מסלולים

המזרח עם ילדים – איך לבנות מסלול בשיטת השלישים

07/01/2023

בניית מסלול לטיול משפחתי במזרח בקלות.

אתמול היו לי מספר שיחות ייעוץ אחת אחרי השניה (יום שישי זה יום מבוקש.. :-)). חלקן היו שיחות המשך, חלקן שיחות ראשונות. באחת מהשיחות הראשונות הסתובבנו הרבה סביב בניית המסלול. זו משפחה שרוצה לצאת באוגוסט ולא רוצה להתחיל בהודו, ולכן ניסינו לבנות מסלול מהודק היטב בהתאם לעונות השנה, ובהתאם לתקציב שהיה סוג של “מתאים בול”, בלי הרבה אפשרות לגמישות.

הם רצו טיול קינון קלאסי, כלומר לבחור מקומות בהם ניתן להשתקע מעט.

ואז הצעתי את שיטת השלישים. וברגע אחד הרגשתי דרך הזום איך הכל פתאום נופל למקום. כאילו כל הבלאגן שהיה לפני רגע פשוט הסתדר מעצמו.

קבלו: שיטת השלישים לתכנון מסלול טיול משפחתי ארוך למזרח בקלות

בבסיס השיטה יש את העקרון שבו בכל אחד מהיעדים הבסיסיים משתדלים להשאר כחודשיים עד שלושה (או יותר אם רוצים). לכן בשלב ראשון – סדרו לכם רשימה בסיסית של 3-4 יעדים מרכזיים לאורך השנה – בהתאם לעונה ולמעברים נכונים. 

אחרי שיש לכם את היעדים המרכזיים מסודרים, ואת התקופה הרצויה לכם להשאר בכל אחד מהם (בהתאם, שוב לעונות השנה ולתנאי הויזה בכל מקום) עברו לשלב השני – הכנסו קצת יותר לעומק. בחרו שני מקומות יפים בהם תרצו להשתקע. אחד, נגיד בצפון, אחד, נגיד בדרום. ואז כל מה שנשאר הוא לחלק את זה לשלישים: 

שליש ראשון – השתקעות וקינון ביעד הראשון.

שליש שני – מסע קצר של קפיצות בין אתרים יפים לאורך המסלול המוביל לשליש הבא. שליש זה יכול גם להיות מוקדש לטרק חוויתי, או לכל פעילות בת מספר ימים שדורשת תקציב גבוה מהרגיל.

שליש שלישי – הגעה וקינון ביעד השני, מנוחה קלה מהמסע, וחזרה לשגרה קצרה.

♥ טיפ: שיטת השלישים עובדת כמובן בתכנון כל מסלול, בכל יבשת. אבל במזרח זה קל במיוחד מכיוון שלא חייבים לתכנן את הכל מראש. אתם לגמרי יכולים להגיע לנקודת הקינון הראשונה, ורק אז להתחיל לשאול ולהתעניין לגבי המשך המסע שלכם. כל סוכנות טיולים שתכנסו אליה תראה לכם מפה, ותסביר לכם על המקומות שכדאי לכם לטייל בהם, בהתאם לתנאי מזג האויר הספציפיים באותה תקופה שבה תבקרו. 

שני היתרונות הגדולים של מסלול שלישים הם: 

נוחות – חלוקה שכזאת מאפשרת לכם לנוע בקלות כמשפחה. קודם כל אתם מגיעים ולומדים ברגוע קצת את המקום, בודקים, בוחנים ולוקחים את הזמן לתכנון נקודתי, בדיקה של כל אמצעי התחבורה המקומיים ועוד. אחרי התקלמות קלה – יוצאים למסע מרגש בין מקומות יפים, מפגש עם אנשים שונים, מאכלים מעניינים ועוד. ובסוף – שוב השתקעות קצרה ומנוחה מהמסע,עיבוד של החוויות, התארגנות רגועה לקראת היעד הבא, חזרה לשגרה.

תקציב – סוג כזה של מבנה טיול מאפשר לשמור על תקציב מאוזן בצורה מאוד פשוטה. בהתחלה מתאפסים על התקציב ביעד החדש, ולומדים איך וכמה כל דבר עולה. בשלב השני – בגלל הקפיצות והמעברים התכופים התקציב עולה, ובשלב השלישי – ההוצאות שוב יורדות והתקציב מתאזן. 

קראו מאמר שלם שבו אני מסבירה איך לנהל תקציב נכון במהלך טיול משפחתי ארוך במזרח >>

דוגמא: תכנון מסלול שלישים בוייטנאם

וייטנאם היא מדינה המציעה מספר אזורי אקלים, ולכן קל יותר לתכנן מסלול שכזה. בנוסף – תנאי הויזה נוחים וניתן לקבל ויזה לשלושה חודשים. 

לכן, בהתאם לעונה שבה תגיעו תוכלו להתחיל בחודש הראשון באזור הצפון – האנוי, סאפה, הוי אן. ולסיים בחודש האחרון באזור הדרום – הו צ’י מין סיטי, פו קוק או החופים הדרומיים (או להיפך). בין שתי הנקודות האלה, תוכלו לרדת לאיטכם ולבקר בכל מיני נקודות מעניינות בדרך. 

רוצים עוד מידע על וייטנאם? שלחו לי מייל ואשלח לכם דפי מידע עם הסברים, טיפים, מקומות מעניינים ועלויות בוייטנאם >>

♥ טיפ: אמצעי תחבורה כאטרקציה בפני עצמה – סגנון מסלול שכזה הוא הזדמנות מצויינת להתנסות בכל מיני אמצעי תחבורה ולהתייחס אליהם כחוויה וכחלק מהטיול. החל מרכבות, מעבורות, ג’יפים וכלה באופנוע.. נסו את הכל אם אפשר. 

הנה גם מאמר עם כל מה שצריך לדעת על מעברים בטיול שכזה, ועוד מאמר שמסביר  איך להתייחס גם למקומות הלינה כאטרקציה בפני עצמה :-). 

 

 

haleli