המזרח עם ילדים – שלושה טיפים שיעשו לכם סדר בבלאגן :-)

12/11/2023

כשאני יצאתי לטיול במזרח עם הילדים הצעירים שלי, לפני למעלה מ-10 שנים, לא היתה אינפורמציה כמעט בכלל. ישבתי שעות בחיפושים באינטרנט (רק באנגלית, כי בעברית בכלל לא מצאתי כמעט כלום..) כדי לנסות להבין לקראת מה אני הולכת. 

היום זה נשמע כמעט הזוי :-). כמויות המידע, וכמויות הערוצים מהם ניתן לקבל אינפורמציה מביאות לתחושה של עומס, של הצפה ובסופו של דבר יוצרות בלאגן והתפזרות. שני דברים אלה, מקשים על קבלת ההחלטות ועל התקדמות עם תכנון הטיול.

ולא משנה אם זאת חופשה קצרה שחלמתם עליה המון זמן, או טיול ארוך (שגם עליו, בודאי, חלמתם והתכוננתם במשך תקופה ארוכה..) – התחושה של הבלבול היא כמעט בלתי נמנעת.

מכיוון שיש לי הרבה שנים של נסיון בתכנון המסלול הפרטי שלי ובייעוץ לעשרות (אולי מאות) משפחות בתכנון המסלול והחופשה שלהם במזרח, אני רוצה לתת לכם שלושה טיפים שיעזרו לכם לצאת מהבלבול, ולהכנס להילוך מעשי ויעיל.

המאמר הזה מכיל מידע ולינקים מאוד שימושיים. לכן אני ממליצה לכם להעתיק את הלינק של המאמר הזה ולהדביק אותו במקום שיאפשר לכם גישה נוחה אליו. למשל באפליקציית ה’פתקים’ (כמו google keep). 

המזרח עם ילדים - 3 טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר בבלאגן

1 . למדו היטב על מזג האויר במזרח

הדבר הראשון שהייתי עושה, וללא ספק הדבר הראשון שאני עושה בשיחות הייעוץ שלי הוא להבין ולהכיר את מזג האויר במזרח. מכיוון שעונות השנה והאקלים הם מאוד שונים ממש שאנחנו מכירים מהארץ (או מאירופה) – מזג האויר הוא גורם מכריע בהחלטה לאיזה יעד כדאי לכם לנסוע, מאיפה כדאי להתחיל וגם איך להמשיך. 

זה לא אמור לקחת לכם יותר משעה, וזה ישתלם לכם עשרות מונים לאורך כל הדרך.

הנה מאמר שמרכז לכם את כל המידע על היעדים במזרח ומזג האויר האופייני להם.

⇐ ההחלטה איפה להתחיל צריכה להיות בהקשר של כל היעדים אליהם תרצו להגיע, ועם סידור נכון והגיוני של כל היעדים האלה על פני משך הזמן המתוכנן לטיול. אל תחליטו על יעד ראשון בלי לדעת, לפחות באופן כללי, איך ולאן אתם מתכוונים להמשיך. 

2 . תכננו היטב את התקציב 

אין משפחה אחת דומה לרעותה :-). לכן התקציב שיש לכם, כמו גם ההוצאות שיהיו לכם לאורך החופשה או המסע יהיו מאוד ספציפיות ואישיות לכם. סמכו עלי. וזכרו את זה. אל תבזבזו זמן ואנרגיה על חיפושים באינטרנט…

במקום זה התמקדו:

התקציב שלכם יחולק לשני חלקים עיקריים: מה שיעלה לכם עד שתצאו (= ניתן לניבוי), ומה שיעלה לכם בשגרה היומיומית של הטיול (= קשה, כמעט בלתי אפשרי לניבוי). 

עד שתצאו = כרטיסי טיסה מהארץ (הלוך בלבד/הלוך-חזור), ביטוח, ציוד – תקציב חד פעמי. 

אחרי שתצאו = לינה, תחבורה, אוכל, אטרקציות – תקציב יומי.

⇐ בהתאם לתקציב העומד לרשותכם קבעו לכם מראש תקציב יומי רצוי, שינחה אתכם בהתנהלות היומיומית במהלך הטיול.

הנה מאמר שמסביר את כל מה שצריך לדעת על תכנון תקציב לטיול במזרח עם ילדים…

♦ טיפ לגבי הביטוח – העלויות של ביטוח נסיעות למשפחה שלמה לוקחות נתח לא קטן מהתקציב. לכן הכי כדאי לרכוש ביטוח דרך סוכן אישי המתמחה בסוג כזה של טיול. סוכן כזה יוכל להציע לכם הנחות והטבות שלא תקבלו בשום מקום אחר…

3. נחיתה רכה במזרח עם ילדים

המונח “נחיתה רכה” הוא מונח קצת מורכב, במיוחד כשמדובר בטיול למזרח, וכל אחד מגדיר אותו קצת אחרת. לכן אני מציעה שהדבר הראשון שתעשו הוא שיחה משפחתית שעוסקת אך ורק במונח הזה. שבו עם הילדים ובדקו איתם מה זה בכלל אומר מבחינתם. שבו עם עצמכם ורשמו לעצמכם מהן הנקודות שהופכות את הנחיתה לקלה יותר עבורכם. ורק אחרי שלב איסוף הנתונים – נסו למצוא את היעד שיוכל להתאים לכם. 

קחו בחשבון ששלב “הנחיתה” יחזור על עצמו מספר פעמים, בכל פעם שתעברו ממקום למקום, ולכן חלק מהעבודה צריך להיות דווקא בהתמודדות עם אתגרים, עם שינויים ועם בלת”מים. 

הנה מאמר עם 8 מקומות מומלצים לנחיתה רכה במזרח עם ילדים…

כדי להפוך כל מעבר לקל יותר, אני ממליצה להזמין מקום לינה ברמה גבוהה לשלושת או ארבעת הימים הראשונים שלכם בכל יעד. 

הנה מאמר עם מקומות לינה מומלצים לנחיתה רכה בכל אחד מהיעדים במזרח…

החלטתם על יעד ראשון. מה השלב הבא?

1 . הזמינו כרטיסי טיסה

2 . רכשו ביטוח נסיעות

3 . בדקו את תנאי הויזה והכניסה למדינה.

4 . תכננו את המסלול ביעד עצמו על פי מזג האויר ותחומי העניין שלכם.

הנה דוגמא למסלול בתאילנד

הנה דוגמא למסלול בוייטנאם

הנה דוגמא למסלול בנפאל

המזרח עם ילדים - לינקים ודפי מידע

חוץ ממה שכתבתי כאן, תמצאו עוד הרבה מידע וטיפים מעניינים לכל מיני יעדים במזרח בדפי המידע (להורדה בחינם):

תאילנד – פשוט ולעניין

וייטנאם – פשוט ולעניין

נפאל – פשוט וקל

פיליפינים – פשוט ולעניין

והנה גם לינק לאתר שלם שיעזור לכם למצוא בקלות את האזורים, החופים ומקומות הלינה הכי טובים במזרח.

 

עוד לינקים שכדאי שיהיו לכם בהישג יד:

 

1 . VPN – כדי שתוכלו להמשיך לנהל את חשבונות הבנק, החסכונות והביטוחים שלכם כמו שצריך גם כשאתם בחו”ל, כדאי שיהיה לכם בטלפון VPN שאתם סומכים עליו. חלק מהאפליקציות האלה (במיוחד אחרי אוקטובר 2023) חוסמות את הגישה אליהן ממדינות מסויימות בחו”ל. הנה לינק ל -VPN שאני משתמשת בו.

כמו כן – מומלץ מאוד (!) להפעיל VPN כשאתם משתמשים בווייפיי של שדות תעופה…

2. כרטיס טיסה יציאה – חלק מהמדינות במזרח דורשות לראות כרטיס יציאה כחלק מתנאי הכניסה אליהן. אם אתם לא יודעים כמה זמן תרצו להשאר או לא מעוניינים להזמין כרטיסי טיסה מראש – הנה לינק שמאפשר לכם להזמין כרטיסי טיסה פיקטיביים.

3. 12Go – הזמנת כרטיסים לאוטובוסים ולרכבות במזרח אונליין – זהו אחד האתרים היחידים שמאפשרים לתיירים להזמין כרטיסים לסוגים שונים של אמצעי תחבורה במזרח, תוך שימוש בכרטיסי אשראי בינלאומיים. האתר גם יתן לכם מושג ומידע רב על העלויות העדכניות, אותן תוכלו להכניס לחישובי התקציב שלכם. 

מזכירה לכם: העתיקו את הלינק של המאמר הזה והדביקו אותו במקום שיאפשר לכם גישה נוחה אליו. למשל באפליקציית ה’פתקים’ (כמו google keep). 

ואם אחרי כל המידע הזה אתם עדיין מרגישים שאתם צריכים ייעוץ אישי

האתר שלי מכיל כמעט את כל המידע שאני יכולה לתת. הכל בשפע, בשמחה ובחינם. אני תמיד שואפת לעודד משפחות להגשים את החלום שלהן, ולצאת להרפתקאות עם הילדים. אתם מוזמנים לגלוש באתר ולקבל ממנו את כל מה שאתם צריכים. יחד עם זאת, הרבה משפחות מרגישות שהן צריכות גם ייעוץ אישי, תמיכה ועידוד. לשאלות נקודתיות – פנו אלי למייל. לשאלות רחבות יותר – אני עוזרת (בתשלום) בבנייה של מסלול, בשאלות על תקציב, בהתמודדות עם חששות ועוד… הנה הוואטסאפ שלי. אתם מוזמנים. 

המזרח עם ילדים תכנון מסלול

haleli