איך לחסוך בהוצאות, משפחות מטיילות

המזרח עם ילדים- מה היעד הזול ביותר

17/01/2020

או במילים אחרות, איפה אפשר לחיות ולטייל ברווחה, כמשפחה ולהוציא פחות מ-4500 שקל לחודש

האינטרנט מפוצץ בכותרות על היעדים הזולים ביותר. אבל כשנכנסים אליהם וקוראים, מבינים מהר מאוד שרובם המוחלט לא רלוונטיים למשפחות מטיילות.

הקרוב ביותר יהיה ‘היעד הזול ביותר לחופשה משפחתית’ וגם זה, הרי, לא רלוונטי ואפילו עוד פחות מתאים מיעדים לתרמילאים יחידים שכן יעדים לחופשות הם באופיים יקרים יותר.

כמשפחה מטיילת יש לנו סדרי עדיפויות אחרים. ושיקולים אחרים מכתיבים את הבחירות שלנו במקומות לינה, בחברות תעופה, במקומות לאכול בהם ועוד.

כמשפחה רוב החישובים שלנו יהיו שונים לגמרי מחישוב של טייל יחיד. יש מצב שחמישה כרטיסים לאוטובוס לילה, יעלו כמעט כמו מחיר לשכירת מכונית פרטית..או מחיר גבוה יותר לטיסה ישירה יהיה עבורנו משתלם יותר משתי טיסות במחיר נמוך, אם אנחנו לוקחים בחשבון את עלות המלון ללילה, עבור חמישה אנשים, שניקח באמצע בין שתי הטיסות. טייל בודד יכול להשתרע על ספה בשדה התעופה. כשמטיילים עם ילדים זה אחרת לגמרי. הילדים צריכים לישון.אבל גם אנחנו, כי בלי לישון לא נוכל לתפקד ביום למחרת. וכשאת אמא- חוסר תפקוד הוא מושג שלא קיים.

הרבה פעמים כשאני קוראת טיפים והמלצות לחיסכון בעלויות של טיול אני מרגישה מאוד מתוסכלת כי את רוב הטיפים שאני קוראת אני לא יכולה ליישם. הכל נראה אחרת כמשפחה..

מהצד השני, כשאני יוצאת מהעולם הוירטואלי אני שמה לב בשטח, שדוקא המשפחה שלי מצליחה לטייל הרבה יותר בזול מטיילים יחידים. וזה בגלל הנטיה הטבעית של הילדים ליצור קשרים וחברים בכל מקום. ועם כל אחד.

למשל, עכשיו בוייטנאם, יש את האישה עם העגלה של התירס. אנחנו בדקנו את כל העגלות ברחוב והתירס שלה הוא הכי טעים. אז בגלל שאני תמיד קונה רק אצלה, ואני קונה תמיד שלושה או ארבעה תירסים ובגלל שהילדות תמיד צוחקות איתה ובגלל שאני שולחת אליה כל טייל שאני פוגשת, אנחנו מקבלים את התירס בהנחה של 35%. וכך אני קונה שלושה תירסים באותו מחיר שטייל אחר קונה שניים. וזה קורה לנו כל הזמן ובכל מקום.

אז מה היעד הכי זול במזרח למשפחות מטיילות?

הלכתי ובדקתי קצת מה יש לגוגל להגיד בעניין. הקפדתי שיהיה אקטואלי מהשנתיים האחרונות. מעניין שהודו לא הופיעה בכל הרשימות. ומעניין שלא מצאתי כמעט אף התייחסות ליעדים זולים למשפחות. לא באתרים המהימנים, בכל מקרה.

כל שנשאר לי הוא לכתוב מהנסיון הפרטי שלי. ומכל המקומות שביקרנו בהם נפאל היתה הזולה ביותר. ללא כל עוררין.

נכון שהודו היתה התשובה שציפיתם לה?

אז זהו שבהודו יש אפשרויות זולות מאוד למי שמטייל ביחיד. אבל כשמטיילים בהודו עם ילדים, האוכל צריך להיות נורמאלי,המצעים צריכים להיראות נקיים, השירותים צריכים להיות קרובים.

ואז המחירים הם כבר לא כאלה נמוכים.

כששוהים או מטיילים בנפאל עם ילדים עדיין אפשר לחיות בגדול ולגמרי בזול. 4200 שקל לחודש יקחו אתכם רחוק מאוד. וזה סכום נמוך מכל סכום שיצא לי להוציא בהודו או בכל מקום אחר ששהינו בו במזרח.

הנה טבלה לדוגמא. עם שלושה יעדים שנחשבים זולים:

צרכי

המשפחה לדוגמא:

הודו

(ברופי הודי):

וייטנאם

(בדונג וייטנאמי):

נפאל

(ברופי נפאלי):

חדר זוגי בגסטהאוס נקי עם מים חמים

500

400,000

600

מנה של אוכל מסורתי מקומי

טאלי: 60

Pho: 35,000

דאל-בהאט: 180

בקבוק מים ליטר וחצי

20

10,000

20

שני חדרים, ארוחה משפחתית אחת ושלושה בקבוקי מים

1000+240+60=

1300

870,000

1980

סה”כ בשקלים:

*עיגלתי תמיד כלפי מעלה.

59

 128  

  55 
כמובן שישנם יעדים בהם קל ופשוט להוזיל עלויות, למשל, ע”י שכירת דירה. כשגרנו בגואה, למשל, שילמנו 20 אלף רופי (כ-900 שקל) לחודש על דירה ענקית ומצויידת. גם בפיליפינים שכרנו בית עם חוף פרטי וצמצמנו עלויות ואפילו בבנגקוק הצלחנו לחסוך לא מעט בזכות זה. לעומת זאת, כשביקרנו במיינמאר, אמנם הלינה עלתה לנו כ-30$-20$ ליום, אבל האוכל המקומי היה זול כל כך, כחצי דולר למנה, שזה לא היווה בעיה.
כך שלמעשה, קשה מאוד להצביע על יעד אחד שהוא זול יותר מהאחרים. בכל יעד היחס בין עלויות לינה, עלויות אוכל ועלויות תחבורה הוא שונה. לפעמים הלינה זולה והאוכל יקר, לפעמים זה הפוך. לכן אני ממליצה לכם להגיע ליעד, לראות על מה הולך הנתח הגדול של התקציב היומי שלכם, ופשוט למצוא דרך לצמצם אותו. אם הלינה יקרה- שכרו דירה, אם האוכל יקר- אכלו במסעדות מקומיות (או שכרו דירה :-)), אם התחבורה יקרה- קחו אובר וכו’.

הנה עוד מאמרים שיכולים לעזור:

יעדים זולים בהודו

איך לטייל בלי לשלם על לינה

קניתי כרטיס טיסה- עכשיו מה?

יעדים במזרח בחלוקה לפי עונות, תקציב, גילאי הילדים ועוד..

לטיפים נוספים הקשורים בהוזלת העלויות לכל טיול. וגם בדף הפייסבוק מתפרסמים טיפים בנושאים שונים מדי שבוע.

בנוסף אם אתם חושבים על טיול או חופשה במזרח ואתם מתלבטים או זקוקים למידע ועצות, אתם מוזמנים להתייעץ איתי באופן פרטי או להצטרף למפגש זום הקרוב.

haleli