בלוג, טיול עם ילדים ב...

מה קשה יותר ומה קל יותר במהלך טיול עם ילדים בעולם

06/10/2011

מקובל לחשוב שכשמטיילים עם ילדים הכל הרבה יותר קשה. זה נכון, אבל לא לגמרי. לדעתי יש אכן דברים שהופכים להיות קשים יותר או ‘כבדים’ יותר כשנוספים ילדים למשוואה, אבל יש גם הרבה דברים שדווקא הופכים לקלים יותר.

קשה יותר:

✨ להיות ספונטניים. כשאתה עם ילדים אתה חושש שיגיע הלילה ותמצא את עצמך באמצע שום מקום עם ילדים רעבים ועייפים שצריכים מקלחת דחוף. יש מקומות שלא תרצה להתקע בהם כי אפשרות הלינה היחידה תהיה מזרון מלא פשפשים. בקיצור, ילדים הופכים אותך לטייל עם דרישות קצת יותר גבוהות.

✨ לשבת במסעדות – כשמטיילים ומגיעה שעת הארוחה אין מנוס מלשבת במסעדה לפחות פעם ביום. ילדים רעבים שמחכים לאוכל שלהם יכולים להיות דבר מ-א-ו-ד מעצבן, שלא לומר מורט עצבים.

✨ לנהל שיחה שקטה ורגועה/לנהל שיחת מבוגרים על נושאים של גדולים- כשהילדים כל הזמן בסביבה, לאורך כ-ל היום..אתה מוצא את עצמך לפעמים מתוסכל מאוד מחוסר היכולת לנהל שיחה כמו שצריך.

✨ לתכנן ביקור במקומות שילדים לא ממש מתחברים אליהם- כלומר, אפשר בהחלט לקחת אותם למוזיאון לאמנות ימי הביניים אבל זה, כמו שציינתי למעלה, עלול להיות מאוד קשה. מקומות כאלה אני בדרך כלל מעדיפה לשמור לגילאים מבוגרים יותר.

✨ אינטימיות אישית/זוגית- טוב, נו..די ברור. אפילו לריב קשה יותר..

✨ למצוא מקום לינה- ככל שהמשפחה גדולה יותר כך קשה יותר. אם רוצים לישון כולם בחדר אחד צריך למצוא חדר משפחתי וזה עלול להיות פרוייקט רציני. אם רוצים להתפזר על פני כמה חדרים קשה למצוא מקבץ חדרים קרובים אחד לשני.

✨ החינוך היומיומי- כשאתה רוב הזמן בחברה קשה יותר ‘לחנך’ את הילדים. כלומר- כאשר הם מתחילים לריב או לא להקשיב לך, ויש אנשים מסביב, לא הכי נעים להעמיד אותם על מקומם או להשתמש בטונים תקיפים באופן יוצא דופן.

✨ התיקים- מתימטיקה פשוטה. כמה יותר אנשים, ככה יותר דברים לסחוב. במיוחד כשיש ילדים במשוואה. צריך לקחת עוד כל מיני דברים שלא היית חולם לקחת אילו יצאת לטיול עם עצמך בלבד.

✨ כלכלית- עד שני ילדים ניתן לישון בחדר אחד, אבל שלושה או יותר כבר הופכים את ההוצאה לכפולה. שלא לדבר על ההוצאות על אוכל או על טיסות.

קל יותר:

✨ ללא ספק ה-דבר שהופך טיול עם ילדים לכיף גדול, הרבה יותר מטיול לבד הוא..הילדים J. כולם, בכל גיל, בכל העולם אוהבים ילדים. כשמטיילים עם ילדים הדלתות נפתחות, הפנים מאירים, השפתיים מחייכות. הרבה אהבה נשפכת מכל כיוון.

✨ יצירת קשרים- גם אם אתם ההורים הביישנים ביותר, לא תצליחו להמנע מיצירת קשרים חדשים יום יום, כמעט בכל רגע. ילדים הם סקרנים, פתוחים, ומושכים תשומת לב. כולם יהיו חברים שלכם תוך פחות מדקה והכל בזכות הילדים. המלצר במסעדה, הטבח, בעל המלון, האנשים שישנים בחדר לידכם, השכן לספסל באוטובוס, הדוד עם הפרה..תיירים מכל העולם שרק מחפשים למי לתת את הסוכריה הנוספת שקנו..כולם כולם כולם.

✨ ללמד את הילדים שפה נוספת- כשאין להם ברירה הם ידברו ויבינו כל שפה בעולם. תוך חודשיים שלושה הם כבר ינאמו לכם באנגלית שוטפת. תוך חצי שנה הם ידברו הינדית וספרדית וקצת רוסית וקצת גרמנית וקצת מכל שפה אחרת שהם פגשו.

✨ לטעום, להריח, להכיר את התרבות בה אתם מבקרים. כי כשהילדים מכתיבים את הטון..גם אנחנו הופכים קצת לילדים ומשחררים את המעצורים ואת השמרנות ונותנים לחיים להכנס אלינו קצת יותר.

✨ לקום בבוקר, לשמור על תזונה מאוזנת- אין ברירה, חייבים לקום. ואין ברירה חייבים ארוחת בוקר בריאה..ואין ברירה אי אפשר לחיות על עוגיות שבוע שלם..

✨ תחבורה זולה- נכון, שכשאתם חמישה אנשים כפול חמישה כרטיסים לרכבת זה יוצא יקר, גם אם חלק מהכרטיסים הם בתעריף ילד..אבל מצד שני- זול הרבה יותר לשכור רכב, שעולה לך בדיוק אותו דבר אם אתה אחד, שניים, או חמישה. קחו את זה בחשבון.

✨ קיצור תורים- לא תמיד, אבל בהרבה מקומות ברגע ששמים לב שמדובר במשפחה, ובמיוחד אם חברים בה ילדים קטנים, תקבלו עדיפות או אפילו מעבר ב’כניסת הדיפלומטים’.

✨ הקפה בסוף היום..אחרי שהם נרדמים סוף סוף..ואתם יושבים על המרפסת ומסתכלים בחושך שמסביב או בהשתקפות של האורות על הנהר שלגדותיו אתם נמצאים כרגע..

✨ בסופו של דבר הכל עניין של גישה. אם לא עסוקים בהשוואות כל הזמן בין טיול סוליטארי לבין טיול עם ילדים, אלא מתייחסים לטיול ולתנאים שלו כעומדים בפני עצמם, אז קל ופשוט יותר להתמודד עם האתגרים הניצבים בדרך.

 חזרה לבלוג

haleli