כמה עולה

כמה עולה: פיליפינים עם ילדים

24/02/2019

אם אתם מגיעים לפיליפינים, הדבר הראשון שכדאי לכם להתכונן אליו הוא שכולם שם יקראו לכם “מא’אם” (ma’am), או “סיר” (sir).

הפיליפינים זו שרשרת איים שנמצאים במרחק 15-20 שעות טיסה (בממוצע) מישראל, עם עצירה או שתיים באמצע. כלומר קצת יותר רחוק מבנגקוק. (שלוש וחצי שעות טיסה מבנגקוק למנילה, עיר הבירה של הפליפינים).

הזמן הכי טוב להגיע לחופשה בפיליפינים הוא מדצמבר עד מאי. חופשת חנוכה או חופשת פסח הן מושלמות, אבל גם החופש הגדול ולמעשה עד אוקטובר זה יכול להסתדר, בתנאי שתצאו למשך זמן ארוך יחסית (כשלושה שבועות או יותר).

⇐ בפיליפינים מכינים כל מיני מטעמים מתפוח אדמה סגול, שנקרא ube (אובה). אפילו גלידה! מים עולים שם 10-20 פזו (0.3$) לליטר וחצי, אוטובוס עולה 8 פזו (0.16$).

כמה עולה:

✈ טיסות:

טיסה מישראל למנילה עולה בין 500$ ל-630$ (כיוון אחד). בין 900$ ל-1100$ (הלוך חזור).

תוכלו לטוס דרך בנגקוק או הונג קונג, דרך אחת ממדינות אירופה, דרך מדינות ערב ובמיוחד עם הכוכבת החדשה – פליי דובאי.

⇐ אלכוהול: התושבים המקומיים בפיליפינים שותים יין קוקוס שהם מכינים בבית. כדאי לכם לטעום, רק קחו בחשבון שצריך להתרגל אליו לאט לאט אחרת הבטן שלכם תכאב. בירה מקומית עולה שם 30 פזו לחצי ליטר. (0.65$).

♣  בתי מלון:

לרשימת בתי המלון המומלצים ביעדים שונים בפיליפינים, הכוללים גם מחירים אנא הקליקו כאן.

♦ טיולים עצמאיים:

בגדול אני ממליצה להגיע לפיליפינים לתקופה של לפחות שלושה שבועות. אם אתם מגיעים לתקופה יותר ארוכה – תוכלו לתכנן לעצמכם את הטיול באופן עצמאי, בלי הרבה בעיה. אלו מבניכם שרוצים להגיע לחופשה קצרה יותר (נניח לשבועיים) אני ממליצה לתכנן היטב את המסלול הרצוי לכם, אבל לא להתפרש. הפיליפינים היא מדינה ענקית ומגוונת מאוד, מה שאומר שלוקח זמן לעבור ממקום למקום…:-).

משפחות הרוצות לתכנן את הטיול שלהם לפיליפינים באופן עצמאי יכולות לשוחח איתי בטלפון ולקבל הרבה המלצות, טיפים ומידע חשוב לתכנון נכון של הטיול. כל השאלות הקטנות וכל הפרטים הקטנים שלא תקראו באף מקום. עלות הייעוץ היא 120$.  שלחו לי מייל ונתאם.

בנוסף, הכנתי לכם המלצה למסלול גמיש למשפחות.

באופן כללי ניתן לומר שטיול (לכל המשפחה) בתקציב נמוך יעלה בסביבות 80$ ליום, טיול בתקציב בינוני יעלה כ-150$ ליום (מינימום) וטיול בתקציב גבוה יכול להגיע לכל סכום שתרצו :-). בפיליפינים יש מלונות פאר שווים מ-א-ו-ד, לצד בקתות במבוק פשוטות וזולות.

⇐ תרנגולים: בפיליפינים מקובל לנהל קרבות תרנגולים. כמעט בכל בית תוכלו לראות תרנגולות ותרנגולים. הם מטפלים בתרגולים שלהם היטב, ובכל המדינה ניתן למצוא חנויות שלמות שמוכרות אך ורק ציוד לטיפול בתרנגולים. אפשר למצוא שם אפילו שמפו מיוחד לנוצות מבריקות.

Adobe_Post_20181213_194922

♦ חבילות נופש וחבילות טיול מוכנות מראש:

אתרים וסוכנויות רבות מציעים חבילות טיול גם לבודדים וגם למשפחות הרוצות לנסוע לפיליפינים. החבילות כוללת תכנון למסלול יומי עם הדרכה, לינה ותחבורה. בדרך כלל אורך הטיול הוא בין 8 ימים ל-19 יום. העלויות נעות בין 75$ ל-150$ ליום לאדם (לא כולל טיסות מהארץ ובחזרה). והם תלויים בסוכנות ובתנאי התחבורה והלינה המוצעים.

♦ טיולים ליעדים ממוקדים:

אותם ניתן להזמין גם מהארץ וגם משפע הסוכנויות הפזורות בפיליפינים. מדובר בסיורי “איילנד הופינג” למיניהם, וכל מיני אטרקציות מיוחדות כמו טיול בקייק ים, סיור לטרסות האורז, המערות התת קרקעיות בפאלאוון ועוד. המחירים, גם הם משתנים ועומדים על סכומים של בין 15$ ליום לאדם (טיול קצר של שייט בסירה וביקור במספר תחנות) ועד 80$-100$ ליום לאדם (סיור לנקודות מרוחקות יותר או טרק מיוחד במינו).

♦ טיולים מאורגנים:

טיולים מאורגנים לפיליפינים יש בשפע. בכל אחד מהאתרים הרבים המציעים את האפשרות הזאת מציעים מסלול קצת שונה ומספר ימים שונה. העלות הממוצעת היא בין 270$ ל-300$ לאדם ליום. המבחר המוצע למשפחות, לעומת זאת, בתחום הטיולים המאורגנים הוא קטן ביותר.

⇐ לבעלי קיבה חזקה: יש להם מאכל מסורתי שנקרא “באלוט”, והוא למעשה ביצת ברווז מבושלת עם האפרוח בתוכה. תוכלו למצוא אותו כמעט בכל דוכן רחוב בערים או בכפרים. בדרך כלל צבע הביצה יהיה סגול/אדום, כדי להבדיל אותה משאר הביצים (הרגילות).

ההמלצות שלנו למקומות מעניינים בפיליפינים (והעלויות שלהם)- הקליקו כאן.

ביטוח נסיעות– הצעת מחיר של ביטוח נסיעות טוב, אמין ומקצועי תקבלו כאן .

⇐ הם קוראים לכל התיירים “אמריקאנו”, גם לאלה שאינם אמריקאים..ואם יש לכם בעיה עם ריח של ברביקיו אז אולי עדיף שלא תבואו. בכל מקום (כל מקום!) הם עושים ברביקיו..

פיליפינים – מידע וטיפים נוספים

ויזה לפיליפינים: 

אזרחים ישראלים מקבלים כחודשיים (59 יום) ויזה חינמית בכניסה לפיליפינים,  אבל אפשר להאריך אותה בעוד חודש ב570₪ לאדם (יש הנחה קטנה לילדים עד גיל 14), או בחודשיים במחיר של כ-660₪. אחרי חודשיים הארכה,  כל חודשיים נוספים עולים כ-250₪. לכן אני ממליצה לשהות עד חודשיים או לצאת אחרי חודשיים למדינה קרובה (סינגפור/הונג קונג/יפן) ולחזור אחרי כמה ימים- ואז שוב תקבלו ויזה חינם לחודשיים.

מטבע ושער המרה: 

בפיליפינים משתמשים בפסו,  שקל אחד שווה 12 פסו,  ודולר אחד שווה 45 פסו.

איך להגיע לפיליפינים:

יש מספר דרכים להגיע:

מישראל לפיליפינים – כדאי לטוס לבנגקוק/הונג קונג ומשם למנילה.

מהודו לפיליפינים – מומלץ דרך בנגקוק או דרך סינגפור או ישיר מדלהי.

משאר המקומות עדיף להגיע לדלהי,  בנגקוק, סינגפור או הונג קונג ולהגיע משם. 

♦ אגב, תוכלו למצוא גם טיסות הנוחתות ישירות בסאבו, ולא עוברות במנילה.

עונות מומלצות

העונה הטובה ביותר היא מנובמבר עד פברואר, וממרץ עד מאי,  כשיורד הכי פחות גשם וחם. בשאר השנה יורד יותר גשם אבל עדיין חם,  וברגע שהגשם מפסיק חוזרת השמש. במזרח הפיליפינים יורד גשם כמעט כל השנה,  אבל כשלא יורד מזג האוויר שמשי.

תחבורה פנימית: 

בפיליפינים יש כמה חברות תעופה, ובעיקר מומלצת סבו פסיפיק (cebu pasific), חברה בינלאומית שמציעה גם טיסות מקומיות במחירים סבירים.

הרבה מהמעברים בין אי לאי מתבצעים באמצעות מעבורות וישנן כמה חברות:  oceanjet, oceanfast, 2Go

← הזמנת כרטיסים למעבורות- לא מומלץ להזמין דרך האינטרנט. זה תהליך מייגע ודורש גם הצגת כל מיני צילומי דרכון כשבאים לאסוף בקופות. עדיף להגיע למשרדי הכרטיסים ולקנות ישירות. בדרך זו גם תוכלו לשריין לכם מקומות טובים ולוודא שכל בני המשפחה אכן חולקים תא שינה אחד (אל תשכחו לוודא את זה חזור וודא.. ).

גם התחבורה הציבורית בפיליפינים מצויינת וזולה,  ותמיד כשמגיעים לאי אפשר לקחת אוטובוס לכל מקום.

בפיליפינים אפשר למצוא אוטובוסים, מיני ואנים ממוזגים, טוקטוק (נקרא: טריי-סייקל), מוניות אופנוע וגם ג’יפני- סוג של ג’יפ-אוטובוס בעלות נסיעה נמוכה ביותר (והחוויה בחינם :-)).

⇐ בתחנות אוטובוס וגם בתוך המעבורות הם מוכרים בננות מטוגנות בסוכר על מקל.

פיליפינים – מידע מועיל: 

1 . הדבר הכי חשוב לדעת על הפיליפינים זה שבניגוד לדעה הרווחת,  לא צריך לטוס מאי לאי. הרבה יותר זול לשוט ולנסוע באוטובוסים, וגם אם לוקח יותר זמן,  אין כמו להרגיש את רוח הים ולראות דולפינים מקפצים בין הגלים כששטים בפיליפינים. 

2 . מה שעוד חשוב לדעת זה שהפיליפינים אוהבים את החזיר ואת פירות הים שלהם, ולשומרי כשרות עשוי להיות קשה. בית חב”ד אפשר למצוא גם במנילה וגם בסאבו, שני המרכזים הגדולים של הפיליפינים.

3 . כסף- בפיליפינים יש כספומטים אבל הפריסה שלהם היא נמוכה. בערים הגדולות אפשר למצוא די בקלות, אבל בכפרים לא תמיד יהיו כספומטים זמינים. וכשכבר מוצאים כספומטים (גם בערים הגדולות)- יש תור ארוך מאוד לפעמים. מבחינת עמלות כדאי לכם להעדיף את הבנקים הזרים (citibank, metrobank, HSBC ) כיוון שאלה לא גובים עמלה על המשיכה ולרוב סכום המשיכה האפשרי יהיה גדול יותר.

סוכנויות להחלפת כספים נמצאות בפריסה גדולה מאוד.

4 . אינטרנט וסים קארד- בפיליפינים יש כמה חברות סלולאר שמספקות גם אינטרנט. אנחנו ממליצים על גלוב (עדיף) או סמארט. סים קארד בלי שיחות עולה 40 פסו.

⇐ בגלל שכל כך חם בפיליפינים לפעמים, אפשר לקנות שם מים מינראליים בשקית, ממכונות. כדאי לכם לנסות, במיוחד עם הילדים.

♥ וטיפ אחרון: כדאי מאוד להגיע לפיליפינים עם מצלמה נגד מים :-).

 

haleli