בלוג, טיול עם ילדים ב...

פושקר עם ילדים

27/01/2021

פושקר היא בין היעדים הנוחים והכיפיים לטיול עם ילדים בהודו. פושקר היא פנינה קטנה בלב מדבר. בפושקר אפשר להתאהב כמעט מיד בזכות יופיה, בזכות האוירה הרגועה השוררת בה, בזכות האגם הקדוש והנופים. ובמיוחד בזכות הקניות..

פושקר היא עיירונת קטנטונת בחבל ראג’אסטאן, כ-12 שעות נסיעת לילה מדלהי (או 15 שעות נסיעת לילה מרישיקש). במרחק נסיעה קצר מהעיר אג’מר. מקום ציורי ומרהיב, היושב סביב אגם קדוש ומרגיש כאילו אתה באמצע סצינה מ”אלאדין”. פושקר נותנת תחושה מאוד בטוחה, וזה דבר חשוב כמשטיילים עם ילדים. התקופה הטובה להגיע אליה היא מנובמבר עד מרץ. אפשר למצוא בה סדנאות לשזירה, לתכשיטים, יוגה ומדיטציה, ריקוד, מוסיקה. יש שם מתחם קטן לשחקני שח מט, ויש חנות נהדרת של מיצים טבעיים

♦ בפושקר נמצא אחד השווקים הצבעוניים, הססגוניים והיפים ביותר בהודו. והכל עטוף באריזת צבעוניות רג’סטאנית מהממת.

♦ קל מאוד להתמצא, הרחובות קטנים, האגם מציץ מכל עבר, ומרכז העניינים הוא רחוב אחד ארוך שמסתעף מעט.

♦ הארכיטקטורה מדהימה ביופיה. בפושקר עוצרים ליד כל בית ובית ונדהמים מחדש.


לינה בפושקר: 

◊  הגסטהאוסים נקיים להפתיע (!!) ומטופחים. המחיר זול מאוד.

◊ קיימים מספר בתי מלון שמתהדרים בבריכות שחיה. עם מזג האויר של פושקר זה בהחלט מפתה אבל, שוב, המקומיים מזהירים מפני הבריכות הללו. אני בדקתי את כל הבריכות בפושקר והחלטתי לוותר.

הנה לינק להזמנת מקומות לינה נוחים ללילות הראשונים שלכם, לנחיתה רכה ונעימה.. :-).


♦ כדי לרדת למטה לאגם הקטן והקדוש תתבקשו לרוב לתת תרומה.

♦ שבו על המדרגות ליד האגם וצפו ביונים המתעופפות. יש כאלה שמגיעים בכל יום לתת להן אוכל.

♦ טפסו על הגבעה המשקיפה על האגם. הרוב עושים את זה בזריחה או בשקיעה. הטיפוס קליל יחסית (מדרגות).

♦ שכרו אופנוע וצאו החוצה, למרחבים. שם תפגשו כפריים, פרות רועות, נשים רג’אסטניות יפהפיות נושאות כדים על ראשיהן, אגמים קטנים וגדולים, מדבר וילדים צועניים שיזמינו אתכם לרקוד איתם ולשתות איתם צ’אי.

♦ בקרבת מקום נמצאת חווה לטיפול בכלבים חולים. החווה מבוססת כולה על מתנדבים ושמחה תמיד למתנדבים חדשים. אפשר לבוא אפילו ליום אחד. הכלבים מקסימים ומטופלים בחום ובאהבה.

♦ פושקר היא המקום לעשות בו קניות בהודו. היא ממש גן עדן של שופינג. בגדים מרהיבים וזולים, בשמים ושמנים טבעיים, נעליים, חולצות מצויירות ביד, תכשיטים..סוחרים מכל העולם מגיעים אליה כדי לקנות כמויות ובזול.

♦ בדצמבר מתקיים פסטיבל עפיפונים קטן בסמטאות. מגגות הבתים הילדים מעיפים עפיפוני נייר פשוטים וצבעוניים. חוויה מהנה ביותר שאפשר להצטרף אליה בכיף יחד עם הילדים :-). 

♦ טוב אז יש את יריד הגמלים שמתקיים כל שנה בסביבות נובמבר. ספרי התיירות יספרו לכם שזאת חוויה אבל המקומיים מזהירים משפחות מפני היריד הזה. מדובר בהמוני אדם שנדחקים בצפיפות איומה, ברעש ובבלאגן. אני החלטתי להשמע לעצות המקומיים ועזבתי יום לפני שהיריד התחיל.

המחירים, אגב, עולים במאות אחוזים בתקופה זו.

                  פושקר עם ילדים  pushkar with kids

 

♦ כמה ימים לפני שהיריד מתחיל נאספים עדרי גמלים מרהיבים לדיונות שמסביב לפושקר. ולמרות שאנחנו מכירים גמלים מהארץ- זו עדיין חוויה לראות את כמויות הגמלים האלה. אפשר גם לעשות סיבוב על גמל.

אוכל בפושקר:

◊ פושקר היא מקום קדוש. באופן רשמי לא תמצאו ביצים, בשר או אלכוהול. באופן לא רשמי תוכלו למצוא אותם, אבל לא תמיד בקלות. מצד שני, ‘ספיישל לאסי’, אין שום בעיה למצוא..

◊ האוכל בפושקר יקר. קשה למצוא אוכל מקומי שלא שורף לך את הפה מרוב חריף.

◊ ועדיין יש את דוכן המיצים והפירות המופלא של סאנו. המוזלי הכי טעים בעולם. שייקים מקוריים מכל פרי שרק עולה על דעתכם. אנחנו פקדנו את המקום לפחות פעמיים ביום.

◊ ואם בא לכם להרגיש קצת בתל אביב הפלצנית לכו ל’the honey and spice’-. הרביצו בריאות בילדיכם ככל שהכיס מאפשר. ארוחות בוקר כאלה לא פגשתי בשום מקום אחר.\

◊ בסוכנות הנסיעות של ‘שמש’ מוכרים במבה וביסלי.

◊ אם תחתכו ימינה מיד אחרי הסוכנות ותלכו כמעט עד סוף הכביש תגיעו לבית קפה שיושב ממש על האגם. מקום מרגיע עם תצפית יפה.

♠  לא קשה יהיה לכם לפספס את מעוז השח-מט של פושקר. אתה זוכה במשחק עם מומחים (או לפחות לצפות במשחק), פוגש חובבי שח מכל העולם ושותה צ’אי מצוין על הדרך. חוויה.

♦ באותו מעוז שח אפשר גם להינות מקופים חמודים שמקפצים מגג לגג. תזהרו לפני שאתם מתיישבים שם על כיסא, ובדקו אם הקופים לא השאירו שם ‘משהו’..

    

פושקר עם ילדים

פושקר – מחירים לדוגמא:

צ’אי– 6 רופי

טאלי– 55 רופי (בלי רה-פיל)

פיצה- 100 רופי

חדר- 150-300 רופי. מלון ללילות הראשונים תוכלו לחפש דרך הלינק הזה >> 

מונית מאג’מר לפושקר– 250 רופי

מכנסי יוגי– 180 רופי

בשמים טבעיים– 30 רופי לבקבוקון

טוסטוס- 150 רופי ליום

סיבוב על גמל– 50 רופי ל-20 דקות.

חזרה לבלוג

haleli