טיול עם ילדים ב...

חופשה אקזוטית- חוף טרופי עם ילדים

29/01/2012

הנופש האולטימטיבי. אין כמו לרבוץ שבועיים-שלושה על חוף ים טרופי יפהפה עטור עצי קוקוס וחול לבן ורך. ברגעים האלה, בהם אני משתרעת, רטובה ורגועה, על מיטת שיזוף, לוגמת מהקוקוס המונח לידי, מכניסה שתי אזניות ועושה בונדינג עם קרני השמש, אני מרגישה את החיים הטובים במלא התגלמותם.

יש המון מקומות בעולם בהם החלום הזה יכול להתגשם ובמחירים מצחיקים. אז אם באמת מזמן לא צפיתם בגלים מקרוב יום אחרי יום אחרי יום, כל שנותר הוא פשוט לבחור את היעד המתאים לכם, ולהבטיח לילדים הרבה ארמונות של חול..

 ♦ כשאתם ניגשים לבחור את החוף הטרופי המתאים ביותר שימו לב לעונת השנה. בדקו היטב ובמספר מקורות שונים. מזג אויר טרופי לא נראה בכלל כמו האקלים שאצלנו בארץ. הגשם  הוא ג-ש-ם והלחות יכולה ללמד את תל אביב ביולי איך לחות באמת צריכה להיות..בדקו את מספר ימי הגשם הממוצע בחודש שבו אתם מתכוונים לנסוע, בדקו את אחוזי הלחות, את מספר ימי השמש הממוצע. בסופו של דבר מזג האויר הוא המשתנה החשוב ביותר בחופשה מהסוג הזה..

  • ♦ וארזו גם מטריה.

    

  • ♦ רוב המקומות הטרופיים, היושבים משני צידי קו המשווה, מאכלסים בין היתר גם כמה מחלות לא נעימות בכלל. בדקו את מצבת המחלות בתקופה שבה אתם מתכוונים לנסוע. בעיקר מחלות המועברות ע”י יתושים. בקרו פעם אחת במרכז ייעוץ במרפאת מטיילים וקבלו עדכון והמלצות ליעד הספציפי אליו אתם נוסעים. אם אתם חוששים, עשו עבודת הכנה טובה ותוכלו למצוא יעדים בהם רמת המחלות נמוכה עד אפסית.

  • ♦ קחו אתכם מהארץ תכשיר נגד יתושים, אבל אל תשימו אותו בתיק העולה איתכם למטוס. זה רק כדי שלא תצטרכו ללכת ולחפש אחד כזה כשתגיעו. אני תמיד לוקחת איתי אריזה כמעט גמורה בתיק העולה איתי למטוס, ואריזה חדשה במזוודה. אני מקפידה למרוח את הילדים לפני הירידה מהמטוס. ובכל מקרה דעו שבכל המקומות המתויירים קיים מבחר נאה ביותר של תכשירים. קודם מורחים מקדם הגנה ואחר כך את ה’נגד יתושים’.

  • ♦ בדקו איזה סוג של חול יש בחוף. האם מדובר בשונית, בחוף סלעי או בחול נקי ורך. הצטיידו בהתאם. נעליים מיוחדות לשחיה יצילו את הרגליים הקטנות של הילדים מאלמוגים חדים, סרטנים או קיפודי ים.

  • ♦ אל תסחבו את המשחקים לחול איתכם בתיק. זה תופס המון מקום. קנו אחרי שתגיעו והשאירו את זה שם, לבאים אחריכם.

  • ♦ בדקו את גובה המים בתקופה שבה אתם נוסעים. יש חופים שנראים נהדר בתקופות מסויימות, ורע מאוד בתקופות אחרות.

  • ♦ קחו איתכם שקית רשת לאוסף הצדפים והקונכיות שיהיה לילדים אחרי כל ביקור בחוף..

    

  • ♦ השתדלו לאכול הרבה עגבניות ומאכלים המכילים רוטב עגבניות (גם קטשופ הולך). תנו לילדים להתפרע עם צ’יפס, פאסטה, שקשוקה.. כדאי להתחיל קצת לפני שנוסעים ולהמשיך לאורך כל השהיה בחוף הטרופי. בעגבניות יש חומר שנקרא ליקופן והוא מהווה מעין ‘מסנן קרינה’ טבעי.

  • ♦ זה כמובן לא מסיר את האחריות משימוש במסנני קרינה. יחד עם זאת, חשיפה לשמש ברמה מסויימת היא בריאה. הקפידו למרוח את הפנים, הכתפיים, הגב והחזה והשאירו את הידיים והרגליים לספוג את כל הטוב שיש לשמש לתת. (כמובן, לא בהגזמה..).

  • ♦ קצת לפני הנסיעה חשפו את הילדים למגוון מאכלי ים רחב ככל הניתן. צדפות, תמנונים, פירות ים. אנשים מסויימים רגישים לחומרים שנמצאים במאכלים האלה, וכדאי לבדוק את רגישות הילדים בטרם תצאו לדרך ולהיערך בהתאם. זה תופס גם לגבי פירות טרופיים (מנגו, בעיקר..).

  • ♦ אם אתם כבר על חוף טרופי, והקוקוס כל כך זמין ומפתה, אל תתקמצנו עליו. תנו לילדים להינות מהמשקה הצלול הישר מהאגוז. הוא בריא, מרווה ודל קלוריות!

    

  • ♦ יש מקומות שבהם כדאי להמנע משתית משקאות עם קרח. נתון לשיקולכם. תמיד תוכלו לקחת כמה בננות ולהקפיא אותן בפריזר שבמקרר הקטן במלון. ככה הילדים יוכלו להקפיא לעצמם את הגרון, כמו שילדים אוהבים, ואתם תוכלו לספור קצת פחות קרטיבים על כל ילד ליום..

  • ♦ אל תלכו מיד לרכוש חבילות של טיולים באזור. חכו קצת. קרוב לודאי שתמצאו דייג שיציע לכם סיבוב בסירתו או שתראו שיש הרבה מקומות בסביבה שניתן לטייל בהם ללא צורך בסוכן נסיעות. פנינות קטנות וטבעיות קיימות בכל אי או חוף טרופי. כך תוכלו לשמור את הסיורים המודרכים ברמת המינימום, ועדיין להכיר את המקום ולהציע לילדים פעילות מהנה.

  • ♦ הזהרו מאופנועים. גם בכביש וגם כשאתם הרוכבים. והזהרו אפילו יותר מתחבולות והונאות מצד הסוחרים שמשכירים את האופנועים או כל ציוד אחר.

  • ♦ בחרו את המלון ואת סוג החדר לפי גיל הילדים. אם הילדים קטנים מאוד- לא כדאי לקחת חדר עם גישה נוחה מדי לבריכה או לחוף הים. באתם כדי לנוח, לא כדי לרדוף אחרי הילדים ולעמוד על המשמר כל היום…אם הילדים גדולים יותר- קחו חדר עם נוף וקרבה לבריכה ולים. כך תוכלו מדי פעם ללכת לשחות לבד (או בזוג ♥ ) ללא חשש.

  • ♦ מלון עם ארוחת בוקר או מסעדה תמיד עדיף על מלון בלי. ככה בבוקר הילדים יכולים ללכת לאכול לבד ואתם יכולים להמשיך לישון..

  • ♦ תשחו הרבה, תאכלו טוב, תשתו מליון שייקים ותחזרו בריאים ושזופים!

מחפשים מלון לחופשה משפחתית?

מלונות מומלצים בפיליפינים

מלונות מומלצים במואי-נה, וייטנאם

איך לחפש, למצוא ולהזמין מלון באינטרנט בקלות ובפשטות

haleli