מסלולים

טיול של שנה עם הילדים – המלצה למסלול שמתחיל באירופה, וממשיך במזרח..

12/09/2022

מסלול ובו שש מדינות, ותשעה יעדים. מחולק לפי חודשים, עונות מתאימות, תקציב, דרכי הגעה ממקום למקום וכל מיני טיפים מתוקים ומלוחים..

חושבים לצאת לטיול ארוך ומשמעותי עם הילדים? לצאת קצת מהמסגרות, לחוות, להתנסות ולבלות זמן רגוע ביחד?

נשמע כמו רעיון מצויין ?.

הכנתי לכם מסלול שמשלב התחלה רגועה באירופה והמשך עוד יותר רגוע בארצות המזרח.

למי המסלול הזה מתאים?

למשפחות שמתלבטות אם לצאת לכמה חודשים באירופה או לשנה במזרח. משפחות שרוצות לחשוף את הילדים שלהם לכמה שיותר תרבויות מגוונות וסגנונות חיים. שפות, צלילים, טעמים, וחוקים..כי לכל מדינה יש את הכללים הכתובים והלא כתובים שלה.

גילאי הילדים: כל הגילאים

תקציב: בינוני. כלומר: ממוצע של 2500$ לחודש נטו.

יחד עם זאת – זהו מסלול שיכול להתאים לרמות שונות של תקציב, אם מאזנים אותו בחוכמה.

שלושה טיפים לשמירה על תקציב נמוך כשיוצאים לטיול ארוך עם הילדים:

1 . במקומות בהם אתם מתכננים לשכור דירה- הזמינו דירות לחודש שלם והרבה זמן מראש – המבחר יהיה גדול יותר והמחירים זולים יותר. 

2 . נהלו את המעברים בחוכמה. 

3 . קחו אתכם כמה שפחות. אבל ממש כמה שפחות. אבל אל תוותרו על ערכת הקפה

רוצים לדעת את כל מה שצריך כדי לתכנן טיול בתקציב נמוך? הנה מאמר שכתבתי בדיוק בשבילכם 🙂 >>

מה תמצאו במסלול הזה:

זהו מסלול שמתאים מאוד למשפחות, מצד אחד, כיוון שהוא מתנהל בקצב איטי ונוח, בלי יותר מדי מעברים תכופים. ומצד שני הוא עשיר ומגוון במיוחד. הוא כולל את העומק והכובד של מזרח אירופה המודרנית, שהפכה להיות שילוב מתוק ומדליק בין ארכיטקטורה אירופאית מרהיבה לבין סטייל ועיצוב עכשויים, עם הרבה אוכל טוב, טבע נגיש ופינוקים מערביים, ומביא גם מגוון מתרבויות המזרח השונות. התחלה עדינה בנפאל, המשך לתאילנד, מיינמאר, וייטנאם והודו.

זוהי חשיפה רחבה ביותר עבור הילדים, והתנסות משפחתית כוללת.

אל תשכחו: ביטוח, חיסונים, וויזות.

המסלול מתאים ליציאה בחודש יולי, וסדר היעדים נקבע על פי העונות המתאימות ביותר לטיול, ועל פי תכנון מעברים יעיל, נוח וחכם. בואו נצא לדרך:

 

יציאה : יולי

♦ נקודת התחלה: סופיה, בולגריה.

∴ מכיוון שבולגריה היא מדינה שבה ההימורים הם חוקיים – ניתן למצוא טיסות מאוד זולות מהארץ לסופיה. נצלו את זה :-). 

כמה זמן: חודש

סופיה היא עיר מתוקה להפליא. נוחה מאוד להתניידות, גם ללא רכב, ומלאה בכל טוב לכל אחד מבני המשפחה. יש בה פארקים רחבים ידיים, מספר מדרחובים כייפים, מוזיאונים, קניונים, מסעדות מפנקות ואנשים נחמדים.

טיפ: איך להתמצא בתחבורה הציבורית בסופיה בקלות – העבירו את moovit בטלפון לסופיה..

טיפ מוניות – ממליצה לא לקחת מוניות מהרחוב, כי הן עלולות להיות לעתים קצת בעייתיות. אנחנו תמיד מזמינים דרך האפליקציה כשאנחנו שוהים בסופיה.

אפליקציות מוניות מומלצות: taxime או oktaxi. 

∴ בסופיה יש מגוון דירות מעולות להשכרה (אנחנו הזמנו דרך אירבינבי או בוקינג), במקומות שונים בעיר. אתם יכולים להזמין דירה לחודש שלם, או לפצל את השהות שלכם לשתי דירות שונות ובכך לגוון את החוויה ולגלות את העיר משני מקומות שונים. דירות יכולות לעלות מ-500$ לחודש ועד בערך 1000$ לחודש, שדירות עם מספר חדרי שינה. 

∴ סופיה נמצאת במרחק נסיעה קצר מכל מיני פנינות טבע מרהיבות ונוחות לטיול. תוכלו לשכור רכב לכמה ימים ולחקור את הסביבה או לשכור מדריך ליום או לכמה ימים לטיולים בטבע. כמו כן, להרפתקנים מבניכם – סופיה בעצם נמצאת גם במרחק נסיעה קצר מצפון יוון..

טיפ מתוק: נסו את החנות המתוקה “הנזל וגרטל” במדרחוב ויטושה במרכז העיר של סופיה. ..

♦ אוגוסט: בורגס 

 כמה זמן: חודש

איך מגיעים מסופיה לבורגס? אתם יכולים להגיע ברכב שכור, באוטובוס (5 שעות נסיעה) או ברכבת.

העיר השוכנת לחופי הים השחור מציעה שפע בילויים אבל אני הייתי ממליצה לצאת מהעיר ולשכור מלון או דירה באחד מהכפרים בסביבה. לקחת את זה כנופש חוף בסגנון אירופאי. דובדבנים, כרמים, סלסלת גבינות לחם ויין וחוף מרהיב בכחול עמוק.

מקום מומלץ ללון בו באזור בורגס הוא העיירה סוזופול (Sozopol) וסביבתה.

אנחנו גרנו בכפר קטן שנקרא Chernomorets בדירה ששכרנו דרך אתר בוקינג, דירה מהממת עם גינה (ומגוון עשבי תיבול), מאובזרת, ענקית עם חדר ומקלחת פרטית לכל ילד וכמובן.. עם נוף לים.

הדירות באזור יכולות לעלות בערך 600$ לחודש ועד 2000$ לחודש, לבתים שלמים עם כמה קומות ונוף פנורמי, כולל חוף כמעט פרטי לים. 

♦ ספטמבר: פלובדיב

כמה זמן: חודש

איך מגיעים מבורגס לפלובדיב? רכבת/אוטובוס (כ-4 שעות) או רכב שכור (כשעתיים וחצי).

פלובדיב היא עיר מדהימה ביופיה, שהפכה בשנים האחרונות למאוד פופולארית בקרב קהילת הנוודים הדיגיטאליים ולכן מאפשרת מפגשים מרתקים עם אנשים מכל העולם, ולא רק עם המקומיים וההסטוריה של העיר. לעיר יש מדרחוב חמוד וסמטאות העיר העתיקה שכולם קסם. נקודת תצפית על השקיעה גם היא אחת מהאטקציות שניתן לבקר בהן באופן כמעט יומיומי.

∴ בפלובדיב ניתן למצוא דירות להשכרה לתקופות קצרות במחירים ממש מצחיקים. לפעמים אפילו ב- 250$ לחודש…

♦ אוקטובר: פוקרה, נפאל

כמה זמן: חודשיים

איך מגיעים מבולגריה לנפאל? בטיסה :-). סופיה היא למעשה מקום ממנו יוצאות טיסות זולות להרבה יעדים ברחבי העולם. 

נפאל, מדינת ההימלאיה, ארץ מולדתו של בודהה ומקום משכנה של ה”אלה החיה” (The living goddess) היא מדינה מופלאה ומעניינת המציעה שפע של פעילויות החל מישיבה רגועה על גדת האגם בפוקרה וצפיה עצלה בסירות ובמצנחי הרחיפה הצבעוניים וכלה בקפיצת באנג’י וראפטינג סוער באקסטרים על נהר הקאלי גנדאקי. אני מציעה להתמקם בפוקרה וממנה לצאת לטיולים קצרים מדי פעם של כמה ימים בסביבה. לקראת הסוף הקדישו כמה ימים לאזור עמק קטמנדו והעיר קטמנדו.

אוקטובר הוא גם תחילתה של העונה הטובה ביותר לטייל בנפאל, לטעמי. והוא בדרך כלל גם החודש שבו נחגג הפסטיבל הגדול ביותר של השנה, הדאסאי, שאחריו מגיע הטיהאר – פסטיבל האחים והאחיות (רואים את רני בתמונה הראשית? זאת הטיקה שמקבלים בחג הטיהאר). בנפאל סופרים את התאריכים על פי הירח, ממש כמו אצלנו, מה שאומר שהתאריכים הלועזיים משתנים בכל שנה. אני מאוד אוהבת את ימי הפסטיבל, בעיקר את פסטיבל הטיהאר שהוא גם חג האורות הנפאלי. שימו לב שיחד עם זאת, בתקופה זו עלולים להיות פקקי תנועה גדולים מהרגיל, וגם קצת קשה יותר למצוא מדריכים/פורטרים לטרקים כי כולם חוזרים לבית המשפחה שלהם על מנת לחגוג ביחד.

הנה קצת מידע על נפאל 

♦ דצמבר: תאילנד, בנגקוק

כמה זמן: 3 ימים

איך מגיעים מנפאל לתאילנד? בטיסה יחסית קצרה. אפשר לטוס בחברה הנפאלית המקומית nepal airlines או בחברה התאילנדית thai airways. ויש גם כל מיני חברות לואו קוסט, חלקן ישירות וחלקן עוברות דרך הודו או סרי לנקה. 

בדרך למיינמאר עצרו לשלושה ימים בבנגקוק, טעמו קצת פאד-תאי וסטיקי רייס עם מנגו, בקרו בקניון M – quartier ורכבו על הסקיי טריין (sky train). כל דבר הוא כיף בבנגקוק.

טיפ: נסו את הקינוחים והגלידות המדליקות של המאג’יק איטר (magiceater)

♦ דצמבר: מיינמאר

כמה זמן: חודש

איך מגיעים מתאילנד למיינמאר? בטיסה קצרה של שעתיים מבנגקוק ליאנגון או למנדאלאי. 

מדינה שכמעט אף אחד לא לוקח בחשבון כשהוא חושב על טיול ארוך עם ילדים. וממש ממש חבל.. זוהי אחת המדינות הכי מסבירות פנים, הכי נעימות והכי זולות שטיילנו בהן. מכיוון שהיא נפתחה לתיירות רק לא מזמן, יש בה עדיין הרבה מאוד מסורת ותרבות אוטנטית. שזפו עיניכם בפניהם המעוטרות בצהוב של המקומיים והמקומיות, בנוכחות הנזירים הבודהיסטים בכל מקום, באופנת הלונגי שעדיין מככבת, מערות, מקדשים עתיקים, נהרות, בתי במבוק מרהיבים ואוכל יוצא דופן שלא תטעמו בשום מקום אחר (סלט תה שחור כבוש, מישהו?).

טיפ: במיינמאר יש חנויות לכלי בית שכולן עשויות מבמבוק. סלים, מחצלות, מטאטאים ומברשות, כובעים ועוד.. למי שאוהב ורוצה להביא הביתה, כדאי להשאיר מקום במזוודה 🙂

הנה דוגמא למסלול של חודש במיינמאר, כולל מקומות לינה מומלצים ועלויות.>>

גלי ומלקטת תה בת 90

♦ ינואר: וייטנאם

כמה זמן: חודשיים

איך מגיעים ממיינמאר לוייטנאם? ישנן מגוון טיסות – חלקן ישירות וחלקן עוברות דרך בנגקוק, מינגון (או מנדאלאי) במיינמאר להו צ’י מין סיטי, להאנוי וגם לכמה ערים בחופי וייטנאם. 

וייטנאם היא אחת המדינות הכי ידידותיות למשפחות שאני מכירה. יש בה מזגנים, היא נקיה, יש ווייפיי בכל מקום, אוכל מעולה ומסעדות מערביות בכל מקום, חופים וקניונים וגלידה.. בפעם הראשונה שנחתנו בוייטנאם פשוט העברנו שלושה חודשים בבית מלון עם בריכה על החוף. לא זזנו.. ?.

אבל וייטנאם היא לא רק פינוקים ומסאג’ים, כמובן. יש לה תרבות מרתקת, נופים מגוונים ועוצרי נשימה, שדות תירס ואורז, מקשות אננס, מערות, הרים, וכמובן נהר המקונג.

אז את וייטנאם אני ממליצה לקחת באחת משתי הגישות: או גישת המשפחה המטיילת – צאו וחקרו את המדינה, עשו לכם מסע מרתק מהצפון בהאנוי לסייגון בדרום או להיפך ובקרו בהאלונג ביי, בסאפה, בהוי-אן ובדאלאת. 

הנה מסלול נחמד לטיול בצפון וייטנאם עם ילדים…

או גישת המשפחה הנופשת – מצאו לכם חוף יפה, שכנו את עצמכם בבית מלון עם בריכה ועם כל הפינוקים ופשוט.. אל תזוזו. שני האזורים הפופולאריים ביותר הם דה-נאנג ונה טראנג. אבל לאורך כל המדינה יש חופים, אז המבחר הוא כמעט בלתי נגמר.

טיפ: רוצים לגוון עוד יותר? שלבו את מקומות הלינה כחלק מההרפתקאה! הנה רשימת בתי מלון מוטרפים בכל רחבי וייטנאם..

♦ מרץ: הודו

כמה זמן: 4-6 חודשים

איך מגיעים מוייטנאם להודו? יש טיסות ממש מעולות עם חברת התעופה המקומית של וייטנאם – Vietnam Airlines ישירות מהאנוי, וייטנאם לניו דלהי, הודו. הן אורכות 4 שעות בלבד, במחירים שמתחילים ב- 90$ לכרטיס. בנוסף, קיים מגוון רחב של טיסות אחרות, המגיעות ליעדים שונים ברחבי הודו. בטווח שעות של עד שבע שעות טיסה. 

בהודו אפשר כמובן לטייל במשך שנים. כך שכמה חודשים יעברו לכם כמו כלום. הודו היא יקום הקצוות. יש בה עוני שובר לב שאי אפשר להשאר אדישים אליו וגם עושר שאין לדמיין.

תשתדלו לא להגביל את עצמכם למרכזי תיירות וקהילות ישראליות, וצאו החוצה כדי להכיר את התרבות, האנשים ובעיקר הנופים שיש להודו להציע.

מה שאני הכי אוהבת בהודו זה את הנופים שמוגשים לך בצורה הכי בלתי אמצעית שאפשר. הם פשוט מונחים להם שם, וכל שאת צריכה לעשות זה להושיט את היד ולגעת בהם.

הימלאיה במלא עוצמתה, נהרות, מפלים, ג’ונגלים וקופים מקפצים, חופים, יערות של עצי אשוח, מקדשים בודהיסטים חצובים במערות במקומות הכי הזויים שאפשר, מקדשי הינדו מגוונים ומרתקים, גשרים תלויים מעל מצוקים. שלג וגשם ושמש וקשתות מרהיבות.

וכמובן האוכל.

במרץ תוכלו להתחיל ברג’אסטן. כבר קצת חם אבל עדיין נסבל. נסו את פושקר. אחר כך המשיכו ברכבת לרישיקש ומשם טפסו הלאה עד למנאלי או דאראמסאללה. משם, אם תרצו, תוכלו להמשיך לטפס ללאדאק או לספיטי.

לאמיצים מבניכם או לכאלה שכבר היו בהודו כמה פעמים- נסו במרץ את סיקים, דארג’ילינג, מגאליה ואת טרק 4000 המדרגות.

רני, טרק 4000 המדרגות בהודו.

תכנון מסלול לטיול ארוך עם ילדים – המשך קריאה: 

איך לתכנן נכון את התקציב?

יעדים במזרח בחלוקה לפי עונות נוחות לטיול

המזרח עם ילדים – יעדים מומלצים לנחיתה רכה

haleli