משפחות מטיילות

טיול של שנה במזרח עם ילדים

25/11/2019

ארה”ב, דרום אמריקה והמזרח הם שלושת היעדים המועדפים לטיול משפחתי ארוך טווח בחו”ל. משלושת היעדים הללו, המזרח הוא הזול ביותר.

עד לפני עשר שנים המחשבה על טיול מהסוג הזה היתה מתקבלת בהרמת גבה עצבנית ובלחשוש שקשור איכשהו לבית חולים לחולי נפש. אבל בתקופה האחרונה יותר ויותר משפחות מעלות את העניין כחלק מחוויה משפחתיתנורמטיבית, מקובלת ואף חיובית ביותר.

ולא סתם. יציאה מהשגרה לטובת טיול משפחתי מלא חוויות ואתגרים יכולה לתרום רבות למשפחה כולה ולכל אחד מבני המשפחה בנפרד.

הכנות

אני ממליצה להתחיל להתכונן לטיול מהסוג הזה כחצי שנה-שנה לפני מועד היציאה. זה יאפשר מרווח נשימה בין השגרה היומיומית לבין כל העשיה הכרוכה במהלך שכזה.

הדבר הראשון שיש לדאוג לגביו הוא הכסף, כמובן. טיול של שנה במזרח עם ילדים, כולל כרטיסי טיסה הלוך וחזור לא צריך לעלות יותר ממאה אלף שקל. ואפשר גם הרבה פחות.

על מנת לחסוך ככל הניתן בהוצאות מוטב להחליט על מסלול כללי מוקדם ככל הניתן. זה יאפשר לכם לקנות כרטיסי טיסה במחירים זולים.

את המסלול כדאי להתאים לעונות השנה. ההחלטה על היעד הראשון נראית על פניו קלה יחסית, אבל למעשה, כשפורטים אותה לנקודות, היא מתגלה כאחת ההחלטות הקשות והחשובות ביותר שתצטרכו לעשות.

את החיסונים כדאי להתחיל לפחות שלושה חודשים לפני היציאה, כדי לתת טווח בטחון (למקרה שיש חגים באמצע, מחלות ובלת”מים אחרים).

ציוד– הייתי ממליצה לעשות סיבוב בחנויות כחצי שנה לפני היציאה, לרחרח את המחירים ואת הדברים שלדעתכם תצטרכו. אחר כך פנו לאינטרנט ובדקו גם שם מחירים. זה יתן לכם די זמן כדי להזמין את הציוד באינטרנט בלי להלחץ שהוא לא יגיע במועד. בכל מקרה מוטב לצאת עם כמה שפחות, כיוון שאת רוב הציוד ניתן לקנות בזול מאוד ברחבי המזרח.

הנה רשימת הציוד השלמה שהכנתי לכם, שגם עונה על שאלות ברומו של עולם כמו האם לקחת מנשא או עגלה, והאם לקחת מזוודה או מוצ’ילה..

בית ספר- תלוי איך אתם רואים את הטיול שלכם מתנהל. אם תרצו שהילדים ימשיכו עם חוברות הלימוד על פי תכנית משרד החינוך- כדאי להיערך בהתאם.

התאמות עם חשבונות הבנק, כרטיסי האשראי, תשלומים חודשיים קבועים וכו’- אל תחכו לרגע האחרון.

.ביטוח חו”ל לא לשכוח. מכיוון שזוהי אחת ההוצאות המשמעותיות של טיול כזה, לא הייתי מחכה אלא מתחילה לבדוק את העניין כחצי שנה מראש.

והנה גם ראיון עם מומחה לביטוחי נסיעות שבו תמצאו את כל המידע שאתם צריכים כדי לבחור את הביטוח הטוב ביותר עבורכם.

הכנה לילדים: לפני הנסיעה אפשר לקרא איתם סיפורי מסעות והרפתקאות שונים (מסביב לעולם בשמונים יום, אי הדולפינים הכחולים, רובינזון קרוזו וכו’). אפשר לשחק איתם במשחקי כסף, על מנת שיבינו מראש את שערי ההמרה השונים- למשל, שחקו במכולת שבה המחירים משתנים על פי המדינה שממנה אתה מגיע.

הנה מאמר שלם שמציע איך להתכונן לטיול או חופשה עם ילדים.

והנה מאמר שהעליתי לאחרונה, שעוסק בשאלות שאולי אתם אפילו לא יודעים שאתם צריכים לשאול את עצמכם לקראת טיול ארוך עם הילדים.


♥ אל תשכחו להרשם לסדרת המיילים: 7 דברים שכדאי לכם לדעת על טיול ארוך עם ילדים. עשו זאת עכשיו, זה יסדר לכם את המחשבות, וזה לגמרי בחינם.


יציאה לדרך

היציאה מלווה תמיד בהתרגשות גדולה. לפעמים יש התנגדות מצד אחד הילדים וזה קצת גורם לתחושות מעורבות לגבי ההחלטה. האם עשיתי נכון או לא. אבל אני יכולה להבטיח לכם שמה שתקבלו מהטיול הוא חסר תחליף וכלמה שתעברו במהלכו יתרום לכם ולילדים למשך כל חייכם.

על תזונה במזרח

על בריאות

על מקלחות ושרותים במזרח

על חברים

על טיסות

מוטב להתחיל בקטן, לבחור מקום נעים ולשהות בו להתאקלמות רכה. לאפשר לכם ולילדים להבין קצת את סדרי החיים החדשים, למצוא את מקומם מחדש, לפתוח את עצמם למקסימום כדי לחוות את כל מה שיש לטיול מסוג כזה להציע.

לאט לאט תרגישו שאתם מתכווננים מחדש, מבינים מי נגד מי ועולים על המסלול שיוביל אתכם בשלווה ובהנאה רבה לאורך שנת הטיול.

הכנתי לכם גם מדריך שכולו עוסק ביציאה מהשגרה ושחרור מהתשע עד חמש. נסו אותו.

לאורך הדרך

קחו בחשבון שהדרך מביאה איתה התמודדויות כמעט על בסיס יומיומי. אל תחמירו עם עצמכם. מדובר בהתפתחות ובהתבגרות אישית ומשפחתית שחלקה טבעי ונוגע להתבגרות הטבעית האנושית, וחלקה משוייך לחוויה עצמה על כל השלכותיה. אני מסתכלת על זה כעל גלים, לפעמים הכל מאוזן ולפעמים יש חריקות. ממש כמו בחיים האמיתיים  😀

השתדלו לאזן בין תקופות של טיול אינטנסיבי יותר ובין תקופות של שהיה במקום אחד, של חיי שגרה רגועים שיאפשרו לאגור כוחות לקראת הרפתקאות חדשות.

קחו איתכם תיק כלים שיעזור לכם להתמודד עם מצבי חוסר איזון. ספרים שנותנים לכם השראה, מוסיקה, קצת זמן פרטי, גמישות, הומור.

בתוך כל הבלאגן של התארגנות למסע שכזה, אנחנו אולי נזכור לקחת את כל הציוד הפיזי, אבל לא תמיד אנחנו זוכרים לקחת איתנו ולהשקיע בציוד הפנימי שלנו, שלעתים, ובסיטואציות מסויימות, הוא חשוב ומשמעותי יותר מכל נעל הליכה משכוללת.

 הנה למשל ספר חובה, לדעתי לכל מי שמתכנן לצאת למסע כלשהו. הוא נקרא “VAGABONDING” והוא היה הספר הראשון שהזמנתי באינטרנט כהכנה ליציאה שלנו. הוא עדיין איתי בתיק.

 אתם מוזמנים גם להוריד את האי בוק החינמי שלי: איך לטייל עם ילדים בעולם ב-5500 ש”ח לחודש

או את המדריך המלא והמעשי לטיול ארוך עם ילדים– שיענה לכם על הרבה שאלות, גם על אלה שאתם אפילו לא חושבים עליהן עדיין.. :-). 

 .ואל תהססו לפנות אלי בכל שאלה או בקשה

 

haleli