טיול עם ילדים ב...

תאילנד עם ילדים- כן או לא ואם לא אז לאן כן?

16/01/2015

בכל הנוגע לחופשה עם הילדים בחו”ל יש כאלה שלא יחליפו את תאילנד אף פעם ובשום מקום אחר. יש לי כמה חברות כאלה. ואני לגמרי מכבדת את דעתן. תאילנד נותנת להן מענה מושלם לכל מה שהן מבקשות מחופשה שלווה ושקטה עם הילדים.

היא נוחה, מפנקת. מערבית מספיק ואוטנטית במידה הרצויה. רשימת האטרקציות תספק אפילו את הילד הפעיל והסקרן ביותר. החופים מדהימים, מבחר המלונות מתאים כמעט לכל כיס (טוב…אולי כבר לא לכולם. תאילנד הולכת והופכת להיות יעד יקר יחסית למזרח). והשופינג…

באופן אישי בשנים האחרונות אני קצת קרירה בנוגע לתאילנד. היא מאבדת מהקסם האוטנטי המופלא שלה לטובת ערכים תיירותיים ומערביים ועבורי, באופן אישי, זה לגמרי turn-off. אני אשמח לעבור שם, בין הודו לבין טוקיו, לכמה ימים של פאד-טאי ובננה רוטי, כי אני כן אוהבת אותה, אבל בשביל כמעט כל דבר אחר ככל הנראה אבחר ביעד אחר.

לא מזמן העלתה בפייסבוק אמא לתאומים שאלה בנוגע לתאילנד. קצת התלבטתי אם לענות לה את התשובה הרגילה שלי או לעצור רגע ולחשוב. אז עצרתי :-). ובסוף עניתי לה שעבור הצרכים שלה סביר להניח שתאילנד היא באמת המקום הטוב ביותר. כי אפשר להעביר שם חודש בנוחות על איזה אי. בין בריכה לחוף ים לרכיבה על פילים. הכל נגיש לא צריך להתאמץ. סביר שהיא לא תצטרך לרדוף כל היום אחרי הילדים.

אבל לכל מי שקצת נמאס מתאילנד או שרוצה לנסות יעדים אחרים, קצת פחות מוכרים או מקובלים בתור חופשה משפחתית להלן שתי המלצות חמות:

  1. וייטנאם

כתבתי כבר בעבר על וייטנאם על כל פינוקיה. בעיני היא אופציה מעניינת יותר לטיול עם הילדים. שלא לדבר על המחירים. סייגון והאנוי הן ערים ססגוניות יפהפיות צבעוניות. מודרניות ונוחות משופעות פינוקים על גבול השחיתות. יש בהן קניונים מדהימים עם כל המותגים (והרבה יותר ממה שיש בארץ) במחירים נוחים. קומות שלמות שמוקדשות לילדים. הכל ממוזג ונקי אפילו המוניות (לא עובדה ברורה מאליה למטיילים במזרח.. :-)). בסייגון ביקרנו בפארק מים מקסים כייפי לאללה במחיר של 5$ לאדם ליום שלם..

מחיר לגסטהאוס טוב למשפחה הוא בסביבות 20$-30$.

החופים של וייטנאם אמנם לא יפים כמו בתאילנד אבל הם מציעים בריכות יפות , אוכל מעולה, אטרקציות ואת כל הטיפולים המפנקים שאפשר להעלות על הדעת במחיר מגוחך (5$-10$).

וייטנאם היא כמובן גם הרבה מעבר לחופים ולשופינג. היא מציעה שפע של טיולים, טרקים, ערים מיוחדות ועוד הרבה.

וטיפ חשוב: אם אתם חושבים על וייטנאם כיעד מרכזי, ואחר כך לקנח לכמה ימים בתאילנד, קחו בחשבון שהמחירים בוייטנאם זולים יותר והסחורה איכותית יותר (גאפ מקורי בשווקים, h&m, מנגו, זארה ועוד לגמרי בזול..).

2. פיליפינים

פיליפינים היא יעד מופלא. ללא ספק אחד המועדפים עלי ואחד המקומות שהכי עשיתי בהם כיף נקי, טהור עם הילדים. יש בה כל כך הרבה אפשרויות והזדמנויות ויופי טבעי ונדיר. המחירים נוחים וידידותיים. צפיה בדולפינים, שחיה עם כרישי ענק (צמחוניים :-)), קורסי צלילה מכל סוג ולכל גיל כמעט. מלונות מפנקים עם חופים לבנים ובריכות ושייקים ושנורקלים. הדרכים נעימות, התחבורה מגוונת (טיסות, מעבורות, אוטובוסים) האיים נשמרו כל כך בטבעיותם. מטעי בננות מכל עבר, חופי פרא בצבעי תורכיז עמוק, קוקוסים, אננסים. בכל מקום תוכלו למצוא ברביקיו ביתי במחיר מצחיק.

יש חופים מיוחדים לגלישת גלים וקורסים לגלישת גלים, וטיולי קייקים, בתוך מערות ובים. קפיצות בין איים. יש מעיינות חמים מפנקים ומרגיעים (שפשוט לא יכולתי לעזוב..) והכל כל כך נגיש ונעים. האנשים חמים ותמיד שמחים לעזור, גם אם הם לא מדברים מילה אחת באנגלית.

במנילה ובסאבו, שתי הערים הגדולות של הפיליפינים, שנמצאות בשני איים שונים, יש קניוני ענק ובהם כל המותגים שרק אפשר לחשוב עליהם (אני חושבת ששם עשיתי את הקניות הכי גדולות שעשיתי בכל המסע שלנו) ועוד הרבה הרבה כאלה שאתם בכלל לא מכירים. הכל ממוזג  ונקי יחסית.

עוד דבר נחמד הוא שאפשר להגיע ולהינות כמעט כל השנה. אין עונות לא טובות בפיליפינים. אני טיילתי בעונה הכי פחות פופולארית ונהניתי מכל רגע וכמעט לא הרגשתי שזו העונה ה”פחות מומלצת”.

בקיצור- כמובן שלנסוע לתאילנד עם הילדים זו תמיד אופציה, אבל אני באמת מקווה שקצת רעננתי לכם את המחשבות, עשיתי לכם להרהר..

רוצים לבדוק קצת מסלולים, אטרקציות, מחירים? אשמח לעזור. פנו אלי למייל בכל שאלה.

אולי גם תרצו לבדוק: מלונות מומלצים בבנגקוק, מלונות מומלצים בפיליפינים או מלונות מומלצים בוייטנאם.

haleli