מסלולים

צפון וייטנאם עם ילדים- מסלול מקסים למשפחות

27/04/2023

צפון וייטנאם הוא אחד מהיעדים הפופולאריים ביותר למשפחות הנוסעות למזרח. לכן הכנתי לכם מסלול מתאים למשפחות, שיכלול גם ערים, גם תרבות וגם חוויות מקומיות והתנסויות אוטנטיות יותר. 

אז קבלו כמה מקומות מאוד מעניינים לטיול עם ילדים בוייטנאם, בתקציב של כ-150$-200$ ליום (לכל המשפחה).

המסלול אורך 11 יום, אבל תוכלו כמובן לארגן אותו איך שתרצו.

יום 1: הגעה להאנוי.

את הטיול בצפון תמיד מתחילים בהאנוי, עיר הבירה של וייטנאם והעיר המרכזית של אזור הצפון. עם שדרות העצים הרומנטיות, הבתים הקולוניאליים והאגמים הפזורים בה.

הנה מקום לינה נהדר למשפחות:

Hanoi La Storia Hotel – המלון כולל חדרים מצוידים היטב עם עיצוב אלגנטי, מסעדה המציעה שילוב של מנות וייטנאמיות ומערביות, אזור טרקלין נעים, וצוות ידידותי המספק שירות מעולה. טווח מחירים: המחירים מתחילים בכ-35 דולר ללילה. מיקום: המלון ממוקם באזור הומה של הרובע העתיק, במרחק הליכה מאגם הואן קיאם (Hoan Kiem), שווקי לילה ומקומות פופולריים לאוכל רחוב.

(מקומות נוספים והסבר על האזורים המומלצים ללינה בהאנוי תמצאו כאן >>)

יום 2: סיור בהאנוי

הקדישו את היום לסיור באתרים ההסטוריים והמשמעותיים לתרבות הוייטנאמית. כדאי להתחיל בהו צ’י מין קומלפקס, הכולל את המוזיליאום של הו צ’י מין (סגור בימי שני ושישי), ביקור בבית הכלונסאות שלו, בארמון הנשיא ובמוזיאון הו צ’י מין.

קחו את הילדים לבקר במקדש הספרות (the temple of literature), שהוקם ב- 1070 כדי לסגוד לקונפוציוס, ושימש גם כאוניברסיטה המלכותית הלאומית הראשונה בוייטנאם. באתר גם עושים כבוד ל- 82 רופאים וייטנאמיים מהתקופה הפיאודלית. ראשיהם מסותתים באבן ולגעם בראשים האלה נחשב כמביא מזל טוב :-). המקום גם מציע מדשאות נרחבות, גנים מטופחים ובריכות של פרחי לוטוס וזו הזדמנות לברוח קצת מהבלאגן בעיר ולהירגע כמה שעות בצל העצים.

תוכלו למצוא מספר מסעדות מקומיות בסביבה לארוחת צהריים.

אחר הצהריים צאו לבקר במוזיאון לאתנולוגיה (סגור בימי שני, תוכלו לבקר במקום זה במוזיאון ההסטוריה אם תרצו), המציע סקירה מעניינת של כל 54 הקבוצות האתניות השונות המרכיבות את העם הוייטנאמי, כולל תצוגה של התלבושות האופייניות. בגנים של המוזיאון תמצאו דוגמאות לסוגי בתים מסורתיים האופייניים לקבוצות מיעוט שונות, מהקינס (kinhs) ועד לשבטים של הרי המרכז.

לעת ערב לכו לרובע העתיק, קחו סיור ריקשה של שעה באזור, הילדים בודאי ישמחו :-). בקרו במקדש נגוק-סון (ngoc son temple), הנמצא על אי קטנטן במרכז האגם הואן-קום (hoan kiem lake). המקדש הזה קיים עוד מהמאה ה-13, והאגם עצמו הוא אחד מהמקומות הציוריים והמרכזיים של האנוי, פופולארי מאוד בקרב המקומיים והתיירים כאחד.

בלילה קחו את הילדים למופע של בובות המים (water puppet show).

 האנוי

 

יום 3: האנוי- מאי צ’או:

צאו בבוקר מהאנוי לכיוון מאי צאו (mai chau), עמק ציורי, ביתם של מספר שבטי גבעות, כולל שבט הדזאו (DZAO), מואונג (muong) ותאי (Thai). לעמק תגיעו בסביבות הצהריים, ומומלץ להזמין אירוח ביתי כדי להשלים את החוויה.

תוכלו לבדוק מקום לינה באירוח בייתי כמו בית על כלונסאות בכפר ואן, כפר שהאוכלוסיה השולטת בו היא משבט ה’תאי הלבן’. הארוחה המוגשת שם היא כמובן ארוחה טיפוסית למקום.

למקומות לינה נוספים הקליקו כאן >>

אחה”צ תוכלו לצאת להליכה סביב הכפר, בה תפגשו את המקומיים ותוכלו להכיר קצת מקרוב את אורח החיים המסורתי שלהם, ואף בהמשך להצטרף לפעילויות כמו שתילה, קציר ועיבוד של האדמה (תלוי כמובן בעונה).

בערב יוצג בפניכם מופע ריקוד מסורתי יחד עם אפשרות לטעום מיין האורז הבייתי שהם מכינים שם, שנקרא רואו קאן (RUOU CAN).

Mountain and valley 2

יום 4: מאי צ’או- נין בין (Ninh Binh):

צאו ממאי צ’או לכיון טאם-קוק (Tam Coc), הידוע בכינויו “האלונג ביי היבש”. זו נסיעה של כ-170 ק”מ, במהלכה תחלפו על פני נופים ציוריים, מהמרהיבים ביותר בוייטנאם.

במהלך שהותכם בטאם קוק, תוכלו לצאת לשייט בסירה הוייטנאמית המסורתית כדי לצפות בנוף הסלעי והמעניין בנהר נגו דונג (Ngo Dong river). פירוש המונח טאם-קוק הוא שלוש המערות, והן אכן מתהדרות בנטיפים ונציבים בכל הגדלים הנראים כמו אבנים יקרות. בהמשך השייט תוכלו גם לראות שדות אורז וצוקים מרהיבים.

את המשך היום תוכלו להעביר ברכיבה על אופניים בדרכים הכפריות, ולראות בריכות לוטוס, מקדשים ובתים כפריים. אל תפספסו את פגודת ביץ’ דונג (bich dong pagoda).

לןטוס

יום 5: נין-בין- האנוי- רכבת לילה ללאו-קאי (Lao Cai):

צאו בבוקר לשמורת הטבע ואן-לונג (van long wetland). עלו על סאמפאן (סירת משוטים שטוחה מעץ, טיפוסית לאזור) לשייט של שעתיים וחצי, כדי לראות את נוף הצוקים והסלעים הבוקעים מהמיים, הרים עם צמחיה צפופה ועבותה של שיחים, עצים ופרחים, וצפרים מעניינות. תוכלו גם לראות את העזים הלבנות הרועות במדרונות ההרים.

בדרך חזרה להאנוי, עצרו בהואה לו (Hua Lu)- עיר הבירה העתיקה של וייטנאם, שנבנתה במאה ה-10 לספירה, ובה השתמרו כמעט לחלוטין שני מקדשים מפורסמים משושלת דין ולה (Dinh and Le).

השתדלו להספיק לעלות על רכבת הלילה היוצאת מהאנוי לכיוון לאו-קאי. העבירו את הלילה הזה ברכבת :-).


♥  מידע מעניין על וייטנאם האוטנטית, התרבות, הנופים והאוכל, ואיך ניתן לחוות את כל אלה יחד עם הילדים תקבלו כאן

וגם:

כל מי שמתכנן חופשה או טיול בוייטנאם – הכנתי לכם מאמר מקיף עם כל מה שאתם צריכים לדעת על תכנון מסלול בהתאם למזג האויר בוייטנאם >>


יום 6- לאו קאי וקאט קאט (Cat Cat village):

הרכבת מגיעה ללאו קאי בסביבות השעה שש בבוקר. כדאי להמשיך לסאפא, הנמצאת כ-40 ק”מ משם, באמצעות מונית או הסעה פרטית (אפשר גם אוטובוס, אבל אל תשכחו שתהיו אחרי לילה של ‘שנת רכבת’).

אכלו ארוחת בוקר בעיר סאפה, שהוקמה ע”י הצרפתים כאתר לחופשות ולנופש.

הנה הצעה למלון מופלא בסאפה >>

אחרי מנוחה והתאקלמות במלון, קחו את הילדים לביקור בכפר קאט קאט (כן, בוייטנאם קיים כפר הקאטקאטים :-)), ביתם של אנשי הה’מונג (H’mong). זוהי קבוצת מיעוט אתני, והם ידועים בהתמחותם בטווייה ורקמה ייחודית של בדים. הבדים מתאפיינים בדוגמאות יפהפיות. אנשי הכפר מפורסמים בייצור האיכותי שלהם, שכן הם משתמשים בצבעים טבעיים, מבריקים את הבדים עם שעוות דבורים אמיתית ומקפידים על דוגמאות מאוד מסורתיות. הכפר מפורסם גם בייצור תכשיטי כסף בטכניקה הייחודית להם, ותוכלו לראות שרשראות, עגילים וצמידים עבודת יד. הליכה בסמטאות הכפר מאפשרת הצצה מרתקת לחיים ולתרבות של המיעוט האתני באזור.

בדרך חזרה לסאפא נסו לעצור במפל (שאלו את הנהג או את המקומיים).

יום 7- סאפה- לאו צ’אי וטה-ואן (Ta Van):

צאו בבוקר מסאפה לטרק של כמה שעות דרך העמק היפה הנקרא muong hoa. אחרי כ-2 ק”מ, בנופים הטובלים בטרסות אורז תגיעו לכפר שנקרא Y Linh Ho Village, ביתם של אנשי שבט הה’מונג השחור. המשיכו הלאה עד לכפר Lao Chai שם תוכלו להציץ בכנסייה קאתולית ולהרגיש מעט מהחיים של המקומיים באזור. אחה”צ תגיעו ללב עמק סאפה- הכפר שנקרא Ta Van Village, ביתם של אנשי ה-Dzay. מומלץ ללון באחת מבתי המקומיים המציעים לינה מסורתית באירוח ביתי.


♥  הערה: במהלך החודשים מאי (חודש שתילת האורז) וספטמבר (חודש הבשלת האורז) טרסות האורז הזהובות הן יפות ומרשימות במיוחד. בתאריכים אלו גם תוכלו להשתתף או לפחות לצפות במקומיים קוצרים ושותלים את האורז.


יום 8 : טה ואן- גיאנג טה צ’אי- סאפה-לאו צ’אי

צאו בבוקר להליכה לכיוון הכפר Giang Ta Chai. המסלול עובר בין שדות אורז, מפלים ויערות במבוק. הכפר עצמו הוא ביתם של אנשי ה- Dzao האדום. הסתובבו בכפר ועצרו בדרך לארוחת צהריים. משם המשיכו עד לכביש וקבעו עם מונית שתאסוף אתכם משם בחזרה לסאפה.

מסאפה המשיכו לכיוון לאו קאי (Lao cai). עצרו בכפר מה טרה (Ma tra village), המאוכלס ע”י שבט הדזאו השחור, הידועים בקבלת הפנים החמה שלכם. משם המשיכו ללאו-קאי, ועלו על רכבת לילה להאנוי.

Mountain and valley

יום 9- האנוי-האלונג ביי:

להאנוי תגיעו בחמש וחצי בבוקר. תוכלו ללכת למלון להתרענן ולנוח מעט. או להמשיך ישר דרך דלתת הנהר האדום, כשלוש שעות עד למפרץ האלונג, הנמצא כ- 180 ק”מ דרומית מזרחית מהאנוי. עדיף ומומלץ להזמין מראש סיור מוסדר במפרץ. קיימות הרבה אפשרויות בכל מיני דרגות יוקרה, משך זמן ורמת תקציב. רוב הסיורים כוללים גם העברות מהאנוי וחזרה, כך שזה יהיה פשוט יותר.

צאו לשייט בתוך אחד מהמקומות היפים בעולם, שוטו בינות לצוקים הבוקעים מתוך מי התורכיז של המפרץ. החבילה לרוב כוללת גם ארוחת מלכים (פירות ים בעיקר, לידיעת שומרי הכשרות), שחיה מרעננת וגם התנסות בחתירה בקייקים וכניסה למערות באזור. הלינה היא בתוך הסירה, כשהיא עוגנת לחופי אחד מהאיים המבודדים שמנקדים את המפרץ.

halong bay

יום 10- האלונג ביי- האנוי:

להתעורר בבוקר עם נופי המפרץ מול העיניים זו חוויה בלתי נשכחת. צוות הספינה מאפשר רחצה למי שחפץ בכך וכמובן ארוחות מוגשות על הסיפון. הספינה ממשיכה לשוט במרחבי האזור, ותוכלו לקבל הצצה לאזורים המבודדים יותר. לקראת הצהריים תשובו לנמל המרכזי, ומשם להאנוי.

יום 11- עזיבה

אם אתם מתכננים לחזור לארץ הישר מכאן- אז שתהיה לכם טיסה נעימה. לאלו המתכננים להמשיך דרומה להו צ’י מין או לכל אזור אחר בוייטנאם- שיהיה המשך טיול מוצלח!

אם אתם מעדיפים לקחת מדריך ורכב פרטי משלכם- הכנסו לאתר של asiatica וקבלו הצעה (שווה לכם להכנס לאתר בכל מקרה, הוא יפהפה ומכיל הרבה מידע ותמונות של מסלולים ומנהגים וייטנאמיים מסורתיים). הם מתאימים את המסלול לרצונות שלכם לגמרי, וגם מטפלים בכל ענייני הויזה.

בתי מלון מומלצים בהאנוי ובסייגון (ובמקומות נבחרים נוספים) תמצאו כאן.

מסלול בוייטנאם עם ילדים

 

haleli