מסלולים

מסלול מפורט לטיול מופלא בתאילנד, כולל עלויות.

29/07/2023

לפני שנתחיל: המסלול אולי בנוי ל- 30 יום אבל אתם כמובן יכולים לסדר אותו כמו שמתאים לכם. לוותר על יעדים מסויימים, למשוך עוד כמה ימים ביעדים אחרים, ולהתאים את המסלול להעדפות האישיות ולמסגרת הזמן הרצויה לכם.

והנה פרט חשוב שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מתחילים לתכנן את המסלול:

?איך מתניידים בתאילנד

ישנן כמה דרכים מועדפות להתנייד ברחבי תאילנד:

♦ טיסות מקומיות

♦ אוטובוסים בינעירוניים ולמרחקים ארוכים –  אוטובוסים ברמה גבוהה המתמחים בנסיעות לילה או בנסיעות ארוכות – בהם אתם מקבלים מושבים נוחים ורחבים (לפעמים אפילו עם מסאג’), מזגן, ארוחה, שתיה, שקע הטענה אישי (USB) ולפעמים גם מסכים.

♦ רכבות

♦ מוניות ונסיעות פרטיות

⇐ האתר הכי מומלץ לחיפוש ולהזמנת כרטיסים עבור כל אמצעי תחבורה שתרצו (כולל השוואה בין אמצעי תחבורה שונים לאותו יעד) הוא 12GO. הציצו בלינק אם אתם רוצים ללמוד גם על עלויות, מרחקים וכמה זמן לוקח להגיע בין יעד ליעד..

אם עדיין לא התוודעתם לנושא מזג האויר בתאילנד קפצו לכאן.

:המסלול בקצרה ועוד כמה נושאים שתקבלו במאמר הזה

יום 1-4 בנגקוק

איך מתניידים בבנגקוק

איפה ישנים בבנגקוק

עובדות מעניינות על בנגקוק

מקומות מעניינים ופעילויות חווייתיות בבנגקוק

בנגקוק עם ילדים

תקציב ועלויות ליום למשפחה בבנגקוק

יום 5-7 הפארק הלאומי קאו יאי

איפה לישון בקאו יאי

עלויות טיול בשמורת הטבע קאו יאי

יום 8 – מעבר לצפון

יום 9-12: פאי

עובדות מעניינות על פאי

איפה לישון בפאי

פאי עם ילדים

עלויות טיול משוערות ליום למשפחה בפאי

עוד קצת צפון: צ’יאנג ראי

איפה לישון בצ’יאנג ראי

עלויות טיול למשפחה ליום בצ’יאנג ראי

יום 13-18: קראבי / פוקט + איי טראנג

מה לעשות באיי טראנג

איפה לישון באיי טראנג

עלויות יומיות של טיול משפחתי באיי טראנג

יום 18-21: הפארק הלאומי קאו סוק

איפה לישון בקאו סוק

קאו סוק- עובדות מעניינות

קאו סוק – עלויות טיול ליום למשפחה

יום 22-28: אופציית החופים

חופים מפנקים – איפה לישון

יום 22-27: טבע וחוויות

קנצ’נבורי – עובדות  עניינות

סאנגקלאבורי – עובדות מעניינות

קנצ’נבורי וסאנגקלאבורי – עלויות טיול יומיות למשפחה

יום 28-30: שופינג ופינוקים בבנגקוק לסיום

מהן העלויות של טיול עם ילדים בתאילנד

רעיונות לתיבול המסלול

תאילנד עם ילדים – מסלול טיול לעונה הגשומה

תאילנד עם ילדים – עוד כמה פנינים נסתרות 

לינקים שימושיים

🌴

מתחילים כמובן בבנגקוק (אל תשכחו לנוח שניה ולהתאקלם לג'ט לאג) משם קופצים לשמורת טבע אחת, ממשיכים צפונה, עוברים לחופים, עוד קצת טבע וחוזרים לבנגקוק

?מוכנים

יום 1-4: בנגקוק

חקרו את העיר התוססת, בקרו בנקודות ציון אייקוניות כמו הארמון הגדול ו-וואט ארון. טבלו את עצמכם בשווקי הרחוב ההומים ונסו אוכל רחוב טעים.

צאו לשיט בסירה לאורך נהר צ’או פראיה ולעומק מערכת התעלות של העיר והשווקים הצפים.

קפצו על הרכבת העילית וגם נסו נסיעה אחת לפחות במונית אופנוע (הורידו מראש את אפליקציית “גראב”).

?איך מתניידים בבנגקוק

♦ הכי טוב – הרכבת הקלה (ה – Skytrain)  

♦ מוניות רגילות ומוניות אופנוע – הדרך הקלה ביותר להזמין היא באמצעות אפליקציית “גראב”. אבל קחו בחשבון שלפעמים יש הרבה עומס ותצטרכו להיאזר בסבלנות..

♦ טוקטוקים וריקשות – או באמצעות “גראב” (כן כן) או ישירות ברחוב.

♦ הרכבת התחתית – פחות נוח, אבל יכול להיות נגיש ממקומות מסויימים בעיר. ובהחלט יכול להיות חוויה..

?איפה ישנים בבנגקוק

מכיוון שתהיו גם אחרי טיסה ארוכה וגם תצטרכו להתמודד עם ג’ט לאג, אני מציעה להתחיל בנוחות מירבית.

לכן הזמינו חדרים ללילות הראשונים במלון המופלא הזה 

בעלי תקציב מוגבל יכולים להתמקם בנוחות כאן.

וגם במאמר הזה תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש לכם על מנת להזמין מקומות לינה שמתאימים לכם בדיוק – מידע על שכונות ורחובות, קרבה לתחבורה ציבורית ולאטרקציות תיירותיות, מחירים ורמת שירותים. 

כמה עובדות מעניינות על בנגקוק

♦ בבנגקוק נמצא ואט פרה קאו, בו שוכן בודהה האמרלד הנערץ, האייקון הדתי הקדוש ביותר בתאילנד.

♦ העיר ידועה בסצנת אוכל הרחוב התוססת שלה, המציעה מגוון של תענוגות קולינריים טעימים ובמחיר סביר. נסו את מתחם ה-W וכמובן כמה משווקי הרחוב הפזורים בכל פינה בעיר..

♦ שוק סוף השבוע של Chatuchak בבנגקוק הוא אחד השווקים הגדולים בעולם, עם למעלה מ-15,000 דוכנים שמוכרים מגוון רחב של סחורות.

♦ לעיר רשת ענפה של תעלות, המזכה אותה בכינוי “ונציה של המזרח”.

 

מקומות מעניינים לבקר בהם ופעילויות חווייתיות בבנגקוק

♦ השתתפו בשיעור אגרוף תאילנדי או לכו לצפות במשחק מקצועי. 

למשל: חדר כושר Attachai Muay Thai: ממוקם באזור Sukhumvit, חדר כושר זה מציע אימונים לכל הרמות, ממתחילים ועד ללוחמים מתקדמים.

אצטדיון אגרוף לומפיני: אצטדיון האגרוף של לומפיני, אחד מהאצטדיונים היוקרתיים ביותר של מואי תאי בתאילנד, מארח משחקי מואי תאי קבועים בהשתתפות לוחמים מהשורה הראשונה. תוכלו לצפות בהתמודדויות מקצועיות ולחזות בקרב של אגרוף תאילנדי מקצועי.

♦ בקרו בצ’יינה טאון של בנגקוק  – טלאד נוי Talad Noi: ממוקמת בצ’יינה טאון של בנגקוק, Talad Noi היא שכונה היסטורית שעדיין שומרת על קסמה מהעולם הישן. כדאי לשוטט בסמטאות הצרות המעוטרות באמנות רחוב צבעונית ובתי חנויות מסורתיים.

♦ גלו פנינים נסתרות כמו Saphan Pla, שוק דגים מקומי, וחלל האמנות הקהילתי של Talad Noi, המציג יצירות של אמנים מקומיים.

♦ בקרו בבית ג’ים תומפסון, מוזיאון המציג אדריכלות ואומנות תאילנדית מסורתית.

Bang Krachao: מכונה לעתים קרובות “הריאה הירוקה” של בנגקוק, באנג קראצ’או היא נווה מדבר עירוני הממוקם ממש מעבר לנהר צ’או פראיה. שכרו אופניים ורכבו דרך השבילים המוגבהים והמסלולים הציוריים שלה – זאת דרך נהדרת לחוות את הצמחייה השופעת של האזור.

♦ בקרו בפארק ובגן הבוטני של Sri Nakhon Khuean Khan, ביתם של מגוון מיני צמחים, אגם יפהפה ושוק צף.

המוזיאון לתרבות הפרחים: חבוי בבית תאילנדי מסורתי, המוזיאון לתרבות הפרחים מציג את האומנותיות והמשמעות התרבותית של פרחים בחברה התאילנדית. תוכלו לצפות בתערוכות המוזיאון וללמוד על סידורי הפרחים והטכניקות השונות. כמו כן ניתן להשתתף בסדנאות והדגמות כדי לקבל תובנות על סידורי פרחים תאילנדים והסמליות שלהם.

♦ באן סילאפין Baan Silapin (בית האמן): באן סילאפין הוא בית עץ מסורתי המשמש כחלל אמנות ומרכז תרבות. תוכלו להינות ממופעי בובות תאילנדיים מסורתיים (Hun Lakhon Lek) בביצוע של אמנים מקומיים. סיירו בגלריה לאמנות, רכשו עבודות יד ייחודיות והירגעו בגן השליו שלצד הנהר.

הר הזהב (Wat Saket): הר הזהב לעתים קרובות זוכה לפחות תשומת לב מצד המבקרים בבנגקוק, בהשוואה למקדשים פופולריים אחרים בבנגקוק. טפסו במדרגות המתפתלות כדי להגיע לראש המקדש וליהנות מנופים פנורמיים של העיר. כדאי לבקר במהלך הערב כדי לחזות בשקיעה היפה ובזוהר הזהוב של המקדש. 

♦ צאו לטיול יום לעיר העתיקה Ayutthaya:

◊ צאו לטיול יום לאיוטאיה, הבירה העתיקה של תאילנד, וחקרו את ההריסות והמקדשים ההיסטוריים. בקרו ב-Wat Chaiwatthanaram, מקדש בודהיסטי מפואר.

◊ צאו לסיור בסירה מסורתית של איוטאיה לאורך נהר צ’או פראיה.

בנגקוק בעונה הגשומה – נצלו את ההזדמנות ובקרו במוזיאונים השונים בבנגקוק, כמו המוזיאון הלאומי ומוזיאון סיאם, כדי ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של תאילנד.

:מגיעים לבנגקוק עם ילדים? הנה כמה

בנגקוק מציעה מגוון רחב של פעילויות לילדים מעבר לאטרקציות הידועות. הנה 4-5 פעילויות פחות מוכרות לילדים בבנגקוק, כולל שתי מסעדות מיוחדות וחנות מדהימה אחת:

Kidzania בנגקוק: Kidzania הוא פארק שעשועים חינוכי אינטראקטיבי הממוקם בקניון סיאם פרגון. הוא מספק חוויה ייחודית לילדים, ומאפשר להם לשחק תפקידים במקצועות מבוגרים שונים, כגון רופאים, כבאים, טייסים ועוד. הם מרוויחים Kidzos (המטבע של Kidzania) ולומדים על עבודת צוות ואחריות תוך כדי כיף.

Museum of Siam Discovery הוא מוזיאון אינטראקטיבי הממוקם ליד תחנת ה-MRT Sanam Chai. הוא מציע דרך מהנה ומרתקת לילדים ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של תאילנד באמצעות תערוכות אינטראקטיביות, מצגות מולטימדיה ופעילויות מעשית. זה גם חינוכי וגם משעשע לילדים וגם להורים.

Flow House Bangkok: ממוקם בקניון A-Square Community Mall, זהו מקום מצוין לילדים שאוהבים להתנסות בגלישה או גלישת גוף. המקום יוצר גלים מלאכותיים, מה שהופך אותו לחוויה בטוחה ומרגשת לילדים ללמוד וליהנות מספורט ימי.

דינוזאור פלאנט: פארק זה בנושא דינוזאורים ממוקם בלב סוקומוויט ומציע הרפתקה פרהיסטורית לילדים. הוא כולל העתקים של דינוזאורים בגודל טבעי, טיולים מרתקים ותערוכות אינטראקטיביות שבהן ילדים יכולים ללמוד על עולם הדינוזאורים.

מסעדות מיוחדות לילדים בבנגקוק:

למשפחות חופשיות עם בני נוער: כרובים וקונדומים: מסעדה ייחודית וידידותית למשפחות, הממוקמת ב-Sukhumvit Soi 12, מציעה מטבח תאילנדי טעים באווירה.. מעניינת :-). הנושא של המסעדה מקדם סקס בטוח ותכנון משפחה, עם עיצוב מוזר עשוי קונדומים. זוהי חוויה מהנה ומלמדת לבני הנוער שלכם, שללא ספק יחזרו לספר לחבר’ה..

Little Zoo Café: בית הקפה המקסים הזה, הממוקם במספר מקומות ברחבי בנגקוק, הוא מקלט לאוהבי בעלי חיים. הוא מאפשר לילדים ליצור אינטראקציה עם מגוון חיות חמודות, כולל סוריקטות, דביבונים וינשופים. בית הקפה מגיש גם אוכל ומשקאות.

חנות מיוחדת:

Baan Celadon: ממוקם באזור Chatuchak, Baan Celadon היא חנות מסורתית לקרמיקה וכלי חרס. למרות שהיא אולי לא מותאמת במיוחד לילדים, החנות מציעה חוויה ייחודית מכיוון שילדים יכולים לחזות באומנים מיומנים שיוצרים יצירות קרמיקה יפות. הילדים יכולים גם לנסות את כוחם בייצור כלי חרס, מה שיכול להיות עבורם פעילות מרתקת ויצירתית.

 תקציב ועלויות ליום למשפחה בבנגקוק

התקציב לטיול משפחתי לבנגקוק יכול להשתנות מאוד בהתאם לגורמים שונים, כמו מספר בני המשפחה, העדפות הלינה, אפשרויות האוכל והפעילויות שאתם מתכננים לעשות. בנגקוק מציעה אפשרויות לכל כיס, מאוכל רחוב במחיר מצחיק ותחבורה ציבורית, ועד מלונות מפוארים ומסעדות יוקרה מדהימות.

עם זאת, להלן הערכה גסה של התקציב היומי למשפחה בת ארבע נפשות (שני מבוגרים ושני ילדים) בבחירה באפשרויות בינוניות:

לינה: מלונות בינוניים או בתי הארחה ידידותיים למשפחות יכולים לעלות בסביבות 80 עד 150 דולר ללילה, תלוי במיקום ובמתקנים.

אוכל: לארוחות, כדאי להקציב בסביבות $15 עד $25 לאדם ליום, תלוי אם אתם אוכלים במסעדות מקומיות, דוכני אוכל רחוב או מסעדות מערביות.

פעילויות: דמי הכניסה למוזיאונים, אטרקציות ופעילויות יכולים להשתנות, אבל תקציב של בין 20 ל-$30 לאדם ליום אמור להיות סביר. אטרקציות מסוימות עשויות להציע חבילות משפחתיות או הנחות לילדים.

תחבורה: בבנגקוק יש מערכת תחבורה ציבורית יעילה ובמחיר סביר, כולל רכבת העילית BTS, רכבת תחתית MRT ואוטובוסים. גם המוניות לא יקרות למרות שעם הפקקים שבעיר זה יכול לקחת הרבה זמן.. תקציב הגיוני יהיה בסביבות $5 עד $10 לאדם עבור עלויות תחבורה יומיות.

לסיכום: תקציב יומי משוער למשפחה

לינה: $80 – $150

אוכל: 60$-100$

פעילויות: $80 – $120

תחבורה: $20 – $40

סה”כ: $240 – $410 ליום.

יום 5-7: הפארק הלאומי קאו יאי

איך מגיעים מבנגקוק: קחו אוטובוס או שכרו רכב פרטי לנסיעה (כ-3 שעות מבנגקוק).

סעו לפארק הלאומי קאו יאי, הידוע במגוון הביולוגי העשיר ובנופיו המדהימים.

♦ תיהנו ממסלולי הליכה, תצפית על חיות בר, ובקרו במפל האאו נארוק הציורי.

♦ הפארק הלאומי קאו יאי הוא אחד מיערות המונסון הגדולים ביותר ביבשת דרום מזרח אסיה ואתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

?איפה לישון בקאו יאי

הזמינו מראש חדרים ב –  Lala Mukha Tented Resort Kha Yai

עלויות טיול בשמורת הטבע קאו יאי

עלויות הטיול ליום אחד כמובן יכולות להיות שונות בין משפחה למשפחה. אבל בממוצע אלה הן העלויות:

לינה: 100-300 דולר

אוכל: 60-120 דולר

תחבורה: 30-100 דולר

פעילויות: 40-100 דולר

על פי זה, העלות הכוללת ליום בקאו יאי למשפחה עשויה להיות בסביבות $230-$620.

יום 8 - מעבר לצפון

1 – חזרו לבנגקוק במונית לקראת הצהריים, בלו לילה בבנגקוק וקחו בבוקר טיסה מבנגקוק לצ’אנג מאי.

2 – אופציה נוספת: חזרו לבנגקוק וקחו אוטובוס לילה לצ’יאנג מאי. תגיעו בבוקר בנינוחות.

ואז קחו מיניואן (יוצא מתחנת האוטובוס המרכזית, אפשר להזמין מראש ואפשר גם לא) בנסיעה בין נופים מרהיבים לפאי (בערך 3-4 שעות).

*הנסיעה כרוכה בפיתולים רבים לכן לרגישים בניכם מומלץ להצטייד במשהו נגד בחילות.

יום 9-12: פאי

בקרו בעיירה הנינוחה פאי, השוכנת בהרי צפון תאילנד.

♦ חקרו את האזור הכפרי היפה, בקרו במעיינות חמים וקחו חלק בפעילויות בחיק הטבע כמו רפטינג וטרקים.

♦ אין לכם כוח? פשוט העבירו יום שלם בטבילה מרגיעה: Sai Ngam Hot Spring

♦ פאי ידועה במעיינות החמים שלה, בשקיעות המדהימות ובשוק הלילה התוסס שלה.

♦ אל תפספסו את שוק הלילה המתקיים בכל לילה ברחובות הראשיים של העיירה. קסום ומלא כל טוב 😊. צאו בערב לאחד מהבארים בהם מתקיימות הופעות חיות וג’ם סשנים. אין שום בעיה להביא גם את הילדים…

:הנה כמה עובדות מעניינות על פאי

♦ פאי ממוקמת בהרי צפון תאילנד וידועה בנופים המרהיבים שלה, כולל גבעות ירוקות, מפלים ומעיינות חמים.

♦ קניון פאי מציע נופים מדהימים של האזור הכפרי שמסביב, במיוחד בזמן הזריחה והשקיעה.

♦ בעיירה יש סצנת אומנויות ומוזיקה תוססת, עם מספר רב של בתי קפה, גלריות ומקומות למוזיקה חיה וג’אם סשנס.

♦ פאי היא ביתם של כמה כפרי מיעוטים אתניים, כמו שבטי ליסו וקארן, המציעים הצצה למנהגים ולאורח חייהם המסורתיים. נסו מעט מהמטבח הבורמזי האוטנטי המוצע בשוק הלילה (למשל הסלט הבורמזי) וגם בכמה מהמסעדות המקומיות.

?איפה לישון בפאי

הזמינו מראש חדרים ב – RimPai Cottage

:נוסעים עם הילדים לפאי? הנה כמה

בקרו בקניון פאי. זהו פלא טבע יפהפה עם צוקים נישאים ונופים מדהימים. הילדים יאהבו לחקור את המערות והמפלים של הקניון.

צאו לטייל בפארק הלאומי. פארק זה הוא ביתם של מגוון מסלולי הליכה, החל מקלים ועד מאתגרים. הילדים יהנו לחקור את היערות והמפלים השופעים של הפארק.

אכלו ארוחת צהריים ב-Pai Cookhouse. מסעדה זו ידועה באוכל התאילנדי הטעים שלה, וזה מקום נהדר לנסות כמה מהמנות המקומיות. הילדים יאהבו את הפאד תאי והמנגו סטיקי רייס

קחו שיעור בישול משפחתי. זוהי דרך מצוינתבה הילדים יוכלו ללמוד על המטבח התאילנדי ולנסות את כוחם בבישול. יש מגוון של שיעורי בישול זמינים בפאי, כך שתוכלו למצוא אחד שמותאם לתחומי העניין של הילדים שלכם.

הקדישו זמן לעיסוי רגליים משפחתי.. 🙂 או פשוט לכו כל המשפחה לשעת עיסוי.

צאו לסיבוב ערב בשוק הבגדים והאמנויות המקומי. תמצאו שם מגוון יצירתי החל מטי שירטים מצויירים ביד ועד לונגים פשוטים בדוגמאות מרהיבות.

משפחות עם ילדים גדולים – הכנסו למבחר הבארים המציעים טעימות והתנסות בזני קנאביס שונים, ולמדו על ההבדלים, השוני והמוצרים השונים שניתן לרקוח מהצמח. אגב, מציעים ממנו גם משקאות מעניינים…

פאי - עלויות טיול משוערות ליום למשפחה

להלן פירוט גס של ההוצאות היומיות עבור Pai:

לינה: בפאי תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לינה, החל מבתי הארחה בתקציב נמוך ועד לאתרי נופש בוטיק. עלות הלינה ללילה למשפחה בת ארבע נפשות יכולה להיות בסביבות $40-$150 עבור אפשרויות תקציב עד טווח בינוני ועשויה להגיע עד $200-$300 או יותר עבור אתרי נופש יוקרתיים.

אוכל: פאי מציעה מגוון אפשרויות לסעודה, כולל מסעדות מקומיות, בתי קפה ומסעדות מערביות יוקרתיות. ארוחות במקומות מקומיים היא חוויה מופלאה, עם מחירים סביב $5-$15 לאדם. אוכל במסעדות יוקרתיות יותר עשוי לעלות יותר. אבל מי רוצה המבורגר כשיש פטאי?

תחבורה: התניידות בפאי יכולה להתבצע על ידי השכרת קטנוע או אופניים, לקיחת סונגטהיו מקומיים (מוניות משותפות), או שכירת רכב פרטי. 

◊ עלות השכרת קטנוע בפאי נעה בין 150 ל-200 באט (4.50 עד 6 דולר) ליום. המחיר עשוי להשתנות בהתאם לגודל הקטנוע, לחברת ההשכרה ולזמן השנה. לדוגמה, המחירים נוטים להיות גבוהים יותר בעונת השיא (נובמבר עד פברואר).

שימו לב: המהירות המותרת בפאי עומדת על 40 קמ”ש.

פעילויות: בפאי יש מספר אטרקציות ופעילויות כמו מעיינות חמים, מפלים ונקודות תצפית. העלויות עבור פעילויות אלו עשויות להשתנות, אך תקצוב סביב 10-30 דולר לאדם עבור דמי כניסה והוצאות אחרות אמור להספיק לרוב האטרקציות.

בהתבסס על הערכות אלה, העלות הכוללת של יום טיול למשפחה בת ארבע נפשות בפאי עשויה להיות בערך:

לינה: 40-300 דולר

אוכל: 40-120 דולר

תחבורה: 10-50 דולר

פעילויות: $40-$120

לכן, העלות הכוללת ליום בפאי למשפחה עשויה להיות כ-$130-$590, ותלויה בבחירות ובהעדפות שלכם.

רוצים עוד צפון? קחו אוטובוס מפאי לצ'יאנג ראי

האריכו מעט את השהות בצפון ולכו לבקר בצ’אנג ראי, ביתו של המקדש הלבן האייקוני (Wat Rong Khun) ומשולש הזהב. חקרו מקדשים ייחודיים, בקרו בשווקים מקומיים וצא לשייט לאורך נהר המקונג כדי לראות את הגבול של תאילנד, לאוס ומיאנמר.

♦ המקדש הלבן של צ’יאנג ראי הוא יצירת מופת עכשווית הידועה בעיצוב המורכב והפרשנות האמנותית הייחודית שלה.

בעונת המונסון:

♦ גלו את תערוכות האמנות הייחודיות במוזיאון Oub Kham, המציגות את יצירותיהם של אמנים מקומיים ובינלאומיים.

♦ בקרו במוזיאון באאנדם (הבית השחור), שבו אוסף של מיצבים אמנותיים מסקרנים וארכיטקטורה תאילנדית מסורתית.

איפה לישון בציאנג ראי

הזמינו מקומות לינה ב- Saikaew Resort

או ב – Homestay Chiangrai אם אתם מטיילים בתקציב מוגבל.

צ'יאנג ראי - עלויות טיול למשפחה ליום

להלן פירוט משוער של הוצאות יומיות עבור צ’אנג ראי:

לינה: צ’יאנג ראי מציעה מגוון אפשרויות לינה, החל מבתי הארחה בתקציב נמוך ועד למלונות יוקרה ואתרי נופש. עלות הלינה ללילה עבור משפחה יכולה להיות בסביבות $40-$150 עבור אפשרויות תקציב עד טווח בינוני ועשויה להגיע עד $150-$300 או יותר עבור מפעלים ברמה גבוהה יותר.

אוכל: בצ’אנג ראי יש אפשרויות רבות לסעודה, כולל מסעדות מקומיות, דוכני אוכל רחוב ומסעדות מערביות. עלות הארוחות יכולה להיות משתלמת, כאשר המחירים נעים בין $5-$15 לאדם במקומות מקומיים. למסעדות יוקרה יותר עשויות להיות מחירים גבוהים יותר.

תחבורה: בתוך העיר,ניתן להשתמש באפשרויות תחבורה מקומיות כמו טוק-טוקים או songthaews. לאטרקציות מחוץ לעיר, ייתכן שתצטרכו לשכור מונית או להצטרף לסיור. 

פעילויות: בצ’אנג ראי יש אטרקציות שונות כמו המקדש הלבן (Wat Rong Khun), המקדש הכחול (Wat Rong Suea Ten), והבית השחור (מוזיאון ה-Baan Dam). לחלק מהאטרקציות יש דמי כניסה, בעוד שאחרות הן בחינם לביקור. תקציב של כ-$10-$30 לאדם לפעילויות אמור להספיק לרוב המקומות.

בהתבסס על הערכות גסות אלה, העלות הכוללת של יום טיול למשפחה בצ’אנג ראי עשויה להיות בערך:

לינה: 40-300 דולר

אוכל: 60-120 דולר

תחבורה: 20-50 דולר

פעילויות: $40-$120

לכן, העלות הכוללת ליום בצ’אנג ראי למשפחה עשויה להיות כ-$160-$590, תלוי בבחירות והעדפות שלכם.

** מצ’יאנג ראי תפסו טיסה לאיי טראנג/ פוקט / קראבי (מומלץ)

יום 13-18: קראבי / פוקט + איי טראנג

איך להגיע מפאי לפוקט/קראבי: רדו במיניואן מפאי לצ’יאנג מאי, קחו טיסה פנימית מצ’אנג מאי לפוקט (שעתיים טיסה, כ- 90$) או לקראבי (שעתיים טיסה, כ- 160$), מפוקט / קראבי לאיי טראנג:  השתמשו בהעברות במעבורת או בסירה ארוכת זנב בין האיים.

מקראבי ניתן להזמין שירות העברה ישירות לבית המלון שלכם בקו מוק – או שירות פרטי (שעתיים, כ- 60$) או ואן ומעבורת (שש שעות, כ- 26$).

תוכלו כמובן להירגע שניה בפוקט או בקראבי לפני שאתם ממשיכים לאזור טראנג הבתולי. או להמשיך ישירות..

איפה כדאי לישון בפוקט ? הנה לינק מסודר…

והנה גם הסבר ממצה על האזורים השונים בפוקט ומה כל אחד מציע לכם:

אזור סגנון אנרגיה קרבה לאטרקציות רמת צפיפות אידיאלי עבור
פאטונג אנרגטי, תוסס חיי לילה תוססים, ברים שוקקים אטרקציות רבות במרחק הליכה גבוהה חובבי מסיבות, צעירים הרפתקנים, מחפשי ריגושים
קאטה וקארון רגוע, ידידותי למשפחות אווירה נינוחה, פעילויות ספורט מים קרוב לחוף קאטה נוי, פארק דינו בינונית משפחות, זוגות, מחפשי רגיעה
קמלה מבודד, שלו סביבה שקטה, פעילויות בטבע רחוק יותר מאטרקציות מרכזיות נמוכה חובבי טבע, זוגות, חובבי בריאות
סורין ובנגטאו יוקרתי, מתוחכם אתרי נופש יוקרתיים, חופים בתוליים קרוב למגרשי גולף, חיי לילה בסורין נמוכה-בינונית נוסעים יוקרתיים, משפחות המחפשות חוויות יוקרתיות, שחקני גולף
נאי הארן וראווי מקסים, נינוח נוף מדהים, מסעדות דגים מקומיות, חוויות תרבותיות רחוק יותר מאטרקציות מרכזיות, קרוב לכף פומטפ נמוכה זוגות, מחפשי רגיעה, חובבי תרבות
עיר פוקט היסטורית, תרבותית אדריכלות סינית-פורטוגזית, שווקים הומי אדם ליד אטרקציות העיר העתיקה, סיורי סירות בינונית חובבי היסטוריה, חובבי תרבות, מטיילים בתקציב נמוך

מה לעשות באיי טראנג, גם עם ילדים

♦ נסו את מחוז טראנג וגלו את האיים הפחות מוכרים של קו קראדן, קו מוק וקו ליבונג.

♦ הירגעו על חופים בתוליים, צאו לשנורקלינג או לצלילה כדי לחקור שוניות אלמוגים צבעוניות ושוקקות חיים, ובקרו במערת האזמרגד הקסומה.

♦ איי טראנג הם ביתם של חיים ימיים מגוונים, כולל דוגונג (פרות ים) וצבי ים.

♦ איי טראנג בתאילנד מציעים כמה פעילויות פנטסטיות פחות מוכרות (גם למבוגרים וגם למשפחות עם ילדים) שיכולות לספק חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. 

חוף קו קראדאן Koh Kradan הוא אי יפהפה ופחות עמוס, מושלם למשפחות המחפשות חווית חוף שלווה. המים הצלולים הם אידיאליים לשנורקלינג, וילדים יאהבו לגלות חיים ימיים צבעוניים ושוניות אלמוגים.

מערת מורקוט (מערת אזמרגד): ממוקמת באי קו מוק, מערת מוראקוט היא פנינה נסתרת. כדי להגיע למערה תצטרכו לשחות במנהרה צרה, ועם הכניסה תמצאו לגונת אזמרגד קסומה מוקפת בצוקים גבוהים – חוויה קסומה לילדים ולמבוגרים כאחד.

Koh Libong: צאו לטיול יום לקו ליבונג, הידועה ביוזמות התיירות האקולוגיות שלה ובאוכלוסיה הגדולה של דוגונגים (פרות ים). ילדים יהיו מוקסמים לזהות את היצורים הימיים העדינים הללו בסביבתם הטבעית במהלך סיור מודרך בסירה.

♦ טקס החתונה התת-ימי של טראנג: אם הביקור שלכם עולה בקנה אחד עם טקס החתונה התת-ימי השנתי של טראנג, זה אירוע שאסור לפספס. חגיגה ייחודית זו מתקיימת בפברואר, וזוגות מרחבי העולם משתתפים בטקס חתונה תאילנדי מסורתי שקוע מתחת למים. זו חוויה מהנה ויוצאת דופן עבור כל המשפחה לראות.

♦ כפרי הדייגים המסורתיים של קו סוקורן: קו סוקורן הוא אי שליו שבו כפרי דייגים מסורתיים עדיין משגשגים. צא לסיור בסירה ברחבי האי, ולילדים תהיה הזדמנות להתבונן באורח החיים המקומי, לראות סירות דיג וללמוד על המורשת התרבותית של האי.

חופים מיוחדים:

◊ Koh Ngai (Koh Hai) Beach: האי הקטן והשקט הזה מושלם למשפחות המחפשות חווית חוף רגועה. החופים החוליים הרכים והמים השקטים הופכים אותו למקום מצוין לילדים לשחק ולשחות.

◊ חופי קו ליבונג: קו ליבונג מציע כמה חופים יפים עם מים רדודים, מה שהופך אותם למתאימים לילדים צעירים להשתכשך ולחתור בבטחה.

פעילות מעניינת נוספת:

שווקים צפים – בטרנג יש כמה שווקים צפים מקסימים שבהם תוכלו לקנות חטיפים מקומיים, פירות טריים ועבודות יד. ילדים ימצאו את זה מרגש לחקור את השווקים ההומים ולנסות פינוקים תאילנדיים ייחודיים.

?איפה לישון באיי טראנג

מהן העלויות והאפשרויות באופן כללי למקומות לינה באיי טראנג?

איי טראנג הם יעד תיירותי פופולרי, ולכן המחירים יכולים להשתנות בהתאם לתקופת השנה ולסוג הלינה שאתם מחפשים. מלונות ואתרי נופש בטווח הביניים עולים בדרך כלל בין 50 ל-100 דולר ללילה, בעוד שבתי הארחה ובונגלוס בתקציב נמוך עולים בדרך כלל בין 20 ל-50 דולר ללילה.

הנה כמה המלצות:

Sivalai Beach Resort – למי שרוצה להתפנק. נמצא באי קו מוק.

Pawapi Beach Resort Koh Mook – עוד אפשרות..

או משהו בתקציב יותר נמוך – Nature Hill. 

?מהן עלויות יומיות של טיול משפחתי באיי טראנג

להלן פירוט משוער של הוצאות טיול למשפחה ליום באיי טראנג:

לינה: איי טראנג מציעים מגוון אפשרויות לינה, החל מבונגלוס בתקציב נמוך ועד לאתרי נופש בינוניים ומלונות יוקרה. עלות הלינה ללילה למשפחה יכולה לנוע בין $40-$150 לאפשרויות תקציב נמוך עד בינוני ועשויה להגיע עד $200-$300 או יותר עבור אתרי נופש יוקרתיים.

אוכל: עלות המזון יכולה להשתנות בהתאם למקום בו אתם אוכלים. מסעדות מקומיות ודוכני אוכל רחוב מציעים אפשרויות סבירות, עם ארוחות בטווח של 5-15 דולר לאדם. מסעדות באתרי נופש או במוסדות יוקרתיים עשויים לקבל מחירים מעט גבוהים יותר.

תחבורה: הגעה לאיי טראנג וסביבתה תצריך אמצעי תחבורה שונים כמו מעבורות או סירות ארוכות זנב בין איים. העלות תהיה תלויה באיים בהם תבקרו ובאמצעי התחבורה שתבחרו.

פעילויות: עלות הפעילויות עשויה להשתנות, אך אטרקציות טבעיות רבות כגון חופים ונקודות שנורקלינג הן בחינם או בעלות דמי כניסה מינימליים. אם אתם מתכננים להשתתף בסיורים מודרכים או בפעילויות ספציפיות, תקציב של 10-30$ לאדם לפעילויות אמור להספיק לרוב המקומות.

בהתבסס על הערכות גסות אלה, העלות הכוללת של יום טיול למשפחה באיי טראנג עשויה להיות בערך:

לינה: 40-300 דולר

אוכל: 60-120 דולר

הובלה: 20-50 דולר

פעילויות: $40-$120

לכן, העלות הכוללת ליום באיי טראנג למשפחה עשויה להיות כ-$160-$590, תלוי בבחירות והעדפות שלכם.

יום 18-21: הפארק הלאומי קאו סוק

איך מגיעים מאזור איי טראנג לפארק?

 קחו אוטובוס או שכרו רכב פרטי מטראנג לקאו סוק (כ-4-5 שעות).

♦ צאו אל נפלאות הפארק הלאומי קאו סוק, פנינה נסתרת הידועה ביערות הגשם העתיקים, בצוקי אבן הגיר ובאגם צ’או לאן.

♦ התפנקו בחווית לינה בבונגלוס שצפים על האגם, צאו לטרקים בג’ונגל, קחו טיול שייט קיאקים באגם ותצפתו על חיות בר כמו פילים וגיבונים.

♦ אגם צ’או לאן בפארק הלאומי קאו סוק מעוטר בצוקי אבן גיר נישאים ולעתים קרובות מכונה “גווילין” של תאילנד.

?איפה לישון בקאו סוק

הזמינו מקומות לינה ב – Panvaree Resort

קאו סוק - עובדות מעניינות

♦ הפארק הלאומי קאו סוק הוא אחד מיערות הגשם העתיקים בעולם, שראשיתו לפני מיליוני שנים.

♦ הפארק הוא ביתם של חיות בר מגוונות, כולל פילים וגיבונים, וכן מיני צמחים ופרחים נדירים כמו ציפורניים, ואפילו פרח רפלזיה.

♦ אגם צ’או לאן בפארק הלאומי קאו סוק הוא פנינת נוף מרהיבה והוא מוקף בצוקים וירק שופע.

?מהן עלויות יומיות של טיול משפחתי בקאו סוק

להלן פירוט גס של ההוצאות היומיות ליום בפארק הלאומי קאו סוק:

לינה: Khao Sok מציע מגוון אפשרויות לינה, כולל בתי הארחה, לודג’ים ובתי רפסודות צפים באגם צ’או לאן. עלות הלינה ללילה למשפחה יכולה לנוע בין $40-$150 לאפשרויות תקציב נמוך עד בינוני ועשויה להגיע עד $200-$300 או יותר עבור בתי רפסודות צפים או אתרי נופש יוקרתיים.

אוכל: מסעדות מקומיות ומסעדות קטנות מחוץ לפארק יכולות לספק אפשרויות אוכל במחירים סבירים, עם עלות של 5-15 דולר לאדם. לסעודה באתרי נופש או בתי רפסודות צפים עשויים להיות מחירים מעט גבוהים יותר, אם כי קחו בחשבון שבחלק מבתי המלו הצפים מחיר הלינה כולל ומגלם בתוכו גם את מחיר הארוחות ואת מחיר הסיורים המודרכים בשמורה..

דמי כניסה לפארק הלאומי: יש דמי כניסה לגישה לפארק הלאומי קאו סוק, שהם בדרך כלל בסביבות 10-20 דולר לאדם (לזרים). עם זאת, עמלה זו עשויה להיכלל בסיורים מסוימים או בחבילות לינה.

פעילויות: קאו סוק מציע מגוון פעילויות כמו טיולי ג’ונגל, איתור חיות בר, שיט בקאנו וטיולי סירה באגם צ’או לאן. העלות של פעילויות אלו עשויה להשתנות, אך תקציב של 10-50 דולר לאדם לפעילויות אמור להספיק לרוב החוויות.

תחבורה: עלות התחבורה תהיה תלויה באופן שבו תגיעו לפארק הלאומי קאו סוק ובאופן התחבורה שבו תשתמשו כדי לחקור את האזור. אם אתם מגיעים מעיירות סמוכות כמו סוראט תאני או פוקט, יש לקחת בחשבון עלויות תחבורה.

בהתבסס על הערכות גסות אלה, העלות הכוללת של יום טיול למשפחה בפארק הלאומי קאו סוק עשויה להיות בערך:

לינה: 40-300 דולר

אוכל: 60-120 דולר

דמי כניסה לפארק הלאומי: $40-$80 (בהנחה של $10-$20 לאדם לארבעה אנשים)

פעילויות: 40-200 דולר

תחבורה: משתנה בהתאם למיקומך ולאמצעי התחבורה שתבחרו.

לכן, העלות הכוללת ליום בפארק הלאומי קאו סוק למשפחה עשויה להיות כ-$220-$700, תלוי בבחירות ובהעדפות שלכם.

עכשיו יש לכם שתי אפשרויות: אם מתחשק לכם - השארו עוד כמה ימים בחופים. ואם אתם רוצים יותר טבע - המשיכו הלאה:

יום 22 – 28: אופציית החופים

חזרו מקאו סוק לסוראט תאני. משם תפסו ואן ומעבורת לקו סמוי, קו פנגן או קו טאו (בין 4 ל -7 שעות, תלוי לאן אתם רוצים להגיע). אפשר גם להגיע לפוקט ומשם לעלות על טיסה…

 בלו את שאר החופשה ברביצה מענגת על החוף, מסאג’ים ומיץ אננס 🧉

משם פשוט תפסו טיסה לבנגקוק.

חופים מפנקים - איפה לישון? הנה כמה המלצות ממש שוות

יום 22-27: טבע וחוויות

יום 22 חזרה לבנגקוק ללילה אחד 

קחו אוטובוס (שעתיים) מקאו סוק לסוראט תאני, משם קחו טיסה (שעה ורבע, כ- 35$) לבנגקוק. בלו לילה אחד בבנגקוק ונוחו כמו שצריך.

השאירו את רוב החפצים שלכם בשמירת חפצים במלון וצאו עם תיק קטן.

 יום 23-27: קנצ’נבורי + סאנגקלאבורי

 קנצ’נבורי

♦ בקרו בגשר המפורסם מעל נהר קוואי ולמדו על ההיסטוריה שלו.

♦ חקרו את הפארק הלאומי ארוואן

♦ וצללו לשחיה במפלי ארוואן המדהימים.

♦ תוכלו להנות מהיופי הטבעי ומהנופים הירוקים של קנצ’נבורי גם במהלך העונה הגשומה.

קנצ’נבורי – עובדות מעניינות:

♦ הגשר על נהר קוואי בקנצ’נבורי הוא חלק ממסילת המוות, שנבנתה על ידי שבויי מלחמה במהלך מלחמת העולם השנייה.

♦ קנצ’נבורי הוא ביתו של הפארק הלאומי ארוואן, שבו נמצא מפל ארוואן בעל שבעת המפלסים והוא גולת הכותרת העיקרית, המציע בריכות טבעיות לשחייה ולמרגוע.

♦ האזור ידוע ברפסודות הצפות ובאתרי הנופש שלו לאורך נהר קוואי, המספקים חווית אירוח ייחודית.

♦ קנצ’נבורי מוקפת ביערות שופעים, מערות וחיות בר, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור חובבי טבע.

 

קחו אוטובוס מתחנת האוטובוס המרכזית בקנצ’נאבורי (יש פעמיים ביום – בדקו הכל והיערכו מראש) ל- Sangkhlaburi. כ- 4 שעות נסיעה (קחו אוטובוס עם מזגן..).

 סאנגקלאבורי – Sangkhlaburi

♦ גלו את גשר העץ הייחודי שלו ואת הקהילות האתניות המגוונות.

♦ חקרו את העיירה הציורית, בקרו במקדשים מקומיים ותיהנו מהאווירה השלווה.

סאנגקלאבורי – עובדות מעניינות:

♦ סאנגקלאבורי היא עיירה קטנה השוכנת בסמוך לגבול מיאנמר, הידועה בגשר העץ הייחודי שלה בשם “גשר מון”, שהוא אחד מגשרי העץ הארוכים בתאילנד. העיירה היא כור היתוך של קהילות אתניות שונות, כולל מון, קארן ותאי, המספקת הזדמנות לחוות את התרבויות והמסורות שלהן.

מה יש לעשות בסאנגקלאבורי 

♦ האזור מגיש הצצה של תאילנד הכפרית וקהילות אתניות מגוונות.

♦ בקרו בגשר Mon האייקוני, גשר העץ הארוך ביותר בתאילנד, המציע נופים פנורמיים של העיר ונופים ציוריים של האגם Vajiralongkorn שנוצר על ידי בניית סכר Vajiralongkorn.

♦ מעבר שלוש הפגודות הסמוך, מעבר גבול היסטורי בין תאילנד למיאנמר.

♦ האזור מוקף בטבע יפהפה, עם מפלים, יערות עבותים, והזדמנויות לטיולים רגליים ושייט בסירה.

 **

🌴 חובבי הטבע הנלהבים יכולים גם לנצל את ההזדמנות ולקפוץ לבקר בשמורת הטבע המדהימה Umphang Wildlife Sanctuary – שבה נמצא “המפל השחור” הנחשב למפל הגדול והיפה ביותר בתאילנד. שימו לב שלעתים האתר סגור לצורך התחדשות טבעית או עבודות תחזוקה. תמצאו כאן את כל הפרטים >>

?מהן עלויות יומיות של טיול משפחתי בקנצ'נבורי ובסאנגקלאבורי

עלויות הטיול ליום בקנצ’נבורי ובסאנגקלאבורי, יהיו תלויות בגורמים שונים כמו סוג הלינה, העדפות האוכל, הפעילויות והתחבורה. קנצ’נבורי מפורסמת בזכות ציוני הדרך ההיסטוריים שלה והגשר על נהר קוואי, בעוד שסאנגקלאבורי מציעה חוויה שלווה ובלתי רגילה עם נופים יפים ואטרקציות תרבותיות.

להלן פירוט גס של ההוצאות היומיות ליום בקנצ’נבורי ובסאנגחלאבורי:

לינה: בקנצ’נבורי תוכלו למצוא אפשרויות לינה שונות, כולל בתי הארחה, בתי מלון בתקציב נמוך ואתרי נופש בינוניים. עלות הלינה ללילה עבור משפחה יכולה לנוע בין 40 ל-150 דולר לאפשרויות תקציביות נמוכות ועד לאפשרויות בינוניות, ואתרי נופש יוקרתיים עשויים להגיע ל-200 דולר או יותר. בסאנגקלאבורי, אפשרויות הלינה עשויות להיות מוגבלות יותר, אך המחירים יכולים להיות דומים.

אוכל: מסעדות מקומיות ודוכני אוכל רחוב בשני המקומות יכולים לספק אפשרויות אוכל במחירים סבירים, עם עלות של 5-15 דולר לאדם. למסעדות באתרי נופש או במוסדות יוקרתיים עשויים להיות מחירים מעט גבוהים יותר.

פעילויות: בקנצ’נבורי אתרים היסטוריים כמו רכבת המוות והפארק הלאומי ארוואן עם מפלים. דמי הכניסה לאטרקציות אלו עשויים להיות בסביבות 5-$10 דולר לאדם. בסאנגקלאבורי תוכלו לחקור את גשר מון, לבקר במקדשים וליהנות מהסביבה השלווה, שלעתים קרובות אינה דורשת דמי כניסה. תקציב של 10-30 דולר לאדם לפעילויות אמור להספיק לרוב החוויות.

תחבורה: עלות התחבורה תהיה תלויה באופן שבו תבחרו להתנייד בין ובתוך קנצ’נבורי וסאנגקלאבורי. ניתן לקחת אוטובוס או לשכור רכב פרטי כדי להגיע ממקום אחד למשנהו, ובתוך כל יעד, עשויות להיות עלויות תחבורה מקומיות.

בהתבסס על הערכות גסות אלו, העלות הכוללת של יום נסיעה למשפחה בקנצ’נבורי וסאנגקלאבורי עשויה להיות בערך:

לינה: 40-350 דולר

אוכל: 60-120 דולר

פעילויות: $40-$120

תחבורה: משתנה בהתאם למיקומך ולאמצעי התחבורה שבחרת.

לכן, העלות הכוללת ליום בקנצ’נבורי ובסאנגקלאבורי למשפחה עשויה להיות בערך $150-$700, תלוי בבחירות והעדפות שלכם.

יום 30-28: שופינג ופינוקים בבנגקוק לסיום

 אפילו אני, שכל חיי נכנסים לתוך מזוודה אחת קטנה, עוצרת תמיד לכמה ימים בבנגקוק לפני שאני עוזבת את תאילנד, כדי להשלים קניות, אוכל טוב ופינוקים.. 😊. 

?מה יהיו העלויות הכוללות של טיול עם ילדים לתאילנד

כדי לספק לכם אמת מידה בנוגע לתקציב המשוער לטיול משפחתי בתאילנד בואו ננסה לשבור את זה לכמה חלקים, בהתאם למסלול שהצעתי כאן:

עלויות בבנגקוק למשפחה ליום:

לינה: 60-200 דולר ללילה

אוכל: 60-120 דולר ליום

תחבורה: $10-$30 ליום

פעילויות: $20-$50 ליום

עלויות בפאי למשפחה ליום:

לינה: $40-$150 ללילה

אוכל: 60-120 דולר ליום

תחבורה: 20-50 דולר ליום

פעילויות: $10-$30 ליום

עלויות באיים של תאילנד למשפחה ליום:

לינה: 40-300 דולר ללילה

אוכל: 60-120 דולר ליום

תחבורה: 20-50 דולר ליום

פעילויות: $40-$120 ליום

עלויות בפארקים לאומיים בתאילנד (קאו סוק וכו’) למשפחה ליום:

לינה: 40-300 דולר ללילה

אוכל: 60-120 דולר ליום

תחבורה: 20-50 דולר ליום

פעילויות: 40-200 דולר ליום

בהתחשב בעלות ממוצעת ליום עבור כל יעד, העלות היומית הכוללת למשפחה עשויה להיות כ-$250-$900.

עבור טיול של 30 יום בתאילנד, העלות הכוללת המשוערת למשפחה יכולה להיות כ-$7,000-$20,000

כמובן שעלויות הטיול שלכם יכולות להיות נמוכות יותר, למשל במידה והילדים שלכם ממש צעירים או אם אתם מגבילים את עצמכם למקומות לינה זולים במיוחד. אלמנט נוסף שיכול לתרום להפחתת העלויות הוא תכנון של מעברים חכמים ונכונים בין היעדים.

מה שכתבתי כאן הוא הערכה של העלויות המקסימאליות, כדי שמצד אחד לא תופתעו ומצד שני – אולי תצליחו לטייל בתקציב נמוך יותר בלי לפגוע ברמת ההנאה והפינוק שלכם.

:הנה עוד שני רעיונות מעניינים לתיבול המסלול שלכם בתאילנד

1 . סוקוטאי

♦ בקרו באתר המורשת העולמית של אונסק”ו של סוקוטאי, עיר עתיקה עם חורבות היסטוריות מרשימות.

♦ אפשר לשכור אופניים כדי לחקור בכיף ובקלות את הפארק הארכיאולוגי, לבקר במקדשים וללמוד על ההיסטוריה והתרבות של תאילנד.

♦ סוקוטאי הייתה בירת ממלכת סוקוטאי במאה ה-13, שנחשבה לערש הציוויליזציה התאילנדית.

♦ קחו חלק בטקס מתן נדבה מסורתי, המציע אוכל לנזירים בודהיסטים בבוקר.

♦ בקרו במוזיאון הלאומי Ramkhamhaeng כדי ללמוד על ההיסטוריה והאמנות של ממלכת סוקוטאי.

♦ השתתפו בפסטיבל Loy Krathong (בדרך כלל בחודש נובמבר), שבו פנסים צפים משתחררים אל הנהרות והאגמים.

2 . צ’אנג מאי

♦ השתתפו בשיעור בישול תאילנדי ולמדו להכין מנות תאילנדיות טעימות תוך שימוש במרכיבים מקומיים טריים.

♦ בקרו במקדש דוי סותפ, השוכן על הר המשקיף על צ’אנג מאי, וצפו על הנופים עוצרי הנשימה.

♦ נסו לתפוס את שוק הלילה של יום ראשון, שבו תוכל למצוא עבודות יד מקומיות, אוכל רחוב והופעות חיות.

אל תשכחו גם להוריד את דפי המידע שבהם תמצאו עובדות מעניינות, תאריכים וחגים חשובים, פנינים נסתרות, עלויות, כספומטים ועוד ->

תאילנד עם ילדים - מסלול טיול לעונה הגשומה

העונה הגשומה בתאילנד מתחילה סביב יוני ונמשכת כמעט עד אוקטובר. בקיצור – היא נופלת תמיד בחופש הגדול. 

אז מה עושים אם הטיול נופל על עונת הגשמים?

במקרה שהטיול מתקיים במהלך העונה הגשומה, כדאי לתכנן פעילות חוץ לשעות הבוקר, והחל משעות הצהריים או אחה”צ מומלץ לכלול יעדים המציעים פעילויות בתוך מבנים מוגנים או מקורים ופחות להסתמך על פעילויות בחוץ.  

כמו כן – זו עונה שבה חשוב יותר לשים לב למקום הלינה שאתם בוחרים. 

 

:הנה מסלול בסיסי לחופשה בתאילנד שמותאם לעונת המונסון

יום 1-3: בנגקוק

יום 4-6: איוטאיה Ayutthaya

סעו לאיוטאיה וגלו את ההריסות והמקדשים העתיקים.

צאו לסיור בסירה לאורך הנהרות כדי לחקור את האתרים ההיסטוריים.

חוו את האווירה המיסטית של איוטאיה במהלך העונה הגשומה.

עלויות בסיסיות : לינה החל מ-$25 ללילה, תחבורה מקומית בסביבות 5$ ליום.

עובדות מעניינות:

איותאיה הייתה פעם בירת ממלכת סיאם והייתה אחת הערים הגדולות והמשגשגות בעולם במאה ה-18.

הפארק ההיסטורי של איותאיה הוא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו, המציג את ההריסות המרשימות של מקדשים, ארמונות ופסלים.

ארמון הפילים המפורסם – הוא מקלט לפילים שיצאו לגמלאות, המציע למבקרים הזדמנות לקיים אינטראקציה עם היצורים המלכותיים הללו.

Ayutthaya ידועה בסגנון האדריכלי הייחודי שלה, המשלב אלמנטים של השפעות תאילנדיות, הודיות וחמריות.

יום 7-9: קנצ’נבורי

יום 10-13: הפארק הלאומי קאו סוק

בעונה הגשומה הצמחיה בפארק היא שופעת במיוחד ומפלי המים שוצפים במיוחד…

יום 14-17: פאי

בעונה הגשומה הבילוי במעיינות החמים של פאי הוא מענד במיוחד. זו גם הזדמנות נהדרת להירגע, להתפנק עם המטבח המקומי ולהנות ממראה ההרים הערפיליים במהלך העונה הגשומה.

יום 18-20: סאנגקלאבורי

יום 21-24: Phetchabun פטצ’אבון

סעו ל-Petchabun ותוכלו להנות מהיופי הנופי ומהאווירה השלווה שלו.

בקרו במקדשים, כמו Wat Pha Sorn Kaew ו-Wat Trai Phum.

חקרו את האזור הכפרי הציורי, כולל מפלים, מערות ופארקים לאומיים.

חוו את הגשם המרענן והעלווה התוססת בפטצ’אבון במהלך העונה הגשומה.

עלויות טיול ליום: לינה החל מ-$20 ללילה, תחבורה מקומית בסביבות 10$ ליום.

עובדות מעניינות:

Phetchabun הוא מחוז במרכז תאילנד הידוע בנופים המדהימים שלו, כולל הרים, עמקים ופארקים לאומיים.

Wat Pha Sorn Kaew הוא מקדש מפורסם בפטצ’אבון, המעוטר במיליוני אריחי פסיפס צבעוניים, המציע נופים עוצרי נשימה ממיקומו בראש הגבעה.

פטצ’אבון הוא ביתו של הפארק הלאומי נאם נאו, הידוע בחיות הבר המגוונות שלו, היערות השופעים והמפלים היפים שלו.

המחוז הוא מרכז חקלאי מרכזי, המפורסם במיוחד בייצור של פירות באיכות גבוהה, כולל תותים ותמרינד.

יום 25-30: טראט והאיים (Koh Chang, Koh Kood, Koh Mak)

סיימו את החופשה על אחד או יותר מהאיים השלווים של מחוז טראט, כולל Koh Chang, Koh Kood ו-Koh Mak.

הירגעו על חופים שקטים, צאו לשנורקלינג או צלילה, ותיהנו מפעילויות מים. שלווה והתבודדות באיים הפחות מוכרים הללו במהלך העונה הגשומה.

עלויות טיול בסיסיות: לינה החל מ-$40 ללילה, תחבורה מקומית בסביבות 10$ ליום (כולל העברות במעבורת).

עובדות מעניינות:

קו צ’אנג הוא אחד האיים הגדולים בתאילנד ומציע חופים מדהימים, יערות גשם שופעים ואווירה נינוחה.

קו קוד ידוע בחופי החול הלבנים הטהורים שלו, המים הצלולים והיופי הטבעי הבלתי נגוע.

Koh Mak הוא אי קטן ושליו עם חופים שלווים ואווירה רגועה, מושלם עבור אלה המחפשים מפלט מבודד.

האיים הם חלק מהפארק הלאומי מו קו צ’אנג ומציעים מגוון פעילויות כמו שנורקלינג, צלילה, טיולים רגליים וטבילה מענגת במפלים.

ולסיום - תאילנד עם ילדים - עוד כמה פנינים נסתרות

Phetchaburi:

 עיירה היסטורית עם מורשת תרבותית עשירה, הממוקמת ליד בנגקוק.

חקרו את העיירה הנינוחה פטצ’אבורי, בקרו במקדשים מקומיים, וטיילו לאורך הטיילת על שפת הנהר.

תיהנו משייט נינוח בסירה על נהר פטצ’אבורי, שם תוכלו להתבונן באורח החיים המקומי וליהנות מהסביבה השלווה.

בקרו בשווקים התאילנדים המסורתיים ודגמו מעדנים מקומיים להרפתקה קולינרית.

צאו להציץ בשבילי הפארק ההיסטורי Phra Nakhon Khiri, טפסו אל מתחם הארמון בראש הגבעה וצלמו כמה נופים פנורמיים.

בקרו בפנינה הנסתרת של מערת Tham Khao Luang, הידועה בפסלי הבודהה הגדולים שלה ובתצורות הנטיפים המרשימות.

 Koh Phayam:

 Koh Phayam הוא אי נינוח ופחות מפותח בים אנדמן. תוכלו להינות מחופים בתוליים, טבע בתולי וסביבה שלווה.

צאו לחוות שלווה בחופים המבודדים יותר של קו פאיאם, למשל או יאי או או קאו קוואי.

השתתפו בפעילויות כמו שנורלינג, קיאקים או סאפ במים השקטים המקיפים את האי.

תיהנו מטיולים שלווים או מטיוליאופניים דרך הג’ונגלים השופעים ומטעי הקוקוס של האי.

צא לסיור בסירה לקו קם, אי סמוך עם תצורות סלע מדהימות ולגונה סודית.

קו ליפה (דרום תאילנד):

 קו ליפה הידוע בתור “המלדיבים של תאילנד”, הוא אי בתולי עם מי טורקיז צלולים.

תיהנו משנורקלינג או צלילה כדי לחקור שוניות אלמוגים תוססות ולפגוש חיים ימיים מגוונים.

בקרו בחוף סנרייז המבודד ותחוו את היופי השליו והבתולי של האי. 

Koh Mak:

 Koh Mak הוא אי קטן ומבודד הידוע בחופים הבתוליים ובאווירה השלווה שלו.

תיהנו משנורקלינג, קיאקים ורכיבה על אופניים ברחבי האי, תוך התבוננות ביופיו הטבעי.

הירגעו בחופים נסתרים כמו או סואן יאי, הרחק מההמונים.

היעדים הפחות מוכרים הללו מספקים חוויה אינטימית ואותנטית יותר, הרחק מהמוני התיירים. זכרו לבדוק אפשרויות לינה ולתכנן תחבורה מראש שכן בחלק מהמקומות הללו עשויות להיות תשתיות מוגבלות.

תכנון מסלול לטיול בתאילנד - לינקים שימושיים

weather25 תחזית מזג אויר במקומות שונים בתאילנד, ממוצעים, משקעים, ועוד…

סים קארד (Esim) סים קארד מקומי של תאילנד עם חבילת גלישה להורדה ישירה לטלפון שלכם.

תחבורה ציבורית וטיסות – 12Go – האתר היחיד בתאילנד שמאפשר רכישת כרטיסי אוטובוס/מעבורות/רכבות והסעות פרטיות דרך האינטרנט. כולל גם הרבה מידע על כל דרכי התחבורה בתאילנד והמחירים שלהם.

איפה לישון בתאילנד כל המידע שאתם צריכים כדי להזמין את מקום הלינה המתאים לכם ביותר. כולל הסברים על שכונות, רחובות, ואפילו באיזה חופים תוכלו לראות את השקיעה, ובאיזה חופים לא… :-).

תאילנד פשוט ולעניין – דפי מידע להורדה בחינם עם מידע מעניין על תאילנד, חגים. תקשורת, יעדים מומלצים, פינות חמד נסתרות ואפילו עלויות.

ביטוח נסיעות לתאילנד – חשוב שתשימו לב שאתם רוכשים ביטוח נסיעות המכסה גם פעילויות חוץ ופעילויות ספורט. נקודות סיכון מיוחדות לתאילנד: מחלות הנוגעות ליתושים, מחלות מעיים, תאונות דרכים (בעיקר טוסטוס ואופנוע) ועקיצות למיניהן, לרבות מדוזות.

עוד דברים שכדאי לשים לב אליהם תמצאו במאמר המקיף הזה >>

 

haleli