איך לחסוך בהוצאות

האם באמת זול יותר לטייל עם ילדים במזרח?

11/01/2011

לא תמיד.

אם אתם מהמשפחות הסטריליות, שלא מרגישות בנוח בחברת קצת ליכלוך, הרבה בלאגן וריחות לא- הכי-נעימים-בעולם. אם אתם מהמשפחות האלה וגם אין לכם הרבה כסף וגם אתם חולמים כבר תקופה על כמה שבועות רצופים של חופש – אל תתייאשו כל כך מהר.

נכון שטיול עם ילדים במזרח הוא זול בהרבה מטיול זהה באירופה. אבל זה נכון רק אם הטיול הזה נמשך חודש וחצי ויותר.

כל עוד אתם מתכננים לנסוע לתקופה קצרה יותר, בהחלט אפשרי לטייל בזול גם באירופה, ולהוציא כמעט את אותו סכום בשני המקומות. איך? לשם ההדגמה בחרתי להשוות בין שני יעדים פופולאריים למשפחות: הולנד והודו (לא בחרתי את תאילנד בכוונה מכיוון שהיא יקרה יותר).

הפרמטר הראשון הוא כרטיסי הטיסה. בעוד שלאירופה ניתן למצוא כרטיסים ב-450 דולר או פחות, למזרח אין מחירים כאלה. תכפילו את זה בחמישה או שישה כרטיסים ותקבלו הפרש של אלפי שקלים.

חברת התעופה- אירופה, טיסה קצרה, אין בעיה להתמודד עם הילדים. לכן לא בעיה לטוס בצ’ארטר זול ופשוט. למזרח- טיסה ארוכה, עדיף שלא יהיו עצירות ביניים שיאריכו אותה עוד יותר, או לחילופין יאלצו אתכם לבלות כמה שעות במקומות קצת עויינים, עדיף סרטים בעברית…בקיצור- כדאי חברה סדירה וידידותית. במילים אחרות- כרטיס יקר יותר. הודו- 4836$ (אל על). הולנד- 2000$

ויזה- למדינות אירופה- אין צורך. ליעדי המזרח- לרוב צריך. יכול להגיע למאות דולרים עבור משפחה שלמה. מחירים לדוגמא ליחיד: הודו-200-300 ₪, סין 100-300 ₪, ויאטנאם-40$, לאוס-20$, קמבודיה20$ נפאל-60-100$.

הכנות בריאותיות-לאירופה- אין צורך במשהו מיוחד. למזרח- חיסונים (מומלץ..) ותרופות. מגיע למאות שקלים עבור משפחה.

היעד כרטיסי טיסה (שני הורים, שלושה ילדים) ויזות הכנות בריאותיות סה”כ
הודו 4836$ 1000 ₪ חיסונים- מחיר ממוצע למשפחה שנתנה את כל חיסוני הילדות – 500 ₪ + תרופות (מינימום) – 250 ₪ . 5333$
הולנד 2000$ ——— ———– 2000$

ההפרש הוא 3333$.

בעוד שבהודו עלות השהיה היא מינימאלית, בהולנד העלות תהיה גבוהה במאות אחוזים. אבל כאשר לוקחים בחשבון את ההפרש המודגם כאן בין שני היעדים ניתן לראות שהעלויות מתאזנות. ויתרה מזאת, קיימות דרכים רבות להוזיל את עלויות השהיה במדינות היורו.

איך אפשר להוזיל עלויות באירופה?

  • תשכרו דירה. תבשלו בבית. ותכינו סנדוויצ’ים לדרך. גם יותר זול, גם פחות גוזל זמן, גם הרבה יותר נוח עם הילדים (שלוש ארוחות זה כארבע שעות ביום שבהן צריך לשמור עליהם שיתנהגו יפה מול כל האירופאים המנומסים האלה) וגם הרבה יותר בריא.
  • בדקו היטב לפני שאתם מחליטים על היעד שלכם. באירופה יש פער גדול בין המדינות. איטליה, למשל, נמצאת במשבר כלכלי והמחירים כבר לא גבוהים כל כך. פורטוגל נחשבת היעד הזול ביותר נכון להיום במערב אירופה.

וגם- טיול בחצי מחיר.

תעשו חיים!

מחפשים מלון זול ואיכותי?

הכנסו לאתר הזה ובחרו את מקום הלינה המועדף עליכם.

כיוון שאני נעזרת רק באתר הזה כדי להזמין מקום לינה, בדקתי באופן אישי את המחירים באתר והשוויתי אותם מול המחירים בשטח. ממש פיזית. ובכל המקרים בהם החלטתי להיות חכמה ולהגיע למקום כדי להזמין ישירות ממנו גיליתי שהמחירים באתר היו נמוכים בעשרות אחוזים מהמחירים שהציעו לי בשטח.

בקיצור- יותר משתלם להזמין מהאתר הזה. לקרא את הדברים שכתבו מבקרים ששהו במקום לפניכם. לאתר יש גרסה באנגלית וגרסה בעברית. מנוע חיפוש נוח לשימוש ומבחר עצום בטווח מחירים המתאים לכל כיס (ואני מתכוונת ממש לכל כיס. יש שם מקומות גם ב-5$).

ועוד דבר חשוב- התמונות באתר תמיד נכונות ואמיתיות.

haleli