מאיפה הכסף

איך גם לעבוד וגם לעשות כל מה שבא לך – הנוסחה הפשוטה

16/03/2011

אני מאמינה גדולה בכסף באינטרנט. אני באמת חושבת שאפשר להרוויח משכורת נאה והרבה מעבר לכך, כשיודעים איך לעשות את זה (אני לגמרי בדרך לשם, והיא ממש מתוקה!).

אני כל כך מאמינה בזה, שכשבכל פעם שאני מדברת על כך, אני מרגישה כאילו בעוד רגע יישלף לו מגאפון ענק מהבטן שלי והמלים שלי יהדהדו במורד הרחוב. למעשה, אילו היה לי מגאפון בטח הייתי באמת עושה את זה.

אני חושבת שזה מתאים לכל מי שמוכן קצת להשקיע. גברים, נשים, סבים, סבתות. אני חושבת שאמהות צריכות לרכוש קורס כזה לבני הנוער שלהן. ואני באמת מאמינה שזו אחת המתנות המשמעותיות ביותר שהן יכולות לתת לילדיהן.

אנשים מוציאים עשרות אלפי שקלים על לימודים, נניח פסיכולוגיה או משפטים או כלכלה. משקיעים שנים שלמות. יושבים בהרצאות משמימות, מעבירים שעות על שעות, לילות על לילות בכתיבת עבודות וחזרה למבחנים. כל זה, עבור מקצוע שהם בעצם מעולם לא התנסו בו קודם לכן, והם בכלל לא יודעים אם הוא יתאים להם. הם עושים את כ-ל זה (לוקחים סיכון עצום, אם אתם שואלים אותי), ובסופו של התהליך, אם הם עשו את זה כמו שצריך, הם זוכים סוף סוף ב..עבודה. ואם הם ממשיכים להשקיע, הם זוכים בעבודה לתקופה ארוכה. 20-30 שנה, נניח.

ואני חושבת שכאן טמון ההבדל הגדול. כשאתה ניגש ללמוד איך להרוויח כסף באינטרנט, אתה בהשקעה של כמה מאות דולרים, וכמה חודשים של לימודים בזמנך הפנוי, מצליח לעשות את מה שכל האחרים לא מצליחים. כי בסופו של התהליך, אם עשית אותו כמו שצריך, אתה זוכה סוף סוף ב…חופש! ואם אתה ממשיך להשקיע אתה זוכה בחופש לכל החיים! חופש!

(טוב, נו, נפלט לי המגאפון לרגע, אני מיד מכניסה אותו בחזרה :-)).

אתה חופשי לבחור. מה בא לך? בא לך לנסוע לטייל בעולם? בא לך ללכת ללמוד פילוסופיה? בא לך להתנדב למען בעלי חיים? בא לך להשאר עם הילדים בבית עד שהם יגדלו קצת? לפתוח מסעדה? בא לך לשלב את הכל ביחד?

חופשי. לבחור מה ב-א-מ-ת מעניין אותך וללכת ללמוד אותו (במקום לבחור מקצוע שיש בו כסף, אבל גם תחרות בלתי אפשרית ושעות עבודה פסיכיות לחלוטין והוא בכלל לא ממש מעניין אותך). לבחור אם לצאת לעבודה מסודרת או לא. לבחור כמה אתה משקיע בתחום וכתוצאה מכך- כמה כסף ייכנס לך כל חודש, כך שאתה בעצם הבוס של עצמך, ואתה בעצם נותן לעצמך העלאה כשאתה זקוק לה.

יש כל מיני דרכים לעבוד עם האינטרנט ולהיעזר בו כדי לייצר הכנסה. חלק מהדרכים דורשות ידע והשקעה גדולה. יש בהן אלמנט מסויים של סיכון ושל אי ודאות. חלק מהדרכים יוכיחו את עצמן רק אחרי תקופה ארוכה של נסיון וטעיה.
ויש דרכים חסרות סיכון. דרכים בהן אתה שולט לחלוטין על רמת ההכנסה שלך, אתה לא נדרש לידע רב באינטרנט או באנגלית ויודע בדיוק כמה כסף תקבל בעבור כל דקת השקעה.

כל אחד יכול למצוא את הדרך המתאימה לו.

כשאני מרצה לאמא שלי על כמה זה מדהים, היא אומרת שזה אמנם מדהים, אבל לא מתאים לכל אחד. יש אנשים שצריכים את המסגרת הקבועה, הידועה. יש אנשים שצריכים את הבטחון בסכום כסף קבוע שנכנס כל חודש. יש אנשים שצריכים את הבוס שיגיד להם מה לעשות. אני מסכימה איתה, אבל חושבת שזה לא סותר. אתה יכול להמשיך לעבוד כרגיל ואפילו לבנות לעצמך קריירה, ועדיין להרוויח תוספת נאה. אתה יכול לשבת שנים באותו משרד, וכשמגיע גל הפיטורין, להיות רגוע שבמקרה הכי גרוע- יש לך את התוספת הזאת בכל חודש. זה פשוט מנטרל את הפחד.

ואני מכירה את הפחד הזה כל כך טוב. את הכיווץ התמידי בגרון. את הלילות הטרופים. יפטרו או לא יפטרו. ואם כן, מה נעשה???? מאיפה אני אביא אוכל לילדים? נצטרך להוציא את הילדים מהחוגים, לבטל את הנסיעה לחו”ל, למכור את האוטו..

אני לא מאחלת את זה לילדים שלי. ואני לא מאחלת את זה לאף אחד. וכאן בדיוק נכנס הערך הרב שידע בתחום הזה נותן, לכל תקופה בחיים. בטחון.

אני באמת מקווה שהצלחתי לשכנע אתכם. אם לא- אז חבל 🙁 .

ואם כן אז אני שולפת את המגאפון ומברכת אתכם מעומק לבי על כך.

haleli