latest, מסלולים

תאילנד עם ילדים – איפה כדאי לטייל בהתאם למזג האויר ולעונות השנה

19/07/2023

תאילנד, הידועה באקלים הטרופי שלה, מאופיינת בטמפרטורות גבוהות ולחות לאורך כל השנה. יחד עם זאת, ניתן לחלק את מזג האויר במדינה לשלוש עונות שונות: העונה החמה, העונה הגשומה והעונה הקרירה. חשוב לציין שדפוסי מזג האוויר יכולים להשתנות בין אזורים שונים של תאילנד, מה שמוסיף גיוון לחוויה האקלימית, ויוצר אפשרויות ייחודיות לטיול בכל אחד מחודשי השנה.

במאמר הזה אנחנו נסקור באופן מפורט את מזג האוויר בתאילנד לאורך כל השנה, כולל האזורים הרטובים והיבשים ביותר, לאן כדאי לנסוע בכל אחד מחודשי השנה, מה לארוז ואפילו איזה פירות תזכו לטעום..:-)

:מזג האויר בתאילנד בקצרה

תאילנד – מרץ עד מאי: העונה החמה

העונה הראשונה שכדאי לדעת עליה היא העונה החמה, הנמשכת בדרך כלל ממרץ עד מאי. במהלך תקופה זו, המדינה חווה טמפרטורות יוקדות ורמות לחות גבוהות. הטמפרטורות הממוצעות נעות בין 30°C ל-35°C ברחבי המדינה, ואזורים מסוימים עשויים אפילו להיתקל בטמפרטורות גבוהות יותר. הלחות בתקופה זו יכולה להיות די אינטנסיבית, מה שמוסיף לאתגרים של חוויה של מזג אוויר כזה.

תאילנד – יוני עד אוקטובר: העונה הגשומה

אחרי העונה החמה, תאילנד עוברת לעונה הגשומה, הנמשכת בדרך כלל מיוני עד אוקטובר. במהלך תקופה זו, המונסון הדרום-מערבי נושא לחות גם מימי אנדמן וגם ממפרץ תאילנד, וכתוצאה מכך מגיעים גשמים בשפע והטמפרטורות נסבלות יותר בהשוואה לעונה החמה. בכל הארץ צפויים ממטרים וסופות רעמים נרחבות, אם כי עוצמת ומשך הגשמים עשויים להשתנות משמעותית מאזור לאזור.

תאילנד – נובמבר עד פברואר: העונה הקרירה

העונה הקרירה מתרחשת מנובמבר עד פברואר, ומציעה למבקרים את הזמן הנעים ביותר לחקור את תאילנד. במהלך תקופה זו, הטמפרטורות נעשות מתונות יותר, ומספקות הפוגה נחוצה מהחום. בנוסף, רמות הלחות יורדות, מה שמשפר עוד יותר את האווירה הנוחה. מטיילים רבים רואים בעונה הקרירה את הזמן האידיאלי לבקר בתאילנד בשל תנאי מזג האוויר הנוחים שלה.

מזג אויר בתאילנד

?מתי הכי כדאי לטייל בתאילנד

מבחינת מזג האויר בתאילנד התנאים האופטימליים לטיול ברוב חלקי המדינה הם בין אוקטובר לפברואר. זוהי העונה הקרירה והיא מתאפיינת בטמפרטורות נוחות, אחוזי לחות נמוכים וסיכויים קטנים לגשם. 

יחד עם זאת, אם אתם שוקלים לבוא בכל זמן אחר – אל יאוש :-). המאמר הזה יסביר לכם בדיוק לאן ומתי כדאי לטייל בתאילנד בכל אחד מחודשי השנה.

כאשר בוחנים את מזג האוויר של תאילנד לאורך כל השנה, כדאי לשים לב לאזורים הגשומים ולאזורים היבשים ביותר. בעוד שהעונה הגשומה מביאה כמות גדולה של גשמים לרוב חלקי הארץ, ישנם אזורים מסוימים שבהם יורדים משקעים יותר מבאזורים אחרים. אזורי החוף לאורך ים אנדמן ומפרץ תאילנד נוטים לחוות גשמים כבדים יותר במהלך העונה הגשומה, מה שהופך אותם לאזורים הרטובים ביותר בתאילנד. לעומת זאת, באזור הצפון-מזרחי, המכונה איסאן, יורדים בדרך כלל פחות גשמים, והא לעתים קרובות זוכה בתואר האזור היבש ביותר במדינה.

מהם האזורים הגשומים ביותר בתאילנד?

האזורים שזוכים לכמות הגשמים הרבה ביותר: אזורי החוף המערבי של תאילנד, כולל יעדי תיירות פופולריים כמו פוקט, קראבי וקו פי פי, נוטים לחוות גשמים כבדים במהלך עונת המונסון. באופן דומה, גם החוף המזרחי, כולל קו סמוי וקופנגן, זוכה לכמות גשמים משמעותית בתקופה זו.

שימו לב: מכיוון שתאילנד מחולקת לאזורי אקלים שונים מאוד אחד מהשני – כך גם התקופה והתאריכים של עונת המונסון משתנים. תיכף נגיע לזה.

מהם האזורים היבשים ביותר בתאילנד?

האזורים היבשים ביותר: האזור הצפון-מזרחי של תאילנד, כולל ערים כמו אודון תאני ונאקון רצ’סימה, בדרך כלל חווה פחות גשמים בהשוואה לחלקים אחרים של המדינה. אזור זה ידוע כאזור איסאן והוא בדרך כלל יבש יותר מאזורי החוף.

פירוט של ממוצעי מזג האוויר ולמה לצפות באזורים עיקריים של תאילנד במהלך השנה

בנגקוק:

עונה חמה (מרץ עד מאי): טמפרטורות גבוהות בממוצע סביב 35°C עם לחות גבוהה.

עונת גשמים (יוני עד אוקטובר): ממטרים וסופות רעמים תכופות, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 30°C.

עונה קרירה (נובמבר עד פברואר): מזג אוויר קריר ויבש יותר, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 25°C.

פוקט:

עונה חמה (מרץ עד מאי): טמפרטורות גבוהות בממוצע סביב 33°C עם לחות גבוהה.

עונת הגשמים (יוני עד אוקטובר): גשם כבד וסופות רעמים מזדמנות, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 30°C.

עונה קרירה (נובמבר עד פברואר): טמפרטורות מתונות יותר בממוצע סביב 28°C עם לחות נמוכה יותר.

צ’אנג מאי:

עונה חמה (מרץ עד מאי): טמפרטורות גבוהות בממוצע סביב 35°C עם לחות נמוכה.

עונת הגשמים (יוני עד אוקטובר): גשם בינוני עד כבד, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 30°C.

עונה קרירה (נובמבר עד פברואר): מזג אוויר קריר ויבש, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 20°C במהלך היום וטמפרטורות קרירות יותר בלילה.

קראו גם: עונת השריפות בצפון תאילנד (ינואר עד מרץ/אפריל)

קו סמוי Koh Samui:

עונה חמה (מרץ עד מאי): טמפרטורות גבוהות בממוצע סביב 32°C עם לחות גבוהה.

עונת הגשמים (יוני עד אוקטובר): מדי פעם ממטרים וסופות רעמים, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 30°C.

עונה קרירה (נובמבר עד פברואר): מזג אוויר מתון ויבש, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 28°C.

פטאיה:

עונה חמה (מרץ עד מאי): טמפרטורות גבוהות בממוצע סביב 35°C עם לחות גבוהה.

עונת גשמים (יוני עד אוקטובר): ממטרים תכופים וסופות רעמים מזדמנות, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 30°C.

עונה קרירה (נובמבר עד פברואר): מזג אוויר קריר ויבש יותר, עם טמפרטורות ממוצעות סביב 28°C.

?מזג אויר בבנגקוק - איך זה מרגיש

ביקור בבנגקוק יכול להיות חם ולח לאורך כל השנה, אך החוויה הספציפית משתנה בהתאם לעונה. במהלך העונה החמה (מרץ עד מאי), צפו לטמפרטורות גבוהות ולחות גבוהה, מה שגורם לה להרגיש די חם ודביק. בעונת הגשמים (יוני עד אוקטובר), צפויים מדי פעם ממטרים וסופות רעמים המספקות הקלה בחום. העונה הקרירה (נובמבר עד פברואר) מביאה טמפרטורות מתונות יותר ולחות נמוכה יותר, ומציעה חוויה נעימה ונוחה יותר.

?מזג אויר בפוקט - איך זה מרגיש

פוקט, בהיותה יעד פופולרי לחוף, מציעה חוויה טרופית עם מזג אוויר חם ולח. בעונה החמה (מרץ עד מאי), הטמפרטורות יכולות להיות גבוהות, והלחות יכולה להרגיש חזקה, מה שמביא להרגשה של לחות ודביקות. במהלך העונה הגשומה (יוני עד אוקטובר), צפו לגשמים כבדים מדי פעם, שיכולים לספק הקלה זמנית בחום. למרות הגשם, עדיין יש שפע של פעילויות ואפשרויות בילוי זמינות. העונה הקרירה (נובמבר עד פברואר) מביאה טמפרטורות מתונות יותר ולחות נמוכה יותר, ומציעה סביבה נוחה יותר ליהנות מהחופים, פעילויות מים ולסיורים באטרקציות של האי.

?מזג אויר בצ'יאנג מאי - איך זה מרגיש

מזג האוויר של צ’אנג מאי מספק שילוב של חמימות וקרירות בהתאם לעונה. בעונה החמה (מרץ עד מאי), הטמפרטורות עולות, אך הלחות הנמוכה בהשוואה לאזורים אחרים גורמת לתחושה נוחה יותר יחסית. במהלך העונה הגשומה (יוני עד אוקטובר), צפויים מדי פעם ממטרים וטמפרטורות קרירות יותר, שיכולות ליצור אווירה מרעננת ונעימה. יחד עם זאת צ’יאנג מועדת להצפות ברחובות ומומלץ לנעול כפכפים.. העונה הקרירה (נובמבר עד פברואר) מציעה אקלים נוח ומתון, עם טמפרטורות קרירות יותר במהלך היום ואפילו ערבים קרירים יותר. שימו לב שבעונה זו גם מתחילות השריפות המפורסמות של האזור… 

?מזג אויר בקו סמוי - איך זה מרגיש

קו סמוי מציע חוויה של אי טרופי עם מזג אוויר חם ולח. בעונה החמה (מרץ עד מאי), הטמפרטורות יכולות להיות גבוהות, מלוות בלחות גבוהה, מה שגורם להרגשה די חמה ודביקה. במהלך העונה הגשומה (יוני עד אוקטובר), צפויים מדי פעם ממטרים וסופות רעמים המספקות הקלה זמנית בחום. למרות הגשמים, הטמפרטורות החמות והאווירה הטרופית עדיין הופכים את החוויה לאפשרית ונעימה. העונה הקרירה (נובמבר עד פברואר) מביאה טמפרטורות מתונות יותר ולחות נמוכה יותר, ויוצרת סביבה נוחה לפעילויות חוף ולהרפתקאות בחוץ.

♦                                                                        

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על העונה הגשומה בתאילנד ואיך לתכנן את הטיול שלכם בעונה זו

העונה החמה וגם העונה הקרירה – אלה הן עונות נוחות יחסית לטיול, ותכנון המסלול שלכם יכול להשען על מוקדי העניין שלכם ודורש פחות התייחסות למזג האויר. לגבי העונה הגשומה – זה כבר סיפור אחר.

העונה הגשומה בתאילנד

העונה הגשומה, הנקראת גם עונת המונסון של תאילנד נמשכת בדרך כלל מיוני עד אוקטובר. כמות המשקעים הגדולה ביותר בתאילנד מתרחשת מאוגוסט עד אוקטובר. 

בבנגקוק, העונה הגשומה מתחילה בדרך כלל לקראת סוף יוני או ביולי, ומרווה את העיר בהפוגה נחוצה מהחום הלוהט. צ’אנג מאי, לעומת זאת, חווה את המונסונים שלה ממאי עד אוקטובר, כשהגשם מזריק חיים חדשים לצמחייה השופעת של האזור. עבור אלה שמתכננים ביקור בקו סאמוי, העונה הרטובה נמשכת מאוקטובר עד דצמבר, מה שמבטיח שילוב מרגיע של גשמים ואווירה טרופית. פוקט חובקת את עונת המונסון שלה ממאי עד אוקטובר, וזוכה לממטרים בשפע שממלאים את נופיה המדהימים.

כאשר יוצאים החוצה במהלך תקופה זו, ניתן לצפות לאווירה קסומה כאשר הגשם זולג בעדינות או מצליף במרץ, ומעטה את הסביבה בצעיף ערפילי. זה הזמן להתענג על התענוגות החושיים שהביאו גשמי המונסון; צלילי הטפטוף על הגגות, ניחוח האדמה המתנשא באוויר, והגוונים הירוקים התוססים הפורצים מכל פינה.

תאילנד עם ילדים איך לתכנן מסלול לפי מזג אויר

טיול בעונה הגשומה בתאילנד – למה כדאי לצפות?

באיי אנדמן יש תדירות גבוהה של גשם, כאשר משקעים מתרחשים כמעט כל יום. עם זאת, ממטרי הגשם נצפים בעיקר בשעות אחר הצהריים המאוחרות או הערב המוקדמות, מה שמאפשר לכם לנצל את שעות הבוקר כדי לחקור את הנופים הציוריים. ראוי לציין כי איים מסוימים עשויים להיסגר באופן זמני עקב זרמים וטייפונים. בנוסף, במהלך תקופה זו, מספר התיירים הכולל נוטה לרדת, וכתוצאה מכך האטרקציות המרכזיות פחות צפופות והאווירה שלווה יותר.

זה לא רק מאפשר חוויה ייחודית יותר אלא גם מציע הזדמנות לחיסכון משמעותי. למעשה, בהשוואה למחרים של העונה הקרירה, ניתן להבטיח מקומות לינה במחירים נמוכים עד 50%, מה שהופך את זה לזמן אידיאלי עבור מטיילים עם תקציב מוגבל לביקור באיים.

מהם החודשים הגשומים ביותר בתאילנד?

כפי שכתבתי, העונה הגשומה בתאילנד מגיעה לשיא בדרך כלל בין יולי לספטמבר. בחודשים אלה יורדת כמות המשקעים הגבוהה ביותר, כאשר ספטמבר הוא לרוב החודש הגשום ביותר. עם זאת, ראוי לציין שדפוסי מזג האוויר עשויים להשתנות, וייתכנו שינויים אזוריים בכמות הגשמים, וגם שינויים משנה לשנה..

ביקור בתאילנד בעונת הגשמים

אם אתם מתכננים לבקר בתאילנד במהלך העונה הגשומה, חשוב להיות ערוכים. בעוד שגשם עשוי להיות תכוף, הוא מתרחש לעתים קרובות בהתפרצויות קצרות ולא בגשם שוטף. רצוי לשאת מטרייה או מעיל גשם ומומלץ לנעול נעליים עמידות למים ובעלות סוליות נגד החלקה, או פשוט לנעול כפכפים…

המלצה: זו עונה שבה חשוב במיוחד לתת תשומת לב למקום הלינה שאתם בוחרים, שיהיה נוח ונעים ואולי אפילו עם מסעדה או בית קפה צמוד. 

מהם היתרונות של טיול במהלך העונה הגשומה?

האזור הכפרי הופך שופע וירוק, הנופים מבהיקים בצבעים חדים וציוריים ויעדי התיירות הפופולריים בדרך כלל פחות צפופים. בנוסף, מחירי הלינה והטיסות נוטים להיות נמוכים יותר בתקופה זו.
*כדאי לבדוק את תחזיות מזג האוויר לפני הטיול ולשמור על גמישות בתכניות שלכם כדי להתחשב בשינויים פוטנציאליים שנגרמים על ידי הגשם.


 

האם אפשר לטייל בתאילנד במהלך העונה הגשומה? והאם בכלל כדאי?

כן, אפשר לבקר בתאילנד בעונה הרטובה. עם זאת, יש כמה אתגרים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמתכננים את הטיול:

גשם כבד: העונה הרטובה בתאילנד יכולה להביא גשמים כבדים, ובאזורים מסוימים יש גשם עקבי ואינטנסיבי יותר מאחרים. זה יכול להשפיע על פעילויות חוץ, סיורים וביקורים בחוף. חיוני להיות מוכנים לאפשרות של גשם ולקיים פעילויות חלופיות בתוך הבית או לשמור על תוכניות גמישות.

שיטפונות ושיבוש תחבורה: באזורים מסוימים, במיוחד באזורים נמוכים או אזורים עם מערכות ניקוז לא מספקות, גשם כבד עלול להוביל להצפות מקומיות. הדבר עלול לגרום לשיבושי תחבורה, כגון סגירת כבישים או עיכובים. איים ואזורי חוף עשויים לחוות ים סוער ושירותי סירות מוגבלים במהלך סערות.

לחות מוגברת ויתושים: העונה הרטובה בתאילנד מלווה ברמות לחות גבוהות. זה יכול לגרום למזג האוויר להרגיש יותר לא נוח, במיוחד עבור אלה שאינם רגילים ללחות גבוהה. בנוסף, הלחות המוגברת יכולה ליצור תנאים נוחים יותר עבור יתושים וחרקים אחרים. רצוי להשתמש בחומר דוחה יתושים ולנקוט באמצעי זהירות אחרים כדי להגן מפני מחלות הנישאות יתושים.

פעילויות מים מוגבלות: אם אתם מתכננים לעסוק בפעילויות מים, כמו שנורקלינג או צלילה, הראות מתחת למים עשויה להיות מופחתת במהלך העונה הגשומה עקב משקעים שהתערשו על ידי גשם וסחף. תנאי ים סוערים עשויים גם להגביל פעילויות על בסיס מים.

בסופו של דבר, אם כדאי לבקר בתאילנד במהלך העונה הרטובה תלוי בהעדפות שלכם ובסובלנות שלכם לאי נוחות פוטנציאלית שנגרמת על ידי הגשם. אם לא אכפת לכם ממטרים מדי פעם ואתם שומרים על גמישות בתוכניות שלכם, עדיין תוכלו ליהנות מהטיול שלכם לתאילנד בתקופה זו. רק הקפידו להישאר מעודכנים לגבי תנאי מזג האוויר ולתכנן בהתאם.


ביקור בתאילנד במהלך העונה הרטובה היא אכן אפשרות, אם כי ישנם מספר חסרונות שכדאי לקחת בחשבון לפני שמסיימים את תוכניות הטיול שלכם. חסרון מרכזי אחד הוא הגשמים הרבים שמתלווים לעונה זו. חלק מהאזורים בתאילנד חווים גשמים עקביים ואינטנסיביים יותר מאחרים, מה שהופך פעילויות חוץ, סיורים וביקורים בחופים למאתגרים. כדי להבטיח נסיעה חלקה, חיוני להיות מוכנים לאפשרות של גשם ולהכין מראש תכניות לפעילויות חלופיות בתוך הבית או לשמור עד כמה שניתן על תוכניות גמישות.

נושא נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הפוטנציאל להצפות ושיבושי תחבורה. אזורים מסוימים, במיוחד אזורים נמוכים או כאלה עם מערכות ניקוז לא מספקות, מועדים להצפות מקומיות במהלך העונה הרטובה. זה יכול לגרום לסגירת כבישים או עיכובים. איים ואזורי חוף עשויים גם להתמודד עם ים סוער ושירותי סירות מוגבלים במהלך סערות, וגם טיסות ונתיבי תעופה מושפעים מכך. י

יתרה מכך, העונה הרטובה מביאה איתה רמות לחות מוגברות, מה שעלול לגרום להרגשה לא נוחה ולא נעימה, במיוחד למי שלא רגיל לרמות לחות כה גבוהות. כדאי להיות מודעים לכך ולעשות את ההכנות הנדרשות כדי להתמודד עם זה בצורה טובה ופשוטה ככל הניתן.

בנוסף, הלחות המוגברת באוויר יוצרת תנאים נוחים יותר עבור יתושים וחרקים אחרים. רצוי להשתמש בחומר דוחה יתושים ולנקוט באמצעי זהירות אחרים כדי למזער את הסיכון למחלות המועברות ע”י חרקים.

הטיפ הכי גדול שלנו לטיול בתאילנד במהלך העונה הגשומה הוא לשמור את המסלול גמיש ופתוח לשינויים. ולנעול כפכפים 🙂

*וגם לשים לב למקום הלינה שאתם בוחרים. שיהיה נוח ונעים ועם מסעדה או בית קפה צמודים…

מהם היעדים הטובים ביותר לביקור במהלך עונת הגשמים בתאילנד?

היעדים הטובים ביותר לביקור הם קו סמוי, קו פנגן וקו טאו. ( Samui, Koh Pha Ngan, או Koh Tao). שם יורד פחות גשם מאשר בשאר תאילנד בחודשי הקיץ. חשוב לציין כי שיא המונסון מתרחש בין אוגוסט לאוקטובר, ומשחרר מבול מרשים של גשם ברחבי הארץ.

שימו לב: מזג האויר במזרח אינו מדע מדוייק. הטמפרטורות ותנאי האקלים משתנים מעוד ממקום למקום ומשנה לשנה. רצוי וכדאי לבדוק את תחזית מזג האויר הצפויה ליעדים ולתאריכים הרצויים לכם לפני שאתם מתחילים לתכנן את מסלול הטיול שלכם בתאילנד.

?מהי העונה הטובה ביותר לטיול ביעדים המרכזיים בתאילנד

Thailand Destinations Guide

Popular Destinations in Thailand

Destination Best Time to Visit Weather Highlights
Bangkok and Surrounding Areas November to February Cool and dry Explore temples, street markets, and vibrant nightlife
South-Western Coast (Phuket, Krabi, Phi Phi Islands) November to March Ideal for beach lovers Crystal-clear waters, limestone cliffs, and water sports
Eastern Coast (Koh Samui) January to March and July to September Great for beach vacations Pristine beaches, coconut groves, and luxury resorts
Northern Thailand (Chiang Mai, Chiang Rai) November to February Cool days, chilly nights Temples, hill tribes, and lush green landscapes
Southern Peninsular Region (Koh Samui, Phuket) May to October (rainy season) Different pattern than the mainland Quieter beaches, lush rainforests, and off-season discounts

והנה כמה הצעות נוספות ליעדים בתאילנד בהם ניתן לטייל במהלך העונה הגשומה

Ayutthaya איוטאיה : ממוקמת ליד בנגקוק, היא עיר עתיקה ואתר מורשת עולמית של אונסק”ו. הגשם יכול להוסיף אווירה מיסטית לחורבות ולמקדשים ההיסטוריים.

קנצ’נבורי: ידועה בנופיה הציור ובגשר המפורסם על נהר קוואי, קנצ’נבורי מציעה צמחייה עבותה ומפלים עסיסיים עוד יותר במהלך העונה הגשומה.

הפארק הלאומי קאו סוק: הפארק הלאומי המדהים הזה בדרום תאילנד כולל יערות גשם שופעים, צוקי אבן גיר ואגם ציורי. העונה הגשומה מוסיפה ליופיו של הפארק, עם מפלי מים שוצפים וצמחייה דשנה ומרהיבה.

פאי: פאי, השוכנת בהרים של צפון תאילנד, היא עיירה נינוחה הידועה ביופיה הנוף, המעיינות החמים והמפלים שלה. העונה הגשומה הופכת את הנוף שמסביב לגן עדן שופע.

טראט והאיים: מחוז טראט, כולל האיים Koh Chang, Koh Kood ו-Koh Mak, חוות פחות תיירים במהלך העונה הגשומה. עם זאת, הגשם מביא לצמחייה עבותה וחופים שקטים יותר, ומציע חוויה שלווה ומבודדת יותר.

נאן: נאן ממוקמת באזור הצפוני המרוחק של תאילנד, היא פנינה נסתרת עם מורשת תרבותית עשירה ונופים עוצרי נשימה. העונה הגשומה מוסיפה נופך של קסם למקדשים, לשדות האורז ולהרים הערפיליים שלה.

🌴 שתי אבני חן נסתרות פחות מוכרות במהלך העונה הגשומה הן:

סנגקלאבורי – Sangkhlaburi: ממוקמת במחוז קנצ’נבורי, זוהי עיירה קטנה ליד הגבול של מיאנמר. היא ידועה בגשר העץ המדהים שלה, הקהילות האתניות המגוונות והאווירה השלווה. העונה הגשומה מעצימה את היופי של נהרות האזור, המפלים והירוק שמסביב.

פטצ’אבון – Phetchabun: שוכן בהרי מרכז תאילנד, המקום מציע מפלט שליו עם נופים יפים, כולל מפלים, מערות ופארקים לאומיים. העונה הגשומה מביאה לאזור עלווה תוססת ואווירה מרעננת.

מהם החודשים היבשים ביותר והגשומים ביותר בתאילנד בחלוקה לפי אזורים

להלן פירוט של החודשים הגשומים והיבשים ביותר עבור יעדים פופולריים בתאילנד, כולל הפארק הלאומי קאו סוק:

 

בנגקוק – Bangkok:

החודשים הגשומים ביותר: מאי עד אוקטובר, כאשר שיא המשקעים מתרחש בספטמבר.
החודשים היבשים ביותר: נובמבר עד אפריל, כאשר דצמבר וינואר הם היבשים ביותר.


צ’אנג מאי Chiang Ma:

החודשים הגשומים ביותר: מאי עד אוקטובר, כאשר שיא המשקעים מתרחש באוגוסט.
החודשים היבשים ביותר: נובמבר עד אפריל, כאשר ינואר ופברואר הם היבשים ביותר.


פוקט Phuket:

החודשים הגשומים ביותר: מאי עד אוקטובר, כאשר שיא המשקעים מתרחש בספטמבר.
החודשים היבשים ביותר: נובמבר עד אפריל, כאשר פברואר הוא היבש ביותר.


קראבי Krabi:

החודשים הגשומים ביותר: מאי עד אוקטובר, כאשר שיא המשקעים מתרחש בספטמבר.
החודשים היבשים ביותר: נובמבר עד אפריל, כאשר פברואר הוא היבש ביותר.


קו סמוי – Koh Samui:

החודשים הגשומים ביותר: נובמבר עד ינואר, כאשר שיא המשקעים מתרחש בנובמבר.
החודשים היבשים ביותר: פברואר עד אפריל, כאשר פברואר הוא היבש ביותר.


הפארק הלאומי קאו סוק Khao Sok National Park:

החודשים הגשומים ביותר: אוקטובר עד דצמבר, כאשר שיא המשקעים מתרחש בנובמבר.
החודשים היבשים ביותר: ינואר עד אפריל, כאשר פברואר הוא היבש ביותר.

עונת השריפות בצפון תאילנד – ינואר עד מרץ (או אפריל)

 

אי אפשר לדבר על תנאי מזג האויר בתאילנד בלי להזכיר גם את עונת השריפות בצפון. חשוב להיות מודעים לעונת העשן בצ’אנג מאי. העונה המכונה העונה הבוערת, בתקופה זו איכות האוויר בצ’אנג מאי צונחת בשל גורמים שונים.

כדי לעזור לכם לנווט בתקופה מאתגרת זו, הנה כמה הסברים:

מה גורם לעונת השריפות בצפון תאילנד?

איכות האוויר הירודה של צ’אנג מאי נובעת ממספר מקורות. זיהום אויר סביבתי וכלי רכב משחק תפקיד, אבל החשש העיקרי הוא השריפה עצמה. במהלך העונה היבשה, חקלאים מקומיים שורפים את השדות שלהם, לא רק כדי להתכונן לשנה הבאה אלא גם כדי להיפטר מפסולת ביולוגית בלתי ניתנת למכירה כמו תירס. למרות שנוהג זה אינו חוקי ומזיק, הוא נמשך עקב מחסור בחלופות סבירות. בנוסף, זיהום בלתי מוסדר מטוק-טוקים, מכוניות ומשאיות מחמיר את הבעיה, במיוחד בעונות שיא התיירות שבהן התנועה מתעצמת. מיקומה הגיאוגרפי של צ’אנג מאי, מוקפת הרים, לוכד את הערפיח בעמק. יתר על כן, היעדר גשם לאחר אוקטובר תורם לאוויר יבש עד פברואר.

מתי מתחילה עונת השריפה?

תחילת העונה הבוערת משתנה, ואין תאריך רשמי. עם זאת, מינואר, זה מתבטא בטמפרטורות עולות, ולאחר מכן עלייה בחום ובערפיח בפברואר. חודש מרץ מאתגר במיוחד, עם טמפרטורות גבוהות וראות מופחתת עקב ערפיח כבד. כדי למזער את החשיפה לאוויר רעיל, מומלץ להימנע מנסיעה לצ’אנג מאי בחודש מרץ. אם אכן יורד גשם בפברואר, יתכן שיתמזל מזלכם, שכן במקרה כזה החקלאים דוחים את השריפות, למרות שאירוע זה נדיר.

מתי מסתיימת עונת השריפה?

בדומה לתחילתה, לעונה הבוערת אין תאריך סיום רשמי. החום מתחיל לרדת עד אמצע אפריל, רגע לפני פסטיבל המים של ראש השנה התאילנדי. במהלך הפסטיבל הזה, צ’אנג מאי הופכת למרכז חגיגות תוסס, ועמוס בתיירים.

להלן מדריך מקיף על מה לארוז לעונות שונות בתאילנד, תוך התחשבות בגורמים שונים ומתן המלצות מפורטות

עונה חמה (מרץ עד מאי):

בתקופה זו חשוב להתלבש בלבוש קל ונושם. בחרו בגדים כמו מכנסיים קצרים, חצאיות, חולצות טריקו ובדים קלים כגון כותנה או פשתן. בהתחשב בשמש החזקה, חיוני להגן על עצמכם עם קרם הגנה, משקפי שמש וכובע רחב שוליים. בנוסף, מומלץ נעלי הליכה או סנדלים נוחות. וכמובן בגד ים ובגדי חוף. בהתחשב בשכיחות היתושים, מומלץ להביא חומר דוחה חרקים, למרות שבתאילנד ניתן למצוא מגוון חחומרים באיכות טובה. מכיוון שיכולים להיות מדי פעם ממטרים קצרים, כדאי גם לשאת מעיל גשם קל או מטרייה.

עונת הגשמים (יוני עד אוקטובר):

במהלך העונה הגשומה, חיוני לארוז בגדים קלים המתייבשים במהירות המציעים הגנה מסוימת מפני הגשם. מעילי גשם דקים, פונצ’ו או מעילים עמידים למים הם בחירה מתאימות. הנעלה או סנדלים עמידים למים חיוניים להתמודדות עם תנאי רטיבות. כדי להיות מוכנים לממטרים בלתי צפויים, שקלו לשאת מטריה או פונצ’ו גשם קומפקטי ומתקפל. לאור הלחות הגבוהה, מומלץ לארוז בגדים מנדפי לחות כדי. דוחה חרקים חיוני לשמירה מפני יתושים. יתר על כן, מגבת נסיעות קטנה או מגבת מיקרופייבר יכולה להיות שימושית לייבוש מהיר. לבסוף, מומלץ להשתמש בשקיות או תיקים עמידים למים כדי להגן על מכשירים אלקטרוניים וחפצי ערך מפני נזקי מים אפשריים.

עונה קרירה (נובמבר עד פברואר):

לעונה הקרירה, מומלץ לארוז בגדים קלים עד בינוניים לשעות היום. חולצות טריקו וחולצות ארוכות הן אפשרויות מתאימות. שכבות היא המפתח בתקופה זו, שכן הטמפרטורות יכולות להשתנות לאורך היום. כדאי גם לארוז ז’קט קל או סוודר לערב קריר יותר. הנעלה נוחה, כמו נעלי ספורט או מגפיים קלים, מומלצת לטיול. בנוסף, מכיוון שזו תקופה יבשה יותר, חשוב לשמור על לחות ולהגן על העור עם קרמי לחות ושפתיים. אל תשכחו לארוז קרם הגנה מפני שהשמש עדיין יכולה להיות חזקה בתקופה זו של השנה.

מהן הפעילויות והיעדים המומלצים בתאילנד בהתבסס על עונות השנה השונות

פעילויות בעונת הגשמים:

חקרו את האטרקציות המקורות של בנגקוק: בקרו בארמון הגדול, וואט פרה קאו (מקדש בודהה האזמרגד), או חקרו את המוזיאונים והגלריות המרתקים של העיר. נסו חדר בריחה אחד או שניים, לכו לסרט (חוויה בפני עצמה..), התנסו בקיר טיפוס או בדקו את השווקי המקורים הפזורים בכל רחבי העיר.

גלו את המקדשים של צ’אנג מאי: צ’אנג מאי מציעה מקדשים רבים לחקור, כגון Wat Phra That Doi Suthep ו-Wat Chedi Luang, מהם ניתן ליהנות ללא קשר למזג האוויר.

הירגעו עם טיפולי ספא: התפנקו עם עיסויים וטיפולי ספא תאילנדיים מסורתיים, שניתן למצוא בכל מקום, המספקים מפלט מרגיע, בריא וזול מהגשם.

בקר באיותאיה: חקרו את ההריסות ההיסטוריות של איוטאיה (Ayutthaya) , אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, שם תוכלו לגלות מקדשים עתיקים וללמוד על ההיסטוריה העשירה של תאילנד.

סיורי אוכל ושיעורי בישול: עסקו בחוויות קולינריות, כגון סיורי אוכל או שיעורי בישול תאילנדי, הנערכים לרוב בתוך הבית ומספקים תובנות על המטבח התאילנדי התוסס.

צאו אל יערות הגשם השופעים והפארקים הלאומיים, כגון הפארק הלאומי קאו סוק או הפארק הלאומי דוי אינתאנון, שם תוכל לצאת לטרקים בג’ונגל, לזהות חיות בר ולגלות מפלים מדהימים.

שקלו לבקר בקוסמוי או בפוקט בחוף המזרחי, מכיוון שיש להם חופים מוגנים שעדיין יכולים להיות מהנים בהפסקות מזדמנות בגשם.

🍎 פירות העונה: רמבוטנים (פירות קטנים ושעירים בעלי בשר מתוק ועסיסי בדומה לליצ’י), מנגוסטן (המכונה “מלכת הפירות”, יש להם טעם מתוק וחריף וקליפה סגולה). לונגנים (פירות קטנים ועגולים עם בשר שקוף וטעם מתוק וארומטי). דוריאנים (ידוע לשמצה בריחו החזק, לדוריאנים מרקם קרמי וטעם עשיר דמוי רפרפת), גויאבות, פומלות, כוכב אניס, תפוחי ורדים (פירות פריכים ומרעננים בעלי טעם עדין מעט פרחוני).

פעילויות לעונה הקרירה (נובמבר עד פברואר)

דילוגים בין איים בים אנדמן: בקרו באיים הפופולריים של פוקט, קו פי פי וקראבי, שם תוכלו ליהנות מחופים בתוליים, שנורקלינג, צלילה וטיולי סירה למקומות ציוריים.

הירגעו באיי חוף המפרץ: חקרו את האיים קו סמוי, קו פנגן וקו טאו, הידועים בחופים המדהימים, במים הצלולים ובמערכות האקולוגיות התת-מימיות התוססות שלהם.

טרקים והרפתקאות בצפון תאילנד: סעו לצ’אנג מאי או פאי וצאו להרפתקאות טרקים בינות ההרים השופעים, בקרו שבטי גבעות ותיהנו מפעילויות בחיק הטבע כמו גלישה ורפטינג במים לבנים.

בקרו בפארק ההיסטורי של סוקוטאי (Sukhothai ): גלו את הבירה העתיקה של סוקוטאי, עוד אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, עם הפארק ההיסטורי המרשים המלא במקדשים עתיקים וחורבות.

מסיבת הפול מון: אם אתם מחפשים חווית מסיבה תוססת וייחודית, בקרו בקופנגן במהלך תקופת הירח המלא והצטרפו למסיבת הפול מון המפורסמת בחוף האד רין.

נסו לחוות את הפסטיבלים הייחודיים, כגון Loy Krathong (נובמבר).

התנסו בפסטיבלי העששיות המתקיימים בערים שונות, כמו Yi Peng בצ’אנג מאי (סוף נובמבר) ופסטיבל מזנון הקופים של לופבורי.

קחו חלק בפעילויות חוץ (outdoor) כמו טיול רגלי בהרי פאי או חקר הנופים הציוריים של דוי אנג קאנג.

התפנקו בקניות ומחיי לילה בבנגקוק או חוו את השווקים הצפים המפורסמים בעיר ובסביבתה.

🍎 פירות העונה: תפוזים, קלמנטינות, פומלות, תותים, בננות, פסיפלורה, ליצ’י, אננס.

פעילויות לעונה החמה (מרץ עד מאי/יוני)

בנגקוק: בקרו בארמון הגדול, וואט פרה קאו (מקדש בודהה האזמרגד), וואט ארון (מקדש השחר), וצא לסיור בסירה לאורך נהר צ’או פראיה. תוכלו גם ליהנות מקניות בשווקים ההומים ולהתמכר לסצנת אוכל הרחוב התוססת.

קפיצת איים בים אנדמן: צאו אל האיים המדהימים של פוקט, קו פי פי, קראבי וקו לנטה. תיהנו מחופים חוליים לבנים, מים צלולים כבדולח, והשתתפו בפעילויות כמו שנורקלינג, צלילה, קיאקים וטיולי סירה לאטרקציות סמוכות כמו מאיה ביי.

צ’אנג מאי: המרכז התרבותי של צפון תאילנד. בקרו במקדשים כמו Wat Phra That Doi Suthep ו-Wat Chedi Luang, חקרו את העיר העתיקה וקחו חלק בשיעור בישול תאילנדי מסורתי. תוכלו גם לבקר בפארק הטבע הפילים וליהנות מחגיגות סונגקראן (ראש השנה התאילנדית) באמצע אפריל.

הפארק ההיסטורי Ayutthaya: למדו את ההריסות העתיקות של איוטאיה, הבירה לשעבר של ממלכת סיאם. בקרו באתר המורשת העולמית של אונסק”ו, המהווה בית למספר רב של מקדשים, פסלי בודהה ומבנים היסטוריים.

הפארק ההיסטורי של סוקוטאי: גלו את חורבות העיר העתיקה של סוקוטאי, אתר מורשת עולמי נוסף של אונסק”ו. צאו לחוות את הפארק ההיסטורי השמור היטב, שכרו אופניים כדי לנווט באזור העצום, כך תוכלו להנות מצפייה נינוחה בפסלי הבודהה המרשימים ומהשרידים הארכיטקטונים.

פארקים לאומיים: בקרו בפארקים הלאומיים של תאילנד בבקרים ובערבים הקרירים יותר. הפארק הלאומי קאו יאי ידוע בחיות הבר המגוונות שלו ובמפלים היפים שלו. הפארק הלאומי ארוואן מציע מפלים מדהימים בצבע ירוק אזמרגד ומסלולי הליכה.

אימון מואי (אגרוף תאילנדי) תאילנדי: נסו לקחת חלק באימון מואי תאילנדי בערים כמו בנגקוק, צ’אנג מאי או פוקט. נסו על בשרכם את הטכניקות של אומנות לחימה תאילנדית מסורתית זו.

פארקי מים ושווקים צפים: קחו הפסקה מהחום על ידי ביקור בפארקי מים כגון סיאם פארק סיטי או פארק המים Cartoon Network Amazone. בנוסף, תוכלו לצאת אל השווקים הצפים ליד בנגקוק, כגון Damnoen Saduak או Amphawa, כדי לחוות תרבות ומטבח מקומיים.

🍎 פירות העונה: מנגו, אננס, פפאיה, אבטיחים, ליצ’י, פרי הדרקון (פרי עסיסי ומתוק בעל קליפה חיצונית ורודה יפהפיה ופנים לבן עם זרעים שחורים קטנטנים).

תאילנד מציעה שפע של פעילויות ויעדים המתאימים לעונות שונות. במהלך העונה הגשומה, יש שפע של אטרקציות מקורות בבנגקוק המספקות מפלט מושלם ממזג האוויר. הארמון הגדול, עם הארכיטקטורה המורכבת שלו, ו-Wat Phra Kaew, ביתו של בודהה האמרלד הנערץ, מציגים את המורשת התרבותית העשירה של העיר. בנוסף, בנגקוק מתהדרת במגוון של מוזיאונים וגלריות אמנות מרתקות המאפשרות למבקרים להתעמק בסצנת האמנות התוססת של הבירה.

צ’אנג מאי, הידועה באווירה השלווה שלה, מציעה מקדשים רבים לחקור ללא קשר למזג האוויר. Wat Phra That Doi Suthep, השוכן על פסגת הר, מספק נוף פנורמי של הנופים שמסביב, בעוד וואט צ’די לואנג עומד כעדות להיסטוריה העתיקה של העיר. טבלו את עצמכם באווירה הרוחנית כשאתם מתפעלים מהפרטים המורכבים של הפלאים האדריכליים הללו. עבור אלה המחפשים רגיעה, יומיום שגרתי מלא  בטיפולי ספא הוא חובה. ניתן למצוא עיסויים תאילנדים מסורתיים וחוויות ספא ברחבי הארץ, המאפשרות לכם להירגע ולהתחדש בימי הגשמים. תנו למטפלים המיומנים להרגיע את הגוף והנפש שלכם, להעביר אותכם למצב של אושר טהור.

שום ביקור בתאילנד לא יהיה שלם בלי לחקור את האתרים ההיסטוריים שלה. Ayutthaya, אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, מציג לראווה שרידים של ממלכה עתיקה. חקרו את ההריסות ההיסטוריות והמקדשים העתיקים, וטבלו בהיסטוריה העשירה של תאילנד. גלו את הסיפורים מאחורי המבנים המתפוררים וקבלו הבנה מעמיקה יותר של העבר של המדינה.

חובבי קולינריה ישמחו מסיורי האוכל המגוונים ושיעורי הבישול המוצעים בתאילנד. העונה הגשומה מספקת את ההזדמנות המושלמת לעסוק בחוויות אלו, מכיוון שהן מתנהלות לרוב בתוך הבית. צאו לסיור אוכל שייקח אתכם בין שווקים שוקקים ודוכני אוכל רחוב, ויאפשר לכם לטעום מגוון מנות תאילנדיות אותנטיות. לחלופין, הרשמו לשיעור בישול תאילנדי, שבו תוכלו ללמוד את הסודות מאחורי המטבח הטעים של המדינה. גלו את עשבי התיבול, התבלינים והטכניקות הייחודיות שהופכות אוכל תאילנדי לכל כך מפתה.

כשהעונה היבשה והקרירה מגיעה, מגיע הזמן לחקור את האיים עוצרי הנשימה של תאילנד בים אנדמן. פוקט, עם החופים המדהימים וחיי הלילה התוססים שלה, היא יעד פופולרי שמציע משהו לכל אחד. צאו להרפתקאות של דילוג על איים וגלו את היופי האידילי של קו פי פי וקראבי. צללו למים צלולים, צללו עם שנורקל בין החיים הימיים הצבעוניים, או פשוט התרווחו בשמש על חופי חול לבן וטהורים. העונה היבשה מספקת את התנאים המושלמים לחקר גני העדן הטרופיים הללו וליצירת זיכרונות בלתי נשכחים.

מהם המקומות הטובים ביותר לביקור בתאילנד בהתאם למזג האויר בחלוקה על פי חודשי השנה

ינואר

...זמן אידאלי ל

זמן אידיאלי לחקור ערים, לבקר במקדשים וליהנות מפעילויות בחוץ

מזג אויר טיפוסי

בדרך כלל קריר ויבש ברוב האזורים

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Phuket, Krabi

פברואר

...זמן אידאלי ל

זמן מצוין לטיולים, הרפתקאות וחוויות בטבע ובחוץ ופעילויות חוף

מזג אויר טיפוסי

דומה לינואר, עם תנאים קרירים ויבשים

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Phuket, Krabi

מרץ

...זמן אידאלי ל

זמן טוב להתנסויות תרבותיות, ביקור באתרים היסטוריים והתפלשויות בפעילויות מים

מזג אויר טיפוסי

טמפרטורות חמות עם כמות גשמים מינימלית

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איוטאיה, פטאיה, הואה הין, פוקט, קראבי, קו סמוי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Phuket, Krabi, Koh Samui

אפריל

...זמן אידאלי ל

זמן מצוין להצטרף לחגיגות הסונגקראן, פסטיבל השנה החדשה של תאילנד, ולפעילות על החוף

מזג אויר טיפוסי

תנאים חמים ויבשים ברוב האזורים, אחוזי לחות שהולכים ומתגברים

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איוטאיה, פטאיה, הואה הין, קו סמוי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui

מאי

...זמן אידאלי ל

עדיין אפשר ליהנות מפעילויות בחוץ, אבל ממטרי גשם הם תכופים יותר.

מזג אויר טיפוסי

מעבר לעונה הגשומה, עם לחות מוגברת וממטרים מזדמנים

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איוטאיה, פטאיה, הואה הין, קו סמוי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui

יוני

...זמן אידאלי ל

זמן טוב לחקור אטרקציות מקורות, לחוות פסטיבלים מקומיים וליהנות מנופים ירוקים ושופעים.

מזג אויר טיפוסי

תחילתה של עונת הגשמים, עם גשמים מוגברים ולחות גבוהה יותר

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'יאנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, קוסמוי, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Phuket, Krabi

יולי

...זמן אידאלי ל

זמן טוב לטיולי בריאות וספא, לשיעורי בישול ולחקור אטרקציות מקורות.

מזג אויר טיפוסי

העונה הגשומה נמשכת, עם גשמים עזים מדי פעם

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'יאנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, קוסמוי, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Phuket, Krabi

אוגוסט

...זמן אידאלי ל

זמן מצוין לטבילה תרבותית, ביקור במוזיאונים והנאה מפעילויות מים בהפסקות בין הגשמים.

מזג אויר טיפוסי

דומה ליולי, עם ממטרי גשם לסירוגין

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'יאנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, קוסמוי, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Phuket, Krabi

ספטמבר

...זמן אידאלי ל

זמן טוב לנופש בריאותי עם טיפולי גוף וסדנאות, ביקורים בספא וחקירת אטרקציות מקורות.

מזג אויר טיפוסי

העונה הגשומה נמשכת, עם גשמים עזים מדי פעם

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'יאנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, קוסמוי, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Phuket, Krabi

אוקטובר

...זמן אידאלי ל

זמן טוב לפעילויות באויר, בטבע ובחוץ ולחקר פארקים, גנים ושמורות טבע. וחופים, כמובן

מזג אויר טיפוסי

לקראת סוף העונה הגשומה, עם ירידה בכמות המשקעים ושיפור בתנאי מזג האוויר

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'יאנג מאי, איותאיה, פטאיה, הואה הין, קוסמוי, פוקט, קראבי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Koh Samui, Phuket, Krabi

נובמבר

...זמן אידאלי ל

זמן אידיאלי לפעילויות חוץ, פעילויות חוף ודילוגי איים

מזג אויר טיפוסי

תנאים קרירים ויבשים. עונה נהדרת

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איוטאיה, פטאיה, הואה הין, פוקט, קראבי, קו פי פי

Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Phuket, Krabi, Koh Phi Phi

דצמבר

...זמן אידאלי ל

זמן פופולרי לחגיגות, חופשות חוף והרפתקאות בחוץ

מזג אויר טיפוסי

תנאים קרירים ויבשים. עונה נהדרת

יעדים לטיול

בנגקוק, צ'אנג מאי, איוטאיה, פטאיה, הואה הין, פוקט, קראבי, קו פי פי

 Bangkok, Chiang Mai, Ayutthaya, Pattaya, Hua Hin, Phuket, Krabi, Koh Phi Phi

תכנון חופשה בתאילנד בהתאם למזג האויר - לינקים שימושיים

weather25 תחזית מזג אויר במקומות שונים בתאילנד, ממוצעים, משקעים, ועוד…

סים קארד (Esim) סים קארד מקומי של תאילנד עם חבילת גלישה להורדה ישירה לטלפון שלכם.

תחבורה ציבורית וטיסות – 12Go – האתר היחיד בתאילנד שמאפשר רכישת כרטיסי אוטובוס/מעבורות/רכבות והסעות פרטיות דרך האינטרנט. כולל גם הרבה מידע על כל דרכי התחבורה בתאילנד והמחירים שלהם.

איפה לישון בתאילנד כל המידע שאתם צריכים כדי להזמין את מקום הלינה המתאים לכם ביותר. כולל הסברים על שכונות, רחובות, ואפילו באיזה חופים תוכלו לראות את השקיעה, ובאיזה חופים לא… :-).

תאילנד פשוט ולעניין – דפי מידע להורדה בחינם עם מידע מעניין על תאילנד, חגים. תקשורת, יעדים מומלצים, פינות חמד נסתרות ואפילו עלויות.

מסלול מפורט לטיול משפחתי בתאילנד, כולל עלויות – מסלול הנותן כמה אפשרויות ומציע טבע, ערים ואטרקציות, חוויות אותנטיות וכמובן חופים מפנקים. 

haleli