מסלולים

הי, זאת גם החופשה שלי! איך להתכונן לחופשה בחו”ל עם ילדים ולמה זה חשוב

24/01/2020

האם יצא לכם לחזור מפעילות כייפית עם הילדים ולהרגיש כאילו עכשיו אתם באמת זקוקים לחופש? האם מצאת את עצמך אומרת “אני צריכה לנוח מהחופשה”?

הורים רבים מרגישים שלצאת עם הילדים לחופשה או לפעילות כלשהי מחוץ לבית זאת עבודה קשה ולעתים קרובות, למרות שבאמת היה כיף, חוזרים ממנה עייפים ומותשים, במקום לחזור רעננים ומלאי כוחות מחודשים.

זה לא חייב להיות ככה.

קבלו את 4 הבעיות הנפוצות ביותר, ומה אתם יכולים לעשות כדי להבטיח שהחופשה הבאה שלכם/ן תהיה באמת רגועה, מפנקת, ומלאת חוויות וצחוקים.

מי אני: שמי הללי סמדר. לפני תשע שנים יצאתי לטיול בעולם עם שלושה ילדים (4,8,11). ואנחנו ממשיכים עד היום. אני כותבת, מנהלת את הבלוג הזה וגם מייעצת למשפחות שיוצאות לטייל. 

1  .  24 שעות רצוף עם הילדים

בשגרת החיים היומיומית, רוב ההורים לא רגילים לבלות ימים שלמים עם הילדים. כשנוסעים לחו”ל זה מקבל רזולוציות גבוהות במיוחד, כי יש סוג של ואקום. אין סבתות, דודים, שכנים. למתבגרים אין את החברים שלהם בהזרקה לוריד, אין טלויזיה או חדר פרטי (בדרך כלל) שאפשר לברוח אליו.

איך אפשר להתכונן לואקום הזה ולמנוע חיכוכים או עומס יתר?

♥ הכל עניין של אימון. לפני הנסיעה, צרו לעצמכן מספר הזדמנויות שבהן אתם מבלים עם הילדים יותר זמן מהרגיל, במסגרת המשפחה בלבד. סופ”ש או פחות, כמה זמן שיש לכם. תראו איך אתם מתמודדים, ומה הבעיות שצצות. מצאו לבעיות האלה פתרון עוד לפני שאתם נוסעים עם הילדים לחופשה בחו”ל. השתדלו ליצור מספר הזדמנויות כאלה, ואתן תוכלו לשים לב שכמו בכל תרגול- בכל פעם יש שיפור :-).

♥ כשאתם מתכננים את המסלול, הכניסו לתכנון שעות שבהן כל אחד מבני הזוג מקבל זמן לעצמו. אם זה ללכת למוזיאון שהוא מתעניין בו, לצאת לריצה או אפילו לשוטטות מענגת ושקטה ברחובות העיר. לא משנה מה, העיקר שזה יהיה קבוע בלו”ז המתוכנן, ולא במדיניות של ‘כיבוי שריפות’. עצם המחשבה שאתם תקבלו קצת זמן שקט, ביום ובשעה ידועים מראש תאפשר לכם להיות רגועים יותר בכל שאר הזמן.

♥ לפני הנסיעה שבו יחד ודברו על הציפיות והחששות והרצונות של כל אחד. אין לתאר כמה הבדל זה עושה, בשטח. אם יש ילדים מתבגרים חשוב מאוד לדבר איתם בנפרד על נושאים שחשובים לכם, וגם לשמוע מהם מה חשוב להם. ואחרי כל אלה, שבו אתם, כזוג ותאמו עמדות ותפקידים. איך נוהגים עם הילדים כשהם מאבדים סבלנות באמצע המסעדה, תורו של מי לקחת את הפעוט לשרותים/להחליף חיתול, מי שומרת על איזה ילד כשמגיעים למרכזים סואנים, וכו’. חלקו את התפקידים בניכם מראש.

2. הילדים רוצים רק מסכים

קורה בגילאים מסויימים שהילדים לא מראים שום עניין בטיול. לא רוצים לטעום את מאכלי המקום (אלא אם אתם נוסעים למעצמת הפיצה והפאסטה..), לא מתעניינים בתרבות ובמוזיאונים ולא אכפת להם מהנוף. ואז אנחנו מרגישים שעשינו את כל המאמץ הזה, למענם, והם לא מעריכים אותו או לא ממש מבינים אותו. הם רוצים גלידה ומגלשות מים וזהו.

אז כדי למשוך מעט את הסקרנות שלהם בכל זאת, הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות:

♥ כמה שבועות לפני הנסיעה פתחו מתכונים (תבשילים וקינוחים) של מאכלים מהיעד אליו אתם נוסעים. תנו לילדים לבחור ונסו להכין יחד איתם בבית.

♥ חפשו סיפור ילדים שמתאר קצת את המקום. או סיפור מסע והרפתקאות. או סרט. כל דבר שיגרה את הדמיון שלהם ביחס למקום אליו אתם נוסעים או ביחס לטיולים וחוויות בעולמות אחרים.

♥ תכננו את המסלול שיכלול גם אתרים ופעילויות הקשורות לתחומי העניין של הילדים. ספרו להם על זה וצרו אצלם תחושת ציפיה.


כשאתם בונים את המסלול תכננו כך שאחרי שתגיעו, תוכלו להקדיש יום אחד למשחקים ברחובות העיר. “חפש את המטמון” ברחובות ונציה למשל (כל הורה לוקח ילד או שניים איתו. קבוצה אחת מטמינה, קבוצה שניה מחפשת) זו חוויה שהם לא ישכחו.


קראו גם כאן- איך להפוך את החיבה למסכים ליתרון גדול ומרגש בכל טיול משפחתי. 

וכאן- טיול עם מתבגרים.

וכאן- סדנא מיוחדת לכל המשפחה – איך לצלם ולהנציח את החופשה בצורה הטובה ביותר. 

♥ אם אפשרי- בחרו מראש יעד שהילדים כבר שמעו עליו. כך הם מיד יתחברו למקום. הכי קל זה לקחת ערים ויעדים שמופיעים בספרים, בסרטים או בסדרות טלויזיה. אני בעצמי נוהגת לעשות את זה כי זה פשוט נורא כיף. רק השנה הגעתי לסיציליה בזכות סצינה מהסרט “אושן 12”, וגם הסרט “אקווה מן”. קטמנדו (נפאל) מופיעה בסרט ‘ד”ר סטריינג’ (Marvel), פירנצה מופיעה בסצינה מופלאה מהסרט six undeground (לא הכי לילדים..:-)) ועוד ועוד. יש מצב שאמצא את עצמי הקיץ בסיביר רק בגלל סצינה אחת שראיתי ב”salt”.

∴ עוד על איך לתכנן את החופשה כך שתתאים לכל בני המשפחה תוכלו לקרא כאן. 


אל תפספסו גם כמובן את סדרת המיילים המופלאה שיצרתי עבורכם, “בואו נדבר על זה“, שעוסקת כולה בחופשות משפחתיות. הקליקו כאן לקבלת כל הפרטים ולהרשמה (חינם!).


3. זמן זוגי למרות הכל

העובדה שאתם עם הילדים כל היום לא אומרת בהכרח שלא תקבלו את זמן האיכות שלכם כזוג. הנה כמה המלצות חמות:

♥ אחד מהטיפים הכי גדולים שיש- מרוב התרגשות והכנות הרבה זוגות שוכחים. אבל אם אפשרי קחו לעצמכם זמן זוגי ממש לפני הנסיעה. ערב לפני או כמה ערבים לפני כן. ערב אחד של שניכם בלבד. קבעו את אותו דייט גם ליום או יומיים אחרי שאתם חוזרים.

♥ השתדלו להיות רומנטיים ואוהבים גם במהלך החופשה. תנו ידיים, הגישו פרח, הפתיעו עם עוגה טעימה, פנקו עם מסאג’ רגליים אחרי יום הליכה ארוך. תנו ספייס, הצחיקו וצחקו, ונהלו שיחות של סמול טוק קליל.

♥ כשאתם מזמינים מלון נסו להזמין חדר עם מרפסת (הורים לילדים קטנים) או חדר שנמצא בקומה ראשונה מעל הבריכה (ילדים גדולים יותר). כך תוכלו מדי פעם להתחמק לזמן פרטי ושקט. קחו אתכם ווקי טוקי, השאירו אותו עם הילדים בחדר ולכו לרחצה זוגית בבריכה.

אגב ווקי טוקי- אני תמיד ממליצה על זה למשפחות. מעבר לפרקטיות שלו, הוא מהווה משחק מהנה ומשעשע לכל המשפחה.

הנה רשימה שלמה של דברים שכדאי לכם לקחת וגם המלצה איך לארוז, האם לקחת עגלה או מנשא והאם כדאי מזוודה או מוצ’ילה.


∴ מילה לחד הוריים/גרושים שיוצאים לחופשה כהורה יחיד: אין מה להשוות, פשוט כי הכל נראה אחרת לגמרי כשאת/ה הורה יחיד. לכן חשוב שבעתיים שתכינו את עצמכם, ושתתרגלו את הדינמיקה המשפחתית היטב לפני שתצאו הרחק מהבית ומהבסיס הבטוח.


 4. שימו לב לכל הפרטים הקטנים והטכניים. הם עושים הבדל גדול.

מספיק שתקפידו לשמור על הדברים האלה, והחופשה שלכם כבר תיראה הרבה יותר טוב:

♥ ילדים רעבים זה מתכון למלחמת עולם משפחתית. גם הורים רעבים זה לא פיקניק. קחו אתכן קופסת אוכל מהבית, ושמרו בה תמיד מעט אוכל שאפשר לשלוף בעת צרה.

♥ קחו אתכם ערכת פלסטרים לטיפול בשלפוחיות ברגליים. כל הטיול יכול להפגע אם אחד מכם נעל לכמה שעות את הנעליים הלא נכונות.

♥ קחו מעט מהתקציב שהקצבתן לחופשה ושכרו מישהו שידאג לכך שהבית יהיה נקי ומסודר כשתחזרו אליו. כי אין כמו לחזור מחופשה ולהכנס לבית נקי. אין.

♥ לא סגרתם על ביטוח? הקליקו כאן והשאירו מספר טלפון לאוריה, סוכן הביטח שלי. עכשיו. עדיין לא מכירים אותו? הקליקו כאן כדי להבין למה כדאי לכם.

הכינו מראש תכנית לימי גשם בלתי צפויים או לימים חמים במיוחד.

⇐ כל הטיפים כאן לקוחים מתוך האיבוק השלם שלי “לטייל עם ילדים”– בו תמצאו את כל מה שצריך כדי שהחופשה שלכם תהיה מוצלחת. הוא עולה 10$, אתם מורידים אותו ישר לטלפון וחוסכים לעצמכם לפחות פגישה אחת אצל הפסיכולוג. תוכלו להציץ מה יש בו אם תקליקו כאן.

♥ לינקים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

איך אנחנו מתכוננים לנחיתה- טיפים לנחיתה קלה בכל יעד אליו אתם מגיעים

איך לחפש, למצוא ולהזמין מלון באינטרנט- בקלות ובפשטות.

8 דרכים פשוטות ללמוד על התרבות במקום שבו אתם מטיילים, בלי לפתוח אינטרנט 🙂

לטייל עם ילדים בעולם בלי לשלם על לינה. או לפחות..לשלם הרבה פחות..

קראו גם: איך הפחתתי את עלויות הביטוח שלי ב-40%! 

אם אהבתם את הטיפים שמופיעים כאן, הרשמו לרשימת התפוצה שלי:

*הפוסט כתוב בשילוב לשון רבים זכר או נקבה, ומוקדש באהבה לכל המשפחות באשר הן.

haleli