בלוג, טיול עם ילדים ב...

רישיקש עם ילדים

21/01/2021

רישיקש היא מהמקומות המוכרים בהודו. היא יושבת בשקט ובשלווה לגדות נהר הגנגס, קשה לפספס אותה כשמטיילים בהודו עם ילדים ומשפחות מכל העולם מגיעות אליה.

היא במרחק נסיעה נוחה של כמה שעות בלבד מדלהי, ונהדרת לשהות עם ילדים. העונות המומלצות הן מרץ-מאי, ואמצע ספטמבר- נובמבר. שתי השכונות הנוחות יותר הן לקשמן ג’ולה וראם ג’ולה, בהן מתרכזים תיירים מכל העולם. רישיקש מציעה מגוון מטורף של מסעדות ובתי קפה, עם נוף לנהר הגנגס הקדוש, מקדשים מעניינים, נופים, נהרות ומפלים, סדנאות של יוגה ומדיטציה (בחלקן הילדים נכנסים בחינם), שיעורי מוסיקה ומחול. ברוב המקומות יש אינטרנט נוח. וכמובן מפגש עם מטיילים מעניינים מכל העולם.

♦ היא עיר שקטה ונעימה. יחסית להודו, הכוונה. באופן אישי מאוד אהבתי את האווירה בעיר עצמה. היא אמנם סואנת למדי אבל יש בה משהו הרבה יותר רגוע ממקומות אחרים בהודו.

♦ סביר שלא תגורו בעיר עצמה אלא תתמקמו לגדת הגנגה באחת מהשכונות המתויירות- לקשמן ג’ולה או ראם ג’ולה. טוענים שלקשמן ג’ולה היא שקטה יותר. זה לא נכון. היא בעלת אופי תיירותי יותר, גדולה ורועשת יותר ומלאה בישראלים. ראם ג’ולה היא רגועה, ‘רוחנית’ יותר ומאוכלסת בתיירים אירופאים יותר.

♦ ברישיקש פגשנו את הפרות הנחמדות ביותר בהודו. הן ידידותיות וחובבות ליטופים והכרנו את חלקן ממש באופן אישי.

♦ אנשים מגיעים לרישיקש בעיקר בגלל הסדנאות שמוצעות בה- יוגה ורוחניות ואשראמים למכביר. עם הילדים זה קצת אחרת אבל הרבה מהסדנאות פתוחות לילדים בחינם.

♦ בעיני, האטרקציה הגדולה של רישיקש היא הגנגה. חופים חוליים ונחמדים ומים קרירים. אפשר לשכשך כל יום ולהעביר ככה חודש בלי להרגיש בכלל..

♦ וכמובן טקסי הפוג’ה (= טקס או פולחן דתי כלשהו) שנערכים בסגנונות שונים על פני הגנגה ובמקדשים עצמם. תוך שבוע הילדים הופכים למומחים.

♦ והקופים. שני סוגים שולטים ביד רמה ברישיקש ובמיוחד על שני הגשרים. קופים צהובי מראה, שובבים ותוקפניים למדי. וקופים אפרפרים בעלי פרצוף שחור שהם ידידותיים ופחות תוקפניים. כל עוד לא תהיו בסביבת אוכל או תחזיקו אוכל ביד הם לא יטרידו אתכם.

לינה ברישיקש: 

◊ אני מצאתי את הגסטאוסים באיזורי התיירות מוזנחים ברובם ויותר מלוכלכים ממקומות אחרים בהודו. זה לא אומר שלא ניתן למצוא משהו סביר או אחד שרק נפתח. המחירים, אגב, זולים מאוד. אם אומרים לכם שיש מים חמים קחו את זה בערבון מוגבל.

◊ אם תתרחקו קצת מהגדה תוכלו למצוא מקומות לינה מתוקים ונקיים עם גינה ומטבח. אפשר אפילו למצוא גסטהאוסים שבהם ניתן לשכור דירות שלמות (עם מטבח וסלון ומרפסת).

חפשו לינה ללילות הראשונים דרך כאן.

אוכל ברישיקש: 

◊ האוכל במסעדות המקומיות חריף ומתובל מאוד. הצ’אי מעולה. המסעדות שמגישות אוכל מערבי הן טובות יחסית והמחירים בינוניים פלוס. יש שם יופי של שייקים (אפילו אוריו שייק) וקפה קר. ושוקולד פרלינים. יאמי.

◊ כעיר המונחת לגדת הגנגה חל איסור למכור בה בשר, אלכוהול וביצים..(בשכונות הפנימיות של העיר אפשר למצוא את כל אלה אם אתם ממש מתעקשים). כדי למלא את מצבורי החלבון תאכלו הרבה קטניות. מומלץ להיעזר בדוכני הצ’ולה (גרגרי חומוס מבושלים, מוגשים עם קצת ירקות ומתובלים במלח ולימון) שבאזור. 10 רופי למנה.

◊ בראם ג’ולה יש מסעדה קטנה שנקראת “the office”. מגישים בה צ’אי טעים במיוחד וגולת הכותרת היא סמוסה ממולא בתפוחים וקינמון או בבננה ושוקולד. חובה!

◊ אפשר גם למצוא מבחר מסוים של מסעדות ואכסניות איורודיות.

◊ ובסופרפרקטים הקטנים תמצאו שלל רב של מוצרי מזון אורגניים, טבעוניים, ובריאותיים.

    

♦ יש מספר מפלים במרחק הליכה בסביבות העיר. מאוד נחמד לטיול יום של כמה שעות.

♦ יש גם פארק מים לא רחוק. אומרים שהוא נחמד מאוד.

♦ באופן כללי אפשר לומר שרישיקש היא תענוג תיירותי. יש בה את כל הפינוקים והנוחות שצריך. אבל לוקח זמן להתרגל אליה. אל תברחו ממנה מהר מדי, תנו לה זמן להקסים אתכם.

♦ מרישיקש יוצאים טרקים יפים מאוד. בררו בסוכנויות הנסיעות אילו טרקים יכולים להתאים לכם מבחינת ההרכב המשפחתי והעונה בה אתם מטיילים.

♦ יש גם ראפטינג חביב (בעונה).

♦ אם תשכרו טוסטוס תהיו ניידים יותר ותוכלו לקפוץ לביקורים בכפרים ובנהרות היפים שבסביבה.

♦ תוכלו גם להגיע לעיר בנוחות ובמהירות ולבקר באופן יומיומי באחת מהפנינות של האזור- פאפו לאסי. טעים ומתוק וקר. לגמרי ממכר. בנוסף, בעיר קיימות מספר מסעדות שמתהדרות במבחר ממתקים יפהפה וטעים מאוד.

♦ כדאי גם לבקר בשוק הירקות והפירות הצבעוני.

♦ וללכת לפחות פעם אחת לקולנוע. מדובר בקולנוע הודי אמיתי, שבו הקהל הוא שותף פעיל בסרט וילדים עם מגשי צ’אי וצ’ולה עוברים בין הכסאות ומוכרים תוך כדי הסרט. חוויה מהנה ביותר.

אזהרה: בנות יקרות. אל תלכו ברישיקש לבד בחושך אף פעם. הרחובות נראים תמימים למדי אבל קרו כמה מקרים אלימים מאוד. אל תסתובבו לבד בכלל ובעיקר לא בלבוש חושפני.

בקשה: הגנגה היא מקום מאוד קדוש להודים. כבדו את זה. אל תתרחצו בבקיני ושמרו על כללי הרחצה המכבדים של המקום.

    

מחירים לדוגמא:

חדר סביר- 250-350 רופי ללילה. הנה לינק למציאת מקום לינה לנחיתה רכה  ללילות הראשונים

פאפו לאסי- 15 רופי

טאלי- 70-45 רופי

טוסטוס ליום- 350 רופי

ריקשת אוטובוס לעיר- 5 רופי לאחד (ושלא יעבדו עליכם!), ילדים קטנים לא משלמים.

צ’אי- 6-7 רופי

קולד קופי- 40 רופי.

חזרה לבלוג

 

haleli