצאות בלתי צפויות ותנודות פוטנציאליות בשערי החליפין.

איך תדעו אם התקציב שלכם מספיק? בדקו כאן…

5. בריאות וחיסונים

בקרו במרפאת טיולים הרבה לפני היציאה כדי לדון על חיסונים ותרופות מומלצות לכל מדינה. ארזו ערכת עזרה ראשונה מצוידת היטב וחקרו מתקנים רפואיים מקומיים באזורים שבהם תבקרו. רכשו ביטוח נסיעות המכסה מצבי חירום רפואיים ומותאם במיוחד למזרח.

6. מסלול וקצב

בעוד שאסיה מציעה אינסוף אפשרויות, צרו מסלול אוורירי עם גמישות מספקת. חשוב לשלב ימי מנוחה וזמני השבתה לכולם כדי להסתגל לסביבות חדשות ולהימנע משחיקה מהירה. קחו בחשבון את זמני הנסיעה בין יעדים ואפשרויות התחבורה המגוונות – חלק מהנסיעות עשויות להיות ארוכות מהצפוי. הנה מסלול לדוגמא בוייטנאם…

7. לינה

חשבו על הצרכים של המשפחה שלכם – אכסניות עשויות להיות ידידותיות לתקציב, אך עשויות שלא להציע את המרחב או הפרטיות הדרושים לכם. שקלו לשלב דירות לשהייה ארוכה במיקום אחד, בתי הארחה לחוויה מקומית, או אתרי נופש ידידותיים למשפחות למנוחה.

רוצים להבין איפה הכי כדאי לישון במזרח? התחילו כאן…

8. ידידותי לילדים

חקרו פעילויות ואטרקציות ידידותיות לילדים בכל יעד. ארזו קל, תוך התחשבות בלבוש רב-תכליתי וחפצים חיוניים לילדים. היכונו להתנגשויות תרבות פוטנציאליות – חקרו את המנהגים והנימוס המקומיים כדי למנוע אי הבנות.

 


מה זה בדיוק ‘ידידותי לילדים’?

עצרו רגע וחשבו מה יהיה באמת ידידותי עבור הילדים שלכם. מהנסיון שלי בעבודה עם משפחות, הרבה פעמים מה שאנחנו חושבים שיהיה קשה עבור הילדים הוא בכלל לא נכון. ואם תשאלו אותי ‘ידידותי לילדים’ זה אומר שהמקום הזה מאפשר להם:

1. נגישות לחברה ולמפגשים עם ילדים ואנשים מעניינים

2. מרחב כלשהו המאפשר להם קצת עצמאות (תלוי בגיל..) ופרטיות (כנ”ל)

3.  פעילויות זמינות הקשורות לתחומי העניין שלהם.


 

9. בטיחות אישית ואבטחה

בדקו אמצעי זהירות וכללי בטיחות לכל מדינה. היו מודעים להונאות וגניבות קטנות, במיוחד באזורים צפופים. שימו לב שיש לכם עותקים של מסמכים חשובים, סרקו אותם והעלו לענן, ושמרו עותק מצולם בנפרד מהמקור.

10. תקשורת וטכנולוגיה

כדאי תמיד לבדוק רכישת כרטיסי SIM מקומיים. אני אוהבת לעשות את זה מיד אחרי הנחיתה, בשדה התעופה.

הורידו גם מפות לא מקוונות ואפליקציות תרגום. החליטו מראש איך תרצו להשאר מחוברים עם המשפחה והחברים בבית.

11. פתיחות וגמישות

אמצו את הבלתי צפוי! היו מוכנים להתאים תוכניות לפי הצורך וללכת עם הזרם. חלק מהיופי של טיול לטווח ארוך הוא היכולת לחקור אבני חן נסתרות ולגלות דברים מחוץ לשבילים. קחו חלק מהתקציב ואחסנו אותו במגרת “ספונטני”. בואו נראה לאן תגיעו :-). 

 

איך לתכנן טיול ארוך עם ילדים במזרח
רני באמבטיית בוץ בספא וייטנאמי 🙂

 

טיול ארוך עם ילדים – שלבים בסיסיים בתכנון

 

1. בדקו היטב מהו התקציב העומד לרשותכם. ממנו יש לגרוע: עלות כרטיסי טיסה מהארץ וחזרה, עלות ביטוח נסיעות לכל התקופה, ועלויות של הוצאות שקופות כמו פנסיה, ביטוחי חיים, משכנתא וכו’…

2. בחרו את היעד הראשון על פי תאריך היציאה הרצוי לכם והתאמה למזג האויר הטוב ביותר.

 


מחפשים רעיונות ליעדים מעניינים וידידותיים למשפחות? הכנסו למאגר התכנים שלי והורידו לכם דפי מידע חינמיים ליעדים נבחרים במזרח…


 

3. שרטטו באופן כללי את המסלול שהייתם רוצים לעשות – באילו מדינות ובאילו איזורים תרצו לבקר? מהי הדרך החכמה והנוחה ביותר לעבור בין כל המקומות האלה?

4. בדקו את דרישות אשרות הכניסה לכל אחד מהיעדים

5. השלימו את החיסונים והתייעצו לגבי תרופות שתרצו לקחת אתכם.

6. צרו לעצמכם חלוקה של התקציב הכללי שלכם – לא על פי חודשים, אלא על פי היעדים והפעילויות שהייתם רוצים לחוות.

7. קנו כרטיסי טיסה ליעד הראשון – כחצי שנה מראש. והזמינו אותם רק דרך חברת התעופה ישירות.

* ברגע שתרכשו כרטיסי טיסה תרגישו איך התכנון נכנס להילוך גבוה :-).

8. רכשו ביטוח נסיעות.

9. עוד כמה נקודות שחשוב שתדעו עליהם לפני שאתם מתחילים לתכנן…

10. מבחינתי – סיימתם. כל שאר ההכנות והתכנונים תלויים בכל משפחה ובצרכים האישיים שלה. הפכו את הטיול הזה למסע אישי ופרטי שלכם, ואל תתנו לשפע המידע באינטרנט לבלבל אתכם. 

haleli