home, מאיפה הכסף

תוספת הכנסה- כתיבת בלוג כדרך נחמדה לתוספת הכנסה, שניתן לעשות מכל מקום בעולם

05/10/2015

נראה שבלוג זו אחת הדרכים הפשוטות יותר לקדם את עצמך באינטרנט. או את העסק שלך. או אפילו רק לכתוב על נושא שמעניין אותך, ועל הדרך להכניס קצת תוספת כספית בכל חודש.

קודם כל, זה יכול להיות ממש כיף. אם מוצאים נישה שגם מעניינת אתכם, והיא גם ייחודית או יכולה לתרום לקהל קוראים מסויים- אפשר לעשות המון דברים יצירתיים עם בלוג. החל ממטפלים שנותנים טיפים וסיפורי מקרה, דרך אנשי מסעות כמוני, וכלה בשכירים שהתחביב שלהם הוא גיזום.

כל נושא, אבל ממש כל נושא יכול להפוך למעניין, ולמשוך אליו קהל אם יודעים:

  1. איך לעשות את זה.
  2. איך לקדם את זה.

הרווחים הם עניין משני, ואמורים להיות משניים בסדר העדיפויות, אבל הם יכולים גם לתת הרבה מוטיבציה ולכן הם חשובים לא פחות, בעיני.

בתור מי שמנהלת אתר כבר למעלה מחמש שנים אני יכולה לומר לכם שיש תקופות לא קלות. תקופות בהן מרגישים כאילו כל העבודה היא לחינם, תקופות בהן אנשים קוראים, שולחים מיילים עם הרבה שאלות ואני עונה עם הרבה מחשבה, ומשקיעה הרבה זמן (שאין לי) ולא מקבלת אפילו תודה.

לכן, אם לפחות נכנסים כמה שקלים, זה נותן תחושה טובה יותר. קצת מאזן את רגעי הייאוש..

רווחים יכולים להגיע מכל מיני כיוונים:

–          קידום של העסק שלך- כלומר הגדלה של מספר הלקוחות, חשיפה לקהל רחב יותר, יצירת קשר יותר קרוב, אישי וקבוע עם הלקוחות.

–          רווחים ממכירת מוצרים נלווים

–          רווחים מפרסום (גוגל/מודעות)

–          רווחים משיתופי פעולה עם בעלי עסקים אחרים (עמלות) ומתכניות שיתופים.

כמובן שככל שתהיה יותר תנועה וירשמו יותר צפיות של עמודים באתר- כך צפויים להיות רווחים גדולים יותר. היום זה מאוד פשוט, כל מה שצריך לדעת הוא כמה עקרונות בסיסיים בקידום אורגאני וקצת קידום בפייסבוק.

אז איך עושים את זה?

הצד הטכני:

היום אפשר למעשה לבנות אתר לבד. כל מה שצריך זה כמה שעות של צפיה בסרטונים ולמידה עצמאית בסיסית.

צריך לקנות דומיין (השם של האתר והכתובת URL שלו), לקנות אחסון (שרת), לקנות או להוריד תבנית גרפית ותבנית ניהול לאתר וללמוד מעט איך לנהל את האתר מבחינה טכנית- איפה לרשום אותו, איך להעלות טקסטים, איך לנהל כותרות וכו’.

האמת זה נראה לי די פשוט. אני לעומת זאת, מעולם לא טרחתי ללמוד את זה (אולי פעם כשאהיה גדולה), אני מעדיפה לעבוד עם מתכנת, לשלם קצת כסף ולקבל את התוצאה שאני רוצה.

אני כן יודעת איך לנהל את האתר שלי, בשגרה. אני מעלה טקסטים בעצמי ועושה את רוב העבודה הבסיסית. וגם את זה לקח לי זמן ללמוד. לכן בניה מאפס או שינויים דרסטיים או כל דבר שהוא לא ‘שגרתי’ אני מבקשת מהמתכנת שלי.

לכם אני כמובן ממליצה כן ללמוד את זה :-).

טקסטים:

יש לי שני דברים עיקריים לומר על הטקסטים:

1. הם חייבים להיות באמת ברמה גבוהה. אין קיצורי דרך ואין פשרות בעניין הזה. יחד עם זאת- אם אתם לא בטוחים, תמיד אפשר להעזר באנשי מקצוע שיערכו או יעברו על הטקסטים שלכם לפני שאתם מפרסמים אותם.

2. ואחרי שאמרתי את זה, הטקסטים הם הבמה שלכם. אתם יכולים להתפרע, להיות הכי יצרתיים, הכי יוצאי דופן, הכי מרתקים, הכי אחרים, הכי רעננים. אפשר לעשות הכל. כמובן, רק שיהיה בטוב טעם :-). גוגל שומר מלמעלה..

קידום:

טוב קידום זו תורה שלמה ומקדם מקצועי, שמכסה לכם את כל החזיתות עולה הרבה כסף. יחד עם זאת, חשוב להתייעץ לפחות עם מקדם, לפני שמתחילים. זה יכול ממש לשנות את כל התמונה. אני ממליצה להשקיע בייעוץ של שעה, עוד לפני שקונים את הדומיין ולפני שעובדים על הטקסטים. זה מאוד חשוב. בנוסף, יש פלטפורמות פשוטות יותר דרכן ניתן לקדם את הבלוג בלי לשלם כסף, או בהשקעה אחת קטנה.

מעבר לזה, אני כן ממליצה להשקיע קצת זמן בלימוד עצמי- דרך יוטיוב או קריאת מאמרים רלוונטיים.

קידום דרך רשתות חברתיות הוא ה-קידום נכון לעכשיו, שעונה על כל הדרישות של בלוגר מתחיל. הוא (אפשרי) גם בחינם, הוא גם קל יחסית ללמידה והוא גם נותן חשיפה עצומה. למשל, אני יודעת היום, שבכל פעם שאני שמה קישור לאתר שלי בפייסבוק אני מינימום משלשת את מספר הכניסות היומיות.

בואו נדבר על כמה השקעה ידרוש כל העניין:

1. מבחינת הזמן– תלוי. אם אתם רוצים ללמוד הכל לבד, וגם לבנות הכל לבד- הייתי נותנת לזה חודש או חודשיים של למידה (בזמנכם הפנוי). אם בא לכם לעבוד עם מתכנת, שגם יבנה לכם את האתר, גם יעשה את כל הרישומים וההרשמות הנדרשות, וגם ילמד אתכם אחר כך את הניהול הבסיסי, כך שלא תצטרכו אותו יותר – אני מניחה שזה לא יקח לכם יותר מכמה שעות.

2. מבחינת השקעה כספית ראשונית

◊ רישום דומיין ואחסון יעלה (תלוי בחברות השונות) 500-1000 ש”ח לשנה. יש גם בפחות, אבל לקחתי את האמצע.

◊ בניית אתר ראשונית- תבנית (טמפלט) של אתר אפשר להוריד בחינם (לא מומלץ), אפשר לקנות כחבילה מוכנה (בדרך כלל עד 100$) ואפשר אפילו לתכנת במיוחד (בטח יעלה בסביבות 200$ אצל מתכנת הודי). הרבה חברות בארץ מציעות גם בניית אתר במחירים שנעים סביב 3000 ש”ח לבנייה ממש ממש בסיסית.

אבל מכיוון שמדובר בכל זאת בבלוג, ולא באיזה אתר נורא מסובך ומתוחכם, אני מציעה להיות ממוקדים על פשטות, ולא להשתגע.

◊ שעת ייעוץ אצל מקדם מקצועי- בטח איזה 50$-100$

◊ קורס קידום בסיסי ברשתות חברתיות- אני חושבת שזה יכול להשתלם, והמחיר בהחלט שווה את ההשקעה- כ-690 ש”ח לקורס אישי, אחד על אחד, המתייחס ספציפית לנתונים שלך, לעסק שלך, לאתר שלך.

כלומר כל ההשקעה הראשונית לא תגיע ליותר מ-3500 ש”ח.

 3מבחינת השקעה של זמן באופן שגרתי– זה תלוי כמה זמן לוקח לכם לכתוב פוסט, וכמה זמן תקדישו לקידום. לא חייבים להעלות פוסט כל יום, או לקדם אקטיבית כל יום, אם כי בהתחלה רצוי להקדיש לכך יותר, ולאט לאט אפשר להקדיש קצת פחות, וגם המיומנות שלכם כבר תביא לכך שהזמן הדרוש לכל דבר – יתקצר.

מתי יתחילו הרווחים?

זה עשוי לקחת זמן. קחו בערך 4-6 חודשים.

אוקי, אז כשקראתם את הכותרת חשבתם שזה רעיון שדוקא יכול להתאים לכם, אבל עכשיו אחרי שקראתם את כל מה שכרוך בזה זה נראה לכם מסובך מדי?

כן. גם לי קצת הסתובב הראש מהרשימה הזאת.

אבל בדיוק בשביל זה יש לכם אותי :-). בואו נעשה את זה ממש פשוט: הנה פוסט שמסביר בדיוק איך אתם יכולים לבד להקים לעצמכם את הבלוג שלכם. 

 

haleli