מסלולים

המזרח למשפחות שאוהבות ספרים- כמה רעיונות לטיול במזרח במיוחד עבור כל מי שאוהב לקרא.

27/11/2022

כשחושבים על טיול במזרח נושא הספרים לא ממש עולה כאסוציאציה. יותר סביר שנדמיין את האופק עם קוי המתאר של הטאג’ מאהל. או איזה פגודה. או שוק אוכל ריחני צבעוני ועמוס.

אבל האמת היא שיש משהו במזרח, ואולי בעצם בכל חופשה, שמוציא את תולעת הספרים הרדומה גם מאנשים שלא נוהגים בדרך כלל להירדם כשספר מונח לצדם.

וזה כיף גדול.


♣ מה קורה אצלנו במשפחה? אצלנו שלושת הילדים אוהבים מאוד לקרא, לרוב הם קוראים דרך הקינדל כי באמת יש גבול למשקל שאנחנו רוצים לסחוב. אבל תמיד יש גם כמה ספרים אמיתיים, ליתר בטחון. הילדים קוראים אנגלית ברמה גבוהה ולכן אין בעיה למצוא להם ספרי קריאה בכל מקום שבו אנחנו נמצאים. ואחד מהתחביבים הגדולים שלי הוא להכנס איתם לחנות ספרים..


 – ספרים באנגלית אין בעיה למצוא בכל מקום. גסטהאוסים, מסעדות ובתי קפה, במקומות רבים מחזיקים מדף או שניים של ספרים שמטיילים השאירו אחריהם, וזה מאוד נחמד לגשת ולבחור אחד, ולעלעל סתם בכיף. עד שהאוכל מגיע. בלאדאק, למשל, יש בית קפה שמחזיק אוסף מרשים של חוברות קומיקס וגלי, עוד כשהיתה קטנה, תמיד היתה מבקשת ללכת לשם והיתה מבלה שעות, קוראת חוברת אחרי חוברת, כששוקו חם מונח לצדה.

ספרים בעברית תמיד תמצאו מונחים בערבוביה על אותם שני מדפים בבתי קפה וגסטהאוסים, נושקים לספרים באנגלית, ביפנית, בערבית..אני מאוד אוהבת להסתכל על מדפי הספרים האלה. שם לא משנה באיזה שפה אתה מדבר. הכל בסדר. מעבר לזה תוכלו להצטייד גם בבתי חב”ד בכל מקום, במרכזים ישראליים אחרים (כמו הבית הישראלי וכו’) וגם להחליף עם מטיילים אחרים. לכן כדאי להביא אתכם רק ספר אחד, ואחר כך פשוט לזרום עם הספרים שמגיעים אליך.

ספרים לילדים בעברית קשה יותר למצוא. המבחר הרבה יותר מצומצם. לכן עדיף, לדעתי, לשריין מבעוד מועד כמה ספרים על הקינדל. אופציה נוספת היא לקחת שני ספרים, ולבקש באופן שגרתי מכל מיני אנשים שמגיעים מהארץ להביא לכם עוד ספר, ועוד אחד..לפי המקומות שבהם אתם מתכננים לטייל. כל דבר יהיה נכון ומוצלח יותר מסחיבה של מליון ספרים במזוודה. אני זוכרת את התקופות שבהן סחבנו מליון ספרים לכל מקום וזה מאוד מאוד הכביד.


♣ ספרי הרפתקאות מומלצים לילדים: אי הדולפינים הכחולים (ללא ספק אחד מהאהובים עלי ביותר), אי המטמון, האדמה הטובה, מסע אל בטן האדמה, וכמובן מסביב לעולם ב-80 יום :-).


 קבלו רשימה אולטימטיבית של בתי מלון שהם חוויה בפני עצמה, במיוחד לחובבי ספרים, אותם תוכלו לשלב בטיול שלכם במזרח:

היידראבאד, הודו:

טאג’ פאלאקנומה פאלאס– טבלו את עצמכם בפאר ובריח ספרים וכריכות עתיקות. מדובר במבנה מסוף המאה ה-18, המכיל למעלה מ-6000 ספרים. 

להזמנה מבוקינג

השוו מחירים והזמינו מ’אגודה’

בדקו גם בהוטלסקומביינד.

תאילנד:

קוסמוי- The Library– עם בריכה הצופה אל החוף, אוירה רגועה, חדרי קריאה וצפיה בסרטים ומדפים מלאים בכל טוב. 

להזמנה מבוקינג

 

בתאילנד תמצאו גם את The Hobbit house, בית מלון בהשראת הספר ‘ההוביט’.

יפן

825a2bbc16b4eadfc81cab721d602f78

טוקיו-  The Book And Bed– מלון תאים (PODS) אופייני ליפן, רק שבמקום קירות תמצאו בו מדפים שלמים של ספרים. תוכלו לישון ממש בתוך ספרים. 

הזמינו דרך בוקינג

השוו והזמינו דרך ‘אגודה’

בדקו גם בהוטלסקומביינד

**למלון הזה, אגב, יש שלוחות בהרבה מקומות ביפן כך שאפשר לשלב אותו מתישהו בטיול שלכם גם אם אתם לא מגיעים לטוקיו.

וייטנאם

הו צ’י מין סיטי- The Alcove Library– מלון מדהים חובה לכל מי שאוהב ספרים. מעבר לפיסת השקט שהוא מציע מהבלאגן של העיר, תמצאו בו מדפים עמוסים בספרים, חדרים שכל אחד מהם מוקדש לנושא ספרותי אחר וגולת הכותרת- הצוות מציע שירות של ‘סיפור לפני השינה’ :-). 

הזמינו דרך בוקינג

השוו והזמינו דרך ‘אגודה’

ובדקו גם בהוטלסקומביינד


♦ אגב- חובבי הארי פוטר: אם אתם מגיעים לסינגפור, אל תפספסו את בית הקפה שנקרא Platform 1094, המגיש מנות מדליקות בהשראת עלילת הספרים. אני, אישית, הייתי מוכנה עכשיו לנסות את כל הקוקטיילים המוצעים שם בתפריט המשקאות…

הארי פוטר מסעדה סינגפור


בתי מלון נוספים מעניינים, שיכניסו קצת צבע והרפתקאה לטיול שלכם תמצאו גם במאמר הזה.

והנה כמה ספריות מרתקות בהן תוכלו לבקר ברחבי המזרח:

הודו:

Raza_Library_-_Public_Domain

ראמפור: ספריית ראמפור ראזה– פעם היתה חלק מהארמון של השליט, הספריה מציגה את האוסף הפרטי של משפחת הראג’ה ובה בין היתר תוכלו לעיין בכתבים בשפות כמו הינדי, ערבית, פרסית, סנסקריט, טורקית.

מומבאי- ספריית דייויד ששון- הספריה העתיקה ביותר במומבאי, ואחת מהאתרים הבודדים המוגנים ע”י ממשלת הודו. ידועה גם בזכות הגן היפהפה הנמצא בתחומה.

סין:

Tianyi_Pavilion_Library_-_Shizhao

נינגבו- ספריית טיאניי פאביליון (The tianyi pavilion library)- נמצאת בדרום סין ונחשבת לאחת מהספריות הפרטיות העתיקות ביותר בסין. מביאה אוסף של כ-300 אלף כתבים סיניים עתיקים וגם מוזיאון המציג את תרבות אחסון ושימור הכתבים.

בייג’ינג– הספריה הלאומית- מכילה למעלה מ-35 מליון כתבים.

Liyuan_Library_-_Forgemind_ArchiMedia

ג’יאוג’יהאה (כפר קטן), ספריית ליואן (Liyuan Library, Jiaojiehe Village)- במרחק שעתיים נסיעה מבייגי’נג תוכלו למצוא פיסת שקט. ספריה שנבנתה לעידוד הקריאה בקרב ילדי הכפר, ומעוצבת בצורה מאוד ייחודית.

יפן:

-טוקיו-Musashino Art University Museum & Libra– מציגה עבודות ויצירות אמנות ייחודיות מהמאה ה-13 ועד המאה ה-20 . חלקן נדירות.

-אקיטה- Nakajima Library- נחשבת לספריה היפה ביפן, מעוצבת כמו קולוסיאום. האוסף מכיל למעלה מ-60 אחוז ספרים בשפות לועזיות.

דרום קוריאה:

Haeinsa_Temple_Tripitaka_Koreana_-_Arian_Zwegers

Haeinsa Temple Janggyeong Panjeon, Haeinsa – אחד מהמקדשים האהובים ביותר על הקוריאנים, ובו נמצאת ספריה ייחודית המציגה למעלה מ-80 אלף כתבים בודהיסטיים עתיקים המגולפים על לוחות עץ הניצבים על גבי מדפים. טוענים שכתבים אלה גולפו עוד במאה ה-13. 


Adobe_Post_20180802_120205


טוב אז אי אפשר לכתוב פוסט על ספרים במזרח בלי לכלול כמה מחנויות הספרים המדהימות שיש שם.

להלן מגוון חנויות ספרים ברחבי המזרח ששווה לכל חובב קריאה לשלב במסלול שלו:

חנויות ספרים מומלצות בתאילנד:

בנגקוק:

Dasa books- גן עדן לחובבי הספרים המשומשים, עם מבחר של למעלה מ-16 אלף ספרים בשפות שונות. ויש גם קפה.

Neilson Hays Library- בתוך בניין ויטאג’ מקסים, מציעה את המבחר הגדול ביותר של ספרים באנגלית, ובסך הכל למעלה מ-20 אלף כותרים. יש גם פינת ילדים ומסעדה קטנה ונעימה לקפה וטעימות. כדאי לדעת שהחנות יוצאת מדי פעם עם מכירות שוות של ספרים נדירים ובכלל- ניתן למצוא כאן עותקים של ספרים שכבר אי אפשר למצוא במערב..

חנויות ספרים מומלצות ביפן:

טוקיו:

T-Site-by-Klein-Dytham-Architecture03-1024x683

Daikanyama T-Site– נחשבת לאחת החנויות הטובות ביותר בעולם. שווה ביקור רק בגלל העיצוב והחוויה, שהיא כמו להלך בתוך מוזיאון. מבחר גדול מכל המחלקות, ויש אפילו סטארבאקס.

חנויות ספרים בסינגפור:

BooksActually– חנות המוקדשת ליצירות פחות מוכרות, שקשה למצוא בחנויות רגילות. הזוג המנהל אותה מוכר גם מחברות עבודת יד ובתוך כל אלה תמצאו גם את cake- חתול הבית הגר בחנות, בינות לספרים.

חנויות ספרים בהודו:

פונה, Pagdandi – Books Chai Café- חנות ספרים כמו בחלומות, עם כריות וכורסאות נוחות, תה חם (ואפילו עוגיות), ומבחר עצום של ספרים בהוצאות עצמאיות. אפשר גם לשכור ספרים.

ניו דלהי- Chapter 101- חוויה לכל חובב ספרים, החל בכורסאות וכלה במבחר. החנות מציגה יצירות ההולכות אחורה בזמן עד 1800.

ניו דלהי- CMYK– רשת חנויות המוקדשת לאמנות ולספרים מאויירים. החנויות מחזיקות ספריםמאויירים ממיטב היוצרים, וגם כאלה שקשה מאוד למצוא במקומות אחרים.

מנאלי- bookworm- נמצאת בתוך אחת הסמטאות היוצאות מהשוק המרכזי בעיר מנאלי, חנות קטנה מלאה בכל טוב. החל בכל הקלאסיקות, דרך ספרי רוח, הינדו ומדיטציה, וכלה בקומיקס. אנחנו תמיד מבקרים בה כשאנחנו מגיעים לאזור.


♣ במקומות כמו תאילנד, וייטנאם, קמבודיה ולאוס אפשר למצוא עותקים מזוייפים של ספרי קריאה ומדריכי טיולים. הם ממש לוקחים ספר ומצלמים את כולו ומכינים עותק. אתם גם תפגשו רוכלים הולכים ברחוב, נושאים על ראשיהם מגדלים עצומים של ספרים, אותם הם מציעים למכירה. אם אתם רוכשים עותק כזה, שימו לב שלא חסרים בו דפים, דבר שקורה לא מעט…


חנויות ספרים בוייטנאם:

Randys

הויאן- Randy’s Book XChange- חנות המנוהלת ע”י מערבי בשם רנדי :-). מחזיקה בעיקר ספרים באנגלית, קונה ומוכרת ספרים משומשים, מציעה גם וייפיי חינם (טוב זה אופייני לוייטנאם).

הו צ’י מין סיטי– PNC Bookshops- רשת חנויות המציעה מגוון גדול של ספרים באנגלית לכל הגילאים, וגם ספרים לילדים. אנחנו מאוד אוהבים את החנות הממוקמת בקניון Vincom, אגב אני תמיד מוצאת בה גם מתנות מקסימות ושולחת לאלה האוהבים לקרא בארץ.. :-).

האנוי- Bookworm- מבחר של ספרים מעניינים באנגלית.

חנויות ספרים בפיליפינים:

National Book Store- רשת חנויות שנמצאת כמעט בכל קניון ברחבי הפיליפינים. השם יוצר רושם מוטעה ולכן הרבה זמן לא טרחתי להכנס אליה, אבל כשבכל זאת נכנסנו גילינו מבחר עצום של ספרים באנגלית לכל הגילאים בכל התחומים. אנחנו מאוד אוהבים את החנויות האלה וקונים בהן לעתים תכופות. יש להם גם ציוד משרדי לא רע..

עוד על שופינג במזרח תוכלו למצוא במאמר הזה.

ואם אתם מחפשים עוד מלא רעיונות מדליקים לרענון מסלולי הטיולים שלכם ברחבי העולם (ולא רק במזרח)- תמצאו אותם באיבוק שלי ‘לטייל עם ילדים‘.

haleli